Μετά από 4 χρόνια στην αγορά, η BMW παρουσίασε τη νεότερη γενιά της X4, την οποία και οδηγούμε στη χώρα μας στην έκδοση xDrive 20d με τον πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων.
Η BMW X4 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2014, αποτελώντας την σπορτίφ εκδοχή της X3, ανήκοντας παράλληλα και στην ιδιαίτερη κατηγορία των Sport Activity Coupe, ή πιο απλά “SAC”. Όντας ιδιαίτερη σε σχεδίαση, οι Γερμανοί τεχνικοί είχαν εστιάσει την προσοχή τους στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στοχεύοντας σε ένα πιο νεανικό κοινό. Μετά από τέσσερα χρόνια στην αγορά, και λίγο αργότερα από την παρουσίαση της νεότερης X3, η BWM παρουσίασε και την σημαντικά διαφοροποιημένη X4. Η νέα γενιά του γερμανικού μοντέλου, διατίθεται ήδη στη χώρα μας με τρεις κινητήρες βενζίνης και τέσσερις πετρελαίου. Η πρώτη μας επαφή στους ελληνικούς δρόμους, έγινε με την πιο προσιτή πετρελαιοκίνητη εκδοχή, την xDrive 20d, με τον δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 190 ίππων.
Οι αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά δεν είναι απλά εμφανείς με την πρώτη ματιά, αλλά και παρατηρώντας τις τεχνικές προδιαγραφές. Η νέα Χ4 μοιράζεται το ίδιο δάπεδο με την X3, την πλατφόρμα CLAR, κάτι που σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία έχει σαν αποτέλεσμα να είναι βελτιωμένη η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Παράλληλα, το βάρος της μπορεί να αγγίζει τα 1.860 κιλά, μετά από χρήση ελαφριών υλικών, όπως αλουμίνιο, είναι ελαφρύτερη κατά 50 κιλά από το μοντέλο που αντικαθιστά. Σχεδιαστικά, τα κοινά στοιχεία με την X3 είναι έντονα και δύσκολα θα τις ξεχωρίσει ο λιγότερο μυημένος. Η μάσκα είναι μεγαλύτερη σε μέγεθος, με τα χαρακτηριστικά “νεφρά” της BMW να δεσπόζουν και για να διαπιστώσεις τη διαφορετικότητα της πρέπει να την παρατηρήσεις από το πλάι ή στο πίσω μέρος. Η κλίση της οροφής και η σχεδίαση του πίσω μέρους παραπέμπουν σε κουπέ, με τα μεγάλα φανάρια να ξεχωρίζουν, διαφοροποιώντας την ουσιαστικά με την X3. Η πραγματικότητα είναι ότι η X4 είναι μεγάλη σε μέγεθος και αυτό δικαιολογείται με δεδομένο ότι έχουν αυξηθεί οι διαστάσεις της. Η νεότερη γενικά είναι μεγαλύτερη κατά 81 χλστ. σε μήκος, ενώ αυξημένο είναι το πλάτος κατά 37 χλστ., την ώρα που το ύψος της έχει μειωθεί κατά 3 χλστ. Σημειώστε, ότι μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο, και συγκεκριμένα κατά 54 χλστ., που πλέον αγγίζει τα 2,87 μέτρα.
Τα συγγενικά στοιχεία με την νέα X3 είναι εμφανή και στο εσωτερικό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών μας είναι γνωστά, με την ποιότητα κατασκευής και υλικών να είναι υπεράνω κριτικής. Μαλακά πλαστικά, εξαιρετική συναρμογή, αλλά και στην δική μας περίπτωση μία διακριτική διχρωμία στη κεντρική κονσόλα, συνδυάζουν ένα ευχάριστο και παράλληλα πολυτελές περιβάλλον. Τα δερμάτινα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ ακόμα και οι πλέον υψηλόσωμοι θα βρουν εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης. Παράλληλα, άκρως ικανοποιητικοί οι χώροι για τους πίσω επιβαίνοντες, τόσο για τα πόδια, όσο και για το κεφάλι τους, με τον χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 525 λίτρα.
Όπως αναφέραμε και στην αρχή, η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους με την X4, πραγματοποιήθηκε με την μικρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση, με τον κωδικό 20d, η οποία και προσφέρεται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης xDrive της BMW και το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων. Το ίδιο σύνολο είχαμε οδηγήσει πριν από μερικές μέρες και στην X2, με τις τιμές του 4κύλινδρου συνόλου να είναι ακριβώς ίδιες. Συγκεκριμένα, η ισχύς αγγίζει τους 190 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή είναι της τάξεως των 400 Nm σε ένα εύρος από τις 1.750 έως τις 2.500 σ.α.λ. Δίπλα στον χαρακτηριστικό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, εντοπίζονται τα προγράμματα οδήγησης, που στην περίπτωση μας εκτός από την απόκριση του κινητήρα και το βάρος του συστήματος διεύθυνσης, διαφοροποιούν και την απόσβεση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ. Στο πρόγραμμα Eco Pro, του οποίου οι προσανατολισμοί είναι σαφής, ο κινητήρας φυσιολογικά μοιάζει φιμωμένος. Επιλέγοντας το Comfort ή το Sport, η πρώτη διαπίστωση είναι η άφθονη ροπή του κινητήρα. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή και το δίλιτρο σύνολο δεν δείχνει να έχει κανένα πρόβλημα να κινείσαι σβέλτα το βαρύ αμάξωμα των 1.860 κιλών, με το οκτάρι κιβώτιο με τις πυκνές σχέσεις να παίζει το ρόλο του. Σε πιο σβέλτους ρυθμούς, όμως, διαπιστώνεις ότι δυσκολεύεται να κινήσει γρήγορα το βαρύ αμάξωμα. Οι επιδόσεις του είναι αξιοπρεπείς, αλλά αισθάνεσαι ότι ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 231 ίππων θα αποτελούσε καλύτερη επιλογή.
Στις μεσαίες στροφές αποδίδει καλύτερα, ενώ μετά τις 4.000 σ.α.λ. είναι εμφανείς οι πτωτικές τάσεις ισχύος. Βέβαια, στο ταξίδι αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από επαρκής, επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και με υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Στον αυτοκινητόδρομο, η X4 βρίσκεται στο στοιχείο της, με την ποιότητα κύλισης να είναι εξαιρετική, που σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα του εσωτερικού προσφέρουν ιδανικές συνθήκες ταξιδιού. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αν και σε κάποιες περιπτώσεις διαπιστώσαμε κάποιες ξερές αντιδράσεις σε κακοτεχνίες των δρόμων και εγκάρσιες ανωμαλίες. Γεγονός που περισσότερο οφείλεται στα run flat ελαστικά σε ζάντες διάστασης 20 ινστών. Η οδική της συμπεριφορά χαρακτηρίζεται ουδέτερη. Στις σφικτές διαδρομές με κλειστές στροφές, το σύστημα τετρακίνησης που μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, φροντίζει να εξαλείψει το φαινόμενο της υποστροφής. Μάλιστα, αν το οδόστρωμα γλιστράει και ο χειριστής επιμείνει στο γκάζι, εμφανίζεται μικρές τάσεις υπερστροφής. Σίγουρα, δεν είναι μία σπορτίφ κατασκευή, κάτι στο οποίο δεν την βοηθάει το μέγεθος και ο όγκος της, και ουσιαστικά πρόκειται για ένα ισορροπημένο, φιλικό και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του σύνολο. Σε επίπεδο κατανάλωσης, η μέση τιμή κινήθηκε κοντά στα 9,2 λίτρα/100 χλμ., αν και σε οδήγηση εκτός πόλης και χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Eco Pro, μπορεί κανείς εύκολα να πετύχει μέση τιμή που πλησιάζει τα 7,5 λίτρα.
Η νέα BMW X4 xDrive 20d ξεκινάει με κόστος κτήσης από τα 66.030 ευρώ, με πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και μία σειρά από επιπλέον διαθέσιμες επιλογές, ικανές βέβαια να αυξήσουν ακόμα περισσότερο την τελική τιμή. Η γερμανική πρόταση στην κατηγορία των SAC, διαθέτει πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά σε σχέση με την X3, όπως εξάλλου και όλα τα μοντέλα της βαυαρικής εταιρίας με ζυγό αριθμό. Συνδυάζει την άνεση στους χώρους, την πολυτέλεια των μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, με κερασάκι στην τούρτα τη διαφοροποιημένη και ξεχωριστή σχεδίαση. Το τελευταίο στοιχείο είναι και το σημαντικότερο που την ξεχωρίζει σε σχέση με την μικρότερη X3. Αν και η αισθητική είναι κάτι τελείως υποκειμενικό…_Π.Τ.