Περισσότερο… Audi από ποτέ, η καλύτερη “περίπου Μ” ever, σε αμάξωμα κλάσης 8άρας, με διαστάσεις 4άρας.
Στην 440i είναι στάνταρντ το εξωτερικό πακέτο M Sport που ξεχωρίζει από τις δυναμικές πινελιές στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, καθώς και τα Cerium grey περιγράμματα στα νεφρά της μάσκας, τους αεραγωγούς, τις απολήξεις της εξάτμισης και τα καλύμματα των καθρεπτών. Κάτω από το μακρύ καπό, ο νέος 3λιτρος εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας, πλαισιώνεται από ένα ήπιο 48V σύστημα και αποδίδει 374 ίππους (48 επιπλέον ίπποι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο) και 500 Nm ροπής, που επιταχύνουν τα 1.740 κιλά της σε 4,5 δλ. μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, με την λειτουργία του launch control. H δύναμη περνάει στο δρόμο μέσω του αυτόματου κιβωτίου Steptronic το οποίο στην προκειμένη περίπτωση διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό τη νέα λειτουργία Sprint, που προσφέρει στιγμιαία το μέγιστο των δυναμικών αποθεμάτων του κινητήρα, αλλά και την xDrive τετρακίνηση με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό της M Sport. H ανάρτηση, με γόνατα διπλών συνδέσμων εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, πλαισιώνεται από την Adaptive M Suspension (χαμηλωμένη με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση), το μεταβλητό βήμα κρεμαγιέρας του τιμονιού, σύστημα φρένων της M Sport με εμπρός τις τετραπίστονες μπλε δαγκάνες και τους τροχούς των 19 ιντσών με διαφορετικού πλάτους ελαστικά εμπρός πίσω.
Να υπενθυμίσουμε ότι για να τονιστεί ο χαρακτήρας της 4άρας έχει προηγηθεί μία σειρά αλλαγών σε σύγκριση με την 3άρα σε ό,τι αφορά την ακαμψία (επιπλέον ενισχύσεις υπάρχουν στη στήριξη της ανάρτησης και στο χώρο του κινητήρα), τη γεωμετρία (πιο έντονο αρνητικό κάμπερ εμπρός), το σύστημα διεύθυνσης, το αυξημένο κατά 23 χλστ. πίσω μετατρόχιο, αλλά και το χαμηλότερο κατά 57 χλστ. ύψος, που χαμήλωσε το κέντρο βάρους κατά 21 χλστ.
Απόδειξη
Την αντιμετωπίζεις δύσπιστα, αφού δε θεωρείς τέλεια τη σχέση σου με τις περίπου Μ, που αποδεικνύονται ιδιαίτερα προστατευτικές. Με τις γνήσιες Μ επιλέγεις εσύ το κονσέρτο, ενώ με τις ενδιάμεσες έχει ο δημιουργούς το πάνω χέρι, ρυθμίζοντας συντηρητικά τα περιοριστικά μέτρα. Κάπου εκεί όμως προκύπτουν διαπραγματεύσεις σε σχέση με το χαρακτήρα, ό,τι κατά τη γνώμη μας δεν ταιριάζει με τον ριζωμένο στην καρδιά του Πραγματικού Οδηγού κατασκευαστή. Διαβάζοντας τον πρόλογο παραπάνω και καταγράφοντας τις προδιαγραφές, έχοντας δοκιμάσει και την εξαιρετική 420d Coupe, αναρωτιέσαι αν πρόκειται για μια ακόμα “περίπου” ή για ένα σύνολο ικανό να σε κερδίσει. Σε σχέση με τον αρχηγό, το Audi S5, χωρίς να υποτιμάς την αντίστοιχη Mercedes. Γεγονός πως και τα τρία κουπέ σχεδιαστικά είναι υπέροχα, υποστηρίζοντας μάλιστα υποδειγματικά την καταγωγή τους και την ταυτότητα κάθε κατασκευαστή. BMW και Audi επιμένουν στη γραμμή τους, με τη Mercedes να ξεφεύγει ευρύτερα και με πλάνο από τα συνηθισμένα της. Στην BMW πάλι, αυτή η επιθετική, ιδιαίτερα μοντέρνα μάσκα που ήρθε για να μείνει, προδίδει το σύγχρονο στυλ των Βαυαρών, που λατρεύεις και δεν το κρύβεις.
Στο δρόμο
Συνθήκες ιδανικές με την υγρασία, που συνδυάζονται άψογα με τις προδιαγραφές της μηχανής συνολικά. Επιλογή Sport και τα πάντα όλα ανταποκρίνονται ακριβώς όπως έχεις συνδυάσει τις απαιτήσεις σου με τις δυνατότητες του Γερμανικού GT από την Βαυαρία. Είναι περισσότερο Μ από ποτέ και μάλιστα σε παρασύρει ώστε να προσαρμοστείς και να οδηγήσεις γρήγορα, στον δικό της, υψηλού επιπέδου ρυθμό. Οδηγική ποιότητα ΒΜW και οι αντιδράσεις με τις τάσεις υπερστροφής -που λατρεύεις- τη χαρακτηρίζουν και σε προϊδεάζουν σε σχέση με την Μ4 που δε θα αργήσει. Δεν αφαιρείς τα συστήματα προστασίας, αφήνεις το κιβώτιο στις αυτόματες επιλογές και απολαμβάνεις. Η “βρώμικη” δουλειά από τη μετάδοση, με το κιβώτιο να προσαρμόζεται στα θέλω σου και στην κατηφόρα, όπου δεν κρύβεται το βάρος…
Διδάσκουν
Είναι γεγονός, πως το S5 έχει αντίπαλο και επί της ουσίας. Την εντοπίζεις την ήρεμη δύναμη που προκύπτει με αρχοντιά, όπως διαχρονικά και στο Audi. Έβαλαν το ατού της οδικής συμπεριφοράς, το DNA τους στην εξίσωση και αυτό το κουπέ, όντας το σωστό, δεν είναι απλά όμορφο, ως μικρότερη 8άρα κουπέ, αλλά διαθέτει και τα σοβαρά στοιχεία που χαρακτηρίζουν γενικώς τους Βαυαρούς, και ειδικώς, όταν στο Μ προσαρμόζονται και αντίστοιχα μηχανικά μέρη. Με τον τρόπο το σωστό, με τον δικό τους τρόπο._ Σ. Χ.
ΒΑΣΙΚΗ ΦΩΤ.: ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ
BMW M440i xDrive Coupe
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 6κύλινδρος τούρμπο
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.998 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 374 ίπποι/5.500-6.500 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 500 Nm/1.900-5.000 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ: Γόνατα με διπλούς συνδέσμους
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟ/ΠΙΣΩ: Αεριζόμενοι Δίσκοι (M Sport)
ΤΡΟΧΟΙ ΕΜΠΡΟ/ΠΙΣΩ: 225- 40 R19 / 255-35 R19
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.770 x 1.852 x 1.393 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.851 χλστ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 440 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 1.740 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,5 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 12.2 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 155 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 76.557 ευρώ