Οι πρώτες εντυπώσεις από τη συμβίωσή μας με το νέο SUV της Audi.
Ακόμη δεν έχει καθίσει καλά καλά η… σκόνη που σήκωσε το Α1, και η Audi δε μας αφήνει να πάρουμε ανάσα, με το νέο Audi Q3 το οποίο οδηγήσαμε πρόσφατα στο εξωτερικό. Αισθητικά δεν έρχονται τα πάνω κάτω, αλλά, με μία προσεκτικότερη ματιά στο ρύγχος και στις πίσω κολόνες, αμέσως διαπιστώνεις ότι πρόκειται για τη νέα γενιά. Αυτό γίνεται ακόμα πιο κατανοητό μόλις βρεθείς στο εσωτερικό. Αυτό ήταν -θεωρούμε- ουσιαστικά η αχίλλειος πτέρνα του απερχόμενου μοντέλου. Όχι βεβαίως σε ποιοτικό επίπεδο, αλλά κυρίως σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση.
Η εικόνα παραπέμπει κυρίως σε Α1, και ελάχιστα σε Q2. To Q3 αποποιείται και αυτό με τη σειρά του τα κλασικά αναλογικά όργανα. Tο virtual cockpit δεσπόζει στον πίνακα οργάνων, ενώ η νέα γενιά του συστήματος πολυμέσων παραπέμπει στα υπόλοιπα μοντέλα της Audi, η οποία διαφοροποιείται από τα δεδομένα του γκρουπ VW.
Ακόμα μεγαλύτερη, πάντως, είναι η βελτίωση σε ό,τι αφορά τους χώρους. Εκεί όπου το προηγούμενο μοντέλο βρισκόταν σχεδόν στο επίπεδο ενός Q2, το νέο μοντέλο, χάρη σε μια μικρή αύξηση μήκους και μεταξονίου, βελτιώνεται κυρίως σε ό,τι αφορά το διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες (όπου η διαμόρφωση μπορεί να μεταβληθεί χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα, ενώ το κεντρικό τούνελ παραμένει σχετικά ογκώδες), αλλά και στο πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου πλέον φθάνει στα 530 λίτρα (έως και 675 λτ. με το πίσω κάθισμα τραβηγμένο εμπρός), τιμή που μπορεί να αυξηθεί μέχρι τα 1.525 λίτρα, με την ανάκλιση των τριών τμημάτων της πλάτης των πίσω καθισμάτων.
Οδηγήσαμε το 35 TFSI, κάτι που σημαίνει ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ο μεσαίος κινητήρας του γκρουπ, ο οποίος από 1.500 κ.εκ. αποδίδει 150 ίππους (προσοχή με αυτή την νέα κωδικοποιήση, όπου το πετερλαιοκίνητο 35 TDI έχει την ίδια ιπποδύναμη αλλά 2λιτρο κινητήρα), ενώ διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων. Στην προκειμένη περίπτωση, μάλιστα, η κίνηση περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Τα 250 Nm της ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. και η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου σημαίνουν ότι πρόκειται για ένα πολύ ελαστικό μοτέρ. Το τράβηγμα από το ρελαντί είναι τόσο θετικό και γραμμικό, που ορισμένες φορές μπορείς να παρερμηνεύσει αυτήν την απουσία οποιουδήποτε ξεσπάσματος ως ένδειξη υποτονικότητας.
Τέτοιες παρεξηγήσεις στο νέο Audi Q3 πάντως δεν πρόκειται να γίνουν από τη μεριά της ανάρτησης. Ειδικά με τις σφιχτότερες ρυθμίσεις της έκδοσης S line που είχαμε στη διάθεσή μας (έξτρα τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ), το Q3 δείχνει πρόθυμο να εκτελέσει τις εντολές του οδηγού με μια ευχάριστη αμεσότητα και ευελιξία, αν και το βάρος φθάνει στα 1.420 κιλά (άδειο χωρίς οδηγό). Την ίδια στιγμή, η πίσω διάταξη τεσσάρων συνδέσμων εξασφαλίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, όπου αντιλαμβάνεσαι μεν τη σφιχτή απόσβεση, η οποία όμως δε γίνεται κουραστική ακόμα και στους ελλιπώς συντηρημένους δρόμους μας.
Εν αναμονή, λοιπόν, της νέας Mercedes GLA, το νέο Audi Q3 έρχεται να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τα μικρά Χ και XC, των BMW και Volvo αντίστοιχα, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο, οπτικά, χωροταξικά, αλλά και οδηγικά. Οι τιμές του μοντέλου «35» ξεκινούν από τα 32.900 ευρώ ή τα 35.500 για τις αυτόματες παραλλαγές.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ