Βασισμένη στο δάπεδο «Σίγμα» με διάταξη πίσω κίνησης, η νέα Cadillac STS αποτελεί τη ναυαρχίδα της εταιρείας για την ευρωπαϊκή αγορά
Βασισμένη στο γνωστό δάπεδο Σίγμα με διάταξη πίσω κίνησης, η νέα Cadillac STS αποτελεί τη ναυαρχίδα της αμερικανικής εταιρείας -για την ευρωπαϊκή τουλάχιστον αγορά. Με διαστάσεις που ανταγωνίζονται αυτές της BMW «σειρά 7» (4.985 χλστ. μήκος, 2.957 χλστ. μεταξόνιο), αλλά τιμή που παραπέμπει σε «5άρα», η STS αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική πρόταση σε γερμανικά και ιαπωνικά πολυτελή σεντάν.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον V6 3,6 λίτρων (257 ίπποι/6.500 σ.α.λ, 34,9 χλγμ./3.200 σ.α.λ.) και τον V8 4.565 κ.εκ. (325 ίπποι/6.400 σ.α.λ, 43,5 χλγμ./4.400 σ.α.λ.), αμφότεροι με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και πεντατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο πρώτος επιτυγχάνει, σύμφωνα με την Cadillac, τελική ταχύτητα 229 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ., ενώ ο δεύτερος 250 χλμ./ώρα και 6,2 δλ. αντίστοιχα. Αξιοπρόσεκτα από τεχνικής πλευράς, η ανάρτηση Magnetic Ride Control, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το «έξυπνο» cruise control (ACC) και Head up display που προβάλει τα στοιχεία του πίνακα οργάνων στο παρμπριζ του αυτοκινήτου.
Η STS δείχνει να νιώθει άνετα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, χάρη στην ενδελεχή εξέλιξη της ανάρτησής της στη γηραιά ήπειρο, χωρίς όμως να απαρνιέται τελείως διάφορα αμερικανικά «κουσούρια», όπως το ιδιαίτερα ελαφρύ σε αίσθηση και αργό τιμόνι. Οι κινητήρες φαίνονται αρκετά δυνατοί και πρόθυμοι και έτσι παρά το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου καταφέρνουν ικανοποιητικές επιδόσεις, αν και μετά τις 5.000 σ.α.λ. γίνονται κάπως τραχύς σε λειτουργία.
Η STS αναμένεται τον επόμενο μήνα στη χώρα μας σε τιμές που θα ξεκινούν από 64.350 ευρώ (V6 3,6) και 80.450 ευρώ (V8 4,6)._Ν.Κ.