X
Παρουσιάσεις

BMW Z4: Οδηγούμε στην Ελλάδα την έκδοση sDrive20i

Χαράς ευαγγέλια για τους φίλους των διθέσιων roadster, αφού η νέα BMW Z4 διατηρεί ζωντανή τη φιλοσοφία και το χαρακτήρα των συγκεκριμένων κατασκευών.

Μπορεί στη χώρα μας να αποτέλεσε μία ιδιαίτερη κατασκευή, με αρκετά υψηλό κόστος κτήσης, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η BMW Z4 είναι ένα μοντέλο με σημαντική απήχηση και επιτυχία. Η δεύτερη γενιά έμεινε στην αγορά για μία 7ετία με πωλήσεις που άγγιξαν τις 200.000 μονάδες και πλέον είχε φτάσει το πλήρωμα του χρόνου για την αντικατάσταση της. Το ερώτημα που εύλογα τέθηκε από την πλευρά των ανθρώπων της BMW, είναι κατά πόσο θα ήταν συμφέρουσα η παραγωγή ενός τόσο ειδικού μοντέλου, ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι πωλήσεις των roadster συρρικνώνονται. Τα νούμερα έδειχναν ότι η αντικατάσταση της Z4 δεν θα ήταν η πλέον ενδεδειγμένη κίνηση, εκτός και αν προέκυπτε μία συνεργασία με στόχο να μοιραστεί το κόστος εξέλιξης. Με την Toyota να επιθυμεί την αναβίωση της Supra, χωρίς όμως οι Ιάπωνες να διαθέτουν μία πλατφόρμα στην οποία θα μπορούσε να βασιστεί το σπορ μοντέλο της, ο… “γάμος” δεν άργησε να έρθει, με τα δύο μοντέλα να μοιράζονται -όπως είναι λογικό- πολλά κοινά στοιχεία και μηχανική μέρη. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο, ότι αμφότερα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Magna Steyr στο Graz της Αυστρίας.

Η προσοχή μας, όμως, επικεντρώνεται στη νέα Ζ4, η οποία και παρουσιάστηκε στους εκπροσώπους του Τύπου στη Νότια Αττική. Το γερμανικό roadster είναι αυτό που ονομάζουμε παλιάς σχολής. Διθέσιο αμάξωμα, μακρύ εμπρός καπό και μικρός πρόβολος πίσω, όπως φυσικά κινητήρας μπροστά, κίνηση στους πίσω τροχούς και υφασμάτινη οροφή! Κάτι που δεν είναι μυστικό ότι έλειψε από τη 2η γενιά της Z4 στους… περισσότερο παραδοσιακούς. Μπορεί η σκληρή οροφή να ήταν σαφώς πιο χρηστική, αλλά αρκετοί θεώρησαν ότι η διθέσια BMW είχε χάσει μέρος του χαρακτήρα της, όντας περισσότερο ένα κουπέ, παρά ένα κλασσικό roadster.

Η νέα Z4 βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR και το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής, ισχυρές δόσεις αλουμινίου και μαγνήσιο. Σε σχέση με τη 2η γενιά, η νεότερη έχει σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις. Καταρχήν, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 85 χλστ., ενώ το φάρδος κατά 74 χλστ.! Αντίθετα, μειωμένο είναι το μεταξόνιο κατά 26 χλστ. (2.470 χλστ.), την ώρα που τα μετατρόχια εμπρός και πίσω είναι μεγαλύτερα κατά 98 χλστ. και 57 χλστ., αντίστοιχα. Η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος είναι επίσης αυξημένη, ενώ το στοιχείο που διατυμπανίζουν οι Γερμανοί τεχνικοί είναι η ιδανική κατανομή (50:50) και το χαμηλό κέντρο βάρους. Παράλληλα, διαφοροποιημένη είναι η αρχιτεκτονική της ανάρτησης, που περιλαμβάνει νέο άξονα γονάτων ελατηρίου δύο συνδέσμων μπροστά και πίσω άξονα πέντε συνδέσμων. Σημειώστε, ότι το βάρος της νέας Ζ4 κυμαίνεται στα 1.400 κιλά, ανάλογα με την έκδοση. Αυτές που λανσάρει αρχικά η BMW είναι τρεις και όλες θα εξοπλίζονται στη βασική τους έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic Sport των οκτώ σχέσεων. H sDrive30i θα εφοδιάζεται με το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 258 ίππων και των 400 Nm ροπής, ενώ η M40i με τον τρίλιτρο εξακύλινδρο των 340 ίππων και των 500 Nm. Ο τελευταίος, μάλιστα, χαρίζει στη Z4 εκρηκτικές επιδόσεις, όπως για παράδειγμα τα 4,6 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση. Τέλος, η “πολυπόθητη” για κάποιους μαλακή οροφή είναι ηλεκτρική και απαιτούνται μόλις δέκα δευτερόλεπτα για να ανοίξει ή να κλείσει, ακόμα και αν το αυτοκίνητο έχει αναπτύξει ταχύτητα έως και 50 χλμ./ώρα!

Στην πρώτη πολύ σύντομη επαφή που είχαμε στο δρόμο που οδηγεί από τη Γλυφάδα στο Σούνιο, οδηγήσαμε την μικρότερη εκδοχή της Ζ4, με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, αλλά με απόδοση 197 ίππων. Σίγουρα, η εικόνα της είναι ξεχωριστή, συγκεντρώνοντας όλα τα βλέμματα στο πέρασμα της. Οι αναλογίες της είναι αυτές που χαρακτηρίζουν ένα roadster, ενώ οι σχεδιαστικές τάσεις του αμαξώματος συμβαδίζουν με το σήμερα, φέροντας όμως και στοιχεία από το παρελθόν. Αντίστοιχα, στο ίδιο πνεύμα είναι και ο χώρος του εσωτερικού. Αυστηρά διθέσιο όπως επιβάλλεται, με τον οδηγό να κάθεται χαμηλά και αρκετά πίσω, ακριβώς με τον τρόπο που προτάσσει ένα κλασσικό roadster. Η εργονομία είναι υψηλού επιπέδου, όπως και η ποιότητα κατασκευής, με το ταμπλό να είναι ελαφρώς στραμμένο προς τον οδηγό. Η δική μας έκδοση ήταν εφοδιασμένη με την μεγάλη ψηφιακή οθόνη στο κέντρο της κονσόλας, ενώ το ίδιο ίσχυε και στην περίπτωση του πίνακα οργάνων, αφού μπροστά μας είχαμε την τελευταία εξέλιξη του BMW Live Cockpit Professional, το οποίο προσφέρει εξατομικευμένα γραφικά στον πλήρως ψηφιακό πίνακα.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από τιμόνι της, διαπιστώνεις την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ειδικά για μία κατασκευή του είδους. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ αντιδρά προοδευτικά ακόμα και στις εγκάρσιες, όντας εξαιρετικά βελτιωμένη σε σχέση με την προγενέστερη έκδοση, την ώρα που ιδιαίτερα άκαμπτο δείχνει το αμάξωμα. Μπορεί η κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα σε τρομάξει. Η πρόσφυση είναι υψηλού επιπέδου και θα εκθέσει τον οδηγό μόνο αν υπερβάλλει ή κάνει λάθος χειρισμό. Ο περισσότερο μυημένος, θα διασκεδάσει σε οδόστρωμα με χαμηλό δείκτη πρόσφυσης, εκμεταλλευόμενος και τις προοδευτικές τάσεις της Z4. Δεν είναι η σκληροπυρηνική κατασκευή που θα σε ενθουσιάσει, όντας περισσότερο ένα GT που θα επιτρέψει στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα, με ασφάλεια από το ένα σημείο στο άλλο. Αν πιέσεις παραπάνω θα διαπιστώσεις μικρές κλίσεις του αμαξώματος, και όχι την αμεσότητα ενός καθαρόαιμου μοντέλου, όπως η Porsche Boxster. Βέβαια, μιλάμε για τη… “μικρή” έκδοση, με τον δίλιτρο κινητήρα να διακρίνεται για την ελαστικότητα του, δείχνοντας να προτιμά τις μεσαίες στροφές λειτουργίας, με δεδομένα τα 320 Nm ροπής. Από την άλλη, οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς, αφού για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση απαιτούνται μόλις 6,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα.

Απόλυτα συνυφασμένη με τη φιλοσοφία των roadster, σύγχρονη και εντυπωσιακή, η νέα Z4 είναι μία από τις κορυφαίες κατασκευές του είδους, ενώ ακόμα μεγαλύτερο οδηγικό ενδιαφέρον θα έχουν οι ισχυρότερες εκδόσεις. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στη χώρα μας δεν μπορείς να χαρείς τις αρετές της οδήγησης και με την sDrive20i. Στη χώρα μας διατίθεται ήδη, με την έκδοση των 197 ίππων να ξεκινάει από τα 56.300 ευρώ._Π.Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!