Οδηγούμε στην Ελλάδα το ανανεωμένο Citroen C1 των 72 πλέον ίππων, στην περίπτωσή μας όμως με το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο (ETG) των 5 σχέσεων.
Οδηγούμε στην Ελλάδα το ανανεωμένο Citroen C1 των 72 πλέον ίππων, στην περίπτωσή μας όμως με το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο (ETG) των 5 σχέσεων.
Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Citroen C1 βρίσκεται ο γνώριμος 3κύλινδρος και 12βάλβιδος VTi κινητήρας των 998 κ.εκ., ο οποίος είναι πλέον προδιαγραφών Euro 6.2. Διαθέτει αλλαγές στο σύστημα ψεκασμού του καυσίμου, μειωμένες εσωτερικές τριβές, λιγότερους κραδασμούς και υψηλότερη, σε σχέση με το παρελθόν, σχέση συμπίεσης. Φυσικά, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο αλλά και με αυτοματοποιημένο μηχανικό (ETG) -όπως αυτό της δοκιμής μας-, σε κάθε περίπτωση 5 σχέσεων.
Πλέον, αποδίδει 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. (ήταν 68/6.000) και η ροπή του είναι στα 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ. (ήταν 95/4.800). Σύμφωνα με το εργοστάσιο, για το «0-100» απαιτούνται 12,6 δλ. όσον αφορά την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο, αλλά 15,7 δλ. για το «δικό μας» με το 5άρι ETG.
Τα αυτοματοποιημένα κιβώτια αποτελούν μια επιλογή που πλέον συναντάμε κατά βάση στα αυτοκίνητα πόλης, καθώς το κόστος τους είναι χαμηλότερο, εντούτοις από την εμφάνισή τους μέχρι σήμερα δεν έχουν πραγματοποιηθεί πολλά βήματα όσον αφορά την ταχύτητα και την προοδευτικότητα των αλλαγών. Και αυτό τόσο στην πλήρως αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη αλλαγή των σχέσεων, που εν προκειμένω μπορούν να γίνουν από τον επιλογέα αλλά και από τα paddles στο τιμόνι. Την ίδια ώρα το ETG καταφέρνει να φιμώνει και τις αρετές του κινητήρα, κάτι που γίνεται πιο έντονα αντιληπτό στην οδήγηση εκτός πόλης, και μάλιστα στο προσπέρασμα. Σε κάθε περίπτωση, η τελική ταχύτητα του ανανεωμένου Citroen C1 αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα.
Παρ’ όλα αυτά, το μοτέρ καταφέρνει να μετακινεί οικονομικά το ελαφρύ αμάξωμα με τις «pocket» διαστάσεις (3.466×1.884×1.460 χλστ.), τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, με τη μέση κατανάλωση τις ημέρες της δοκιμής μας να κυμαίνεται στα 5,9 λίτρα/100 χλμ. Την ίδια ώρα, όμως, το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο φαίνεται να βάζει και εδώ το… χεράκι του, αφού η αλήθεια είναι ότι αναγκάζεσαι να πιέσεις παραπάνω το σύνολο, και τότε αυτό καίει περισσότερο, έχοντας και ένα μικρό επιπλέον βάρος της τάξης των 20 κιλών (935 κιλά με ETG, 915 με το χειροκίνητο κιβώτιο) να διαχειριστεί.
Το ανανεωμένο Citroen C1 είναι διαθέσιμο στις νέες ειδικές εκδόσεις ELLE, όπως το λευκό της δοκιμής μας, και URBAN RIDE. Με νέα χρώματα και πλούσιο εξοπλισμό, οι εκδόσεις αυτές προσφέρουν ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, πέρα από τα αναμενόμενα.
Συγκεκριμένα, η ειδική έκδοση ELLE διαθέτει:
Αυτόματο κλιματισμό
Αυτόματη λειτουργία προβολέων
Φιμέ πίσω τζάμια
Διακοσμητικό χρωμίου στα τζάμια
Εξωτερικά διακοσμητικά Elle
Εσωτερικό με την υπογραφή Elle
Οροφή bi-ton Gris Gallium ή Noir Caldera
Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών
Αμφότερες οι εκδόσεις διατίθενται με διχρωμία στο αμάξωμα, ενώ είναι διαθέσιμες και σε Airscape εκδοχές με χρωματιστή (Black, Sunrise Red και Night Blue) υφασμάτινη οροφή. Στον αναβαθμισμένο εξοπλισμό του ανανεωμένου Citroen C1 περιλαμβάνεται το Triple Play (Android Auto, CarPlay και MirrorLink), για ακόμα καλύτερη εμπειρία διασύνδεσης.
Σημειώστε, τέλος, ότι το ανανεωμένο μοντέλο προσφέρεται από 10.650 ευρώ (10.050 ευρώ με την τρέχουσα προσφορά) ή με 36 -πραγματικά- άτοκες δόσεις σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία και 5 χρόνια εγγύηση! Η έκδοση της δοκιμής μας, η Elle, κοστίζει 13.300 ευρώ ενώ η πιο φθηνή της γκάμας με ETG, η Feel, 11.700 ευρώ.
Η αλήθεια βέβαια είναι ότι από μικρό «πολυεργαλείο» πόλης δε χρειάζεσαι πολλά παραπάνω, αλλά, με τον ανταγωνισμό πλέον σε αυτήν την κατηγορία να έχει παρουσιάσει «διαμάντια», τα όποια υπέρ και κατά παίζουν το ρόλο τους. Η τριάδα των Aygo, 108 (107) και C1 έδειξε το δρόμο, δημιουργώντας ουσιαστικά μικρά αυτοκίνητα πόλης που παρουσίαζαν ολοκληρωμένα πακέτα. Τα χρόνια όμως πέρασαν, και οι αλλαγές που απαιτούνται είναι περισσότερες και πιο ουσιαστικές από αυτές ενός επιδερμικού facelift. Είμαστε σίγουροι ότι η επόμενη ημέρα θα τις φέρει, διεκδικώντας και πάλι την κορυφή, ενώ μέχρι τότε χρειάζεται σωστή επιλογή για το δικό μας αυτοκίνητο. Το χειροκίνητο Citroen C1 των 72 ίππων, για παράδειγμα, είναι μια τέτοια, έξυπνη και πιο οικονομική επιλογή, μέσα στην γκάμα του μοντέλου, και σαφέστατα αποτελεί την επιλογή μας._ Μ. Σαλ.