top icon
Δοκιμές

BMW Μ3 Competition M xDrive: Όπως μόνο αυτοί…

Οδηγούμε σε ελληνικό «χώμα» την BMW M3 στην εξελιγμένη της εκδοχή με τον κωδικό «Μ xDrive», και ευπειθώς αναφέρουμε.

«Μ3-Quattro», με δανεικό το λογότυπο και κλεμμένα στοιχεία από το DNA των άλλων με τους κύκλους, στην παραπάνω γειτονιά, μια γκαζιά δρόμος; Καμία σχέση, και τον Βαυαρό μην κάνεις ποτέ το λάθος να τον κρίνεις από προδιαγραφές, σημεία των καιρών. Αντίστοιχα, όταν έχει σφραγίδα «Μ», απλώς δε συγκρίνεται.

Οδηγούμε, δοκιμάζουμε και σχολιάζουμε

Στο τιμόνι μιας Μ3 έχεις πολλούς παραπάνω λόγους ώστε να ανατριχιάζεις, μέσα και από ένα δυνατό παιχνίδι αναμνήσεων. Γνωριμία, λοιπόν, με τη σύγχρονη 4θυρη με τους 510 ίππους και την τετρακίνηση, και στο μυαλό από το προηγούμενο βράδυ εμπλέκεται η αντίστοιχη Μ5, με πολλά στοιχεία Audi RS 6. Σε διαστάσεις που προκύπτει μια πολύ υψηλού επιπέδου ισορροπία, ανάλογη με το μέγεθος και την εξέλιξη της Σειράς Μ και των RS της Audi. Από το Ίνγκολσταντ ο Γερμανός κατασκευαστής με καθρέφτη-σημείο αναφοράς το «S», τουλάχιστον μέχρι να προκύψει στην Ελλάδα το RS 3, που αναφέρεται ως συγκλονιστικό.

BMW M3 Competiton xDrive

Με την Μ3, όμως, είναι αλλιώς, και νωρίς το πρωί στο δρόμο για τη συνάντηση έχεις φορτώσει με απορίες, αλλά και αγωνία. Τους εμπιστεύεσαι και θεωρείς αδιανόητο να έχουν χαλάσει τη μαγεία αυτοί οι μάγκες-δημιουργοί.

Με την ευκαιρία, καταγράφεις και αποστηθίζεις την Τεχνική Ανάλυση του Χρήστου Αποστολόπουλου και στο τέλος χαμογελάς, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο…

Μ3 xDrive, να τη θυμηθούμε:

«Διατηρώντας τη φιλοσοφία του “οπισθοβαρούς” συστήματος τετρακίνησης που είδαμε στη μεγαλύτερη Μ5, οι νέες M3 Competition Μ xDrive και M4 Competition Μ xDrive εφοδιάζονται συγχρόνως με το Active M Differential στον πίσω άξονα, που έχει την ικανότητα να μοιράζει τη ροπή ανάμεσα στους πίσω τροχούς ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις. Επιπρόσθετα, το M xDrive και το Active M Differential -που συμπληρώνονται από το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της BMW M- συνδέονται με το σύστημα δυναμικού ελέγχου της συμπεριφοράς Dynamic Stability Control (DSC) της BMW, για να εξασφαλίσουν την ιδανική κατανομή και παρέμβαση ανάλογα με την τρέχουσα οδηγική κατάσταση.

BMW M3 Competiton xDrive

Ο οδηγός των τετρακίνητων BMW M3 και M4 μπορεί να παραμετροποιήσει το σύστημα τετρακίνησης M xDrive επιλέγοντας τα προγράμματα 4WD (default θέση) και 4WD Sport, με το τελευταίο να στέλνει ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής του κινητήρα στον πίσω άξονα. Με την απενεργοποίηση του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (DSC), στην εξίσωση μπαίνει η λειτουργία 2WD, με τη ροπή να φτάνει… ανεμπόδιστα και χωρίς την παρεμβολή των ηλεκτρονικών αποκλειστικά στους πίσω τροχούς – όπως και στις απλές εκδόσεις των Μ3 και M4. Εντούτοις, εάν έχει επιλεγεί το προαιρετικό M Traction Control, η πρόσφυση μπορεί να ρυθμιστεί σε δέκα στάδια με τον ίδιο τρόπο όπως στα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς».

BMW M3 Competiton xDrive

Χωρίς προφυλακτικό…

Φορτίζεσαι από το πρώτο μέτρο σε υγρό οδόστρωμα, αποτέλεσμα νυχτερινής βροχής, τον Ιανουάριο με φθινοπωρινή αντίδραση. Τα λάστιχα σκληρά για track day σε πίστα όπως στις Σέρρες, πιθανόν για λόγους ασφαλείας, δεν ανεβάζουν αμέσως θερμοκρασία. Το οδόστρωμα είναι ύπουλο, ενώ το αυτοκίνητο, σε ρυθμό «μετακινούμαι» με τις προφυλάξεις στη μέγιστη τιμή, κρύβει το χαρακτήρα της. Θυμίζει την αντίστοιχη 330e, που ακολουθεί. Η απόλυτη antiGiulia με τη γερμανική προσέγγιση σε κόντρα με την ιταλική, που προσφέρονται με το αντίστοιχο στυλ.

Με την Alfa, είσαι στην Τοσκάνη και ανηφορίζεις πλαγιολισθαίνοντας, σε σκληρό ροκ με το τέλειο οδόστρωμα για San Giovanni dAsso, αναζητώντας καλή βενζίνη. Με την κ. ΒΜW έχεις φορτίσει με ρεύμα στη Maximilian Strasse και αναζητάς τον αυτοκινητόδρομο που σε οδηγεί στο Ζάλτσμπουργκ, και μετά θα πας στα βουνά. Έχεις φυλάξει το stickάκι με την Τέλεια Διαδρομή, προσφορά Νίκος Ταγκούλης, από την τέλεια αποστολή.

BMW M3 Competiton xDrive

Τα έβγαλα όλα…

Ο ήλιος κάνει το χατίρι, ο Θάνος και ο «Άλμπα» στις κάμερες έχουν κέφι. Τυχερός ο φίλος Ντίνος δίπλα στο κάθισμα του συνοδηγού, συνεργάζεται για έναν ωραίο, γενναιόδωρο και δίκαιο άνθρωπο και, όπως και ο Γιάννης, πάντα μαζί μας στις ιστορίες της Σειράς Μ, ζουν τη στιγμή με μοναδικό τρόπο. Με το τακτ που χαρακτηρίζει τον μέσο σεμνό και ικανό Έλληνα, με τη διαχείριση της ατομικής ευθύνης στη μέγιστη τιμή. Ανθρώπινη συμπεριφορά επιπέδου Μ3, όταν έχουν διατηρηθεί τα αντίμετρα (all wheel drive), και κάποιοι θα κάνουν το λάθος να την παρομοιάσουν με ένα RS 4.

Καμία σχέση, εδώ και στην Comfort επιλογή την πνίγει ο χαρακτήρας της, και αυτός ο μηχανικός, ο κ. Γερμανός εξελικτής, που έχεις την αίσθηση ότι υπήρξε συμφοιτητής σου, έχει δουλέψει σκληρά. Με αφετηρία την κλασική εκδοχή με την κίνηση πίσω. Στα πλήκτρα θέλεις να γράψεις τη γνήσια χαρακτηρίζοντάς την, αλλά εδώ πρόκειται για μεγαλείο, που ακόμα και «Quattro» έχεις την αίσθηση ότι συμπεριφέρεται ως RWD. Πιέζεις, δεν υφίσταται υποστροφή και είναι σαφές πως, όπως κρύβουν το βάρος, το ίδιο και την τετρακίνηση. Την ευνοούν οι διαστάσεις της σε σχέση με της Μ5, που κρύβει τα παραπανίσια της πιο δύσκολα.

BMW M3 Competiton xDrive

Όπως η Μ2…

Κατανομή βάρους για σεμινάριο και, όταν ο Ντίνος, που ξέρει, αφαιρεί τις προφυλάξεις και δεν ασχολείται με τις δέκα ρυθμίσεις του Χ.Α., είσαι απλώς στον κόσμο σου. Σε αυτήν τη σπάνια πλέον μαγεία, που σκοτώνει τη μιζέρια και σου επιτρέπει να αντιμετωπίσεις αισιόδοξα ακόμα και τα πλέον θολά, που τελευταία θυμίζουν καταιγίδα.

Όπως με την Ε46, όμως με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, ό,τι με μια Μ2, στην περίπτωσή μας σε 4θυρη εκδοχή. Θα πείτε, μεγαλύτερη και πιο βαριά, απαντάμε οδηγώντας ότι με 500+ ίππους και ανάρτηση τιμόνι από τους «Μ» (Μάγκες), αυτά προκύπτουν ως λεπτομέρειες, είτε πραγματικά οδηγείς ευθυγραμμίζοντας με 160-180, είτε διασκεδάζεις με 80-120, ελέγχοντας την πρόσφυση. Με ατού το τιμόνι, που κερδίζει το μυαλό σου, και είναι δική σου ευθύνη να διαχειριστείς τη ροπή του κινητήρα, τη δύναμη στον πίσω άξονα και μια ανάρτηση εξελιγμένη ώστε να εξασφαλίζει την κατευθυντικότητα, παρά το βαρύ αμάξωμα.

BMW M3 Competiton xDrive

Σε ταξιδεύει πολλά χρόνια πίσω αυτή η μοναδική αίσθηση με ένα ελεγχόμενα ξεκολλημένο, ιδιαίτερα ποιοτικό αυτοκίνητο, όπως όλες οι BMW Σειράς 3 από την Ε30 και μετά. Σύνολο που θα σε δικαιώσει και θα σε προστατεύσει, ακόμα και μετά την υπερβολή, με καταδικασμένη προοπτική.

Στην περίπτωσή μας τα φρένα της κάνουν την ασφαλή δουλειά και σε τοποθετούν σε αγωνιστικές αποστάσεις, ενώ δεν έχουμε αμφιβολία ότι θα παραμείνουν ανθεκτικά και σε περίπου πίστα, οπότε συχνά από τα πολλά χιλιόμετρα καταλήγεις στα λίγα. Στην Τέλεια Διαδρομή, Ειδική όταν ο δρόμος προστατεύεται, όπως στην περίπτωσή μας, δεν προκύπτουν υψηλές θερμοκρασίες, ενώ έχεις και τη συμπαράσταση από το καταπληκτικό 8άρι κιβώτιο. Είτε επιβραδύνεις είτε επιταχύνεις, με τα paddles να ακολουθούν το πηδάλιο, και πρόκειται για το κιβώτιο που λείπει από την Μ3-Ε46 CSL ώστε να χαρακτηριστεί η καλύτερη Μ3 όλων των εποχών. Οι διαφορετικές εποχές μέσα στα χρόνια, ό,τι χαρακτηρίζει τη Σειρά Μ3 σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον, κοκτέιλ του στυλ, με διαστάσεις της lifestyle κατεύθυνσης και με τα στοιχεία από το motorsport να κάνουν τη διαφορά.

Ό,τι η «911» σε GTS, ό,τι κατά περίπτωση κάποιες Mercedes ΑMG και Audi RS με την QV σε μοναδική, σε σόλο εκδοχή εναντίον όλων.

BMW M3 Competiton xDrive

«Μ» όπως Μάγκες…

Σεβασμός σε αυτούς τους τύπους, που δίνουν την υπεραξία στην εξαιρετική βάση, όπως είναι μια σύγχρονη «3άρα». Με στοιχεία motorsport, όταν η ένδειξη «Μ» συνδέεται με την ουσία, και εδώ στην «3άρα», όπως και στην «5άρα», πέτυχαν γιατί δεν αντέγραψαν. Δημιούργησαν με αυτό το 2/1 όπως μόνο αυτοί μπορούν, με σταθερή αξία τα χαρακτηριστικά του καθαρόαιμου._ Σ. Χ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 6κύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ:2.993 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 510 ίπποι/ 6.250 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 650 Nm/ 2.750-5.500 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ    Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά ψαλίδια
ΠΙΣΩ : Πολλαπλών συνδέσμων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.794 x 1.903 x 1.434 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.857 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 1.855 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 3,5 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 10,1 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CΟ2: 230 γρ./χλμ.
*Τιμές εργοστασίου

BMW M3 Competiton xDrive

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ