top icon
Διάφορα

Sebastian Loeb, για έκτη φορά

Ο Sebastien Loeb κατέκτησε στην Ουαλία τον έκτο συνεχόμενο Παγκόσμιο τίτλο του, αποδεικνύοντας ότι με τη γλώσσα των αριθμών είναι ο κορυφαίος οδηγός που έχει γνωρίσει ποτέ το WRC.

Ο Sebastien Loeb εξακολουθεί να γράφει ιστορία, αφού στα δάση της Ουαλίας εξασφάλισε τον έκτο συνεχόμενο Παγκόσμιο τίτλου του, αποδεικνύοντας ότι τουλάχιστον με τη γλώσσα των αριθμών είναι ο κορυφαίος οδηγός που έχει γνωρίσει ποτέ το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Ο Γάλλος, έξι φορές πλέον Πρωταθλητής, έγραψε και σήμερα ιστορία στα βρετανικά δάση, σε μία χρονιά τελείως διαφορετική από τις προηγούμενες. Ο Seb κυριάρχησε στην αρχή, έχασε τα πάντα στα μισά της διαδρομής και στο τέλος κατάφερε να ανακάμψει και σε έναν αγώνα που δεν είναι από τους αγαπημένους του να κατακτήσει τη νίκη και μαζί τον τίτλο. Σήμερα, στο τελευταίο σκέλος, άντεξε στην πίεση του Mikko Hirvonen, έλεγξε με την τεράστια εμπειρία του τους χρόνους του αντιπάλου του, και στο τέλος έστω και με τη βοήθεια του καπό του Focus, έφτασε στο τελευταίο stop του αγώνα με τους δικούς τους ανθρώπους, αλλά και τον κόσμο του WRC να τον περιμένει ως Πρωταθλητή του 2009.

Ο μεγάλος του αντίπαλος, ο Mikko Hirvonen, προσπάθησε σήμερα να κάνει τη μεγάλη ανατροπή. Κέρδισε τις δύο πρώτες ειδικές, με αποτέλεσμα να μειώσει τη διαφορά μεταξύ τους από τα 30 στα 18 δευτερόλεπτα. Και ενώ όλοι περιμέναμε την αντίδραση των δύο μεγάλων πρωταγωνιστών στις δύο τελευταίες ε.δ., το καπό του Mikko Hirvonen στην προτελευταία έδωσε τέλος στη μάχη, αφού άνοιξε και ο Φιλανδός αναγκάστηκε να σταματήσει, να κατέβει από το αυτοκίνητο και να το αφαιρέσει πριν συνεχίσει, με αποτέλεσμα να χάσει σχεδόν ένα λεπτό και μαζί κάθε ελπίδα για τη νίκη. Μπορεί ο Φιλανδός να ήταν απογοητευμένος στο τέλος του αγώνα, αλλά αναμφίβολα αυτή ήταν η καλύτερη του χρονιά στο WRC. Πιο ώριμος και ταχύτερος από ποτέ, θα πρέπει να κρατήσει τις δηλώσεις του Sebastien Loeb στο τέλος, ο οποίος έκανε λόγο για έναν από τους πιο δύσκολους τίτλους της καριέρας του, για να μπορέσει και ο ίδιος να συνειδητοποιήσει το βαθμό της βελτίωσης των επιδόσεων του. Μπορεί σήμερα ο Φιλανδός να έχασε τον τίτλο, αλλά μοιάζει σίγουρο ότι κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον θα βρεθεί στη θέση του Loeb.

Το βάθρο συμπλήρωσε τελικά ο Dani Sordo, ο οποίος πλέον αποτελεί οδηγό κορυφής και το απέδειξε περίτρανα με τις φετινές επιδόσεις του. Ο νεαρός Ισπανός τερμάτισε τρίτος σε ένα από τους πλέον απαιτητικούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, όπου χρειάζεται τεράστια εμπειρία για να ξεχωρίσεις, την ώρα που διεκδίκησε στο τέλος ακόμα και τη δεύτερη θέση από τον Hirvonen, μετά το πρόβλημα του Φιλανδού, διατηρώντας πίσω του και τον τέσσερις φορές νικητή του αγώνα Petter Solberg! Ο Sordo έκανε την καλύτερη του χρονιά στο θεσμό και αναμφίβολα το μέλλον του ανήκει, την ώρα που δικαιώνει τους ανθρώπους της Citroen για την επιλογή τους, αφού ήταν ανταγωνιστικός σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, προσφέροντας τα μέγιστα στην προσπάθεια της γαλλικής ομάδας για κατάκτηση του δεύτερου συνεχόμενου τίτλου των Κατασκευστών, αλλά και στον Loeb σε αυτή για το αντίστοιχο των Οδηγών. Με τέσσερις ασφάλτινους αγώνες τη νέα χρονιά, ο Ισπανός φλερτάρει πλέον πολύ έντονα με την πρώτη του νίκη στο WRC.

Ο Petter Solberg από την πλευρά του, τερμάτισε τέταρτος με τη Citroen C4 WCR, ξεσηκώνοντας για ακόμα μία φορά τους θεατές με τα περάσματα του. Ο Νορβηγός Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, παραδέχθηκε στο τέλος του αγώνα ότι θα ήθελε να είχε κάνει λίγες περισσότερες δοκιμές εξέλιξης με το αυτοκίνητο πριν την έναρξη του αγώνα, αλλά εμφανίστηκε ικανοποιημένος που κατάφερε σε όλη τη διάρκεια του αγώνα να βελτιώνει σταθερά τις επιδόσεις του και να είναι ανταγωνιστικός. Μακάρι, ο Νορβηγός να βρει την απαραίτητη για τον ίδιο χορηγία, έτσι ώστε τη νέα χρονιά να μπορέσει να εξασφαλίσει ένα κορυφαίου επίπεδου αυτοκίνητο και να διεκδικήσει μέχρι και τον τίτλο, αφού είναι δεδομένο ότι το WRC δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει ένα οδηγό του βεληνεκούς του.

Στην 5η θέση της γενικής, ακολούθησε ο Henning Solberg με το Ford Focus της Stobart, εκμεταλλευόμενος την έξοδο και την εγκατάλειψη του Sebastien Ogier στην προτελευταία ειδική. Ο Νορβηγός αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα στο πρώτο σκέλος, τα οποία ουσιαστικά τον απέτρεψαν από κάθε ελπίδα διάκρισης, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει ένα σταθερό ρυθμό στη συνέχεια με στόχο τον τερματισμό στους βαθμούς. Όμως, η τύχη του χαμογέλασε στο τέλος, όταν ο Ogier είχε μία έξοδο στην προτελευταία ειδική, με αποτέλεσμα να προκαλέσει μηχανική βλάβη στη C4, και παρόλο που ολοκλήρωσε την 15η ε.δ., να μην καταφέρει να φτάσει ως την 16η και τελευταία. Κρίμα για τον νεαρό Γάλλο, ο οποίος και σε αυτόν τον αγώνα έδειξε τα διαπιστευτήρια του και ουσιαστικά έδειξε ότι είναι ικανός για το καλύτερο.

O MatthewWilson, ο Jari Matti Latvala και ο Conrand Rautenbach συμπλήρωσαν την πρώτη βαθμολογούμενη οκτάδα, με τους δύο οδηγούς της Ford να μην είναι ικανοποιημένοι ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Συγκεκριμένα, ο Wilson είχε προετοιμαστεί ιδιαίτερα για τον συγκεκριμένο αγώνα, αλλά τα προβλήματα με το διαφορικό στο πρώτο σκέλος του κόστισαν πολύ χρόνο. Ο Latvala από την πλευρά του, έμεινε μακριά από τον καλό του εαυτό, την ώρα που αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα, ενώ δεν έλειψαν και τα λάθη, όπως σήμερα, όταν και βγήκε από το δρόμο στην 14η ε.δ. στο flying. Τουλάχιστον κατάφερε να τερματίσει και ουσιαστικά θα πρέπει να ξεχάσει τη φετινή χρονιά όσο το δυνατόν συντομότερα.

Στην κατηγορία Παραγωγής, ο Evyind Brynildsen κατάφερε με πανηγυρικό τρόπο να σημειώσει την πρώτη του νίκη στο PWRC. Μπορεί η υπόθεση τίτλος να είχε κριθεί από τον προηγούμενο αγώνα, αλλά η αφρόκρεμα του θεσμού ήταν εδώ και ο νεαρός Νορβηγός έκανε επίδειξη ισχύος στο τιμόνι του κατά πολλούς κορυφαίου αυτοκινήτου της κατηγορίας, του Skoda Fabia S2000. Μακάρι, η παρουσία του να έχει συνέχεια και τη νέα χρονιά, αφού ιδιαίτερα στο χώμα οι επιδόσεις του δείχνουν να είναι άκρως ανταγωνιστικές. Το πρώτο βάθρο, συμπλήρωσαν οι Martin Prokop και Toshihiro Arai, με Mitsubishi Lancer EVO IX και Subaru Impreza N15, αντίστοιχα, οι οποίοι και εκμεταλλεύτηκαν από εχθές τα προβλήματα ταχύτερων συνδυασμών.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2009 έφτασε στο τέλος, αφήνοντας σε όλους μία γλυκιά γεύση. Το γεγονός ότι φτάσαμε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς και συγκεκριμένα στην προτελευταία ειδική για να μάθουμε τον φετινό Πρωταθλητή, μαρτυρά ότι και φέτος το WRC είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Τι χρειάζεται για να είναι ακόμα καλύτερο και πιο λαμπρό το μέλλον; Αυτό έχουμε χρόνο να το αναλύσουμε τους επόμενους μήνες, μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου, όπου και έχει δοθεί το επόμενο ραντεβού για την έναρξη του θεσμού το 2010 με το Ράλλυ Σουηδίας. Τώρα είναι η ώρα των νικητών-Πρωταθλητών και των πανηγυρισμών._Π.Τ.[email protected]

Ας δούμε, όμως, τι είπαν οι πρωταγωνιστές του αγώνα, μετά το τέλος του αγώνα:

Sebastien Loeb: «Σίγουρα ήταν από τους πιο δύσκολους τίτλους που έχω κατακτήσει. Γενικά, ήταν δύσκολη χρονιά. Χάσαμε τα πάντα στη μέση και ήρθαμε εδώ έναν βαθμό πίσω. Τα καταφέραμε, αλλά υπήρχε μεγάλη πίεση. Ο Mikko είναι πολύ δύσκολoς αντίπαλος, ήταν σκληρή και έντονη ολόκληρη η χρονιά. Κάτι που ισχύει και για την επόμενη. Είμαι πολύ χαρούμενος. Η μάχη ήταν πολύ έντονη μέχρι την τελευταία ειδική. Τελειώσαμε με νίκη και είναι εξαιρετικό το συναίσθημα».

Mikko Hirvonen: «Βασικά, χάσαμε τον αγώνα εχθές και όχι σήμερα με το καπό. Πλέον, πρέπει να δουλέψω για να βελτιωθώ για την επόμενη χρονιά. Αυτή ήταν η καλύτερη μου χρονιά και αισθάνομαι καλά που είμαι κοντά στον Seb. Όμως είμαι απογοητευμένος για το τέλος. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να προετοιμαστώ για την επόμενη χρονιά και να είμαι ακόμα καλύτερος. Όλη τη χρονιά πιέσαμε στο όριο, αλλά ήταν λίγο πιο γρήγορος και δεν μπορούσαμε να κάνουμε τώρα κάτι για αυτό. Θα προσπαθήσουμε και πάλι τη νέα χρονιά».

Dani Sordo: «Είναι μεγάλη μέρα για εμάς και την ομάδα. Είμαι πολύ χαρούμενος, γιατί είμαι ανταγωνιστικός. Πραγματικά το απολαμβάνω. Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στον Sebastien για τον τίτλου».

Petter Solberg: «Ήταν ένα μεγάλο ταξίδι. Είμαι πολύ ικανοποιημένος. Το αυτοκίνητο ήταν καλό, αν και θα ήθελα λίγες περισσότερες δοκιμές. Βελτιωθήκαμε κατά τη διάρκεια του αγώνα όλη η χρονιά ήταν πολύ καλή και με βοήθησαν πολλοί άνθρωποι να γίνει όλο το εγχείρημα πραγματικότητα. Είμαι πολύ χαρούμενος. Ας αφήσουμε τον κόσμο να λέει, το βασικό είναι ότι μόνος μου δεν μπορώ να κάνω κάτι. Προσπαθώ και σας υπόσχομαι ότι θα είμαι έτοιμος τη νέα χρονιά και με ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Αν έχω το πακέτο πιστεύω και ελπίζω ότι θα μπορώ να διεκδικήσω τον τίτλο. Ειδικά αν έχω τον κατάλληλο εξοπλισμό από κάποια ομάδα».

Henning Solberg: «Είμαι χαρούμενος. Είμαστε εδώ και ελπίζω να ήμαστε εδώ και τη νέα χρονιά. Οι διαπραγματεύσεις είναι σε καλό δρόμο και ελπίζω ότι θα συνεχίσουμε».

Matthew Wilson «Ήταν δύσκολο Σαββατοκύριακο για εμάς με τα προβλήματα που είχαμε την Παρασκευή, αλλά μετά όλα ήταν εντάξει. Ακόμα δεν ξέρω για τη νέα χρονιά, αλλά πιστεύω ότι θα είμαστε εδώ και θα προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις μας. Ήταν η καλύτερη χρονιά μας, αν εξαιρέσουμε κάποια λάθη που έκανα».

Jari Matti Latvala «Ήταν ένα πολύ δύσκολο Σαββατοκύριακο, με μηχανικά προβλήματα αλλά και δικά μου λάθη, όμως είμαστε εδώ και είμαι ικανοποιημένος. Ήταν πολύ δύσκολη γενικά χρονιά για μένα. Τώρα θέλω να ξεχάσω για λίγο τους αγώνες και να καθαρίσω το μυαλό μου για να είμαι έτοιμος για τη νέα χρονιά».

Aναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Δείτε αναλυτικά πως διαμορφώθηκε η τελική βαθμολογία του WRC για το 2009.

 
(Πηγή: rally.gr)
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ