X
Δοκιμές

BMW 2 Gran Tourer 220d xDrive

Το «κάλλιο αργά παρά ποτέ» βρίσκει εφαρμογή στην Gran Tourer της BMW, και μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο. Οι Βαυαροί άργησαν, αλλά, από τη στιγμή που αποφάσισαν να μπουν στο χορό των πολυχρηστικών, όρισαν και νέα στάνταρντ.

 

Ο ΣΑΦΗΣ προσανατολισμός στις οικογενειακές ανάγκες ουδέποτε αποτέλεσε βασικό ζητούμενο στην BMW. Μπορεί το πλήθος σεντάν, στέισον και SUV που βρίσκει κανείς στο στόλο της να εξυπηρετεί το μέσο όρο των οικογενειαρχών, αλλά ποτέ μέχρι τώρα η γκάμα δεν περιλάμβανε κάτι αφιερωμένο σε όσους αποζητούν το μέγιστο των παροχών για κάθε επιβάτη. Και, εν προκειμένω, μιλάμε για πολλούς επιβάτες… Ο χορός των οικογενειακών μοντέλων, όσον αφορά την BMW, άνοιξε με την Active Tourer. Με αυτήν ως βασικό συστατικό, πλέον, οι Γερμανοί εισέρχονται στα πιο εξειδικευμένα μονοπάτια των MPV, με την 7θέσια Gran Tourer.

Το αποτέλεσμα; Ίσως να… ξενερώνει τους πιστούς της μάρκας, η οποία, αν μη τι άλλο, έχτισε τη φήμη της κατασκευάζοντας αυτοκίνητα πρωτίστως προσανατολισμένα στην οδηγική ευχαρίστηση, ωστόσο το γεγονός είναι ότι θα προσελκύσει νέο αγοραστικό κοινό στις τάξεις της, αφού οι αξίες της BMW είναι τελικά τόσο ισχυρές, που ούτε το ογκώδες monovolume αμάξωμα της Gran Tourer δεν καταφέρνει να τις κρύψει: η απτή ποιότητα ξεπερνά τα δεδομένα της κατηγορίας, η παρεχόμενη πολυτέλεια το ίδιο, και τελικά ο σχεδόν 1,5 τόνος του αμαξώματος δε στέκεται εμπόδιο στην οδηγική ευχαρίστηση. Τουλάχιστον όχι όταν κάτω από το καπό κρύβεται ο 2λιτρος τουρμποντίζελ στην έκδοση 220d με τους 190 ίππους. Από εκεί και πέρα, στη βάση της γκάμας της, από πλευράς κινητήρων, θα έχει τα σύνολα των 1,5 λίτρων βενζίνης (218i) και ντίζελ (216d) με 136 και 116 ίππους, αντίστοιχα, ενώ πιο ψηλά τοποθετείται η 2λιτρη βενζινοκίνητη 220i (192 ίπποι), όπως και μία πιο αδύναμη έκδοση του ντίζελ αυτών των σελίδων, η 218d με 150 ίππους.

Προέκταση

Βασισμένη στην Active Tourer, που για πρώτη φορά έφερε την κίνηση στους εμπρός τροχούς μιας BMW, η Gran Tourer έρχεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις οικογενειακές ιδιότητες του μοντέλου, δίνοντας το μέγιστο της προσοχής της στους διαθέσιμους χώρους και ενισχύοντας τις παροχές αυτού του μοντέλου με μια τρίτη, προαιρετική σειρά καθισμάτων. Για να δημιουργηθεί ο επιπλέον χώρος για την τρίτη σειρά, επιμηκύνθηκε το μεταξόνιο του δαπέδου του Mini, στο οποίο βασίζεται, κατά 110 χλστ. (2.780 χλστ.), με αποτέλεσμα συνολικά επιπλέον 214 χλστ. στο μήκος της Gran (4.556 χλστ.), συγκριτικά με αυτό της Active Tourer.

Σχεδιαστικά, ό,τι νέο αφορά το καλούπι από τη μεσαία κολόνα και προς τα πίσω. Έτσι, με την οροφή να παραμένει οριζόντια μέχρι το τέλος του αμαξώματος, ώστε να κερδηθεί ο απαραίτητος χώρος για τα κεφάλια των επιβατών της γαλαρίας, η πέμπτη κάθετη πόρτα, που από πλευράς εμφάνισης παραπέμπει κάπως σε αυτήν της Χ5, δε σε κερδίζει από άποψη αισθητικής. Σε κάθε περίπτωση, το σχήμα της έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα σε ό,τι έχει να κάνει με την εξασφάλιση του απαραίτητου χώρου για την προσθήκη της τρίτης σειράς καθισμάτων, τα δύο καθίσματα της οποίας αποθηκεύονται στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Όσον αφορά την πρόσβαση, αρκεί να μετακινήσεις τη στάνταρντ, συρόμενη κατά 130 χλστ. δεύτερη σειρά καθισμάτων, που διαιρείται σε ποσοστό 40:20:40 (και στην οποία μπορούν να τοποθετηθούν τρία παιδικά καθίσματα), αλλά και να έχεις μια σχετική ευλυγισία, αφού το κατώφλι είναι σχετικά ψηλό και, συν τοις άλλοις, περιορίζεται από το θόλο του πίσω τροχού.

Όπως και να έχει, και παρά το γεγονός ότι ο διαθέσιμος ως προς το ύψος χώρος πίσω είναι άπλετος, τα εν λόγω καθίσματα, λόγω του περιορισμένου χώρου τους για τα γόνατα, προορίζονται για μικρόσωμους επιβάτες. Αναφορικά τώρα με τα στοιχεία πρακτικότητας και πολυχρηστικότητας της Gran Tourer, θα σημειώσουμε ότι τα καθίσματα της δεύτερης σειράς πέφτουν απλώς με το πάτημα ενός διακόπτη που βρίσκεται στο πορτ μπαγκάζ, ενώ οι… πιο προνομιούχοι της δεύτερης σειράς καθισμάτων, εκτός από τις μεγάλες θήκες στα πλαϊνά των θυρών, μπορούν να βολέψουν τα απαραίτητα του ταξιδιού στα κομψότατα αναδιπλούμενα τραπεζάκια που βρίσκονται στις πλάτες των καθισμάτων οδηγού/συνοδηγού.

Από εκεί και πέρα, ο χώρος αποσκευών, που είναι και ο μεγαλύτερος σε αυτοκίνητο της φίρμας, κυμαίνεται από τα 645 έως τα 1.905 λίτρα στην 5θέσια έκδοση και από τα 560 έως τα 1.820 λίτρα στην 7θέσια, η οποία, αναμενόμενα, χάνει κάποια λίτρα λόγω του χώρου που καταλαμβάνουν τα καθίσματα. Όσον αφορά το χώρο που απομένει στις 7θέσιες εκδόσεις με τα καθίσματα σε όρθια διάταξη, προφανώς και είναι δραματικά μειωμένος, ωστόσο το εργοστάσιο δεν αποκαλύπτει τον ακριβή του όγκο.

Πολυεπίπεδη

Διατηρώντας ανέπαφα τα μηχανικά μέρη της Active Tourer, η Gran αυτής της δοκιμής αποτελεί την κορωνίδα της γκάμας. Τετρακίνητη, με το 2λιτρο πετρελαιοκίνητο σύνολο στην ισχυρότερη εκδοχή του, που μετά την τελευταία αναβάθμισή του σκαρφάλωσε από τους 184 στους 190 ίππους, αλλά, πολύ περισσότερο, κέρδισε και περίπου 15 Nm σε ροπή, φτάνοντας πλέον στα 400. Στάνταρντ είναι και το 8άρι αυτόματο Steptronic (με 6 σχέσεις το Steptronic που εξοπλίζει προαιρετικά τα 3κύλινδρα σύνολα), οπότε ήδη από… τα χαρτιά αποδεικνύεται πως η συνταγή ξεπερνά τις προσδοκίες του μέσου οικογενειάρχη. Παρά τη σχετικά αυξημένη απόσταση του δαπέδου από το έδαφος, κάθεσαι ιδανικά πίσω από τα χειριστήρια, φέρνοντας το κάθισμα στο χαμηλότερο σημείο της διαδρομής του και έχοντας απρόσκοπτη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Το τιμόνι εκτελεί ασκήσεις ακριβείας, είτε στον ανοιχτό δρόμο είτε στην πόλη, την ώρα που η ανάρτηση αποδεικνύεται κατά τι σφιχτότερη απ’ ό,τι συνήθως εισπράττεις από ένα αυτοκίνητο του είδους, όχι όμως ενοχλητική. Σαφώς διαβάζει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά παίζει το ρόλο της στον περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος. Προφανώς και γέρνει, όχι όμως σημαντικά, την ώρα που, αν κάτι χαρακτηρίζει τη γενικότερη συμπεριφορά, αυτό είναι η ουδετερότητα, ακόμα και υπό πίεση.

Αναμενόμενα, τις εντυπώσεις κερδίζει ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου, που κυριολεκτικά απογειώνει την Gran Tourer σε επίπεδο οδηγικής άνεσης. Το σύνολο, που λόγω του χαρακτηριστικού κροταλίσματος προδίδεται όσον αφορά το καύσιμό του (σ.σ.: η ηχομόνωση δεν αφήνει να περάσει σχεδόν τίποτα μέσα), ξυπνάει κοντά στις 1.700 σ.α.λ. και τελειώνει στις 4.200, ωστόσο, χάρη στο Steptronic, που δουλεύει ακατάπαυστα και μάλιστα πραγματοποιώντας εξαιρετικά ήπια τις αλλαγές, δε μένει σε καμία περίπτωση ξεκρέμαστο. Ούτε υπό πίεση ούτε σε χαμηλές ταχύτητες ή διαρκείς αυξομοιώσεις. Και όλα αυτά με την κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 8 λίτρα/100 χλμ. ακόμα και με φορτίο, αν και αυτό που κρατάμε από την επαφή μας με την πρώτη πολυμορφική BMW είναι η αποτελεσματικότητα των φρένων της, που δείχνουν ότι σηκώνουν πολύ πάνω από τα 1.500 κιλά του αμαξώματος.

Συστάσεις

Η πορεία της Gran Tourer θα μπορούσαμε να πούμε με βεβαιότητα πως εξαρτάται από το κατά πόσον η φίρμα θα καταφέρει να φέρει στις τάξεις της ένα ολοκαίνουργιο για αυτήν κοινό. Γιατί, πέραν αυτού, αντικειμενικά, με τον υπάρχοντα ανταγωνισμό, το βαυαρικό πολυμορφικό δύσκολα θα βρει αντίπαλο και, για να ακριβολογούμε, ίσως το μοναδικό μοντέλο που μπορεί να την κοιτάξει στα ίσια είναι η B-Class της Mercedes. Ωστόσο, ακόμα κι έτσι, η Gran Tourer έχει έναν πιο πλουραλιστικό χαρακτήρα, και όχι μόνο λόγω των έξτρα καθισμάτων, αλλά και λόγω του πιο ψαγμένου ως προς τις χρηστικές λύσεις εσωτερικού, τη στιγμή που καταφέρνει να μη θυσιάσει τα οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά της στο βωμό της πρακτικότητας._ 4Τ

ΥΠΕΡ/ΚΑΤΑ

+ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ/ΧΩΡΟΙ/ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ΚΙΒΩΤΙΟ

– ΚΛΙΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ

Το αναβαθμισμένο Connected Drive διαθέτει την εφαρμογή myKIDIO, ειδικά για τους νεαρούς επιβάτες, οι οποίοι θα μπορούν να παρακολουθούν σε κάποιο συνδεδεμένο tablet παιδικά προγράμματα ή να ασχολούνται με εφαρμογές, αλλά και να βλέπουν βασικά στοιχεία του ταξιδιού, αλά trip computer με επιπλέον λειτουργίες.

 

BMW 2 GRAN TOURER

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 

220d xDrive

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.995 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 190 ίπποι/4.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 400 Nm/1.750 σ.α.λ.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο Steptronic 8 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική 

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

ΔIAΣTAΣEIΣ 

MHK.xΠΛ.xYΨ. 4.556×1.800×1.608 χλστ. 

METAΞONIΟ 2.780 χλστ. 

BAPOΣ 1.495 κιλά 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 7,6 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 218 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ* 4,7 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2* 133 γρ./χλμ.

TIMH 42.450 ευρώ (με όφελος απόσυρσης)

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ 

 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!