top icon
Παρουσιάσεις

BMW 2 Gran Tourer

Με την Gran Tourer η BMW μπαίνει επιθετικά σε μια κατηγορία που μπορεί να μη γνώριζε μέχρι σήμερα, βάζοντάς της ωστόσο νέα στάνταρντ όσον αφορά την πολυτέλεια και την ποιότητα.

ΑΦΟΥ άνοιξε το χορό των οικογενειακών μοντέλων με την Active Tourer, η BMW εισέρχεται και στα πιο ειδικά μονοπάτια των MPV μοντέλων με την πολυχρηστική 7θέσια Gran Tourer. Βασισμένη, φυσικά, στην Active Tourer που για πρώτη φορά έφερε την κίνηση στους εμπρός τροχούς μιας BMW, η Gran Tourer έρχεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις «οικογενειακές» ιδιότητες του μοντέλου, δίνοντας το μέγιστο της προσοχής της στους προσφερόμενους χώρους και ενισχύοντας τις «παροχές» αυτού του μοντέλου με μια τρίτη, προαιρετική σειρά καθισμάτων. Κατά τα άλλα, διατηρεί όλα τα στοιχεία που κάνουν την γκάμα της αρεστή σε πλήθος αγοραστών, κάτι που σημαίνει ότι και το νέο, μακρύτερο και ελαφρώς βαρύτερο μοντέλο θα διατίθεται με 3κύλινδρους κινητήρες από μόλις 1.500 κ.εκ., σε δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις και, κατά παράδοση, με γκάμα εξοπλισμού που λίγα μοντέλα του χώρου μπορούν να κοντράρουν.

Πολυμορφική με τα όλα της

Τα επιπλέον δύο καθίσματα αποτελούν το στοιχείο που διαφοροποιεί την Gran από τη μικρότερη Active Tourer. Για να επιτευχθεί η αύξηση του χώρου, επιμηκύνθηκε το μεταξόνιο του δαπέδου του Mini στο οποίο βασίζεται κατά 110 χλστ. (2.780 χλστ.), κάτι που «έδωσε» συνολικά 214 χλστ. στο μήκος της Gran (4.556 χλστ.), συγκριτικά με αυτό της Active.

Πρόκειται για καινούργιο σχεδιαστικό μονοπάτι για την BMW, κάτι που σημαίνει ότι η πέμπτη κάθετη πόρτα δημιουργεί ένα εντελώς νέο σχήμα -παρ’ ότι παραπέμπει κάπως σε αυτήν της Χ5- και σαφώς πρέπει να τη συνηθίσει κανείς. Ωστόσο, το σχήμα της έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα σε ό,τι έχει να κάνει με την εξασφάλιση του απαραίτητου χώρου για την προσθήκη της τρίτης σειράς καθισμάτων, τα δύο καθίσματα της οποίας αποθηκεύονται στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Όσον αφορά την πρόσβαση, χάρη στη στάνταρντ συρόμενη κατά 130 χλστ. δεύτερη σειρά καθισμάτων, που διαιρείται σε ποσοστό 40:20:40, δεν είναι δύσκολη, και ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτοί που προορίζονται για πίσω θα είναι εκ των πραγμάτων μικρόσωμοι επιβάτες, τη στιγμή που, επιπλέον, τα καθίσματα της δεύτερης σειράς πέφτουν απλώς με το πάτημα ενός διακόπτη που βρίσκεται στο πορτ μπαγκάζ.

Από εκεί και πέρα, ο χώρος αποσκευών, που είναι και ο μεγαλύτερος σε αυτοκίνητο της φίρμας, κυμαίνεται από 645 έως 1.905 λίτρα στην 5θέσια έκδοση και από 560 έως 1.820 λίτρα στην 7θέσια, η οποία αναμενόμενα «χάνει» κάποια λίτρα λόγω του χώρου που καταλαμβάνουν τα καθίσματα. Όσον αφορά το χώρο που απομένει στις 7θέσιες εκδόσεις με τα καθίσματα σε όρθια διάταξη, προφανώς και είναι δραματικά μειωμένος, ωστόσο το εργοστάσιο δεν αποκαλύπτει τον ακριβή του όγκο.

Έχει τα στοιχεία!

Ακολουθώντας τη γραμμή της Active Tourer και διατηρώντας ανέπαφα τα μηχανικά της μέρη, η Gran Tourer στη βάση της γκάμας της, από πλευράς κινητήρων, θα έχει τα σύνολα 1.5 βενζίνης (218i) και ντίζελ (216d) με 136 και 116 ίππους, αντίστοιχα. Από εκεί και πέρα, οι επιλογές περιορίζονται σε 2λιτρα σύνολα, και ειδικότερα στη βενζινοκίνητη 220i (192 ίπποι) και στις ντίζελ 218d και 220d με 150 και 190 ίππους. Όλες οι εκδόσεις θα έχουν στο βασικό τους εξοπλισμό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά θα διατίθενται και με το αυτόματο 8άρι Steptronic (6 σχέσεις για τα 3κύλινδρα σύνολα), το οποίο θα είναι στάνταρντ μόνο στη 220d, που ξεκινά την πορεία της σε τετρακίνητη έκδοση, πριν πλαισιωθεί και από προσθιοκίνητη μέσα στο καλοκαίρι.

Στη διάθεσή μας, κατά την παρουσίαση της Gran Tourer στο Ζαντάρ της Κροατίας, είχαμε την τετρακίνητη «220» ντίζελ με τους 190 ίππους και το στάνταρντ αυτόματο 8άρι κιβώτιο Steptronic. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου καταφέρνουν να «κρύψουν» τον πολυχρηστικό του χαρακτήρα, και μόνο κάποιες άνευ σημασίας κλίσεις σε κάνουν να σκέφτεσαι το αυξημένο ύψος του επιμηκυσμένου αμαξώματος. Ωστόσο, θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους από τους καθρέφτες μετά τα 120 χλμ./ώρα, τη στιγμή που, τουλάχιστον στο αυτοκίνητο της παρουσίασης, η έξτρα ελεγχόμενη ανάρτηση στη ρύθμιση Sport είναι κατάτι σφιχτότερη από το γενικότερο ύφος του μοντέλου.

Με το λανσάρισμα της Gran Tourer να ξεκινάει σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες τον Ιούνιο (στην ελληνική αγορά ένα μήνα αργότερα), κρατάμε την αναβάθμιση που φέρνει αυτή η BMW στο χώρο των πολυμορφικών, και μάλιστα τη στιγμή που το πλήθος αποθηκευτικών χώρων και οι ευκολίες εντός (π.χ. πτυσσόμενα τραπεζάκια) επιβεβαιώνουν ότι οι άνθρωποί της είναι καλά διαβασμένοι, δεν παραβλέπουμε ωστόσο και τις συνέπειες που έχουν τα παραπάνω στον άλλοτε καθαρόαιμα σπορτίφ χαρακτήρα των Βαυαρών._ Ε. Ξ.

Tο αναβαθμισμένο Connected Drive διαθέτει την εφαρμογή myKIDIO, ειδικά για τους νεαρούς επιβάτες, οι οποίοι θα μπορούν να παρακολουθούν σε κάποιο συνδεδεμένο tablet παιδικά προγράμματα ή να ασχολούνται με εφαρμογές, αλλά και να βλέπουν βασικά στοιχεία του ταξιδιού, αλά trip computer με επιπλέον λειτουργίες. Επιπλέον, αναφορικά με την πολυχρηστικότητα, οι άνθρωποι της BMW περήφανα ανακοινώνουν ότι στη δεύτερη σειρά μπορούν να τοποθετηθούν με ασφάλεια τρία παιδικά καθίσματα.

BMW 2 GRAN TOURER

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 

218i 216d 220d xDrive

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499 κ.εκ. 1.499 1.995

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 136 ίπποι/4.400 σ.α.λ. 116/4.000 190/4.000

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 20,4 χλγμ./1.250 σ.α.λ. 27,5/1.750 40,8/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους εμπρός τροχούς Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων Αυτόματο Steptronic 8 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική 

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

ΔIAΣTAΣEIΣ 

MHK.xΠΛ.xYΨ. 4.556×1.800×1.608 χλστ. 

METAΞONIΟ 2.780 χλστ. 

BAPOΣ 1.420-1.495 κιλά 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* 

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 9,5 δλ. 11,1 7,6

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 205 χλμ./ώρα 223 218

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ** 5,1-5,5 λίτρα/100 χλμ. 3,9-4,2 4,5-4,7

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2** 119-127 γρ./χλμ. 104-111 128-133

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ 

**ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΡΥΠΩΝ ΚΥΜΑΙΝΟΝΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ (5 Ή 7) ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΧΩΝ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: DANIEL KRAUS

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ