X
Δοκιμές

Citroen C5 Aircross: Δοκιμάζουμε το 1.5 BlueHDi 130

To ανανεωμένο Citroen C5 Aircross έφτασε στην Ελλάδα και εμείς δοκιμάζουμε την diesel έκδοση 1.5 BlueHDi του ολοκληρωμένου και πρακτικού C-SUV.

Μπορεί να ανανεώθηκε πρόσφατα και να πάτησε μόλις επί ελληνικού εδάφους, αλλά λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στα τέλη του 2018 και μέχρι σήμερα έχει σημειώσει παραπάνω από 325.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο λόγος για το Citroen C5 Aircross, το οποίο έχει αφήσει το δικό του στίγμα στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, με την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και, πάνω απ’ όλα, την παροιμιώδη άνεσή του. Το δοκιμάζουμε ως 1.5 BlueHDi 131 ίππων με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Citroen C5 Aircross: Άνετο και ποιοτικό

Εμφανισιακά, παρατηρείς αμέσως μια νέα εκδοχή του λογοτύπου της μάρκας, το οποίο εμφανίζεται τώρα σε μαύρη λάκα και χρώμιο, ενώ χαρακτηριστική της νέας ταυτότητας της Citroen είναι η υπογραφή LED των φώτων ημέρας σε σχήμα «V», που έχει δημιουργηθεί για να δίνει ένα hitech και πιο «ισχυρό» 3D εφέ στα εμπρός φώτα. Κάτω από τη μάσκα, η νέα σχεδίαση του αεραγωγού στον προφυλακτήρα κάνει το πλάτος του μπροστινού μέρους να φαίνεται συνολικά μεγαλύτερο.

Επιπλέον, η προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος καθιστά το εμπρόσθιο μέρος πολύ πιο δυναμικό. Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, παρατηρείς τις νέες ζάντες αλουμινίου Pulsar των 18 ιντσών με τη διχρωμία και το ιδιαίτερο φινίρισμα, αλλά και το νέο glossy black χρώμα στα καλύμματα των καθρεφτών, το οποίο αποτελεί πλέον μέρος του βασικού εξοπλισμού όλης της γκάμας. Στο πίσω μέρος, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross έχει μια νέα, τρισδιάστατη φωτεινή υπογραφή «LED».

Αναφορικά με τις διαστάσεις του, υπολογίστε 4.500x1.840x1.670 (με ράγες οροφής) χλστ. και μεταξόνιο 2.730 χλστ., ενώ απέχει από το έδαφος 230 χλστ.

Στα εντός του Citroen C5 Aircross, τώρα, η αίσθηση άνεσης γίνεται άμεσα αντιληπτή, χάρη στην αφθονία χώρων, απόρροια και του μεγάλου μεταξονίου των 2.730 χλστ. Επιπλέον, ο πλήρως προσαρμόσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων σε οθόνη 12,3 ιντσών παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, ενώ νέα είναι η σχεδίαση της οθόνης αφής των 10 ιντσών και της κεντρικής κονσόλας.

Τα υλικά της καμπίνας έχουν εκλεπτυνθεί με επιλογή υλικών υψηλής ποιότητας, την ώρα που η κεντρική κονσόλα είναι πλέον υπερυψωμένη και με αυξημένες διαστάσεις, ενώ έχει επενδυθεί με ένα μαύρο ύφασμα με υφή δέρματος. Απολαμβάνεις να κάθεσαι στα φαρδιά και μαλακά του καθίσματα (στα οποία έγινε δουλειά στο πλαίσιο της ανανέωσης), που αποτελούν στοιχείο του προγράμματος Citroen Advanced Comfort.

Στο C5 Aircross είναι σημαντικό ότι τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα στο πίσω μέρος διατηρούν τη δυνατότητά τους να μετακινούνται κατά τον διαμήκη άξονα του οχήματος σε μια διαδρομή μήκους 15 εκ. Σημαντικό εδώ ότι ο πίσω μεσαίος επιβάτης έχει ξεχωριστή θέση.

Citroen C5 Aircross: Οδηγώντας

Το Citroen C5 Aircross βασίζεται στο δάπεδο EMP2, που επίσης χρησιμοποιείται από τα περισσότερα γαλλικά μικρομεσαία της Stellantis, ενώ η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τον 1.2 PureTech 130 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, τον 1.5 BlueHDi 130 επίσης με μηχανικό 6άρι (η έκδοση της δοκιμής μας) ή το ΕΑΤ8, και το Plug-In Hybrid 225 -έκδοση για την οποία διαβάσατε στο τεύχος Αυγούστου-, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο σχέσεων e-EAT8.

Οδηγώντας το, σε καμία περίπτωση δε νιώθεις ότι σου λείπουν οι ίπποι, κάτι που σαφέστατα οφείλεται και στην καλή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου, το οποίο διαθέτει και ευχάριστη λειτουργία, με το «0-100» να έρχεται σε 10,4 δλ., ενώ και οι ρεπρίζ του είναι αναμενόμενα πολύ καλές, εξαιτίας και της ροπής των 300 Nm του πετρελαιοκινητήρα, η οποία αποδίδεται μόλις από τις 1.750 σ.α.λ.

Εξαιρετική είναι η κύλισή του και στις υψηλές ταχύτητες εκτός πόλης, όπου αναδεικνύει και πάλι την υπεροχή του στον τομέα της άνεσης, κάτι που φυσικά έχει επιτευχθεί χάρη στη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, που υιοθετεί το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions. Η εν λόγω ανάρτηση διαθέτει τα γνώριμα ελατήρια και αμορτισέρ, με τη διαφορά ότι τα κλασικά bump stop των τελευταίων, τα οποία συναντάμε στις συμβατικές διατάξεις, έχουν δώσει τη θέση τους σε δευτερεύοντα αμορτισέρ, τα οποία εξασφαλίζουν καλύτερο έλεγχο των ταλαντώσεων.

Σε πιο γρήγορο ρυθμό, το σύστημα διεύθυνσης αποδεικνύεται σωστό, αν και σχετικά ελαφρύ, όπως και οι κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση γίνονται αισθητές, χωρίς όμως κάτι από τα δύο να προβληματίζει. Σε αυτό το τέμπο ο θόρυβος στο εσωτερικό του Citroen είναι πιο έντονος, λόγω της λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα, με τη μέση κατανάλωσή του όμως να κυμαίνεται στα 7 λίτρα/100 χλμ. (στη λειτουργία Eco, βλέπεις εύκολα 6,5 λτ. στον υπολογιστή ταξιδίου).

Citroen C5 Aircross: Εξαιρετικός συνδυασμός

Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross σε κερδίζει με την άνεση και τη φιλοξενία που σου παρέχει, την ολοκληρωμένη οδηγική του συμπεριφορά και σε αυτήν την έκδοση με τον εξαιρετικό συνδυασμό του SUV χαρακτηριστικών του με τον ζωντανό και οικονομικό κινητήρα diesel._ Μ. Σαλ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

CITROEN C5 AIRCROSS 1.5 BlueHDi 130

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ντίζελ, 1.5 BlueHDi, 4κύλινδρος >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 131 ίπποι/3.750 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.750 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 6 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: MακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας με Progressive Hydraulic Cushions >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.500x1.840x1.670 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.730 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 580-1.630 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.420 κιλά >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 230 χλστ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 189 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,0 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 129-132 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Αναμένεται ο τιμοκατάλογος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!