X
Δοκιμές

Audi A1: Οδηγούμε στην Ελλάδα το 30 TFSI S tronic

Οι πρώτες εντυπώσεις από την οδήγηση του νέου μικρού της Audi

H δεύτερη γενιά του Α1 βρίσκεται στην χώρα μας και ήδη έχει ξεκινήσει να κλέβει τις εντυπώσεις και δεν αναφερόμαστε στο έτσι και αλλιώς εντυπωσιακό παρουσιαστικό, με τις επιπλέον πινελιές της διχρωμίας, του bodykit της έκδοσης S line, αλλά και των ξεχωριστών 18ρηδων τροχών με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων να ξεπροβάλλουν από μέσα.

Ποιότητα και τεχνολογία έχουν την τιμητική τους στο εσωτερικό. Το ταμπλό έχει ξεκάθαρο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό, τα ψηφιακά όργανα είναι στάνταρ, ενώ το σύστημα πολυμέσων παραπέμπει στα μεγαλύτερα μοντέλα του κατασκευαστή.

Μαζί με εσάς θα πρέπει και εμείς να συνηθίσουμε την νέα ονοματολογία των εκδόσεων, όπου το 30 TFSI σημαίνει ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος κινητήρας στην έκδοση των 116 ίππων. Το αυτοκίνητο μάλιστα που είχαμε στην διάθεση μας ήταν εξοπλισμένο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Στην απλή του μορφή και χωρίς οδηγό, το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.125 κιλά. Έτσι ο κινητήρας με τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και παρά το ότι είναι ακόμα άστρωτος, δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα, πόσο μάλλον όταν έχει και την συνεισφορά μιας πυκνής κλιμάκωσης, Η κατανάλωση σε αυτή την πρώτη φάση έδειξε να σταθεροποιείται πάνω από τα 8 λτ./100 χλμ. κατά μέσο όρο.

Στο δρόμο με όλα αυτά τα καλούδια, είναι φανερό ότι πρωταρχικό στόχος είναι ο σπορτίφ χαρακτήρας. Έτσι λοιπόν στις σφιχτότερες ρυθμίσεις της έκδοσης S line, του τροχούς 18′, προσθέστε το έξτρα πακέτο performance που συμπεριλαμβάνει μεγαλύτερα δισκόφρενα με κόκκινες δαγκάνες, τα αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης και ένας ενεργοποιητής που τονίζει τον ήχο του κινητήρα. Το τελευταίο μαζί με άλλα ελέγχονται μέσω του drive select, το οποίο στην ουσία είναι τα τέσσερα (efficiency, auto, dynamic, individual) διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης. Με αυτό το setup λοιπόν το συγκεκριμένο Α1 δεν απευθύνεται στον μέσο οδηγό, αλλά σε εκείνον που θέλει κάτι πιο ιδιαίτερο. Το τιμόνι είναι σχετικά βαρύ, η απόσβεση είναι σφιχτή με τις κλίσεις να περιορίζονται σημαντικά και το όλο σύνολο ξεχωρίζει για την σταθερότητα του στις στροφές, όντας βράχος στις ανοικτές και αρκετά ουδέτερο στις πιο κλειστές. Με αυτό το δεδομένο η δύναμη φαίνεται λίγη, αλλά ο απαιτητικός οδηγός μπορεί να στραφεί στο 35αρη (1.5 150 ίπποι) ή το 40αρη (2.0 200 ίπποι).

Οι τιμές ξεκινούν από τα 19.950 ευρώ για το 25 TFSI (1.0 95 ίπποι) που θα έρθει αργότερα. Το 30 TFSI ξεκινάει από τα 22.200 ευρώ και ανεβαίνει στα 25.630 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο. Οι ισχυρότερες εκδόσεις 35 TFSI και 40 TFSI, τιμώνται στα 24.600 και 32.700 ευρώ αντίστοιχα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!