Στις ιδιαίτερα απρόβλεπτες ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με το εξελιγμένο Toyota GR Yaris, και ο «Στρατισίνο» έχει το «ρεπορτάζ».
Φωτογραφίες: Media Acropolis Rally, Θάνος Ηλιόπουλος
Μακάρι να ήταν τόσο απλή αυτή η άσκηση που περιγράφεται σε δύο αράδες από τον καναπέ, με τα πλήκτρα. Συνεννοήθηκαν σημαντικοί από πλευράς Toyota Ελλάς και Motorsport Greece, ώστε το επετειακό Ράλλυ Ακρόπολις να αποκτήσει πλοηγό όχημα αντάξιο της σπουδαιότηταςτου αγώνα.
Η συνέχεια δόθηκε μέσα από τη συνεργασία στελεχών της ΤΕ με Ιταλούς τεχνικούς, και το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο ακριβώς μία εβδομάδα πριν από τον αγώνα, οπότε πραγματοποιήθηκε και το σχετικό τεστ επί ελληνικού πλέον εδάφους. Πλήρωμα οι «Στρατισίνο»-Βαζάκας», τεχνικοί οι πρωταθλητές της Kirkos Racing και το πρόσταγμα-συντονισμός από τον κ. Ηλία Καραΐσκο, που εξασφάλισε και το αποτέλεσμα.
Κρίνοντας από τα βλέμματα των θεατών και από τα σχόλιά τους στα social media, ολοκληρώσαμε και δεν εκτεθήκαμε στην τρίτη και τελευταία παρουσία μας σε ρόλο πλοηγού στο Ράλλυ Ακρόπολις, στο πλαίσιο του WRC.
Από το GR Yaris στην έκδοση GR Yaris «0»
Βάση για την εξέλιξη αυτού του Yaris σε πλοηγό του αγώνα αποτέλεσε ένα GR έκδοσης Circuit Pack, που εξελίχθηκε στο τεχνικό κέντρο της T-Racing, το οποίο βρίσκεται στην περιφέρεια του Μιλάνου στην Ιταλία.
Εκεί πραγματοποιήθηκαν όλες οι απαιτούμενες μετατροπές, ούτως ώστε το GR Yaris παραγωγής να εξελιχθεί σε σχεδόν αγωνιστικό όχημα, ώστε να ανταποκριθεί στις δύσκολες συνθήκες του ρόλου του στο Ράλλυ Ακρόπολις.
Τα εξαρτήματα που χρησιμοποιήθηκαν και έχουν εξελιχθεί ειδικά, έχουν λάβει έγκριση τύπου (homologation) για τα GR Yaris που συμμετέχουν στο ιταλικό Toyota GR Yaris Rally Cup.
Το «αυτοκίνητό μας» αποσυναρμολογήθηκε και στη συνέχεια τοποθετήθηκαν στο εμπρόσθιο μέρος οι απαιτούμενες ενισχύσεις καθώς και οι βάσεις στήριξης της προστατευτικής ποδιάς κινητήρα-μετάδοσης, από ντουραλουμίνιο πάχους 8 χιλιοστών. Οι βάσεις του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης αλλάχθηκαν με ενισχυμένες για αγωνιστική χρήση, ενώ έγιναν παρεμβάσεις και στο σύστημα διεύθυνσης.
Αλλάχθηκαν επίσης τα εμπρόσθια ψαλίδια καθώς και τα άκρα, ώστε να τοποθετηθούν εμπρόσθιοι αεριζόμενοι δίσκοι μικρότερης διαμέτρου (297 χιλιοστών), που απαιτούνται για την τοποθέτηση των αγωνιστικών τροχών (15 ιντσών) σε συνδυασμό με τα Κ4RF της Pirelli σε διάσταση 205/65/15.
«Βάση για την εξέλιξη αυτού του Yaris σε πλοηγό του αγώνα αποτέλεσε ένα GR έκδοσης Circuit Pack, που εξελίχθηκε στο τεχνικό κέντρο της T-Racing, το οποίο βρίσκεται στην περιφέρεια του Μιλάνου στην Ιταλία»
Το σύστημα πέδησης βελτιώθηκε με τη χρήση ενισχυμένων σωληνώσεων και αγωνιστικών υλικών τριβής εμπρός και πίσω. Για την προστασία του εναλλάκτη του συστήματος εισαγωγής καθώς και του ψυγείου του κινητήρα, τοποθετήθηκε μια επιπρόσθετη σίτα κατά μήκος του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, ενώ για την προστασία του κάτω μέρους του οχήματος τοποθετήθηκαν δεξιά και αριστερά κατά μήκος του πατώματος δύο ενισχυμένες ποδιές κατασκευασμένες από kevlar.
Η πίσω γέφυρα της ανάρτησης καθώς και η βάση του πίσω διαφορικού αλλάχθηκαν, ενώ την προστασία του πίσω διαφορικού ανέλαβε ακόμα μία προστατευτική ποδιά, από ντουραλουμίνιο πάχους επίσης 8 χιλιοστών, όπως και το ελαστικό προστατευτικό κάλυμμα της πίσω ανάρτησης.
Τα αμορτισέρ αλλάχθηκαν με αγωνιστικά πλήρως ρυθμιζόμενα τόσο σε ύψος όσο και σε χαρακτηριστικά απόσβεσης, ώστε να ανταποκριθεί το Yaris στο χώμα του ΡΑ. Επίσης, αλλάχθηκαν οι σύνδεσμοι στήριξης της ανάρτησης με μεταλλικούς, ενώ η ακαμψία των εμπρόσθιων θόλων εξασφαλίστηκε με την τοποθέτηση ειδικής μπάρας.
Η επέμβαση στο σύστημα εξαγωγής περιορίστηκε στην αλλαγή του τελευταίου κομματιού της εξάτμισης, μετά το GPF (Gasoline Particulate Filter), αποτελούμενο από σκέτο σωλήνα, τονίζοντας θετικά τη χροιά λειτουργίας του κινητήρα σε όλο το φάσμα των στροφών.
Οι προδιαγραφές του κινητήρα παρέμειναν εργοστασιακές, με μόνη επέμβαση στο σύστημα εισαγωγής, όπου για τη μείωση των θερμοκρασιών του εισερχόμενου αέρα χρησιμοποιήθηκε ειδική θερμομονωτική κάλυψη στο κουτί του φίλτρου εισαγωγής.
Τέλος, τοποθετήθηκαν αγωνιστικοί λασπωτήρες καθώς και ένα επιπρόσθετο προστατευτικό κάλυμμα στο εσωτερικό μέρος του οπίσθιου προφυλακτήρα, κατασκευασμένο επίσης από kevlar.
Στο εσωτερικό
Αφαιρέθηκαν τα καθίσματα πίσω, τοποθετήθηκαν ζώνες τεσσάρων σημείων και, σε ό,τι αφορά άλλες λεπτομέρειες, υπολογίστε την τοποθέτηση ειδικού ιμάντα για τη στερέωση της ρεζέρβας με όλα τα παρελκόμενα και την τοποθέτηση καλωδίωσης για τη σύνδεση GPS και ενδοεπικοινωνίας.
Όλα τα παραπάνω σε δέκα εργάσιμες ημέρες, και το θετικό αποτέλεσμα εξασφαλίστηκε και από τους Έλληνες μηχανικούς μας, με την ασφαλή συμμετοχή μας για τέσσερις ημέρες στο Ευρωπαϊκό Σαφάρι, όπως χαρακτηρίζεται το Ράλλυ Ακρόπολις…
Από το Λουτράκι 2 στη Γραμμένη 1-2
Όπως αρχίσαμε, έτσι ολοκληρώσαμε: Αξιόπιστοι! Ό,τι ταιριάζει στο αυτοκίνητο, στην Toyota Ελλάς και στην ομάδα των πλοηγών που συνεργάστηκαν υπό πίεση, έχοντας την πλήρη εμπιστοσύνη της οργάνωσης και των στελεχών της ΤΕ που υποστήριξαν ένα ακριβό εγχείρημα.
Η παρουσία μας, που δικαιώθηκε από το αυτοκίνητο, άφησε στη μνήμη μας και όμορφες εικόνες, με τους Βαζάκα-«ΕΛ-ΕΜ» στην Πλατεία Νερού στην SSS, μέχρι την τελευταία διαδρομή και τη ράμπα του τερματισμού, όπου ο Δημήτρης ανέβηκε με συνοδηγό του την κ. Μαρίνα Γεμενή – τέλεια εικόνα σε σχέση με τα εβδομήντα χρόνια του Ράλλυ των Θεών.
Στην ουσία
Αποδείχθηκε λάθος ότι αποφύγαμε να μπούμε στο Λουτράκι-1 και στα Πίσια με το αγωνιστικό μας, επιλέγοντας αντ’ αυτού το θηρίο, το Hilux (Σ.Χ.: ευχάριστη έκπληξη το pick-up της Toyota). Αργότερα, και ειδικότερα στο Λουτράκι 2, στην αγαπημένη Λιβαδειά και στο δύσκολο Ελάτεια-Ρεγγίνι, το Yaris διασκέδασε την αρχική μας αμφιβολία.
Πολλή λάσπη στο κομμάτι που συνδέει την Ελάτεια με το Ρεγγίνι, αλλά κανένα πρόβλημα. Ικανό στο κακό οδόστρωμα, εξαιρετικό στη λάσπη, όπου… σκεφτόταν αυτό για σένα, έχοντας επιλέξει σωστά στο σύστημα μετάδοσης, και πάμε παρακάτω.
Δεν μπορεί, κάπου θα στεγνώσει και θα το αξιοποιήσουμε, αφού θέμα απόλαυσης δεν προέκυπτε, ειδικά στις συνθήκες του φετινού αγώνα, όπου δίδαξαν συμπεριφορά όλοι οι πλοηγοί και τα έμπειρα πληρώματα στα αυτοκίνητα ασφαλείας, με σοφό συντονισμό και από την ομάδα ευθύνης στο αρχηγείο του αγώνα.
«Συνεννοήθηκαν σημαντικοί από πλευράς Toyota Ελλάς και Motorsport Greece, ώστε το επετειακό Ράλλυ Ακρόπολις να αποκτήσει πλοηγό όχημα αντάξιο της σπουδαιότητας του αγώνα».
Με ατού το Yaris και ρύθμιση πίστας στα διαφορικά, με τη ροπή να διανέμεται εμπρός-πίσω σε ποσοστό 50-50/100, και αν τα φρένα με ABS μας δυσκόλεψαν αρχικά, στη συνέχεια μας ικανοποίησαν, όντας και ανθεκτικά.
Δεν οδηγείς με τα φρένα, αλλά επιβραδύνεις δυνατά, όπως χρειάστηκε την επόμενη ημέρα, στις Καρούτες και στο Ελευθεροχώρι. Στις πρώτες Καρούτες η ρύθμιση της ανάρτησης αποδείχθηκε άστοχη, αλλά το θέμα ξεπεράστηκε, αφού ο Λάμπρος και ο Παναγιώτης Κύρκος έκαναν τα μαγικά τους στην Ιτέα, όντας και όλο αυτιά ώστε να διαχειριστούν τις οδηγίες και την αγωνία του Λεωνίδα από το Service Park στη Λαμία. Εμπειρία ζωής η συνεργασία μαζί τους, ενώ δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή από τον κ. Δημήτρη Βαζάκα.
Απλώς, gentleman. O άνθρωπος που δε σε εκθέτει ποτέ εκτός μπάκετ, κάτι που αποτελεί ζητούμενο όταν σε έχουν επιλέξει να εκπροσωπήσεις θηρία στον αγώνα που αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ζωής μας. Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς._ «Στρατισίνο»
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
– Που μας εμπιστεύονται και, το κυριότερο, ότι επιτέλους ο αγώνας είχε το σωστό αυτοκίνητο με το «μηδέν», συνδεδεμένο και με το χορηγό του.
ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ
– Του χρόνου, το ίδιο αυτοκίνητο να βρεθεί στις χερούκλες του Άγγελου Ζήβα και να το απολαύσει με roll cage και σωστά αγωνιστικά καθίσματα.