X
Δοκιμές

Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 280 PS: Tonale, όπως Alfa Romeo!

Άφιξη της plug-in hybrid εκδοχής της Alfa Romeo, επιτέλους και για δοκιμή και αναμένοντας την QV του ονείρου, σχολιάζουμε.

Πόσο Alfa Romeo είναι η Tonale; Για τον Αλφίστι δεν προκύπτει τέτοιο ερώτημα, όντας για πάντα ερωτευμένος. Ίσως να απορρίψει και μάλιστα θυμωμένος, αν κάποτε προκύψει Alfa Romeo που υστερεί αισθητικά. Αλλά ποιος τολμάει, να προβεί σε τέτοιο ατόπημα; Η Tonale λοιπόν, είναι αντικειμενικά κομψή, ενώ ξεχωρίζει από τους Γερμανούς ανταγωνιστές της και μόνο αν τη σταθμεύσεις δίπλα σε «3008» θα αναρωτηθείς, περί αισθητικής. Θα προσθέσουμε σε αυτή την άτυπη πολύ προσωπική αναμέτρηση και το Kia Sportage, αλλά θα μπουν στην εξίσωση τα υποκειμενικά με τίτλο «περί ορέξεως».

Ποια Tonale: H plug-in Hybrid

Την περιμέναμε και έχει ενδιαφέρον σημειολογικά ότι ως θεματοφύλακας της διαδικασίας, μας την παρέδωσε ο professore Αργύρης Τούντας. Σοβαρός συναγωνιστής μέχρι χθες, σημαντικός συνεργάτης πλέον ο «Άρτζη», ένας ωραίος τύπος με έντιμη, καθαρή ματιά και τον καλωσορίζουμε.

H Alfa Romeo με την κορυφαία έκδοση της Tonale στοχεύει να καλύψει τους απαιτητικούς της μιλανέζικης φίρμας, αλλά και άλλους που έχουν στραφεί σε Peugeot και Cupra, αλλά και στην Audi. Τεχνολογία plug-in hybrid, τετρακίνηση, 280 ίπποι, συνθέτουν την εικόνα της κορυφαίας έκδοσης της γκάμας του μεσαίου ιταλικού SUV, που έχει δύσκολο δρόμο να διαβεί…

Nα οδηγούμε

Είναι κάποιες ημέρες που δημιουργείς δοκιμές για να ξεφύγεις. Κρύβεται όλο και πιο συχνά ο ήλιος τις τελευταίες εβδομάδες στο Κορωπί και θέλεις δυνατή υποστήριξη. Τυχεροί, ακόμα οδηγούμε και ευτυχώς εκτός από τους συνεργάτες μας που ζουν τη στιγμή, οδηγούν στην κυριολεξία και οι εκδότες του 4T, οπότε και προκύπτει η εμπιστοσύνη της σιωπής.

Η εμπιστοσύνη σε αυτή την Tonale, αρχίζει θεωρητικά από τα σήματα Alfa Romeo-Veloce και καταλήγει ουσιαστικά στη συμπεριφορά της στο δρόμο…

Κώδικας, Alfa!

Να είναι όμορφη, να πηγαίνει, να στρίβει με καπρίτσιο, οπότε και να ξυπνάει ο νεότερος μέσα σου και να σε γοητεύει. σε συνδυασμό με τις ατέλειες της, ότι προδίδει χαρακτήρα. Σε σχέση με άλλες προτάσεις, που επίσης απευθύνονται σε ομοϊδεάτες μας όταν αξιολογούμε, στυλ έχει το «3008», τσαγανό το Formentor, ενώ στην εξίσωση προσθέτεις το πολυτελές DS 4. Με την εύκαιρα, δεν χρησιμοποιούμε υποδεκάμετρα όταν κατατάσσουμε και αξιολογούμε, επιμένοντας να συνδυάζουμε την εμπειρία μας, με την από καρδιάς αντίδραση. Ρωτήσετε, έναν ομιλάρχη μαρκετίερ που θα μπορούσε να είναι ο γνωστός Έλληνας professor και είμαστε σίγουροι, ότι θα σχολιάσει, πως αυτό το πακέτο της Stellantis, κοιτάει στραβά και αφ’ υψηλού, τους Γερμανούς κύρους…

Σχόλιο-ανάλυση για fans, γιατί αντικειμενικά η αντιπαράθεση αφορά στην X1, ενώ αν ανεβάσεις τον πήχη, ενημερωτικά είναι ήδη στην αγορά η ανανεωμένη GLA.

Γεγονός, πως αν είσαι αγοραστής, πρέπει να μελετήσεις με προσοχή τις προτάσεις της AVIS, για να καταλήξεις.

Μακριά από εμάς

Αντιστεκόμαστε, μας το επιτρέπει το περιβάλλον έκδοσης του περιοδικού και ο σεβασμός της «αγοράς»  στον τίτλο και στους ανθρώπους, ψυχή του. Σε κάθε περίπτωση, καλά κρατεί η κολόνια, το άρωμα από την 50χρονη κόντρα Alfa-ΒΜW. Η παραδοσιακή αντιπαράθεση.

Με τα δικά μας μέτρα, συγκρίνοντας από καρδιάς, χωρίς λογική και χωρίς το excel με τιμές και εξοπλισμό, θέλεις να οδηγείς μισή ήμερα στο πήγαινε στον προορισμό σου αυτή την Tonale και να επιστρέψεις με το Cupra. Το άτυπο S, όπως Super, σε Quattro με τους 310 ίππους ως και αντιπαράθεση ιδεών.

Η ιταλική φινέτσα vs αναγέννηση του S της Audi από Ισπανούς, σε σημείο να αναρωτιέσαι το πως οι Γερμανοί τους άφησαν και ξέφυγαν. Αντίστοιχα, σε σχέση με τις Tonale με τους κινητήρες χωρίς την έξτρα ηλεκτρική βοήθεια, παρά τη διαφορά βάρους, αναρωτιέσαι για το που οφείλεται η μεταμόρφωση.

Είναι βαριά…

Σε κιλά και σε κύρος μέσα από την ιστορία με γενέτειρα το Μιλάνο, αλλά και γενικότερα, σε κάθε διάσταση. Αντίστοιχα, δεν μεταφράζεται το πως μπορεί να είναι ακριβές ένα πηδάλιο με τόσο έντονη την υδραυλική υποβοήθηση. Σε σημείο που η Tonale να ανταποκρίνεται σε επίπεδα «3008» και σε ευελιξία, το στιβαρό Formentor με τον κινητήρα με τα πολλά κ. εκ ακολουθεί.

Πτήση Tonale

Από τη Νεμέα στη Στυμφαλία και μετά στην περιβόητη Λίμνη της Δόξας, οπότε επιστρέφεις από την Ευρωστίνα. Κάποτε εκεί στα μέσα της δεκαετίας του ‘70, ήταν νύχτα και η διαδρομή χωμάτινη. Αργότερα, πάλι νύχτα σε ασφάλτινο τερέν με αγωνιστική «911» και ακόμα βουίζει στα αφτιά ο «φλατ» 6. Τον ήχο του κινητήρα της Alfa επιλέγεις να τον συνδυάσεις με μουσική και είναι η τέλεια θέση οδήγησης που σε ικανοποιεί και εν τέλει σε παρασύρει…

Βρήκα το ταίρι μου

Έχει μια νεκρή διαδρομή το γκάζι και πρέπει να το πατάς θετικά και σε βάθος για να βρεις τους σχεδόν 300 ίππους. Λεπτομέρειες. Μπορείς άλλωστε να επιλέξεις «Dynamic», οπότε χαϊδεύεις το γκάζι και ανταποκρίνεται. Όμως, το αγνοείς, δεν έχεις λόγους. Αντίστοιχα, έχεις τα μεγάλα paddles, τα προκλητικά, αλλά δεν ασχολείσαι. Τη θέλεις καθαρόαιμη. Όπως γεννήθηκε χωρίς τις σύγχρονες δυνατότητες. Θέλεις, πρέπει, επιτέλους να είναι Alfa. Έχει δουλευτεί σωστά η πλατφόρμα και ποιον ενδιαφέρει αν τη μοιράζεται με την Jeep. Εδώ έχουμε SUV για τον Πραγματικό Οδηγό. Πιέζεις, δεν την κρύβεις, την ξεγυμνώνεις και ανταποκρίνεται. Είναι μια μικρότερη Stelvio, όντας και πιο όμορφη, η Tonale. Στο όνειρο, πρόκειται για μια σύγχρονη, υπερυψωμένη Giulietta με στοιχεία της σύγχρονης Giulia, το κορυφαίο σεντάν του αιώνα. Φρενάρεις αργά και δυνατά, όπως μας αρέσει και όπως σπάνια πλέον και δεν χάνεται η πρόσφυση. Γνωρίζεις που είναι οι τροχοί και το τιμόνι τεμπέλης στην ευθεία και όταν κινείσαι αργά εντός και εκτός πόλης, ακολουθεί υποδειγματικά και μάλιστα χωρίς να σφίγγει ιδιαίτερα. Είπαμε χωρίς «Dynamic» και είναι πραγματικά εντυπωσιακό και το πως προσαρμόζεται η ανάρτηση.

Προφανώς για αυτή, για την καλή Tonale, ασχολήθηκαν στη Μόντενα, αφήνοντας τους Τορινέζους να παρακολουθούν από την κλειδαρότρυπα. Οι Γάλλοι; Δεν είναι κορόιδα να παρέμβουν το σημαντικότερο brand του ομίλου τους.

Είπαμε, μια Alfa Romeo πρέπει τη σύγχρονη εποχή να είναι «Άλφα-Αλφα» ώστε να διακριθεί, σε ένα περιβάλλον όπου δεν αρκεί η ιστορία. Με αντικειμενικά κριτήρια λοιπόν και όπως είναι η Giulia, με τη Stelvio και την καλή Tonale να ακολουθούν, όντας και ανταγωνιστικές προς κάθε κατεύθυνση.

Βρήκαμε το ταίρι μας…

Χορέψαμε και μάλιστα σε άγνωστο δρόμο, οπότε θέλεις και καλό σασί και μας άρεσε… Δεν μεθύσαμε από τον κινητήρα της, που σκοτώνει ψηλά. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, είναι το στιλ του Peugeot 3008 και το σοβαρό ύφος του Cupra Formentor που χαρακτηρίζουν το αυστηρό κομμάτι της κατηγορίας και ποιος να συγκριθεί, μαζί τους;

Η καλή Tonale PHEV, μια γνήσια Alfa Romeo.

Gracie amici. _ Σ.Χ.

ΑΠΟ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ

(Απόδοση: Σωτήρης Τσαντίλης)

Η Tonale PHEV είναι το πρώτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της Alfa Romeo, το οποίο αποτελεί και το ορόσημο στο πλάνο «from zero to zero», σύμφωνα με το οποίο, όλα τα μοντέλα του εργοστασίου έως το 2027 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Σε σχέση με το υβριδικό σύστημα, ένας μικρός τούρμπο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ η τετρακίνηση δημιουργείται από την τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς, χωρίς να υπάρχει κάποια μηχανική σύνδεση μεταξύ των δύο αξόνων.

Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της, φτάνει τα 58 χλμ. υπό ιδανικές συνθήκες που μπορεί να αυξηθεί στα 68 χλμ. στην πόλη.

Στην Tonale,με το πρόγραμμα Dynamic επιλέγεται η μέγιστη απόδοση των δύο κινητήρων, καθώς και η αμεσότερη απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του κιβωτίου και εντονότερη ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Στο Natural, κινητήρας και χειριστήρια προσαρμόζονται με γνώμονα την όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση, ενώ στο Advance Efficiency, που συστήνεται στις αστικές μετακινήσεις, προτεραιότητα δίνεται στην ανάκτηση ενέργειας.

Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και τη λειτουργία E-Save από ένα μπουτόν που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και μέσω της οθόνης πολυμέσων να το παραμετροποιήσει για φόρτιση της μπαταρίας και από τον κινητήρα – πέραν της σταθερής δυνατότητας φόρτισης μέσω ανάκτησης κατά την επιβράδυνση. Η έκδοση Veloce που δοκιμάσαμε, διαθέτει στο βασικό της εξοπλισμό, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ._Σ.T.

ALFA ROMEO TONALE PHEV Q4 280 PS

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ > ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.332 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ (β/κ): 180 ίπποι/5.750 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ (β/κ): 270 Nm/1.850 σ.α.λ. > ΙΣΧΥΣ (η/κ): 122 ίπποι > ΡΟΠΗ (η/κ): 250 Nm > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 280 ίπποι > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Γόνατα με εγκάρσιους συνδέσμους > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 15,5 kWh > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.528×1.841×1.601 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.636 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 385-1.430 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.910 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,2 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 206 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,8 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 26 γρ./χλμ.> ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ 58/66 χλμ. (μέση/πόλη) > ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): 2,5 ώρες (7,4 kW) > ΤΙΜΗ: 55.900 ευρώ (Veloce: 58.100 ευρώ)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!