Τι αυτοκίνητο θα ταίριαζε στις μετακινήσεις των εορτών; Ένα B-SUV και εν προκειμένω, το Nissan Juke, αποτέλεσε την επιλογή που μας έλυσε τα χέρια…
Τα SUV έχουν πια σημαντικό μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων, με τα B-SUV ή αλλιώς, συμπαγή crossovers, να διακρίνονται λόγω μεγέθους και για την “φιλικότητά τους”, όσον αφορά στις αστικές μετακινήσεις. Αυτό είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε για ακόμη μια φορά κατά τη διάρκεια των εορτών, όταν και συν-υπήρξαμε με το Nissan Juke.
Έχοντας ακολουθήσει τη γραμμή της πρώτης γενιάς, που είχε ταράξει τα νερά της κατηγορίας πριν από σχεδόν μια δεκαετία, αλλά χωρίς να προβαίνει σε σχεδιαστικές υπερβολές, η δεύτερη γενιά του Nissan Juke παραμένει μια φρέσκια και ενδιαφέρουσα πρόταση. Ο συνδυασμός SUV και coupe, όπως μαρτυρά ο σχεδιασμός “αιωρούμενης οροφής”, αποκτά μεγαλύτερη σημασία, καθώς η κατηγορία των B-SUV έχει αναδειχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές για τους κατασκευαστές.
Διαβάστε ακόμη – Συγκρίνουμε: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS – Nissan Juke 1.0 DIG-T 117
Η διχρωμία και ο ανανεωμένος σχεδιασμός στη μάσκα ή τα φώτα παίζουν το ρόλο τους, όμως σημαντική διαφορά κάνει η αναθεωρημένη διαμόρφωση στο εσωτερικό. Η χρηστικότητα και η άνεση των πίσω θέσεων, που είχε επικριθεί στην πρώτη γενιά, παρουσιάζουν σαφή βελτίωση, φέρνοντας το Nissan Juke στα δεδομένα των ανταγωνιστικών προτάσεων της κατηγορίας. Ο χώρος για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι επαρκής, γεγονός που διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι στις λίγες, λόγω lockdown, μετακινήσεις μας.
Ακόμη ένα στοιχείο που πολλοί μπορεί να έχουμε υποτιμήσει, όμως παίζει σημαντικό ρόλο στη χρηστικότητα ενός B-SUV, είναι η απόσταση από το έδαφος. Τα συμπαγή crossovers αυτής της κατηγορίας δεν είναι τόσο ψηλά όσο τα μεγαλύτερα “αδελφάκια” τους. Αυτό, λόγω και της κίνησης στους εμπρός τροχούς, μπορεί να περιορίζει σχετικά την κίνηση εκτός δρόμου, όμως προσφέρει σαφώς μεγαλύτερη άνεση κινήσεων σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι θα κληθούν να τα χρησιμοποιήσουν.
Επιπλέον, χάρη στην εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι σύγχρονες πλατφόρμες, εν προκειμένω η CMF-B που είναι κοινή και με μοντέλα της Renault όπως το Captur, οι χώροι αυξάνονται σε κάθε επίπεδο, με το Juke να έχει χωρητικότητα αποσκευών 422 λίτρων.
Διαβάστε ακόμη – Συγκρίνουμε: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS DCT – Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS
Τα τεχνολογικά συστήματα έχουν αναχθεί σε απαραίτητα αξεσουάρ των αυτοκινήτων και το Nissan Juke, διαθέτει ποικιλία εξ αυτών. Η οθόνη αφής 8 ιντσών (στην έκδοση Acenta) που οδηγήσαμε, είναι εύκολη στη χρήση, επιτρέποντας τη διασύνδεση μέσω Bluetooth, Apple Car Play και Android Auto. Συνολικά, το ταμπλό του Juke είναι εργονομικό, παρά την παρουσία αρκετών κουμπιών που αρχικά, απαιτούν συνήθεια για τη βέλτιστη λειτουργικότητά τους.
Όπως έχει αναφερθεί αρκετές φορές, η κίνηση των B-SUV όπως το Nissan Juke, που διατίθεται σε 3κύλινδρη υπετροφοδοτούμενη έκδοση βενζίνης 1.0 DIG-T ισχύος 117 ίππων, εντός πόλης, είναι ένα από τα δυνατά τους σημεία. Πράγματι, το Juke είναι ευέλικτο και δε θα δυσκολέψει τον οδηγό, επιτυγχάνοντας έναν από τους βασικούς του στόχους.
Αν και κατά τις αστικές μετακινήσεις, η παρουσία αυτόματου κιβωτίου κάνει τη συνύπαρξη ακόμη μια άνετη για τον οδηγό, εντούτοις το Juke -που προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DCT- αποδεικνύεται αρκετά εύκολο και με το χειροκίνητο 6 σχέσεων, που οδηγήσαμε. Η τοποθέτηση του λεβιέ αρκετά ψηλά, στέκεται αρωγός στις προσπάθειες του οδηγού για όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστη οδήγηση εντός πόλης, την ώρα που το καλό κούμπωμα προσφέρει μεγαλύτερη αίσθηση ακρίβειας.
Επιπλέον, ο ήχος του 3κύλινδρου κινητήρα δεν είναι ενοχλητικός, τη στιγμή που η ύπαρξη τούρμπο επιτρέπει στο σύνολο των 999 κ.εκ. να αποδίδει ροπή 180 Nm μεταξύ 1.750 και 4.000 στροφών, που με χρήση της λειτουργίας overboost μπορεί να φτάσει για λίγο και στα 200 Nm. Αυτό, καθιστά την οδήγηση πιο άνετη αφού η απόκριση του Juke στο “αίτημα” του οδηγού με το γκάζι είναι άμεση, βοηθώντας και στην ομαλή λειτουργία του κινητήρα, τόσο σε διαδικασίες “σταμάτα-ξεκίνα”, όσο και όταν η κίνηση βρίσκεται σε απρόσκοπτη ροή.
Το Nissan Juke, που είναι σαφώς προσανατολισμένο στην “πολιτισμένη συνύπαρξη”, απεμπολεί ορισμένα στοιχεία οδηγοκεντρικού χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης αν ο ρυθμός ανέβει, αφού η πληροφόρηση από το τιμόνι δεν συντελεί κάποια υπέρβαση. Από εκεί και έπειτα, ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω επιτρέπει στον οδηγό να νιώσει εμπιστοσύνη, ενώ οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων και τα ελαστικά (215-60/R17), συνεισφέρουν στην απορρόφηση σημαντικού μέρους των “αναταράξεων” που προκαλούν οι ελληνικοί δρόμοι.
Τα φρένα, χάρη στην παρουσία δίσκων πίσω, αποδίδουν σε υψηλό επίπεδο, ενώ συνολικά το Nissan Juke αποδεικνύεται αρκετά οικονομικό, με την αστική μας κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 8,2 λίτρα/100 χλμ.
Το Nissan Juke της δοκιμής μας, στην έκδοση εξοπλισμού Acenta, περιλαμβάνει θερμαινόμενα καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων αι συστήματα ασφαλείας όπως Intelligent Emergency Braking, Lane Intervention-Lane Departure Warning, Traffic Line Recognition κ.α.
Η τιμή του Nissan Juke με χειροκίνητο κιβώτιο, ξεκινά από 18.700 ευρώ, ενώ εκείνη της έκδοσης Acenta, ξεκινά από 19.700 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ