Ένα compact crossover με όλα τα premium στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Audi, στην κατοχή μας. Οδηγούμε το Audi A1 citycarver 1.5 TFSI 150 ίππων με το S tronic των 7 σχέσεων, και ευπειθώς αναφέρουμε.
Γνωρίσαμε τη δεύτερη γενιά του κορυφαίου σουπερμίνι Audi A1 το 2018, και πλέον έφτασε η στιγμή να δούμε και την υπερυψωμένη εκδοχή του, με τον κωδικό «citycarver» να το χαρακτηρίζει, αλλά να του επιτρέπει να έχει βλέψεις και για λίγο πιο κακοτράχαλες επιφάνειες-διαδρομές, εντός και εκτός πόλης.
Σημειώστε λοιπόν ότι το Audi A1 citycarver απέχει 40 χλστ. περισσότερο από το έδαφος σε σχέση με το «απλό» Α1, με τα 5 από αυτά τα χιλιοστά να έχουν προκύψει από τα μεγαλύτερα ελαστικά και τις 17άρες ζάντες (φτάνουν προαιρετικά έως και τις 18 ίντσες). Από εκεί και πέρα, μιλάμε για το ίδιο compact σύνολο, διαστάσεων 4.046×1.756×1.483 χλστ. και με μεταξόνιο 2.566 χλστ.
Μεγαλύτερη αλλά και με διαφοροποιημένο σχήμα είναι η εμπρός γρίλια της οκταγωνικής μάσκας, παραπέμποντας στα SUV (Q) μοντέλα της μάρκας, ενώ επανασχεδιασμένα είναι και τα πλευρικά προστατευτικά. Τα προστατευτικά του κάτω μέρους είναι βαμμένα στο χρώμα του ανοξείδωτου χάλυβα, τονίζοντας και «προμηνύοντας» τις εκτός δρόμου βλέψεις του Audi A1 citycarver, ενώ πολλές είναι και οι δυνατότητες εξατομίκευσης της εξωτερικής εμφάνισης του μοντέλου, όπως για παράδειγμα η μαύρη οροφή και το κόκκινο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.
Ανοίγοντας τις πόρτες του, όλα φαντάζουν γνωστά, με την κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας ποιότητα του εσωτερικού (μαλακά και αφρώδη υλικά με υποδειγματική συναρμογή σχεδόν παντού) αλλά και τους καλούς χώρους να ανήκουν στα σημεία αναφοράς. Highlight ο στάνταρντ και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών αλλά και η ψηφιακή οθόνη 10,1 ιντσών, στο κέντρο του ταμπλό. Το βασικό σύστημα MMI στην κεντρική κονσόλα παρέχει πρόσβαση στις ψηφιακές υπηρεσίες του Audi connect, ενώ το προαιρετικό σύστημα MMI Navigation plus με MMI touch μπορεί να ελέγχεται μέσω της οθόνης αφής των 10,1 ιντσών, ή ακόμη και μέσω φωνητικού ελέγχου.
Το μοντέρνο και ευχάριστο στυλ και η απαράμιλλη ποιότητα δεν έχουν την παραμικρή επιβάρυνση στον τομέα της πρακτικότητας του συνόλου, με το εσωτερικό του Audi A1 citycarver να προσφέρει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενήλικες αλλά και ένα πορτ μπαγκάζ από 335 έως 1.090 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Στον τομέα της κινητήριας δύναμης, εμπορικός μονόδρομος για την ελληνική αγορά ο γνωστός μας 1.5 TFSI του VW Group, με δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων για μείωση σε εκπομπές ρύπων και κατανάλωση. Θυμίζουμε ότι αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 με 6.000 σ.α.λ. και η ροπή του φτάνει στα 250 Nm μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. και έως τις 3.500. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή προαιρετικά με το διπλού συμπλέκτη (S tronic) των 7 σχέσεων, όπως αυτό της δοκιμής μας. Ανάμεσα στα δύο εκδοχές, υπάρχει μία ελάχιστη διαφορά 5 κιλών στα συνολικά βάρη. Συγκεκριμένα, 1.275 κιλά με χειροκίνητο κιβώτιο και 1.280 κιλά με το αυτόματο.
Οδηγώντας το Audi A1 citycarver, σημειώνεις αμέσως την υποδειγματικά πολιτισμένη λειτουργία του TFSI των 150 ίππων αλλά και το πόσο καλά αυτός συνεργάζεται με το 7τάχυτο S tronic. Οι γρήγορες και στα χαμηλά επίπεδα του στροφομέτρου αλλαγές (και με paddles πίσω από το τιμόνι) παίζουν το ρόλο τους και στη μαζεμένη μέση κατανάλωση που επιτυγχάνεις μαζί του, η οποία τις μέρες της δοκιμής μας οριακά περνάει τα 8 λίτρα/100 χλμ.
Το citycarver όμως είναι οριακά καλύτερο στον τομέα της άνεσης σε σχέση με το Sportback Α1, και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ανάρτησή του έχει μεγαλύτερη διαδρομή, λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος. Την ίδια ώρα, οι εξαιρετικές ρυθμίσεις στον τομέα των αναρτήσεων σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο δεν επιτρέπουν την εμφάνιση μεγάλων κλίσεων του αμαξώματος (γέρνει μόνο σε έντονη πίεση και λίγο παραπάνω από το «απλό», σε σημείο να νιώθεις πολλές φορές ότι είσαι μέσα σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας, με την πρόσφυση να είναι υποδειγματική).
Εκτός δρόμου; Ψυχραιμία! Ναι μεν τα +4 εκατοστά του χαρίζουν έναν παραπάνω αέρα και εξαλείφουν ένα περισσότερο άγχος σε κάποιους δρόμους με λακκούβες και σε ήπιες (πατημένες) χωμάτινες διαδρομές που οδηγούν σε όμορφες παραλίες, αλλά μέχρι εκεί. Το μοντέλο δε συνδυάζεται με τετρακίνηση και τα μεγάλης διάστασης ελαστικά (205/55 R17) είναι καθαρά ασφάλτινων προδιαγραφών.
Τι είναι λοιπόν το μοντέλο της δοκιμής μας; Ένα ολοκληρωμένο και premium compact crossover που αξίζει να το επιλέξετε ακόμα και σε σχέση με το απλό Α1, αν δεν έχετε πρόβλημα να διαθέσετε 1.024 ευρώ που κοστίζει επιπλέον από εκείνο, στην αντίστοιχη (35 TFSI) έκδοση. Συγκεκριμένα, από 24.456 ευρώ η έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων και από 27.085 ευρώ αυτή με το S tronic, όπως αυτή της δοκιμής μας (26.061 ευρώ το Sportback), και σε κάθε περίπτωση ως 1.5 TFSI 150 ίππων. Κορυφαίο και ξεχωριστό sport πακέτο στην γκάμα του μοντέλου το «Edition One» (τελική τιμή: 39.791 ευρώ), με τον εξαιρετικό εξοπλισμό._ Μ. Σαλ.