Κινούμαστε με ευελιξία και στυλ, εντός και εκτός πόλης, με το ανανεωμένο Citroen C1 1.0 VTi των 72 ίππων, και όταν τα πράγματα… δυσκολεύουν, ανοίγουμε την οροφή της έκδοσης Aircape Urban Ride και ξεχνιόμαστε.
Όσο και αν αλλάζουν οι εποχές, όσο και αν τα δεδομένα της αυτοκίνησης πάνε σε άλλο επίπεδο και σε τακτική… ενός αυτοκινήτου για κάθε οικογένεια (και αυτό να είναι SUV ή έστω crossover), ένα μικρό «1000αράκι», θα αποτελεί πάντα το απόλυτο εργαλείο πόλης. Αν, τώρα, η έκδοση του ανανεωμένου Citroen C1 συνοδεύεται και από τον κωδικό «Airscape Urban Ride», τότε τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα όσον αφορά τη διάθεση, αφού η απρόσκοπτη θέα προς τον ουρανό… πάντα τη φτιάχνει!
Το χρώμα (Decor Urban Ride Orange) χαρίζει φρεσκάδα, και είναι αυτό που παρατηρείς αμέσως όταν ανοίξεις τις πόρτες του Citroen C1 Urban Ride. Φυσικά, το μάτι πηγαίνει και στο κέντρο, όπου βρίσκεται η ανανεωμένη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών, αλλά και στον ουρανό, εάν έχεις ανοιχτή την οροφή του.
Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Citroen C1 βρίσκεται ο γνώριμος 3κύλινδρος και 12βάλβιδος VTi κινητήρας των 998 κ.εκ., ο οποίος είναι πλέον προδιαγραφών Euro 6.2. Διαθέτει αλλαγές στο σύστημα ψεκασμού του καυσίμου, μειωμένες εσωτερικές τριβές, λιγότερους κραδασμούς και υψηλότερη, σε σχέση με το παρελθόν, σχέση συμπίεσης. Φυσικά, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο -όπως αυτό της δοκιμής μας-, αλλά και με αυτοματοποιημένο μηχανικό (ETG), σε κάθε περίπτωση 5 σχέσεων.
Πλέον, αποδίδει 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. (ήταν 68/6.000) και η ροπή του είναι στα 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ. (ήταν 95/4.800). Σύμφωνα με το εργοστάσιο, για το «0-100» απαιτούνται 12,6 δλ. για το «δικό μας» όσον αφορά την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο (15,7 δλ. για εκείνο με το 5άρι ETG), με την τελική ταχύτητα να είναι σε κάθε περίπτωση στα 160 χλμ./ώρα.
Στην πράξη, το μοτέρ καταφέρνει να μετακινεί οικονομικά το ελαφρύ αμάξωμα των 915 κιλών (935 κιλά με ETG) με τις «πόκετ» διαστάσεις (3.466×1.615×1.460 χλστ.), τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, με τη μέση κατανάλωση τις ημέρες της δοκιμής μας να κυμαίνεται στα 6,8 λίτρα/100 χλμ. όταν το πιέσαμε, ενώ σε κάποιες στιγμές οικονομικής οδήγησης εφικτά ήταν και τα 5,7 λίτρα/100 χλμ.
Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι από μίνι «πολυεργαλείο» πόλης δε χρειάζεσαι πολλά παραπάνω, αλλά, με τον ανταγωνισμό πλέον σε αυτήν την κατηγορία να έχει παρουσιάσει «διαμάντια», τα όποια… κατά εντοπίζονται εύκολα και, φυσικά, παίζουν το ρόλο τους. Η τριάδα των Aygo, «108» και C1, που παράγεται κάτω από την ίδια στέγη σε μια μονάδα κατασκευής οχημάτων που βρίσκεται στο Κόλιν της Τσεχίας, έδειξε το δρόμο, δημιουργώντας ουσιαστικά μικρά αυτοκίνητα πόλης που παρουσίαζαν ολοκληρωμένα πακέτα. Τα χρόνια όμως πέρασαν, και οι αλλαγές που απαιτούνται είναι περισσότερες και πιο ουσιαστικές από αυτές ενός επιδερμικού facelift. Είμαστε σίγουροι ότι η επόμενη ημέρα θα τις φέρει -εάν συνεχιστεί η συνεργασία τους και μετά το 2021-, διεκδικώντας και πάλι την κορυφή, ενώ μέχρι τότε χρειάζεται σωστή επιλογή για το δικό μας αυτοκίνητο.
Το χειροκίνητο Citroen C1 των 72 ίππων, για παράδειγμα, είναι μια τέτοια, έξυπνη και πιο οικονομική επιλογή, μέσα στην γκάμα του μοντέλου, και σαφέστατα αποτελεί την επιλογή μας, έναντι της έκδοσης με το αυτοματοποιημένο μηχανικό (ETG) που είχαμε δοκιμάσει πριν από λίγους μήνες, με εκείνο μάλιστα να υπολείπεται σημαντικά σε επιδόσεις, ενώ την ίδια ώρα παρουσιάζει και τσιμπημένη μέση κατανάλωση.
Παρ’ όλα αυτά, θα θέλαμε σαφέστατα μικρότερη διάμετρο στροφής μεταξύ πεζοδρομίων από τα 9,6 μέτρα που προσφέρει το μοντέλο, και σίγουρα μεγαλύτερη πρακτικότητα και φιλοξενία στο εσωτερικό του. Τα πίσω τζάμια που… ακόμη δεν ανοίγουν, αλλά και το μικρό συγκριτικά άνοιγμα των πίσω θυρών, δε βοηθούν στην καθημερινότητα.
Κατά τα άλλα, η εμφάνιση επικρατεί, θα λέγαμε, έναντι των οδηγικών χαρακτηριστικών, με το σύνολο να δείχνει τα χρόνια του στον τομέα της ποιότητας κύλισης, όπου Κορεάτες επιπέδου i10 και Picanto έχουν κάνει τεράστια πρόοδο, όπως βέβαια και οι προτάσεις του VW Group, up! και Mii. Ακόμα και στον τομέα της πέδησης, όμως, το μοντέλο υπολείπεται όχι τόσο στην απόδοση, όσο στο γεγονός της έλλειψης δίσκων στους πίσω τροχούς, τους οποίους συναντάμε πλέον στον πιο σύγχρονο ανταγωνισμό.
Το ανανεωμένο Citroen C1 είναι διαθέσιμο εδώ και λίγο καιρό στις νέες ειδικές εκδόσεις ELLE και URBAN RIDE, όπως η συγκεκριμένη. Με νέα χρώματα, οι εκδόσεις αυτές προσφέρουν ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, πέρα από τα αναμενόμενα.
Συγκεκριμένα, η ειδική έκδοση Airscape Urban Ride, όπως αυτή της δοκιμής μας, προσφέρεται σε πέντε διαφορετικούς εξωτερικούς χρωματισμούς, με αυτόν του δικού μας να ονομάζεται «Blue Calvi» και να συνδυάζεται με χρωματιστή (Sunrise Red) υφασμάτινη οροφή, η οποία ανοίγει και κλείνει με μπουτόν που βρίσκεται ψηλά, δίπλα (δεξιά) στο φως του εσωτερικού.
Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει επιπλέον ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, στροφόμετρο, νέο πίνακα οργάνων, φιμέ πίσω τζάμια με διακοσμητικό χρωμίου, εξωτερικό αυτοκόλλητο Urban Ride, εσωτερικό Urban Ride, φρύδια τροχών, μαύρες ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και φυσικά την υφασμάτινη οροφή. Κάτι που στην εποχή μας έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και αξίζει να σημειωθεί ότι στον αναβαθμισμένο εξοπλισμό του ανανεωμένου Citroen C1 περιλαμβάνεται το Triple Play (Android Auto, CarPlay και MirrorLink), για ακόμα καλύτερη εμπειρία διασύνδεσης.
Σημειώστε, τέλος, ότι το ανανεωμένο μοντέλο προσφέρεται από 10.650 ευρώ ή με 36 -πραγματικά- άτοκες δόσεις, σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία, και 5 χρόνια εγγύηση. Η έκδοση Urban Ride κοστίζει 11.750 ευρώ (12.511,89 με ETG), ενώ ως Urban Ride Airscape (της δοκιμής μας) 13.000 ευρώ και 13.750 με το ETG._ Μ. Σαλ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
CITROEN C1 1.0 VTi
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 998 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 72 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 93 Nm/4.400 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 3.466×1.615×1.460 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.340 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 915 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 12,6 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 160 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 6,8 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 93 γρ./χλμ.