Συμβιώνουμε ταξιδεύοντας στη φιλόξενη Κρήτη επί 30 μέρες με το νέο και πετρελαιοκίνητο για την περίσταση Citroen C4, ένα διαφορετικό σε κάθε του πτυχή μικρομεσαίο hatchback που «φέρνει» συγχρόνως σε coupe και crossover μοντέλο.
Ποια, άραγε, πρέπει να είναι η μορφή και ποια ακριβώς τα επιμέρους χαρακτηριστικά που οφείλει να συγκεντρώνει στο DNA του ένα αυτοκίνητο που όχι μόνο καλείται να σε συνοδεύσει αλλά και να σε υπηρετήσει ακούραστα και απροβλημάτιστα σε κάθε οδηγική σου δραστηριότητα στα πλαίσια μιας πολυήμερης οικογενειακής «εκδρομής» εκτός των τειχών της πόλης;
Κατ’ αρχήν, πριν από ο,τιδήποτε άλλο, ένα τέτοιο όχημα οφείλει να είναι ευέλικτο, αλλά και «μαζεμένο» σε διαστάσεις, προφανώς για λόγους ευκολίας χειρισμών στις καθημερινές μετακινήσεις σου. Ταυτόχρονα βέβαια… χρέος του είναι να προσφέρει επαρκείς χώρους στο εσωτερικό, και ιδανικά να διαθέτει 5 στο σύνολο πόρτες, για περισσότερη πρακτικότητα στο «μπες-βγες» και τη φόρτωση των απαραίτητων αποσκευών της παρέας ή της οικογένειας στο πίσω μέρος.
Την ίδια στιγμή όμως πρέπει να είναι και οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, ώστε να μην εκτινάσσει στα ύψη τον οικονομικό σου προϋπολογισμό, άνετο σε όλα τα τερέν όσον αφορά την απόσβεση της ανάρτησης, αλλά και αρκούντως ψηλό για τις ουκ ολίγες περιπτώσεις που καταμεσής του καλοκαιριού αποφασίσεις να εγκαταλείψεις την άσφαλτο προσπαθώντας να προσεγγίσεις μια παραλία.
Αποτελώντας τον ακούραστο σύντροφό μας επί 30 ημέρες στην πάντοτε φιλόξενη Κρήτη, το Citroen C4 της δοκιμής αυτής συγκεντρώνει ακριβώς όλα τα παραπάνω ατού. Και όχι μόνο. Πολλώ δε μάλλον όταν «συνοδεύεται» από το εξαιρετικό σε απόδοση και λειτουργία αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8 του ομίλου Stellantis, το οποίο για μια ακόμα φορά απέδειξε ότι ταιριάζει γάντι στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου… αλλά και του αειθαλούς πετρελαιοκινητήρα BlueHDi των 1,5 λίτρων της Citroen που για την περίσταση φιλοξενείται κάτω από το εμπρός καπό.
Ταξιδεύοντας
Με αναλογίες αμαξώματος που παραπέμπουν σε κλασσικό hatchback της μικρομεσαίας κλάσης, 156 χλστ. απόσταση από το έδαφος που θυμίζει crossover και σχεδίαση που φέρνει στο νου coupe μοντέλα, ιδιαίτερα όσον αφορά τη γραμμή της οροφής και το «σβήσιμό» της στο πίσω μέρος, το Citroen C4, που πλέον έχει απεμπολήσει από την επίσημη ονομασία του το προσδιοριστικό «C-Cross», είναι σίγουρα διαφορετικό και αρκούντως… εκδρομικό σε φιλοσοφία, ακροβατώντας με περισσή επιτυχία μεταξύ τριών διαφορετικών κατηγοριών.
Ατού του σε επίπεδο συμπεριφοράς στην κάθε άλλο παρά ποιοτική στο σύνολό της άσφαλτο της Κρήτης στο νότιο τμήμα της, στο οποίο και κινηθήκαμε κατά κύριο λόγο διανύοντας συνολικά ούτε λίγο ούτε πολύ 2.000 χλμ., είναι το στιβαρό πλαίσιο, γνωστό στους κόλπους της Stellantis με την κωδική ονομασία CMP. Ωστόσο, αυτό που ξεχωρίζει με το «καλημέρα» στο νέο και συμπαγές σε διαστάσεις C4 των 4,36 μ. είναι η απόδοση της ανάρτησής του, που κυριολεκτικά κρατά ατσαλάκωτους τους επιβαίνοντες καταπίνοντας με χαρακτηριστική ευκολία σχεδόν ο,τιδήποτε κι αν συναντήσουν στο διάβα τους οι τροχοί των 18 ιντσών.
Βλέπετε, η γνωστή διάταξη με τα υδραυλικά στοπ (λέγε με Progressive Hydraulic Cushions) κάνει για μία ακόμα φορά το θαύμα της, δημιουργώντας μια «λιμουζινέ» αίσθηση σε κάθε επιφάνεια. Αρκεί βέβαια να είσαι προσεκτικός εκτός δρόμου, ούτως ώστε να μην «πληγώσεις» τη μαλακή γόμα των ελαστικών που εντυπωσιάζουν τόσο με την πρόσφυση που παρέχουν όσο και με την όχι και τόσο συνηθισμένη διάστασή τους (195/60 R18).
Η ραφιναρισμένη και αγχολυτική, εν γένει, συμπεριφορά του Citroen C4 στο οδικό δίκτυο της Κρήτης ενισχύεται έτι περαιτέρω από το απροβλημάτιστο σε απόδοση και λειτουργία αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων που «συντονίζεται» σωστά τόσο με τις εντολές του οδηγού στο πεντάλ του γκαζιού, όσο και με τις συνθήκες του δρόμου. Και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που καθιστά περιττή την επιστράτευση των paddles πίσω από τα οριζόντια μπράτσα του τιμονιού ή την εναλλαγή στα προγράμματα Sport ή Eco, πέραν του βασικού Normal, που παραμετροποιούν εκτός από το βάρος του «ανάλαφρου» αλλά πάντοτε σαφούς τιμονιού, τόσο τον τρόπο διαδοχής των σχέσεων όσο και την απόκριση του κινητήρα.
Φτάνοντας αισίως σε αυτόν, το βασικό μας σχόλιο ύστερα από 30 μέρες συμβίωσης μαζί του στο «σώμα» του C4 είναι άμεσα συνυφασμένο με την παροιμιώδη οικονομία του – σημειώστε εδώ ότι οι μέσες απαιτήσεις του περιορίστηκαν στα μόλις 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.– αλλά και με τα μεγάλα αποθέματα ροπής των 300 Nm που κάνουν την εμφάνισή τους ήδη από τις 1.750 σ.α.λ. και καθιστούν κάθε μετακίνηση απροβλημάτιστη, σε συνδυασμό με τους 130 ονομαστικούς ίππους του, ακόμα και με πλήρες φορτίο.
Εκ των έσω
Το εσωτερικό του C4 έρχεται να ενισχύσει το καλοκαιρινό «ευ ζειν». Πρώτον με τα εξαιρετικά άνετα καθίσματα Advanced Comfort και δεύτερον με την προσεγμένη εργονομία και τη σωστή λειτουργικότητα του… ψηφιακού κόσμου. Η κεντρική οθόνη των 10 ιντσών ψηλά στην κεντρική κονσόλα δεν προβληματίζει την ορατότητα προς τα έξω, ενώ ιδιαίτερα ευανάγνωστη είναι και αυτή των 5,5 ιντσών που βρίσκεται εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού, στην οποία απεικονίζονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες.
Από πλευράς χώρων τώρα, ο εκδρομικός χαρακτήρας του Citroen C4 υποστηρίζεται από τα ουκ ολίγα λίτρα φανερών και κρυφών αποθηκευτικών χώρων, από τον επαρκή «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών, αλλά και από έξυπνες λύσεις για την καθημερινότητα – όπως είναι για παράδειγμα η πτυσσόμενη βάση για την στήριξη tablet με την ονομασία Smart Pad Support και το πρακτικό πρόσθετο συρτάρι, αμφότερα εμπρός από τον συνοδηγό.
Ο δε χώρος αποσκευών με το διπλό για την περίσταση πάτωμα είναι πρακτικός στη φόρτωση, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι, αν και η χωρητικότητα των 380 λίτρων που προσφέρει με τα πίσω καθίσματα στην όρθια θέση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κορυφαία για μια πολυμελή παρέα ή οικογένεια σε περίπτωση πολυήμερων αποδράσεων. Ωστόσο, για όσους έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις στο συγκεκριμένο «θέμα», η Citroen προσφέρει την παραλλαγή του C4 με τον κωδικό «Χ», η οποία ανεβάζει εδώ τον πήχη στα 510 λίτρα.
Ψήφος εμπιστοσύνης για το Citroen C4
Με τα αυτοκίνητα και στη μικρομεσαία κλάση να μοιάζουν πλέον… επικίνδυνα μεταξύ τους, το νέο Citroen C4 έρχεται εξορισμού να συνθέσει μια διαφορετική, πλην όμως άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση, που καταφέρνει να συνδυάζει πολλές και διαφορετικές αρετές. Με αισθητική που κάνει τη διαφορά, παροιμιώδη άνεση σε όλα τα τερέν, τόσο εκτός όσο και εντός δρόμου, και ευρύχωρο εσωτερικό, το C4 συνιστά στην πετρελαιοκίνητη και αυτόματη έκδοση των 130 ίππων που «εκκινεί» σε κόστος από το ποσό των 31.300€ μια άκρως δελεαστική πρόταση με χαμηλά λειτουργικά κόστη (ελέω κατανάλωσης) που δίχως περιστροφές δεν ενδείκνυται μόνο για περιστασιακές… σχέσεις εκδρομικού τύπου, αλλά και για μόνιμη συμβίωση._X.A.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος ντίζελ > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/3.750 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.750 σ.α.λ. > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.360×1.800×1.525 χλστ. > ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 156 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380-1.250 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,5 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,5 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 130 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 31.300 ευρώ
Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος