Μετά την ανατρεπτική για τα δεδομένα της BMW προσθιοκίνητη έκδοση, η Σειρά 2 αποκτά και θέα στον ουρανό, με μια εφ’ όλης της ύλης αναβαθμισμένη, σε σχέση με το χθες, ανοιχτή εκδοχή.
ΜΠΟΡΕΙ να μην ανήκει σε κάποια καυτή κατηγορία, όμως η νέα Σειρά 2 Convertible έρχεται να αντικαταστήσει το αντίστοιχο μοντέλο της προηγούμενης Σειράς 1, που στην πενταετή παρουσία του στις αγορές κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων μεταξύ των μικρομεσαίων premium κάμπριο. Παρά την αλλαγή του ονόματος, η μετάβαση στο νέο μοντέλο δε συνεπάγεται κάποια ριζική αλλαγή, όσο τη σφαιρική αναβάθμιση στους καίριους τομείς, και όχι μόνο, αφού δε θα μπορούσαμε να προσπεράσουμε και την αισθητική μετάβαση από τις αδιάφορες γραμμές του προηγούμενου Άσου στις πιο κομψές και εκλεπτυσμένες αναλογίες της Σειράς 2. Η αφαίρεση της οροφής έχει αντισταθμιστεί σε δομικό επίπεδο με επιπλέον ενισχύσεις στις εμπρός κολόνες, αλλά και σε καίρια σημεία του πλαισίου με τη χρήση νέων κραμάτων θερμικά κατεργασμένου χάλυβα λεπτού προφίλ αλλά υψηλής αντοχής, με στόχο την όσο το δυνατό μεγαλύτερη εξοικονόμηση βάρους. Ως αποτέλεσμα έχει επιτευχθεί μια αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 20% σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου, με το επιπλέον βάρος -συγκριτικά με τη συμβατική κλειστή κουπέ έκδοση- να κυμαίνεται στα 150 κιλά.
Αυξητική τάση σε σχέση με χθες έχουν και οι διαστάσεις σε μήκος και πλάτος, ενώ ουσιαστικό όφελος προκύπτει από το μακρύτερο κατά 30 χιλ. μεταξόνιο, που δημιουργεί ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό, καθώς και από το μεγαλύτερο κατά 30 λίτρα χώρο αποσκευών (και αντίστοιχα 20 λίτρα με την οροφή κατεβασμένη). Τέλος, σε ό,τι αφορά τη μαλακή οροφή, η κατασκευή της από συνολικά πέντε στρώσεις υλικών, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της ηχομόνωσης, έχει επιφέρει μια μείωση κατά 7 dB στον εσωτερικό θόρυβο, ενώ η αναδίπλωσή της γίνεται από πλήρως αυτοματοποιημένο μηχανισμό και ολοκληρώνεται σε μόλις 20 δευτερόλεπτα, με τη διαδικασία να είναι δυνατή ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα.
Από τα υπάρχοντα σύνολα των Σειρών 1 και 2 προέρχονται, φυσικά, οι μηχανολογικές επιλογές σε κινητήρα και μετάδοση. Οι εκδόσεις βενζίνης θα ξεκινούν από τη 218i, που θα φορά τον 3κύλινδρο TwinPower Turbo των 1,5 λίτρων και των 136 ίππων, ο οποίος ήδη υπάρχει και στην Active Tourer, ενώ θα συνεχίζουν με τις 220i και 228i με το υπερτροφοδοτούμενο 2λιτρο 4κύλινδρο σύνολο με 184 και 245 ίππους, αντίστοιχα. Αυτήν τη φορά, μάλιστα, η ανοιχτή «2άρα» θα ακολουθεί τις κλειστές εκδόσεις μέχρι την κορυφή, οπότε θα υπάρχει και έκδοση Μ235i με τον υπερτροφοδοτούμενο 3λιτρο straight six των 326 ίππων, η οποία, εκτός από την κλασική πισωκίνητη εκδοχή της, θα διατίθεται και με τετρακίνηση. Αντίστοιχα, οι πετρελαιοκίνητες επιλογές θα περιορίζονται αρχικά στη 220d με τον νέας γενιάς 2λιτρο κινητήρα και με 190 ίππους, ενώ θα ακολουθήσουν μέσα στο καλοκαίρι η μικρότερη 218d και η μεγαλύτερη 225d, με το ίδιο σύνολο να αποδίδει 150 και 224 ίππους, αντίστοιχα.
Στην πράξη οι διαπιστώσεις σχετικά με τη μαλακή οροφή εστιάζουν στην πολύ καλή ηχομόνωση όταν είναι κλειστή, αλλά και στους εξαιρετικά περιορισμένους στροβιλισμούς στο χώρο των επιβατών όταν κατέβει. Σε κάθε περίπτωση, οι θετικές εντυπώσεις έχουν να κάνουν με τη στιβαρότητα του πλαισίου και τη σχεδόν παντελή έλλειψη στρεβλώσεων, ακόμα και σε μέτριας ποιότητας οδόστρωμα. Αυτό, με τη σειρά του, εξασφαλίζει τη διατήρηση της εικόνας του ευχάριστου οδηγικού προφίλ που ήδη γνωρίζουμε από τις «1» και «2» Coupe, με κύρια στοιχεία το εύστοχο ζύγισμα, την ακρίβεια των αντιδράσεων και την εν γένει ομοιογένεια των δυναμικών χαρακτηριστικών. Βέβαια, εδώ η οδηγοκεντρική διάθεση είναι λιγότερο τονισμένη, προς όφελος της άνεσης, καθώς το επιπλέον βάρος παίζει το ρόλο του τόσο στην ελαφρώς πιο μαλακή αίσθηση και την πιο αργή σε σχέση με τα κλειστά μοντέλα απόκριση, όσο και στη μικρή επιβάρυνση των επιδόσεων.
Η διάθεση της BMW 2 Convertible θα αρχίσει στις αρχές της άνοιξης, θέτοντας έναν ισχυρό αντίλογο απέναντι στο Audi A3 Cabrio, που αποτελεί και τον άμεσο ανταγωνιστή της._ Γ. Χ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
218i 220i 220d
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.5 2.0 2.0
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 136 ίπποι/4.500-6.000 σ.α.λ. 184/5.000-6.250 190/4.000
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 22,4 χλγμ./1.250 σ.α.λ. 27,5/1.250-4.500 40,8/1.750-2.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους πίσω τροχούς
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα με διπλούς συνδέσμους, αντιστρεπτική
ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
ΔIAΣTAΣEIΣ
MHK.xΠΛ.xYΨ. 4.432×1.774×1.413 χλστ.
METAΞONIΟ 2.690 χλστ.
BAPOΣ 1.495 κιλά 1.510 1.535
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 9,4 δλ. 7,5 7,5
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 207 χλμ./ώρα 231 225
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5,5 λίτρα/100 χλμ. 6,5 4,4
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 129 γρ./χλμ. 152 116
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦIΕΣ: FABIAN KIRCHBAUER