X
Συγκριτικές δοκιμές

Business class

H καυτή μόδα της εποχής είναι τα κόμπακτ SUV, σε επίπεδο τόσο λιανικών όσο και εταιρικών πωλήσεων, όπου παρουσιάζουν μια αξιοσημείωτη δυναμική. Το ενδιαφέρον αυξάνεται περαιτέρω εάν προσθέσουμε μια premium εικόνα και ένα αυτόματο κιβώτιο, και εκτοξεύεται καθώς απέναντι στα πετρελαιοκίνητα Audi Q2, Mercedes GLA και Peugeot 3008 ο αντίλογος προέρχεται από το υβριδικό Toyota C-HR.

H καυτή μόδα της εποχής είναι τα κόμπακτ SUV, σε επίπεδο τόσο λιανικών όσο και εταιρικών πωλήσεων, όπου παρουσιάζουν μια αξιοσημείωτη δυναμική. Το ενδιαφέρον αυξάνεται περαιτέρω εάν προσθέσουμε μια premium εικόνα και ένα αυτόματο κιβώτιο, και εκτοξεύεται καθώς απέναντι στα πετρελαιοκίνητα Audi Q2, Mercedes GLA και Peugeot 3008 ο αντίλογος προέρχεται από το υβριδικό Toyota C-HR.


AUDI Q2 1.6 TDI S TRONIC

Τα διαπιστευτήρια Πωλήσεις*: Εταιρικές 410 > Λιανικές 377

Ο βενιαμίν της οικογένειας «Q» της Audi μπορεί να άργησε, αλλά χαλάλι. Ξεφεύγοντας από τα αυστηρά σχεδιαστικά πρότυπα της εταιρείας, υιοθέτησε ένα πιο νεανικό και γλαφυρό προφίλ, έχοντας παράλληλα πρόσβαση σε μια ευρεία γκάμα κινητήρων και μηχανικών μερών, χάρη στην πλατφόρμα MQB.

Από μέσα Το εσωτερικό του Q2 δεν είναι τόσο «επιθετικό» όσο αυτό της GLA, αποτελεί όμως υπόδειγμα ποιότητας, ενώ υποστηρίζει το σπορτίφ χαρακτήρα που ξεδιπλώνεται μόλις το Q2 αρχίζει να κινείται. Οι χώροι επιβατών και αποσκευών είναι αρκούντως ικανοποιητικοί για τα δεδομένα ενός κόμπακτ SUV.

Κινητήρας – Κιβώτιο H αλήθεια είναι ότι ο 1.600άρης ντίζελ του γερμανικού ομίλου δε μας έχει κερδίσει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και την απόκρισή του κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. Μπορεί η χειροκίνητη έκδοση να διαθέτει 6 σχέσεις, το αυτόματο κιβώτιο όμως του ταιριάζει ακόμα καλύτερα, προσφέροντας αμεσότερη απόκριση και αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση της απόδοσης, χάρη στην κλιμάκωση των 7 σχέσεων.

Στο δρόμο Το Q2 προσφέρει ένα σύνολο που ικανοποιεί όλες τις ανάγκες. Από την καθημερινή χρήση μέχρι και πιο σπορτίφ βλέψεις, το Q2 τα καταφέρνει περίφημα με τον εξαιρετικά ρυθμισμένο ημιάκαμπτο άξονα και το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι. Σε καμία περίπτωση δεν έχεις την εντύπωση ότι οδηγείς ένα όχημα με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, ενώ ακόμα και το ESP μπορεί να απενεργοποιηθεί σε δύο στάδια.

Συμπέρασμα Αν οι χώροι δεν είναι στις βασικές προτεραιότητες, τότε το Audi Q2 αποτελεί την επιλογή μας στην κατηγορία, χάρη στο σπορτίφ χαρακτήρα του, που δεν αλλοιώνεται από το αυξημένο ύψος. Του ταιριάζουν γάντι οι βενζινοκινητήρες, είναι όμως αποτελεσματικό και με τον 1.6 TDI, ειδικά με την προσθήκη του DSG.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι/3.250 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500 σ.α.λ. 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ**: 10,8 δλ. > 80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 4η/5η**: 6,6/9,5 δλ. > 120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 5η/6η**: 8,2/12,5 δλ. > 120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 53,9 μ. > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,3 λτ./100 χλμ. > ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 27.680 ευρώ > ΜΙΣΘΩΜΑ***: 475 ευρώ (31.780)


PEUGEOT 3008 1.6 BlueHDi EAT6

Τα διαπιστευτήρια Πωλήσεις*: Εταιρικές 284 > Λιανικές 325

Από το «μπερδεμένο» μοντέλο της πρώτης γενιάς στο Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2017, η διαδρομή είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Για να γίνει αυτό, χρειάστηκε να μεταφραστεί το σχεδιαστικό DNA της εταιρείας σε μια ξεχωριστή εμφάνιση.

Από μέσα Η ποιότητα των υλικών, το φινίρισμα, ο αέρας τεχνολογίας και η προσοχή σε όλες τις λεπτομέρειες, σε συνδυασμό με μια ακόμα πιο ξεχωριστή σχεδίαση και τη χαρακτηριστική θέση οδήγησης, δημιουργούν την πιο «αναπάντεχη» καμπίνα της κατηγορίας. Χάρη στις συγκριτικά μεγαλύτερες διαστάσεις του, προσφέρει οικογενειακού επιπέδου χώρους, επιβατών και αποσκευών.

Κινητήρας – Κιβώτιο Η καλή εκδοχή του BlueHDi (σε σύγκριση με αυτή των 100 ίππων) του γκρουπ PSA διακρίνεται για τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης. Είναι ελαστικός και τραβάει αποτελεσματικά μέχρι τον κόφτη, κάτι όμως που αυξάνει το θόρυβο. Το αυτόματο 6άρι κιβώτιο με την ιδιαίτερη λαβή και τα σταθερά paddles στην κολόνα του τιμονιού διακρίνεται για τη «μεταξένια» λειτουργία του.

Στο δρόμο Με το «3008» διαπιστώνεις ότι εάν επιμείνεις μπορείς να κινηθείς σβέλτα, χωρίς αυτό να είναι προτεραιότητα, έστω και αν στην πλούσια έκδοση (GT Line) έχει και σπορ πρόγραμμα λειτουργίας. Αφήνεσαι στο χαλαρωτικό ρυθμό του κιβωτίου, και έτσι ανακαλύπτεις ότι το «3008» προσφέρει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Μπόνους το σύστημα επαυξημένης πρόσφυσης, που μαζί με τα «μικτά» ελαστικά βοηθούν σε ορισμένες δύσκολες καταστάσεις.

Συμπέρασμα Δεν αποτελεί την πρώτη μας επιλογή, δύσκολα όμως μπορείς να προσπεράσεις κάποια τρανταχτά πλεονεκτήματά του. Πέρα από την ξεχωριστή αισθητική, έχει πολύ καλούς χώρους για μια οικογένεια, προσφέροντας την ανάλογη ποιότητα κύλισης, ενώ και ο κινητήρας του συγκαταλέγεται στην αφρόκρεμα της κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.560 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 120 ίπποι/3500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.750 σ.α.λ. 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11 δλ. > 80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 4η/5η: 6,4/8,3 δλ. > 120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 5η/6η: 8/11 δλ. > 120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 60,1 μ. > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,3 λτ./100 χλμ. ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 31.500 ευρώ > ΜΙΣΘΩΜΑ***: 485 ευρώ (33.500)


MERCEDES GLA 180d 7G-DCT

Τα διαπιστευτήρια Πωλήσεις*: Εταιρικές 910 > Λιανικές 427

Η Mercedes ήταν ο πρώτος premium κατασκευαστής που δοκίμασε τις δυνάμεις του με μία παραλλαγή του μικρομεσαίου χάτσμπακ της με πιο «περιπετειώδη» φορεσιά. Το γεγονός ότι αυτή η κίνηση βρήκε αρκετούς μιμητές καταδεικνύει την επιτυχία του εγχειρήματος.

Από μέσα Στην GLA κάθεσαι πιο χαμηλά σε σχέση με πιο παραδοσιακά SUV, όπου το σκουρόχρωμο εσωτερικό με τα μονοκόμματα (και φωτιζόμενα!) εμπρός καθίσματα χαρακτηρίζεται για το δυναμισμό του. Οι κόμπακτ διαστάσεις και η χαμηλή οροφή έχουν έναν αντίκτυπο στη διαδικασία εισόδου και στο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια, ενώ το πορτ μπαγκάζ φθάνει τα 421 λίτρα.

Κινητήρας – Κιβώτιο Ο 1.500άρης κινητήρας με τις γαλλικές ρίζες εκπληρώνει τις απαιτήσεις που έχει κανείς από μια αρχική έκδοση, εκμεταλλευόμενος την κλιμάκωση του κιβωτίου και το λογικό βάρος, θεωρούμε όμως ότι ο βενιαμίν της Mercedes αξίζει κάτι παραπάνω (σε ό,τι αφορά την απόδοση αλλά και τη λειτουργία), όπως για παράδειγμα ο 1.600άρης που υιοθετείται από τη C-Class.

Στο δρόμο Από την GLA εισπράττεις μια αίσθηση άνεσης, όπου, παρά τις αυξημένες διαδρομές της ανάρτησης, οι κλίσεις είναι σχετικά περιορισμένες, διατηρώντας τη συμπεριφορά εντός απόλυτα προβλέψιμων ορίων. Ο υποψήφιος οδηγός, πάντως, μπορεί να επιλέξει είτε την ψηλωμένη off-road ανάρτηση είτε τη χαμηλωμένη σπορ, ενώ προσφέρεται και ηλεκτρονικός έλεγχος απόσβεσης. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, ενώ μέσω του drive select ο οδηγός έχει μερικές δυνατότητες παραμετροποίησης οδηγικών χαρακτηριστικών.

Συμπέρασμα Για μια μεγάλη μερίδα του κοινού της, και μόνο το ότι υπάρχει το αστέρι στη μάσκα φτάνει και περισσεύει. Οι κόμπακτ διαστάσεις, ο μικρός πετρελαιοκινητήρας και το αυτόματο κιβώτιο την τοποθετούν ψηλά στη λίστα επιλογών των υπόλοιπων υποψήφιων αγοραστών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.461 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 109 ίπποι/4.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 260 Nm/1.750 σ.α.λ. 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 12 δλ. > 80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 4η/5η: 6,6/7,8 δλ. > 120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ με 5η/6η: 8/8,9 δλ. > 120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 54,2 μ. > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,6 λτ./100 χλμ. ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 34.110 ευρώ > ΜΙΣΘΩΜΑ***: 535 ευρώ (35.050)


TOYOTA C-HR 1.8 Hybrid

Τα διαπιστευτήρια Πωλήσεις*: Εταιρικές 203 > Λιανικές 800

Λίγοι περίμεναν από τη «μαμά» εκατομμυρίων Corolla να δημιουργήσει ένα τέτοιο σχήμα. Να όμως που όλα γίνονται, και η Toyota ήρθε σε ρήξη με τον εαυτό της. Η θετικότατη αποδοχή του C-HR, μάλιστα, φαίνεται ότι θα έχει και συνέχεια σε πολλά άλλα… ταμπλό.

Από μέσα Μαζί με το εσωτερικό του «3008», αποτελούν αυτήν τη στιγμή ό,τι πιο φρέσκο και διαφορετικό μπορεί να βρει κανείς στην κατηγορία. Είναι καλοφτιαγμένο και πολύ ποιοτικό, αλλά και απελπιστικά σκουρόχρωμο. Δεν κάθεσαι όσο ψηλά φαντάζεσαι, η καμπίνα έχει ικανοποιητική ευρυχωρία, όχι όμως και ο χώρος αποσκευών, ενώ οι πίσω θέσεις δημιουργούν κλειστοφοβικά συναισθήματα.

Κινητήρας – Κιβώτιο Με δεδομένο ότι δε διαθέτει ντίζελ έκδοση και ο 1.200άρης κινητήρας δεν ξεχωρίζει, εδώ θα περίμενες το κάτι παραπάνω. Ακόμα πάντως και μέσα από την υβριδική φιλοσοφία της εταιρείας, δεν είναι τόσο ο κινητήρας, όσο η λειτουργία του κιβωτίου που σε ξενερώνει οδηγικά, έστω και αν υπάρχουν οφέλη στην κατανάλωση και στις εκπομπές CO2.

Στο δρόμο Ο τομέας της οδικής συμπεριφοράς αποτελεί μια έκπληξη. Χάρη στην ασυνήθιστη για την κατηγορία πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, το C-HR προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αρκούντως ευχάριστη συμπεριφορά στις στροφές. Το τιμόνι (όπως σε όλες τις υβριδικές υλοποιήσεις της εταιρείας) δε διακρίνεται για την αίσθησή του, ενώ και πάλι η λειτουργία του κιβωτίου είναι αυτή που μετριάζει τις εντυπώσεις σε όλες τις περιπτώσεις, πλην της κίνησης μέσα στην πόλη.

Συμπέρασμα Το C-HR είναι ένας πανέξυπνος τετράτροχος μπαλαντέρ που μπορεί να τρυπώνει σε ετερόκλητες λίστες εναλλακτικών προτάσεων υποψήφιων αγοραστών. Πέρα από την απρόσμενη εμφάνιση και την ιαπωνική αξιοπιστία, έχει μια ευχάριστη οδική συμπεριφορά και έντονη οικολογική συνείδηση, με μοναδικό «σκόπελο» το κιβώτιό του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.798 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 122 ίπποι/5.200 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 142 Nm (ηλεκτροκινητήρας: 163) > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,6 δλ. > 80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ με kickdown: 6,7 δλ. > 120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ με kickdown: 11 δλ. > 120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 59,1 μ. > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,2 λτ./100 χλμ. ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 25.750 ευρώ > ΜΙΣΘΩΜΑ***: 399 ευρώ (25.200)


**Οι μετρήσεις αφορούν τη χειροκίνητη έκδοση.


***Οι τιμές για το μηνιαίο μίσθωμα (σε παρένθεση οι λιανικές τιμές για την έκδοση που αναφέρεται) ΔΕΝ συμπεριλαμβάνουν ΦΠΑ. Αναφέρονται σε 4ετές πρόγραμμα χρονομίσθωσης, για 20.000 χλμ. ανά έτος, χωρίς προκαταβολή και χωρίς εξαγορά. Συμπεριλαμβάνονται συντήρηση, βλάβες σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, μικτή ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας και οδική βοήθεια. Ευχαριστούμε την εταιρεία LeasePlan για τη σχετική πληροφόρηση.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!