top icon
Παρουσιάσεις

Audi: Γιορτάζουμε ιδανικά τα 25 χρόνια των RS μοντέλων

Παραλαμβάνουμε ένα Audi R8, ένα TT RS και ένα RS 3 στο αεροδρόμιο του Μονάχου και ταξιδεύουμε έως το Neckarsulm, έδρα της Audi Sport, για να γιορτάσουμε τα 25 χρόνια των μοντέλων RS! Σκέφτεστε κάτι καλύτερο για τα επόμενα λεπτά στο Διαδίκτυο;

Πριν από 25 χρόνια, η Audi λάνσαρε την οικογένεια μοντέλων RS παρουσιάζοντας το RS 2 Avant, με τον Σ.Χ. να γράφει χαρακτηριστικά, στη δοκιμή εκείνου του κόκκινου, στο τεύχος Οκτωβρίου του 1994: «Σπουδαίο κοκτέιλ κατασκεύασαν. Δεν είναι ούτε Porsche δύο όγκων, ούτε φτιαγμένο Avant. Είναι το Audi RS2 με στοιχεία και από τους δύο Γερμανούς κατασκευαστές». Από τότε, η ξεχωριστή αυτή γκάμα του Γερμανού κατασκευαστή και της Audi Sport περιλαμβάνει 25 στο σύνολο μοντέλα, τα οποία κοσμεί και… αγριεύει το λογότυπο «RS».

Το πρώτο κεφάλαιο στην ιστορία των μοντέλων RS γράφτηκε με την πρεμιέρα του RS 2 Avant, λοιπόν, με τον 5κύλινδρο 2.2 και 20βάλβιδο κινητήρα των 315 ίππων, το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το σύστημα τετρακίνησης (quattro) και το μπλοκέ στο μεσαίο διαφορικό να κλέβουν τις καρδιές των απανταχού petrolheads και, φυσικά, τις δικές μας.

Το 1999, τo RS 4 Avant, το οποίο βασιζόταν στο S4 εκείνης της εποχής, τροφοδοτούνταν από έναν V6 biturbo κινητήρα με 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο και χωρητικότητα 2,7 λίτρων, ο οποίος είχε εξελιχθεί σε συνεργασία με την Cosworth αποδίδοντας 380 ίππους.

Η δεύτερη γενιά του RS 4 ήρθε το 2005 «κουβαλώντας» πολλές λύσεις και εφαρμογές από το χώρο των αγώνων. Ο V8 κινητήρας του αυτοκινήτου απέδιδε 420 ίππους και είχε ως όριο περιστροφής του τις 8.250 σ.α.λ. – ο ίδιος κινητήρας έκανε το ντεμπούτο του στο «σώμα» του R8 το 2007.

Το 2008 την εμφάνισή του κάνει το RS 6 Avant, το οποίο έπαιρνε κίνηση από έναν V10 κινητήρα της οικογένειας FSI με βάρος μόλις 276 κιλών, αποδίδοντας με τη βοήθεια δύο τούρμπο 580 ίππους και ροπή 650 Nm. Το 2011, η Audi παρουσίασε το RS 3 Sportback «μεταφέροντας» τη φιλοσοφία των RS μοντέλων σε αυτοκίνητα μικρότερων κατηγοριών και μεγέθους.

Ακόμα ένα νέο κεφάλαιο άνοιξε το 2013, με την Audi να παρουσιάζει το RS Q3. Είχε έναν εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα 2,5 λίτρων και πέντε κυλίνδρων, όπως τα TT RS και RS 3. Απέδιδε 310 ίππους, αλλά αυξήθηκε στους 340 το 2014. Ύστερα ακολούθησε το RS Q3 Performance το 2016 με ισχύ 376 ίππων.

Στην Audi, η ονομασία «RS» αντιπροσωπεύει μια φιλοσοφία που οδηγείται από την αναζήτηση για κορυφαία απόδοση. «Κάθε μοντέλο RS εκφράζει το πάθος που έχουμε για την εξέλιξη αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης», δηλώνει ο Oliver Hoffmann, Διευθύνων Σύμβουλος της Audi Sport GmbH, προσθέτοντας: «Επί 25 χρόνια, οι πελάτες μας έχουν βιώσει τα μοντέλα RS ως άριστους συντρόφους στην καθημερινότητά τους προσφέροντας συναίσθημα και απολαυστική οδήγηση».

Αρκετά όμως με τον πρόλογο. Στη Γερμανία ήρθαμε για γιορτή μεγάλη – και για έναν συντάκτη αυτοκινήτου αυτό συνεπάγεται πάντα και οδήγηση! Βολευτείτε στα καλά μπάκετ των τριών κοσμημάτων από το τμήμα Audi Sport και ελάτε μαζί μας, σε κομμάτια του φημισμένου Romantic Road (Romantische Straße) και πέρασμα από διάσημες μεσαιωνικές πόλεις της περιοχής, όπως είναι οι Nördlingen, Dinkelsbühl και Rothenburg ob der Tauber.

Audi RS

Πρόλογος με το Audi R8

Τι να πρωτοπείς για τα μοντέλα του μαγικού αυτού διημέρου στη Γερμανία; Η μέρα ξεκίνησε με το Audi R8 στη δεύτερη γενιά του, όπου ο ατμοσφαιρικός V10 των 5.204 κ.εκ. που βρίσκεται στο πίσω μέρος αποδίδει 540 ίππους στις 7.800 σ.α.λ. αλλά και 540 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., και όλα αυτά στη «βασική» έκδοση, και όχι στην ελαφρωμένη Plus των 610 ίππων και των 560 Nm ροπής. Στην κυριολεξία ένα supercar, είτε ως Coupe είτε ως Spyder! Μπορεί να μην έχει την αίγλη των αντίστοιχων Ferrari, McLaren, και Porsche, αλλά τις κοιτάζει στα μάτια χωρίς το παραμικρό κόμπλεξ, αφού στην ουσία μιλάμε για μια Lamborghini Huracan, με τη συγγένεια αυτών των δύο να είναι πρώτου βαθμού.

Επιβιβαζόμαστε με φούρια μικρού παιδιού που θέλει να πιάσει το γλυκό. Τα πάντα βρίσκονται αποκλειστικά γύρω από τον οδηγό, λες και είσαι μέσα σε μαχητικό αεροσκάφος, με τον «πιλότο» να βλέπει όλα τα στοιχεία για τη μάχη που θα ακολουθήσει μέσα από το στάνταρντ Audi Virtual Cockpit με τα 3D γραφικά υψηλής ανάλυσης στην οθόνη των 12,3 ιντσών. Από το κουμπί Drive Select στα αριστερά του τιμονιού, απέναντι από το κόκκινο «START ENGINE STOP», μπορείς να επιλέξεις Comfort, Auto, Dynamic ή Individual για εξατομικευμένες ρυθμίσεις, με τα προγράμματα αυτά να επεμβαίνουν σε κινητήρα, σύστημα διεύθυνσης, κιβώτιο, τετρακίνηση και ανάρτηση.

Στο Dynamic ο ρυθμός είναι καταιγιστικός. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic των 7 σχέσεων αλλάζει σε ρυθμό πολυβόλου, το κεφάλι κολλάει στο κορυφαίο σε στήριξη κάθισμα, ενώ αυτός ο εκπληκτικός ήχος από τον κινητήρα αλλά και τις εξατμίσεις με τις τραπεζοειδείς απολήξεις μεταβάλλεται ανάλογα με το σημείο όπου βρίσκεται η βελόνα του στροφομέτρου. Πιο μπάσος, πιο V8 μπορείς να πεις στις μεσαίες, αλλά εκεί, στις 8.000 σ.α.λ. και έως τις 8.700, ουρλιαχτό ηδονής! Το σύστημα διεύθυνσης είναι εκπληκτικό, σημαδεύεις με ακρίβεια ελεύθερου σκοπευτή, ενώ οι πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια σου είναι -ακριβώς- αυτές που πρέπει να έχεις, όταν ακριβώς τις χρειάζεσαι!

Από κράτημα; Ρητορική η ερώτηση, με την απάντησή της να βρίσκεται μεταξύ άλλων και στο σύστημα τετρακίνησης (quattro) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ηλεκτροϋδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη, που είναι ενσωματωμένος στη μονάδα μετάδοσης του εμπρός άξονα και ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί στιγμιαία να κατανείμει έως και 100% της ροπής εμπρός ή και πίσω. Περνώντας στον πίσω άξονα, και πάλι ανάλογα με τη δεδομένη πρόσφυση, η ροπή μπορεί να κατανεμηθεί στο δεξιό ή τον αριστερό τροχό μέσω μηχανικού μπλοκέ διαφορικού, ενώ το ESP απενεργοποιείται σε δύο στάδια.

Πρόσφατα, μάλιστα, η Audi παρουσίασε και την πισωκίνητη εκδοχή του «θηρίου», επίσης σε coupe και cabriolet. Η σχεδίαση του νέου Audi R8 V10 RWD συνάδει απόλυτα με εκείνη των τετρακίνητων παραλλαγών του, με τη singleframe μάσκα να είναι πιο φαρδιά και πιο επίπεδη και τις εισαγωγές κάτω από το καπό να παραπέμπουν στο θρυλικό Audi Sport quattro. Οι τελευταίες, το εμπρός σπόιλερ και ειδικά οι πίσω γρίλιες εξαγωγής αέρα έχουν γίνει αισθητά πιο φαρδιές, ενώ ο διαχύτης, στα άκρα του οποίου υπάρχουν οι δύο οβάλ απολήξεις του συστήματος εξαγωγής, έχει μετακινηθεί προς τα πάνω. Στο χώρο του κινητήρα, το φίλτρο αέρα έχει καινούργιο κάλυμμα, το οποίο είναι κατασκευασμένο είτε από πλαστικό είτε από ανθρακόνημα. Το Audi R8 V10 RWD διατίθεται με μαύρους σφυρήλατους τροχούς σε διάμετρο 19 ιντσών που συνδυάζονται με ελαστικά 245/35 εμπρός και 295/35 πίσω. Σημειώστε εδώ πως διαθέσιμοι είναι και τροχοί 20 ιντσών σε συνδυασμό με σπορ ελαστικά, που βελτιώνουν ακόμα περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά, την πρόσφυση και την επιβράδυνση.

Audi TT RS

Συνέχεια με Audi TT RS

Η συνέχεια με το κορυφαίο στην γκάμα των TT και με ατού τον 5κύλινδρο κινητήρα των 2.480 κ.εκ., που αποδίδει 400 ίππους και 480 Nm ροπής, ενώ η δύναμή του περνά στο δρόμο μέσα από το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και την τετρακίνηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη.

Με το launch control, μάλιστα, μπορείς να εκτοξευθείς μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 3,7 δλ., να φτάσεις μέχρι τα 250 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας και κατόπιν να βασιστείς στα φρένα, που αποτελούνται από αεριζόμενους τρυπητούς δίσκους παντού (370 χλστ. εμπρός με οκταπίστονες δαγκάνες και 310 χλστ. πίσω, ενώ αν δε σας αρκούν μπορείτε να παραγγείλετε το κεραμικό σετ).

Τι είναι στην πράξη; Ένα R8 «τσέπης» με σωστή δύναμη και ομοιογένεια-σημείο αναφοράς, το οποίο μπορεί να ενθουσιάσει στον ίδιο βαθμό μέσα σε πίστα αλλά και στην ιδανική ειδική διαδρομή τον Πραγματικό Οδηγό, τον οποίο μάλιστα θα βοηθήσει να εξελιχθεί αλλά να πάει και πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο και ο ίδιος θα περίμενε.

Audi RS 3

Επίλογος με το Audi RS 3

Αν το συναντήσετε στο διάβα σας και δεν προσέξετε τα φουσκωμένα φτερά, τους μεγάλους αεραγωγούς, τα αεροδυναμικά βοηθήματα και την κυψελωτή μάσκα, ίσως καταλάβετε το «ποιόν» του όταν αυτό το hot hatch… επιταχύνει!

Ο λόγος για ένα μοντέλο που μπορεί να θυμίζει Α3 και να έχει πίσω πόρτες, αλλά εξοπλίζεται με τον 5κύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων απόδοσης 400 ίππων/5.850-7.000 σ.α.λ. και ροπής 480 Nm που αποδίδεται σταθερά από τις 1.700 σ.α.λ. έως τις 5.850 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται μόνο με το γνωστό 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic. Στα παραπάνω προσθέστε τετρακίνηση για ένα σύνολο που χρειάζεται για το «0-100» μόλις 4,1 δλ., ενώ η τελική του αγγίζει τα 280 χλμ./ώρα.

Σε σχέση με το ένα απλό Α3, σημειώστε επίσης ότι η ανάρτηση είναι πιο χαμηλή κατά 25 χλστ. και το εμπρός μετατρόχιο αυξημένο κατά 20 χλστ. Οι στάνταρντ τροχοί των19 ιντσών συνδυάζονται με ελαστικά 235/35 και δισκόφρενα 370 χλστ. εμπρός/310 χλστ. πίσω (προαιρετικά και κεραμικοί δίσκοι εμπρός).

Στην πράξη, οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι όσο πρέπει σφιχτές, χωρίς ποτέ να σκληραίνουν ανυπόφορα για τη μέση, με το σύνολο να χαρακτηρίζεται εξαιρετική ποιότητα κύλισης και το καλό σύστημα διεύθυνσης, το οποίο όμως σε καμιά περίπτωση δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις «ξυράφι», αλλά ως το ιδανικό τιμόνι για ένα καθημερινό αυτοκίνητο που μπορεί να μετατραπεί σε «όπλο» ανά πάσα στιγμή, σε οποιαδήποτε διαδρομή._ Μ. Σαλ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Δείτε το σύντομο βίντεο by 4ΤΡΟΧΟΙ από το Neckarsulm και την έκθεση RS μοντέλων που διατηρούν εκεί, στο Audi Forum. Η ξενάγηση από τον Hanns Breiter (Head of Audi Sport Customer Service).


Τα μοντέλα της οικογένειας RS είναι τα εξής:


Διαβάστε επίσης: Ανανέωση για το Audi RS4 Avant
Διαβάστε επίσης: Νέο Audi RS6 Avant με 600 ίππους
Διαβάστε επίσης: To νέο Audi RS7 Sportback
Διαβάστε επίσης: Πρεμιέρα για τα νέα Audi RS Q3 και RS Q3 Sportback

Όλα τα μοντέλα RS με χρονολογική σειρά

  • Audi RS 2 Avant (1994): 2,2 λίτρα, 5κύλινδρος κινητήρας turbo με 326 ίππους

  • Audi RS 4 Avant (2000): 2,7 λίτρα V6 biturbo κινητήρας με 380 ίππους

  • Audi RS 6 Sedan & RS 6 Avant (2002): 4,2 λίτρα V8 biturbo κινητήρας με 450 ίππους. Από το 2004 – RS 6 plus (480 ίπποι), περιορισμένη παραγωγή 999 αυτοκινήτων

  • Audi RS 4 Sedan (2005), RS 4 Avant (2006), RS 4 Cabriolet (2006): 4,2 λίτρα V8 κινητήρας με 420 ίππους

  • Audi RS 6 Sedan & RS 6 Avant (2008): 5,0 λίτρα V10 biturbo κινητήρας με 580 ίππους. Από το 2010 – RS 6 plus με τελική ταχύτητα 303 χλμ./ώρα

  • Audi TT RS Coupe & TT RS Roadster (2009): 2,5 λίτρα, 5κύλινδρος κινητήρας με 340 ίππους. Από το 2012 – έκδοση Plus με 360 ίππους

  • Audi RS 5 Coupe (2010) & RS 5 Cabriolet (2012): 4,2 λίτρα V8 κινητήρας με 450 ίππους

  • Audi RS 3 Sportback (2011): 2,5 λίτρα 5κύλινδρος κινητήρας με 340 ίππoυς

  • Audi RS 4 Avant (2012): 4,2 λίτρα V8 κινητήρας με 450 ίππους

  • Audi RS Q3 (2013): 2,5 λίτρα 5κύλινδρος κινητήρας με 310 ίππους. Από το 2014 – 340 ίππους. Από το 2016 – έκδοση Performance με 367 ίππους

  • Audi RS 6 Avant (2013): 4,0 λίτρα V8 biturbo κινητήρας με 560 ίππους. Από το 2015 – έκδοση Performance με 605 ίππους

  • Audi RS 7 Sportback (2013): 4,0 λίτρα V8 biturbo κινητήρας 560 ίππους. Από το 2015 – έκδοση Performance με 605 ίππους

  • Audi RS 3 Sportback (2015): 2,5 λίτρα 5κύλινδρος κινητήρας με 367 ίππους

  • Audi TT RS Coupe & TT RS Roadster (2016): 2,5 λίτρα 5κύλινδρος κινητήρας με 400 ίππους

  • Audi RS 3 Sedan (2017): 2,5 λίτρα 5κύλινδρος κινητήρας με 400 ίππους

  • Audi RS 5 Coupe (2017): 2,9 λίτρα V6 biturbo κινητήρας με 450 ίππους

  • Audi RS 4 Avant (2017): 2,9 λίτρα V6 biturbo κινητήρας με 450 ίππους

  • Audi RS 5 Sportback (2018): 2,9 λίτρα V6 biturbo κινητήρας με 450 ίππους

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ