X
Διάφορα

Ράλλυ Σαρδηνίας: Επιτέλους, αλλαγή!

Το σερί του Sebastien Loeb έσπασε, αφού πρώτα χρειάστηκε να περάσουν πέντε αγώνες για να χάσει ο Γάλλος πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Το σερί του Sebastien Loeb έσπασε, αφού πρώτα χρειάστηκε να περάσουν πέντε αγώνες για να χάσει ο Γάλλος πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής.
Ποιος ήταν ο άνθρωπος που χρίστηκε ο πρώτος διαφορετικός νικητής μέσα στο 2009; Αυτός που έχει κατακεραυνωθεί από τον Τύπο, και όχι μόνο, περισσότερο από κάθε άλλον το τελευταίο διάστημα και ουσιαστικά παραμένει στο χώρο λόγω της εμπιστοσύνης και της στήριξης του Malcolm Wilson. Φυσικά, ο λόγος γίνεται για τον Jari Matti Latvala, ο οποίος για ακόμα μία φορά πραγματοποιεί το ταξίδι από το ναδίρ στο ζενίθ, με αστραπιαίους ρυθμούς. Πριν από μερικές εβδομάδες ο Φιλανδός βρισκόταν με το μαχαίρι στο λαιμό για το συνδυασμό αποτελεσμάτων και επιδόσεων, και σήμερα γεύεται τη «γλύκα» της σαμπάνιας στο πρώτο σκαλί του βάθρου της Σαρδηνίας. Την ίδια ώρα, ο Mikko Hirvonen ολοκλήρωσε στη δεύτερη θέση της γενικής, σημειώνοντας το πρώτο φετινό 1-2 της Ford (το πρώτο από το Ράλλυ Ιαπωνίας πέρσι και το τέταρτο συνολικά που σημειώνουν μαζί οι δύο νεαροί Φιλανδοί), το οποίο σε συνδυασμό με την σχετικά φτωχή συγκομιδή της Citroen, επέτρεψε στην ομάδα του Wilson να μειώσει τη διαφορά στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ο Latvala εκμεταλλεύτηκε την Παρασκευή τη σειρά εκκίνησης, ξεκινώντας 7ος στις ειδικές, με αποτέλεσμα να περάσει στην κορυφή. Οι ειδικές διαδρομές του Σαββάτου του επέτρεψαν να παραμείνει πρώτος, αλλά με τη διαφορά του από τον δεύτερο Hirvonen να αγγίζει μόλις τα 10 δευτερόλεπτα, όλοι περίμεναν ότι ο πρώτος οδηγός της Ford θα ήταν αυτός που θα έπαιρνε την πρωτοπορία. Όμως, η σκόνη ήταν αυτή που έκρινε το τελικό αποτέλεσμα. Βλέπετε, στην περιοχή επικρατούσε άπνοια, κάτι που σήμαινε ότι ο μοναδικός που δεν αντιμετώπισε πρόβλημα ορατότητας, ήταν ο Latvala που ξεκινούσε πρώτος στις ειδικές, μετατρέποντας αυτομάτως το μειονέκτημα σε πλεονέκτημα. Έτσι, παρέμεινε στην κορυφή και αύξησε τη διαφορά του από τους διώκτες του, αν και κανείς δεν γνώριζε ποια θα είναι η αντίδραση των ανθρώπων της Ford. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο Hirvonen είναι ο έτερος διεκδικητής του τίτλου, μαζί με τον Loeb, πολλοί πίστευαν ότι ο Malcolm Wilson θα αποφάσιζε να «χαρίσει» με δική του εντολή τη νίκη στον πρώτο του οδηγό. Κάτι που όμως προς τιμή του Βρετανού μάνατζερ δεν έγινε ποτέ, με αποτέλεσμα ο Latvala να πανηγυρίσει την δεύτερη νίκη της καριέρας του στα 24 του χρόνια, και μάλιστα σε ένα σημείο ιδιαίτερα κρίσιμο τόσο για τον ίδιο, όσο και για την καριέρα του.

Ο Hirvonen από την πλευρά του, ήθελε και προσπάθησε να κερδίσει τον αγώνα, αλλά στο τέλος παραδέχθηκε ότι όπως εξελίχθηκε, ο ομόσταυλος και συμπατριώτης του δικαιούταν να κερδίσει. Στο πρώτο σκέλος ο Φιλανδός «την πάτησε» όταν και δεν έκοψε αρκετά στην τελευταία ειδική, με αποτέλεσμα στο δεύτερο σκέλος να ξεκινάει μπροστά από τον Loeb. Το Σάββατο, όμως, ακολούθησε εξαιρετική στρατηγική και σήμερα εκκινούσε δεύτερος (αποφεύγοντας να καθαρίζει το δρόμο) και με μάλιστα με μικρή διαφορά από τον πρώτο. Όμως, η υπερβολική σκόνη και η μειωμένη ορατότητα δεν του επέτρεψαν να σημειώσει την πρώτη του φετινή νίκη, περιοριζόμενος στην δεύτερη θέση της γενικής. Ένα αποτέλεσμα που του επιτρέπει να μειώσει βαθμούς τη διαφορά του από τον Loeb στη βαθμολογία Οδηγών.

Ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, κατάφερε σήμερα στις ειδικές διαδρομές να κερδίσει μία θέση και να τερματίσει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, αλλά χωρίς να το διατηρήσει στην κατοχή του στο τέλος του αγώνα. Βλέπετε, ο Γάλλος τέθηκε υπό έρευνα της FIA, για την αλλαγή του ελαστικού εχθές. Συγκεκριμένα, όταν ο Loeb και ο συνοδηγός του Daniel Elena, άλλαξαν το ελαστικό μόλις σε ένα λεπτό, η Παγκόσμια Ομοσπονδία αποφάσισε να ελέγξει την κάμερα από το εσωτερικό του αυτοκινήτου, ελέγχοντας πότε λύθηκε από τις ζώνες ασφαλείας το πλήρωμα, και το σημαντικότερο, πότε και αν τις έδεσε όταν και πραγματοποίησε την αλλαγή του ελαστικού. Έτσι, στο τέλος του αγώνα οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν και τιμώρησαν με δύο λεπτά ποινή τον Seb, ο οποίος και τελικά βαθμολογήθηκε από την 4η θέση της γενικής. Ο Γάλλος είχε σχεδιάσει τα πάντα στην εντέλεια για τις δύο πρώτες ημέρες, αλλά το χθεσινό κλατάρισμα έθεσε τέλος στις όποιες ελπίδες του για νίκη. Σήμερα, κατάφερε να κερδίσει ειδικές και ουσιαστικά να ξεπεράσει το εμπόδιο του Petter Solberg και να κερδίσει μία θέση στο βάθρο, αποτέλεσμα που δεν διατήρησε στο τέλος του αγώνα, σκορπώντας ακόμα μεγαλύτερη απογοήτευση στην Citroen. Βλέπετε, ο ομόσταυλος του Loeb, o Dani Sordo, έχασε και σήμερα χρόνο από πρόβλημα στο τούρμπο(!), κάτι που τον οδήγησε και εκτός βαθμών.

O Petter Solberg, πίεσε και δεν παραδόθηκε αμαχητί στις ορέξεις του Sebastien Loeb. Από την πρώτη ειδική της ημέρας, έδειξε στον Γάλλο ότι δεν θα έχει εύκολο έργο, αλλά ένα πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης από την αρχή του σκέλους, του στοίχισε. Και μάλιστα όχι τόσο σε χρόνο, όσο σε αυτοπεποίθηση, αφού δεν απέφυγε το λάθος, όπως ένα τετ α κε που του κόστισε πολύτιμα δευτερόλεπτα. Πάντως, για ακόμα μία φορά κατάφερε να τερματίσει ψηλά στην κατάταξη, διεκδικώντας το κάτι παραπάνω και αποδεικνύοντας ότι αναμφίβολα αξίζει μία θέση σε μία ομάδα και στο τιμόνι ενός πιο ανταγωνιστικού αυτοκινήτου. Τουλάχιστον, ελέω της ποινής του Loeb, ο Νορβηγός αποζημιώθηκε για την προσπάθεια του με μία θέση στο βάθρο.

Πίσω από τον Loeb, στην 5η θέση της γενικής, κατάφερε να ακολουθήσει ο Evgeny Novikov στο τιμόνι της Citroen C4 WRC, της Citroen Junior Rally Team. Ο νεαρός Ρώσος, κινήθηκε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, και ουσιαστικά στο σημερινό τελευταίο σκέλος έκανε ότι είναι απαραίτητο για να την διατηρήσει στην κατοχή του. Μάλιστα, αυτό ήταν και το καλύτερο του αποτέλεσμα στο WRC, επιστέγασμα των επιδόσεων και των χρόνων του στις ειδικές διαδρομές σε μεμονωμένες περιπτώσεις του φετινού Πρωταθλήματος, κατακτώντας και τους πρώτους βαθμούς του στο θεσμό. Την ίδια ώρα, ο Matthew Wilson που αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων την πρώτη ημέρα του αγώνα, εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα των αντιπάλων του στο δεύτερο σκέλος και ανέβηκε έκτος, διατηρώντας την τελευταία ημέρα τη διαφορά του από τους αντιπάλους του και την έκτη θέση της γενικής. Τη βαθμολογούμενη οκτάδα, συμπλήρωσαν οι Mads Ostberg και Henning Solberg, οι οποίοι και κατάφεραν να πλασαριστούν στους βαθμούς, παρά το γεγονός ότι εχθές είχαν εγκαταλείψει αμφότεροι από μηχανικά προβλήματα.

Στην κατηγορία Παραγωγής, είδαμε σήμερα από τις πλέον συγκλονιστικές μάχες του αγώνα, με την νίκη στην κατηγορία να κρίνεται μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή. Το ενδιαφέρον στο θεσμό ήταν πολύ μεγάλο από τη πρώτη ημέρα ,όταν και τέσσερις συνδυασμοί διεκδικούσαν τη νίκη. Όταν στο δεύτερο σκέλος ο Patrick Sandell πέρασε στην κορυφή, εκμεταλλευόμενος προβλήματα με το πίσω διαφορικό του Patrick Flodin, οι περισσότεροι πίστευαν ότι ο πρώην Πρωταθλητής του JWRC, θα σημειώσει την 3η φετινή του νίκη. Όμως, ο Nasser Al Attiyah δεν το έβαλε κάτω και ροκάνισε τη μεταξύ τους διαφορά, με αποτέλεσμα στην τελευταία ειδική του σημερινού σκέλους να κερδίσει με διαφορά 1,5 δευτερολέπτου τη νίκη στην κατηγορία, η οποία και ήταν η πρώτη φετινή για τον πολλάκις Πρωταθλητή Μέσης Ανατολής. Ο Armindo Araujo, που προσπάθησε στο πρώτο σκέλος να μείνει σε επαφή με την κορυφή, έχασε χρόνο λόγω προβλήματος στην αντλία καυσίμου, ενώ στη συνέχεια απλά διατηρήθηκε στην 3η θέση της κατάταξης του PWRC, αποκομίζοντας πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος Παραγωγής.

Στην κατηγορία Νέων, όπως αναμενόταν, ο Martin Prokop κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Michal Kosziuszko και να κατακτήσει με το Citroen C2 S1600 την πρώτη του φετινή νίκη στο JWRC. Ο Τσέχος ήταν με διαφορά ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα και δικαίως επικράτησε, και ίσως το αποτέλεσμα να είχε ξεκαθαρίσει νωρίτερα, αν δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου την πρώτη ημέρα. Ο Πολωνός αντίπαλος του με το Suzuki Swift S1600 προσπάθησε να αντισταθεί στην σημερινή επίθεση του Prokop, αλλά δεν κατάφερε να αντεπεξέλθει, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στη δεύτερη θέση της κατάταξης, ένα αποτέλεσμα που τον διατηρεί στην κορυφή της κατηγορίας. Την πρώτη τριάδα ολοκλήρωσε ο τρίτος διεκδικητής του τίτλου, Aaron Burkart, ο οποίος παρέμεινε στην 2η θέση της βαθμολογίας του θεσμού.

Πλέον, η μεγάλη στιγμή για τους φίλους του αυτοκινήτου στη χώρα μας έφτασε, αφού ο θίασος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος έχει ανανεώσει ήδη το ραντεβού τους για τον έβδομο γύρο, που θα πραγματοποιηθεί στις 11-14 Ιουνίου. Να είστε όλοι εκεί!_Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!