top icon
Παρουσιάσεις

BMW X7: Την οδηγούμε στη Ρουμανία

Όταν οι αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ βαράνε τον ζουρνά, τότε οι κατασκευαστές στην κατηγορία των μεγάλων και premium SUV απλά… χορεύουν. Ανάμεσά τους και η BMW με τη νέα Χ7, την οποία και οδηγούμε στους δρόμους-πρόκλιση της Ρουμανίας από την πόλη Sibiu έως το Βουκουρέστι.

Η BMW δεν έκρυψε ποτέ τις προθέσεις της αναφορικά με το ποιον της νέας Χ7, η οποία αποτελεί και επισήμως πια το μεγαλύτερο μέλος της πολυάριθμης πλέον οικογένειας «Χ» των Βαυαρών. Και, μαζί με το αδιαμφισβήτητο αυτό γεγονός, ένα υπερ-πολυτελές και επιβλητικό σε μέγεθος και σχήμα SUV, το οποίο καλείται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό εμπορικό ρόλο σε «νευραλγικές» αγορές ανά τον κόσμο, όπως είναι για παράδειγμα εκείνες της Μ. Ανατολής και της Ρωσίας. Μα, πρωτίστως, σε εκείνες της Κίνας και των ΗΠΑ, όπου το «πολύ» έχει βαρύνουσα σημασία και βαρύτητα. Όπως και τα υπόλοιπα… Χ-Files της BMW, έτσι και η νέα Χ7, παράγεται επί αμερικανικού εδάφους στο εργοστάσιο των εταιρείας που έχει την έδρα του στο Spartanburg της Ν. Καρολίνας – μονάδα που αποτελεί εδώ και χρόνια τη μεγαλύτερη για λογαριασμό των Βαυαρών εκτός Γερμανίας.

Σχεδιαστικά, πρωταγωνιστής του μοντέλου που στοχεύει να αποτελέσει το αντίπαλο δέος της Mercedes GLS δεν είναι άλλος από τη θηριώδη μάσκα, που από κοντά δείχνει μεν μεγάλη, όχι όμως και «ανακόλουθη» σε σχέση με το ούτως ή άλλως πληθωρικό παράστημα και αποτύπωμα της κατασκευής. Τον δικό τους αισθητικό τόνο στο εμπρός μέρος δίνουν επίσης τα στενόμακρα φώτα τεχνολογίας LED, το μεγάλο καπό, αλλά και η… σεβαστή έκταση των πλευρικών γυάλινων επιφανειών – και φυσικά η 5η πίσω πόρτα που χωρίζεται σε δύο τμήματα. Από πλευράς διαστάσεων, η νέα Χ7 ξεχωρίζει με το καλημέρα για το μήκος της, που αγγίζει για την περίσταση τα 5.151 χλστ. (+230 χλστ. σε σχέση με την Χ5), την ώρα που το πλάτος και το ύψος της διαμορφώνονται αντίστοιχα στα 1.990 και 1.805 χλστ. Το δε μεταξόνιο είναι ανάλογο του μήκους της κατασκευής, ξεπερνώντας οριακά τα 3,1 μ., επιλογή που δίνει τη δυνατότητα στους Γερμανούς να διαμορφώσουν ένα εσωτερικό με διάταξη με τρεις σειρές καθισμάτων – η δεύτερη με ενιαίο πάγκο και πλάτη ή εναλλακτικά με δύο ανεξάρτητες θέσεις τύπου… πολυθρόνας.

Στο παραδοσιακά άρτιο ως προς την εργονομία και ποιότητά του εσωτερικό, πέραν του αριθμού των φιλοξενουμένων επιβατών, που δυνητικά μπορούν να φτάσουν τους 5, 6 ή 7, πρωταγωνιστές είναι ο ψηφιακός, αλά X5, πίνακας οργάνων και η δεύτερη οθόνη – επίσης με διαγώνιο 12,3 ιντσών – του συστήματος infotainment που βρίσκεται εγκατεστημένη ψηλά στην κεντρική κονσόλα. Στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων της νέας BMW X7 περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ένα τετρα-ζωνικό σύστημα κλιματισμού, μία ηλιοροφή που αποτελείται από τρία τμήματα, ένα εκπληκτικής απόδοσης ηχοσύστημα 1.500 W με 20(!) ηχεία, καθώς και head-up display. Όπως είναι φυσιολογικό, ο χώρος αποσκευών ποικίλει σε χωρητικότητα ανάλογα με τον αριθμό και τη θέση των καθισμάτων, και συγκεκριμένα από 326 λίτρα (7 θέσεις) σε 750 λίτρα (5 ή 4 θέσεις) ή και 2.120 λίτρα (2 θέσεις). Στα συστήματα δε υποβοήθησης της οδήγησης περιλαμβάνεται ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς – από τα Traffic Jam Assistant, Lane Keeping Assistant και Steering Assistant, έως τα Lane Control Assistant και Automatic Speed Limit Assist.

Πατώντας στο δάπεδο CLAR, το οποίο χρησιμοποιεί με μικρές αλλαγές και η Σειρά 7, η νέα Χ7 έχει να παρουσιάσει σημαντικές κατακτήσεις και στον τομέα των τεχνολογικών κατακτήσεων. Πέρα από τις ενεργές αντιστρεπτικές (έξτρα εξοπλισμός), το Integral Active Steering (επίσης έξτρα) και την αερανάρτηση (στάνταρ), ξεχωρίζουν οι κινητήρες που συνεργάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Στην xDrive40i συναντάμε τον 3λιτρο straight-six κινητήρα βενζίνης των Βαυαρών, ο οποίος αποδίδει 340 ίππους και 450 Nm ροπής και στην xDrive50i, η οποία δεν θα είναι διαθέσιμη για τους ευρωπαίους αγοραστές, τον V8 των 4,4 λίτρων της BMW, ο οποίος αποδίδει 462 ίππους και 650 Nm ροπής. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, οι xDrive30d και Μ50d, με την πρώτη να τροφοδοτείται από έναν 3λιτρο κινητήρα με απόδοση 265 ίππους και 620 Nm ροπής και τη δεύτερη από ένα επίσης 3λιτρο, αλλά με τέσσερα τούρμπο, μηχανικό σύνολο με μέγιστη ισχύ 400 ίππων και ροπή 760 Nm. Αυτή ήταν και η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας για σχεδόν 10 ώρες ταξιδεύοντας με αφετηρία την πόλη Sibiu της Ρουμανίας και «τερματισμό» το κέντρο της πρωτεύουσας της χώρας – εκεί όπου η έννοια «κυκλοφοριακή συμφόρηση» αποκτά μια νέα διάσταση.

Εκτός πόλης, και με δεδομένο το όχι και τόσο άρτιο οδικό δίκτυο της χώρας, η Μ50d κυριολεκτικά σε αφήνει με το ανοιχτό το στόμα. Όχι τόσο για τον – ούτως ή άλλως – εκπληκτικό τρόπο που ο 6κύλινδρος ντίζελ κινητήρας των 400 ίππων επιταχύνει το αμάξωμα των σχεδόν 2,5 τόνων σε αγαστή συνεργασία με το κιβώτιο-ποιήμα των 8 σχέσεων, όσο για την ικανότητά της να «κρύβει» τον όγκο της ικανοποιώντας όλους όσοι αναζητούν ίσως το πιο οδηγοκεντρικό «μεγάλο» SUV του είδους. Μ’ ένα εξαιρετικά κοφτερό και «βαρύ» τιμόνι και με κρυφό άσσο στο μανίκι το σύστημα τετραδιεύθυνσης, η Χ7 καταφέρνει στην έκδοση M50d να ταξιδεύει σαν βέλος και συνάμα να στρίβει υποδειγματικά και με ελάχιστες κλίσεις ακόμα και στα πιο σφικτά κομμάτια αφήνοντας έτσι τον οδηγό της να ανησυχεί μονάχα για την επάρκεια πλάτους της ανηφορικής διαδρομής που διασχίζει. Τα φρένα στέκονται σε κάθε περίπτωση στο ύψος των περιστάσεων, μα πάνω απ’ όλα, η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που ουδέποτε θα ταλαιπωρήσει στα «κατσαρά» ακόμα και στο πρόγραμμα Sport. Και αυτό, παρά τις 22άρες ζάντες στις οποίες πατούσε η δικιά μας M50d. Συνολικά, η X7 είναι ένα αυτοκίνητο με… οδηγικό πνεύμα που τιμά την παράδοση των δημιουργών του – κι αυτό είναι σίγουρα μία ακόμα επιτυχία της ναυαρχίδας τους.

Εν κατακλείδι, η νέα BMW X7 είναι αντικειμενικά ένα ακριβό κόσμημα στη συνομοταξία των μεγάλων και premiu, SUV που εξ ορισμού απευθύνεται σε λίγους – κάτι όμως που σίγουρα δεν είναι σε θέση να μειώσει στο παραμικρό την αξία της. Για όσους ενδιαφερόμενους εν Ελλάδι, αξίζει να προσθέσουμε κλείνοντας ότι η μικρή και πετρελαιοκίνητη έκδοση xDrive 30d «εκκινεί» στη χώρα μας από τα 117.000 ευρώ, όπως επίσημα ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες η ελληνική αντιπροσωπεία του Βαυαρού κατασκευαστή. Η βενζινοκίνητη xDrive40i βρίσκεται από πλευράς κόστους λίγο πιο ψηλά, ξεκινώντας από τα 123.000 ευρώ, ενώ, όπως αναμενόταν, στην  κορυφή της τιμολογιακήw πυραμίδας βρίσκεται η M50d, για την οποία θα χρειαστεί κανείς να… ελαφρώσει τον τραπεζικό του λογαριασμό προκειμένου να την αποκτήσει τουλάχιστον κατά 155.600 ευρώ._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ