top icon
Δοκιμές

BMW X2 Xdrive 20d Steptronic: Την οδηγούμε

Ανάμεσα στην οικογένεια των μοντέλων της σειράς “Χ”, η BMW X2 διακρίνεται για τα σπορτίφ χαρακτηριστικά της. Ακόμα και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 20d, με απόδοση 190 ίππων.

Η σειρά “X” της BMW εκφράζει την SUV φιλοσοφία της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας, προσφέροντας μάλιστα πληθώρα επιλογών. Ως γνωστόν, τα μοντέλα με ζυγό αριθμό δίπλα στο λατινικό “X” διακρίνονται για τα σπορτίφ χαρακτηριστικά τους. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και η Χ2, η οποία αποτελεί και το μικρότερο μοντέλο της σειράς. Προτεραιότητα έχουν τα δυναμικά στοιχεία, τόσο σε επίπεδο αισθητικής, όσο οδικής συμπεριφοράς και επιδόσεων. Εκτός από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, το γερμανικό SUV προσφέρεται και με τρεις κινητήρες πετρελαίου, απόδοσης 150, 190 και 231 ίππων. Στην περίπτωση μας, είχαμε στη διάθεση μας τη “μεσαία” έκδοση 20d με το σύστημα τετρακίνησης Xdrive και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων Steptronic.

Σχεδιαστικά, δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογενείας, με το σχήμα της αναμφίβολα να είναι θελκτικό, χωρίς όμως να υιοθετεί έντονα “κουπέ χαρακτηριστικά” όπως οι X4 και X6. Λεπτομέρεια που έχει συζητηθεί, είναι το γεγονός πως ύστερα από πάρα πολλά χρόνια (συγκεκριμένα από την εποχή των 2000 CS και 3.0 CSL), το σήμερα της εταιρίας φιλοξενείται και πάλι στις πίσω κολώνες. Σε κάθε περίπτωση έχει το δικό της χαρακτήρα, ενώ οι χυτές της γραμμές αναδεικνύονται και από τον αεροδυναμικό συντελεστή της τάξεως του 0,28, τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η 20d, εφοδιάζεται με τον δίλιτρο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου, ο οποίος αποδίδει 190 στις 4.000 σ.α.λ. Και αν οι τιμές ισχύος δεν εντυπωσιάζουν, αρκεί να σημειώσετε πως η ροπή αγγίζει τα 400 Nm σε ένα εύρος από τις 1.750 έως και τις 2.500 σ.α.λ.! Μάλιστα, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων, έχει εξαιρετική λειτουργία, χαρίζοντας στην X2 πολύ καλές επιδόσεις. Χαρακτηριστικά, για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση απαιτούνται 8,4 δευτερόλεπτα, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 221 χλμ./ώρα.

Στον τομέα της ανάρτησης δεν υφίστανται αλλαγές στην αρχιτεκτονική, με την X2 να διαθέτει γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική εμπρός, και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Από εκεί και πέρα, σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις είναι πιο σφικτή η ρύθμιση της, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι διαθέτει και την τετρακίνηση xDrive. Όπως σε όλα τα τετρακίνητα μοντέλα της BMW, ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης φροντίζει για τη μεταφορά της ισχύος ανάμεσα στους δύο άξονες, με την κατανομή να είναι 40/60 υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Περνώντας στο εσωτερικό, το σκηνικό είναι γνώριμο από την X1. Το μεγαλύτερο μέρος καλύπτεται από μαλακά πλαστικά, ενώ στη δική μας περίπτωση ευχάριστη ήταν η διχρωμία στο ταμπλό, με χρωματισμούς ίδιους με αυτούς των δερμάτινων καθισμάτων. Στο κέντρο ξεχωρίζουν ο πίνακας οργάνων τεχνολογίας black panel και η τοποθετημένη στο κέντρο οθόνη του συστήματος πολυμέσων.

Με τον κινητήρα σε λειτουργία, μπορεί εκτός αυτοκινήτου ο θόρυβος να είναι έντονος από τον πετρελαιοκινητήρα, αλλά τίποτα δεν διαταράσσει την ηρεμία στο εσωτερικό. Τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, σε συνδυασμό με την άνεση της ανάρτησης κάνουν το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο πραγματικά ευχάριστο, με την κατανάλωση να φλερτάρει τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. Βέβαια, οι τροχοί σε διάσταση 19 ιντσών, με το 45άρι προφίλ, και πάντα σε συνδυασμό με τη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, δεν θα κρύψουν τη δυσαρέσκεια τους στις ελληνικές κακοτεχνίες των δρόμων.

Όπως σε όλες τις BMW το σύστημα διεύθυνσης αποτελεί σημείο αναφοράς. Έτσι και στην περίπτωση της X2, το τιμόνι με το μεταβλητό βήμα δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Πολύ καλή αίσθηση, σωστό βάρος και αμεσότητα στις εντολές του χειριστή, την ώρα που του προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, είναι τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν.

Ο δίλιτρος κινητήρας από την πλευρά του, ξεδιπλώνει τις αρετές του σε κάθε ευκαιρία. Η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική και για αυτό φροντίζουν τα 400 Nm ροπής. Λίγο πάνω από τις 1.500 σ.α.λ. η X2 θα επιταχύνει χωρίς δισταγμό, αποδίδοντας εξαιρετικά μέχρι και τις 4.500-5.000 σ.α.λ. Στοιχείο εντυπωσιακό για πετρελαιοκίνητη κατασκευή. Στην εύρυθμη λειτουργία του συνόλου, βοηθάει φυσιολογικά και το αυτόματο Steptronic των οκτώ σχέσεων, με τις πυκνές σχέσεις. Συνεργάζεται και ταιριάζει ιδανικά με το εξαιρετικό πλαίσιο, το οποίο σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα σε κάθε είδους διαδρομή.

Ασφαλές και προβλέψιμο, είναι ουδέτερο και αν φτάσεις με αρκετά χιλιόμετρα στην στροφή θα διαπιστώσεις τα οφέλη της τετρακίνησης. Με το ESP εκτός λειτουργίας, το πίσω μέρος έχει την τάση να ανοίξει την τροχιά του, γεγονός που βοηθάει στην εξάλειψη των όποιων υποστροφικών τάσεων. Και όλα αυτά, εύκολα ελεγχόμενα, αφού οι όποιες τάσεις εμφανίζονται προοδευτικά και σε καμία περίπτωση απότομα, παρά το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αμάξωμα 1.600 κιλών. Όπως είναι φυσιολογικό, σε συνθήκες πίεσης αυξήθηκε η τιμή της κατανάλωσης, με τη μέση κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας μαζί της να αγγίζει εν τέλει τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Αν η έκδοση των 150 ίππων δεν σας γεμίζει το μάτι, ενώ αντίθετα αυτή των 231 μοιάζει υπερβολική, η… μεσαία έκδοση της X2 με τον πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων, ίσως να είναι και η πιο ισορροπημένη της σειράς. Οι αρετές του μικρότερου μοντέλου της σειράς “Χ”, όπως το εξαιρετικό πλαίσιο, τα ποιοτικά υλικά και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά διατηρούνται στην 20d και ουσιαστικά πλαισιώνονται από ένα κινητήρα που διαθέτει αρκετή ισχύ, και πάνω από όλα λειτουργία, ικανή να ικανοποιήσει και όσους περισσότερο ανήσυχους. Βέβαια, όλα έχουν ένα τίμημα, με το κόστος κτήσης της συγκεκριμένης εκδοχής που είχαμε στη διάθεση μας να αγγίζει τα 51.700 ευρώ._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ