Με μικρές αλλά ουσιαστικές προσθήκες, το Citroen Cactus συνεχίζει να επενδύει τα μέγιστα στην άνεση.
Σε σχέση με το μοντέλο της δεύτερης γενιάς που είχαμε οδηγήσει λίγο μετά το εμπορικό λανσάρισμά του στη χώρα μας, το συγκεκριμένο Cactus διαθέτει μερικές μικρές αλλά ουσιαστικές διαφοροποιήσεις που το αναβαθμίζουν. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνώριμος 3κύλινδρος Puretech 1.200άρης κινητήρας, ο οποίος πλέον είναι προδιαγραφών Euro 6.2 και ακολουθεί τα νέα πρότυπα WLTP. Πέρα όμως από τις νέες ρυθμίσεις του κινητήρα, η σημαντικότερη προσθήκη αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο απέκτησε επιπλέον μία σχέση, κάτι που σημαίνει ότι πλέον όλα τα Cactus διαθέτουν 6 σχέσεις, είτε μιλάμε για χειροκίνητο είτε για το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6 των 6 σχέσεων.
Πέρα όμως από την αποτελεσματικότερη κλιμάκωση, η οποία υποστηρίζει ακόμα καλύτερα τον κινητήρα, σημαντική είναι και η αναβάθμιση σε ό,τι αφορά το χειρισμό. Έτσι οι διαδρομές του επιλογέα και το κούμπωμα των σχέσεων είναι σαφώς καλύτερα σε σχέση με εκείνη την έντονα ελαστική αίσθηση του απερχόμενου κιβωτίου, τη στιγμή που ο συμπλέκτης παραμένει αρκετά μαλακός και εύχρηστος στην καθημερινή χρήση. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την ωραία ελαστικότητα του κινητήρα και το χαμηλό βάρος των 1.140 κιλών εξασφαλίζουν στο Cactus πολύ καλές επιδόσεις και άκρως ικανοποιητικές ρεπρίζ. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ., όπου όσο ο οδηγός επιδεικνύει μια σχετική αυτοσυγκράτηση οι τιμές μπορούν να βρίσκονται γύρω στα 6 λίτρα/100 χλμ. Βοηθητικά λειτουργεί η ένδειξη της προτεινόμενης σχέσης, αλλά σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι θα έπρεπε να υπάρχει ένα έστω και υποτυπώδες στροφόμετρο στο στάνταρντ ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Στο δρόμο το Cactus συνεχίζει να υπηρετεί πιστά τα πρότυπα που έχουν χαράξει η εταιρεία αλλά και ο πρόγονός του. Από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεσαι την προτεραιότητα που έχει δοθεί στην άνεση. Τα πρώτα μηνύματα έρχονται από τα πολύ μαλακά «πολυθρονέ» καθίσματα στα οποία βυθίζεσαι, κάτι όμως που δεν τους επιτρέπει να προσφέρουν μια ικανοποιητική πλευρική στήριξη στις στροφές με έναν πιο σβέλτο ρυθμό. Ο άλλος πυλώνας αυτής της άνεσης είναι φυσικά η ανάρτηση, όπου ξεχωρίζουν τα στάνταρντ αμορτισέρ με τα υδραυλικά bump stop (Progressive Hydraulic Cushions σύμφωνα με την ορολογία της Citroen). Οι μαλακές ρυθμίσεις και οι τροχοί 16 ιντσών εξασφαλίζουν μεγάλα περιθώρια απόσβεσης στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους, ακόμα και αν αυτό συνεπάγεται κάποιες εύλογες θυσίες στην ακρίβεια κατά το στρίψιμο. Η συμπεριφορά δεν επιφυλάσσει απρόσμενες εκπλήξεις, αλλά οι έντονες μετατοπίσεις κατά το διαμήκη άξονα, στο φρενάρισμα, στην απότομη επιτάχυνση και στην αλλαγή πορείας, μαζί με το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι, έρχονται να οριοθετήσουν το χαρακτήρα της κατασκευής.
Όπως έχει δηλώσει η εταιρεία, το Cactus είναι ο «εναλλακτικός» εκπρόσωπός της στη μικρομεσαία κατηγορία. Μπορεί το Cactus να μην προσφέρει αντίστοιχη ευρυχωρία σε σχέση με τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας, αυτό όμως δε σημαίνει ότι οι επιβαίνοντες θα στριμωχθούν, τη στιγμή που το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 348 λίτρα (με κανονικού μεγέθους ρεζέρβα αλλά και σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης) και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.170 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος. Το ίδιο σχόλιο μπορεί να γίνει και για τη χρηστικότητα της καμπίνας, η οποία σε γενικές γραμμές θα ικανοποιήσει τους επιβαίνοντες, αν και δε λείπουν οι γνωστές «εκκεντρικότητες» του Cactus σε ό,τι αφορά την απουσία αεραγωγού στο δεξί άκρο του ταμπλό (όταν μάλιστα υπάρχει η έξτρα ηλιοροφή χωρίς ξεχωριστό σκιάδιο, ο κλιματισμός χρειάζεται να κάνει υπερωρίες), τη χειρολαβή στην οροφή για τον συνεπιβάτη, καθώς και τα πίσω παράθυρα με μεντεσέ που ανοίγουν προς τα έξω.
Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η έκδοση Off roader, το όνομα της οποίας προκύπτει από την ύπαρξη του συστήματος grip control, που μέσω κατάλληλων ρυθμίσεων του ESP μπορεί να βελτιώσει την πρόσφυση σε ορισμένες δύσκολες καταστάσεις, χάρη και στα ελαστικά τεσσάρων εποχών, που πλαισιώνουν αυτό το σύστημα. Το κόστος της έκδοσης Off roader ανέρχεται στα 18.850 ευρώ, χαμηλότερα από τις πλουσιότερες εκδόσεις Origins ή Shine των 20.250 ευρώ. Το τιμολογιακό σημείο εκκίνησης του Cactus πάντως βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα, στα 16.840 ευρώ για τη βασική έκδοση Live και στα 19.850 ευρώ για την αντίστοιχη αυτόματη παραλλαγή.
Συνοψίζοντας
Το Citroen C4 Cactus αποτελεί ουσιαστικά το συνδετικό κρίκο στη μικρομεσαία κατηγορία, μεταξύ χάτσμπακ και SUV μοντέλων. Είναι ένα μοντέλο που καταθέτει ένα πολύ χαρακτηριστικό αποτύπωμα σε ό,τι αφορά την εμφάνιση και την άνεση. Ο πολύ καλός Puretech 1.200άρης κινητήρας γίνεται ακόμα πιο αποτελεσματικός χάρη στο κιβώτιο των 6 σχέσεων, ενώ η καμπίνα είναι αρκούντως ευρύχωρη._ 4T
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης, 3κύλινδρος, τούρμπο άμεσου ψεκασμού
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ:Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον
ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.170×1.714×1.480 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.595 χλστ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 348-1.170 λτ.
ΒΑΡΟΣ*: 1.140 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 10,3 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 196 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7 λτ./100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2*: 119 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ: Από 16.840 ευρώ
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ