O Mikko Hirvonen έπραξε το καθήτον του στο ράλλυ Πολωνίας, ωστόσο η Ford θα μπορούσε να έχει ωφεληθεί και από τους βαθμούς της 2ης θέσης, η οποία χάθηκε στην τελευταία ε.δ.
Ο Mikko Hirvonen για ακόμα μία φορά έκανε αυτό που έπρεπε. Με τον Loeb εκτός διεκδίκησης της νίκης, ο Φιλανδός τέθηκε επικεφαλής και παρέμεινε εκεί, οδηγώντας πάνω από όλα με ωριμότητα, γνωρίζοντας τι πρέπει να κάνει για να φύγει από την Πολωνία με τους βαθμούς της νίκης. Της δεύτερης συνεχόμενης επικράτησης του, και μάλιστα σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη καμπή του Πρωταθλήματος, αφού απομένουν μόλις τέσσερις στροφές πριν το τέλος. Μία νίκη που αυξάνει την αυτοπεποίθηση του Φιλανδού, δίνοντας του και το ψυχολογικό πλεονέκτημα εν όψει της συνέχειας, αλλά και φέρνοντας τον στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών, έστω και με βραχεία κεφαλή από τον Sebastien Loeb.
Η ψυχολογία, θα ήταν σαφώς καλύτερη στο στρατόπεδο της Ford, αν ο Latvala δεν είχε κάνει ακόμα ένα λάθος που θα στοιχίσει σημαντικά στην ομάδα του. Ο νεαρός Φιλανδός έδειξε ένα εξαιρετικό πρόσωπο στη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα, οδηγώντας στο όριο και ουσιαστικά χωρίς να πιέσει τον Mikko Hirvonen Που οδηγούσε την κούρσα. Την ίδια ώρα, ήλεγχε ιδανικά τον τρίτο Dani Sordo, διαφοροποιώντας το ρυθμό του, ανάλογα με τις επιδόσεις του νεαρού Ισπανού. Αναμφίβολα, η συγκεκριμένη εμφάνιση του Latvala ικανοποιούσε πλήρως τον Malcolm Wilson, που έβλεπε το Φιλανδό να παίζει ιδανικά το ρόλο του δεύτερου οδηγού της ομάδας. Τουλάχιστον μέχρι την τελευταία ε.δ., όπου και τίναξε όλη την προσπάθεια του, αλλά και της ομάδας στον αέρα. Ένα αποτέλεσμα που στοιχίζει, αφού αντί να μειωθεί η διαφορά στους τέσσερις βαθμούς από την Citroen, αυξήθηκε κατά δύο σε σχέση με το Ακρόπολις, συνολικά στους δεκαέξι. Αναμφίβολα, η απογοήτευση είναι μεγάλη και κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά, αν θα έχει ή όχι επιπτώσεις αυτό το λάθος στον Latvala.
Στο στρατόπεδο της Citroen κυριαρχούν πλέον τα χαμόγελα. Σε έναν αγώνα που έδειχνε καταστροφικός, η γαλλική ομάδα έφυγε τελικά με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Τα πράγματα, δεν έδειχναν καλά ούτε στην αρχή του σημερινού τελευταίου σκέλους, αφού ο Dani Sordo έχασε το δρόμο σε μία διασταύρωση στην εναρκτήρια ε.δ. του σκέλους και μαζί πολύτιμο χρόνο. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, ο Sordo προσπάθησε να διατηρήσει ένα ρυθμό που θα τον έφερνε στον τερματισμό και ο Quesnel αποφάσισε να δώσει εντολές στους Rautenbach και Novikov να σταματήσουν, έτσι ώστε να τους περάσει o Sebastien Loeb και να αποκομίσει βαθμούς τόσο για τον εαυτό του, όσο και για την ομάδα της Citroen. Μία κίνηση που έφερε αποτελέσματα, αφού ο Latvala φρόντισε να προσφέρει σημαντική βοήθεια στο γαλλικό στρατόπεδο. Βλέπετε, με αυτόν τον τρόπο ο Loeb κέρδισε ακόμα μία θέση, με ουσιαστικό αντίκρισμα στη βαθμολογία, όπου και ο Γάλλος βρίσκεται πλέον μόλις ένα βαθμό πίσω από τον Hirvonen, που πέρασε επικεφαλής.
Όσο ενδιαφέρον δεν είχε η μάχη της κορυφής, άλλο τόσο συναρπαστική αποδείχθηκε αυτή για την 4η θέση, ανάμεσα στους Sebastien Ogier, Henning Solberg και Petter Solberg. Ο Πρωταθλητής του 2003, ήταν ο πρώτος που τέθηκε εκτός μάχης, όταν στην αρχή του σκέλους έσπασε ένα σωληνάκι από το μπλοκ της Xsara με αποτέλεσμα να γεμίσει λάδια το παρμπρίζ και ο Νορβηγός να μην έχει ορατότητα για περίπου 15 χιλιόμετρα, χάνοντας κάθε ελπίδα διεκδίκησης. Την ίδια ώρα, ο Sebastien Ogier αντιδρούσε ιδανικά στην πίεση του Henning Solberg, σημειώνοντας ταχύτερους χρόνους και δείχνοντας ικανός να διατηρήσει την 4η θέση στην κατοχή του. Όμως, δύο ε.δ. πριν το τέλος ο κινητήρας της C4 παρουσίασε πρόβλημα, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να σταματήσει την προσπάθεια του, αφήνοντας τον Νορβηγό οδηγό της Stobart μόνο στην 4η θέση της γενικής. Ο Νορβηγός είχε για ακόμα μία φορά παράπονα από το στήσιμο του αυτοκινήτου του, τα οποία όμως ξεπέρασε στις δύο επόμενες ημέρες του αγώνα. Έτσι, βελτίωσε τις επιδόσεις του, κέρδισε ειδικές και ήταν στη μάχη, στοιχείο σημαντικό για τον ίδιο και την αυτοπεποίθηση του, αφού αν και τερμάτιζε στους τελευταίους αγώνες, τα προβλήματα με το στήσιμο του αυτοκινήτου επηρέαζαν σημαντικά την ψυχολογία του. Και σαν να μην έφτανε αυτό, το λάθος του Latvala στο τέλος του αγώνα, του χάρισε το τρίτο σκαλί του βάθρου, οδηγώντας σε πανηγυρισμούς, που αναμφίβολα δεν περίμενε να ζήσει! Ο αδερφός του, Petter, χωρίς να το περιμένει βρέθηκε να φιγουράρει τέταρτος, έχοντας στο μυαλό του το Ράλλυ της Φιλανδίας. Ο πρωταθλητής του 2003 γνωρίζει ότι όσο οι ειδικές διαδρομές ενός αγώνας έχουν υψηλή μέση ωριαία δεν μπορεί να συναγωνιστεί τους κορυφαίους συνδυασμούς, με αποτέλεσμα να σκέφτεται όλο και περισσότερο μία ενδεχόμενη αλλαγή αυτοκινήτου, και συγκεκριμένα ενός 307 WRC, με δεδομένο το γεγονός ότι το Peugeot διαθέτει μέχρι και σήμερα έναν από τους πλέον ισχυρούς κινητήρες στο Πρωτάθλημα.
Μετά την εγκατάλειψη του Ogier και φυσικά του Latvala, ο Matthew Wilson σκαρφάλωσε στην 5η θέση της γενικής, συνεχίζοντας το σερί του καλών εμφανίσεων. Σίγουρα, ο Βρετανός δεν ήταν το ίδιο ταχύς με τον εθνικό μας αγώνα, αλλά κατάφερε να παραμείνει μπροστά από τον Krystof Holowczyc με ακόμα ένα εργοστασιακό Focus στα χρώματα της Stobart. Ο Πολωνός ευρωβουλευτής και ένας από τους σημαντικότερους οδηγούς της πατρίδας του, αν και είχε καιρό να βρεθεί σε αγωνιστικό μπάκετ, κατάφερε να βελτιώσει τις επιδόσεις του βήμα-βήμα και συγκεκριμένα μετά από κάθε ε.δ. και στο τέλος να ολοκληρώσει στην 6η θέση της γενικής, και μένοντας στη μάχη με τον Wilson. Την 7η θέση, κατέκτησε τελικά ο Sebastien Loeb, ο οποίος σήμερα συνέχισε να πιέζει στο όριο, κερδίζοντας ειδικές διαδρομές. Βέβαια, αυτό δεν ήταν αρκετό για να τον φέρει στους βαθμούς, και χρειάστηκε η «βοήθεια» του Quesnel, ο οποίος και έδωσε τις σχετικές εντολές σε Novikov, αρχικά και Rautenbach στη συνέχεια, για να σκαρφαλώσει ο πέντε φορές στους βαθμούς. Κίνηση, που μπορεί να μην αρέσει σε πολλούς, αλλά ίσως και να αποβεί ιδιαίτερα σημαντική στη συνέχεια. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ακολούθησε το μικρό δώρο του Latvala.
Στο JWRC, ο αγώνας αποδείχθηκε δραματικός με τον τελικό νικητή να κρίνεται δύο ειδικές διαδρομές πριν από το τέλος. Από την αρχή του σημερινού σκέλους, ο Michal Kosciuzsko προσπαθούσε να διατηρηθεί στην πρώτη θέση της κατάταξης, την οποία και είχε στην κατοχή του από το τέλος του δεύτερου σκέλους. Παρά το γεγονός ότι ο Πολωνός είχε στη διάθεση του ισχυρότερη κατασκευή από τον Ολλανδό Kevin Abbring, ο οποίος και αποτέλεσε το αντίπαλο δέος του, πίεζε στο όριο για να προσπαθήσει να ξεφύγει από το Clio R3 του μεγάλου του αντιπάλου. Όμως, δύο ειδικές πριν από το τέλος έκανε το λάθος, βγήκε από το δρόμο, αφήνοντας τον Abbring να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη στο θεσμό. Την ίδια ώρα, ο Martin Prokop με το Citroen C2 τερμάτιζε δεύτερος, ένα αποτέλεσμα που βάζει φωτιά στη βαθμολογία, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Koszciuszko.
Με τέσσερις αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση του φετινού Πρωταθλήματος, η μάχη για τους τίτλους των Οδηγών και Κατασκευαστών παίρνει φωτιά. Ο επόμενος σταθμός, μπορεί να ευνοεί τον Mikko Hirvonen, αφού ο θίασος του WRC θα βρεθεί στις αρχές Αυγούστου στη Φιλανδία, αλλά ο Loeb έχει κερδίσει στο συγκεκριμένο αγώνα και το ίδιο θα προσπαθήσει να κάνει και φέτος. Το σημαντικότερο είναι ότι με εξαίρεση τον αγώνα της Ισπανίας, όπου ο Loeb είναι το ακλόνητο φαβορί, αυτοί της Φιλανδίας, της Αυστραλίας και της Μ. Βρετανίας είναι ανοικτοί και δεν χωρούν προγνωστικά. Κάτι που είναι προς τέρψη των φίλων του WRC και του θεσμού γενικότερα, αφού όπως όλα δείχνουν θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς για να μάθουμε τον Πρωταθλητή. Κάτι ιδιαίτερα θετικό, αφού μέχρι πρότινος αυτό που συζητούσαμε οι περισσότεροι, ήταν αν θα καταφέρει να κερδίσει ο Loeb όλους τους φετινούς αγώνες ή όχι._Π.Τ.[email protected]
Aναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Δείτε αναλυτικά την βαθμολογία, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μετά τον 8o γύρο του θεσμού στην Πολωνία.