Με το Ford Fiesta Rally4, ο Πρωταθλητής Χώματος F2, Νώντας Καρανικόλας, ανεβάζει το επίπεδο τόσο της δικής του εμπλοκής όσο και των ελληνικών ράλλυ, τα οποία αποκτούν ακόμα ένα τελευταίας εξέλιξης αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Όσοι έχουν συναναστραφεί τον Νώντα Καρανικόλα, γνωρίζουν πως η μεθοδικότητα αποτελεί βασικό στοιχείο του χαρακτήρα του. Με τέτοια προσέγγιση έχει προοδεύσει επαγγελματικά, έχοντας επιτελικό ρόλο στο Ford Car Center δίπλα στον πατέρα του, Γιώργο, καθώς και αγωνιστικά.
Πέρυσι ο Νώντας Καρανικόλας αναδείχθηκε Πρωταθλητής στα EKO Racing Dirt Games και, μόλις στην πρώτη του χρονιά στα ράλλυ, κατέκτησε το Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος F2 με Ford Fiesta Rally5 και συνοδηγό τον Γιώργο Βασιλάκη.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Αυτή η εξέλιξη δεν αποτέλεσε αυτοσκοπό για τον 35χρονο, ο οποίος είχε μετατρέψει ένα επιβατικό Ford Fiesta σε αγωνιστικό της χαμηλότερης κατηγορίας των ράλλυ, Rally5. Με σταθερά βήματα βελτίωσε τις επιδόσεις του και, συνδυάζοντας ταχύτητα με αξιοπιστία, έφτασε ως την κορυφή.
Δείτε ακόμη: Video – Πρώτη δοκιμή με το Ford Fiesta Rally4 του Νώντα Καρανικόλα
Φέτος το Ford Fiesta ισχυροποιήθηκε σε Rally4, χωρίς να απαιτούνται υπέρογκα -για τα δεδομένα των ράλλυ- έξοδα, και η στιγμή των δοκιμών, όπου βρεθήκαμε καλεσμένοι, έφτασε: «Η καρότσα διαθέτει μόνο μερικές επιπλέον ενισχύσεις. Έπειτα αντικαταστήσαμε τον κινητήρα και το κάτω μέρος του αυτοκινήτου με τα νέα αγωνιστικά εξαρτήματα», μας είπε ο οικοδεσπότης.
Ford Fiesta Rally4: Πραγματικό αγωνιστικό
Από την πρώτη επαφή σε επίπεδο ήχου, γίνεται φανερό ότι το Ford Fiesta Rally4 διαφέρει σημαντικά από τον άμεσο προκάτοχό του. «Διαθέτει πιο ισχυρό κινητήρα, launch control, τρία προγράμματα χαρτογράφησης ALS, βελτιωμένα φρένα και καλύτερη ανάρτηση», συνέχισε την εισαγωγή στο νέο αυτοκίνητο ο Νώντας Καρανικόλας. Ο λόγος περί πραγματικού αγωνιστικού επιβεβαιώνεται από τα αριθμητικά δεδομένα. Το προσθιοκίνητο Ford Fiesta Rally4 εφοδιάζεται με 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα EcoBoost 1,0 λίτρου, η ισχύς έχει αυξηθεί για την περίσταση στους 213 ίππους και η ροπή στα 315 Nm. Το πακέτο συμπληρώνεται μεταξύ άλλων από σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων της Sadev, αναρτήσεις της Reiger και μπλοκέ διαφορικό.
Στο εσωτερικό ο εξοπλισμός, από καθίσματα και ζώνες μέχρι τα κουμπιά στο τιμόνι και τις ρυθμίσεις Road ή Stage Mode, είναι εργοστασιακός και προέρχεται από την M-Sport. Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις του Νώντα Καρανικόλα από το Ford Fiesta Rally4; «Eίναι ισχυρό και τα φρένα του βοηθούν ώστε να κερδίσεις μέτρα. Την ίδια ώρα, σημαντικό ρόλο στην καλύτερη λειτουργία παίζουν οι αναρτήσεις εμπρός/πίσω με δυνατότητα τριών και δύο ρυθμίσεων αντίστοιχα, και το μπλοκέ διαφορικό. Η επιπλέον δύναμη επιτρέπει να οδηγήσεις με το πλάι, γεγονός που ίσως να κοστίσει σε χρόνο, όμως δίνει περιθώρια να το “σώσεις”. Σε αντίστοιχη περίπτωση υπερστροφής με το Rally5, η έξοδος θα ήταν αναπόφευκτη».
Με φόντο το Ακρόπολις
Μετά την κατάκτηση του τίτλου στην F2 με το λιλιπούτειο Fiesta Rally5, η άνοδος στο Rally4 φαντάζει σαν λογική συνέχεια. Στην πράξη όμως σημαντικό δέλεαρ ήταν η ένταξη του Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC. «Στόχος της συμμετοχής με το Rally5 ήταν να εξοικειωθούμε με το αυτοκίνητο και τα ράλλυ. Φέτος, ένας λόγος που ετοίμασα το Ford Fiesta Rally4 ήταν μήπως μπει το Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC – και ευτυχώς, μπήκε», μας αποκαλύπτει ο Νώντας Καρανικόλας.
Ο εθνικός μας αγώνας ορίζει εν πολλοίς και το πρόγραμμα των Καρανικόλα-Βασιλάκη, οι οποίοι, πέραν αυτού, θα επιδιώξουν να συμμετάσχουν σε όσο το δυνατόν περισσότερα ράλλυ του Πρωταθλήματος Χώματος καταστεί εφικτό.
Από την πλευρά μας, να προσθέσουμε πως μακάρι αυτό το εγχείρημα να βρει μιμητές, αφού, με αφορμή και την επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις, μετουσιώνει σε πράξη την ανάγκη για συνολική αναβάθμιση του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού._ Ν. Δ.
Από το (δεξί) μπάκετ
Κάθε συνοδήγηση είναι το κερασάκι στην τούρτα μιας αγωνιστικής γνωριμίας, πολλώ δε μάλλον όταν πρόκειται για ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, όπως το Fiesta Rally4. Σφιχτά δεμένοι στο δεξί κάθισμα, βλέπουμε τον Πρωταθλητή Χώματος F2 να ενεργοποιεί το Stage Mode και να τοποθετεί την 1η σχέση στο σειριακό κιβώτιο. Άμεσα επιβεβαιώνεται η άποψη πως αυτό το Fiesta μπορεί να εξελιχθεί σε πολεμική μηχανή. Τα χιλιόμετρα «μαζεύονται» γρήγορα, χάρη και στη δύναμη του κινητήρα, ενώ οι αναρτήσεις της Reiger επιτρέπουν το πέρασμα χωρίς φόβο πάνω από τις πέτρες. Πατώντας φρένο με το αριστερό πόδι, ο Νώντας Καρανικόλας ελέγχει την τροχιά του αυτοκινήτου, το οποίο, αν και προσθιοκίνητο, μπορεί να γίνει αρκετά υπερστροφικό.
«Πάμε άλλη μία;» μας ρώτησε στον τερματισμό. Αλήθεια, υπάρχει κάποιος που θα απαντούσε αρνητικά;
Ford Fiesta Rally4
Κινητήρας: 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος EcoBoost > Κυβισμός: 999 κ.εκ. > Μεγ. Ισχύς: 213 ίπποι/6.500 σ.α.λ. > Μεγ. Ροπή: 315 Nm/4.000 σ.α.λ. > Κιβώτιο: Σειριακό 5 σχέσεων Sadev > Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς > Ανάρτηση εμπρός/πίσω: Γόνατα ΜακΦέρσον, ημιάκαμπτος άξονας > Φρένα εμπρός/πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 285 χλστ. (χώμα) και 330 χλστ. (άσφαλτος) /Δίσκοι 280 χλστ. > Τροχοί: OZ Racing 6×15΄΄ (χώμα) / 7×17΄΄ (άσφαλτος) > Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.065×1.735×1.466 χλστ. > Μεταξόνιο: 2.490 χλστ. > Βάρος: 1.080 κιλά
Οι κατηγορίες των Ράλλυ
Θέλοντας να διαμορφώσει την αγωνιστική πυραμίδα των ράλλυ, η FIA προέβη σε αναδιοργάνωση των κατηγοριών, δίνοντας φθίνουσα σειρά.
Rally1: Υβριδικά (συνδυασμός τούρμπο θερμικού κινητήρα 1,6 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα), συνδυαστική ισχύς 380 ίππων, τετρακίνητα (αντικαθιστούν τα WRC από το 2022)
Rally2: Τούρμπο κινητήρες 1,6 λίτρων ισχύος περίπου 280 ίππων (πρώην R5), τετρακίνητα
Rally3: Νέα κατηγορία, τούρμπο κινητήρες, ισχύος περίπου 220 ίππων, τετρακίνητα
Rally4: Τούρμπο κινητήρες έως 1,3 λίτρων, ισχύος έως 220 ίππων, κίνηση εμπρός (πρώην R2)
Rally5: Τούρμπο κινητήρες έως 1,3 λίτρων, ισχύς έως 180 ίππων, κίνηση εμπρός