X
Διάφορα

Ράλλυ Ισπανίας: Ο στόχος επετεύχθη!

Η Citroen κατάφερε να εξασφαλίσει τον τίτλο των Κατασκευαστών για δεύτερη συνεχή χρονιά, την ώρα που η νίκη του Loeb αφήνει ανοικτή την υπόθεση τίτλος των Οδηγών, με τον τελικό νικητή να κρίνεται στα βρετανικά δάση.

Η Citroen κατάφερε στην Ισπανία να εξασφαλίσει τον τίτλο των Κατασκευαστών για δεύτερη συνεχή χρονιά, την ώρα που η νίκη του Sebastien Loeb αφήνει ανοικτή την υπόθεση τίτλος στο Πρωτάθλημα Οδηγών, με τον τελικό νικητή να κρίνεται εν τέλει στα βρετανικά δάση.
Η Citroen ήθελε από την αρχή να εξασφαλίσει τον τίτλο και στη συνέχεια να φροντίσει οι οδηγοί της κάνουν το 1-2 έτσι ώστε ο Loeb να διατηρήσει ακέραιες τις ελπίδες του για τίτλο στη Μ. Βρετανία. Με τον πέντε φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να αποδεικνύεται ταχύτερος από τον μεγάλο του αντίπαλο, τον Mikko Hirvonen, από την αρχή του αγώνα, το ερωτηματικό ήταν οι επιδόσεις του Dani Sordo. Ο νεαρός Ισπανός ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακός, αφού είναι δεδομένο ότι αν είναι το πράσινο φως από την ομάδα της Citroen, θα μπορούσε να είχε κερδίσει τον αγώνα και να σημειώσει την πρώτη του νίκη στο θεσμό! Όμως, με δεδομένο το γεγονός ότι ο Γάλλος ομόσταυλος του κυνηγάει τον έκτο συνεχόμενο τίτλο του, ο Ισπανός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες της ομάδας του, με αποτέλεσμα στο τέλος οι Γάλλοι να πανηγυρίζουν το τρίτο συνεχόμενο 1-2 στην Ισπανία, ο Loeb την 5η συνεχόμενη νίκη του, και η γαλλική ομάδα τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο Κατασκευαστών.

Ο Loeb, μπορεί να κέρδισε τον ισπανικό αγώνα και να παρέμεινε ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου, αλλά το έργο του δεν ήταν καθόλου εύκολο. Ο Sordo ήταν το ίδιο ταχύς, αν όχι ταχύτερος, στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα, προκαλώντας ακόμα και την έκπληξη του Γάλλου με τις επιδόσεις του. Βέβαια, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι δεν επρόκειτο να τεθεί θέμα εσωτερικής μάχης, ο Γάλλος προτίμησε να μην ρισκάρει και απλά να κινηθεί σε έναν ρυθμό που θα του επέτρεπε να απομακρυνθεί από τον αντίπαλο του και διεκδικητή του τίτλου, Mikko Hirvonen. Ο στόχος επετεύχθη λοιπόν, και πλέον ο Γάλλος θα βρεθεί στα βρετανικά δάση μόλις ένα βαθμό πίσω από τον Φιλανδό αντίπαλο του, με αποτέλεσμα να οδεύουμε προς μία επική μάχη στην Ουαλία, εκεί που ο ταχύτερος ή καλύτερα ο νικητής του αγώνα, θα κατακτήσει και τον τίτλο.

Ο Sordo, κατάφερε να συμπληρώσει το τρίτο συνεχόμενο 1-2 για λογαριασμό της Citroen στον ισπανικό και ουσιαστικά να παίξει σημαντικό ρόλο τόσο στην κατάκτηση του τίτλου των Κατασκευαστών από τη γαλλική ομάδα, όσο και στην προσπάθεια του Loeb για κατάκτηση αυτού των Οδηγών. Ο Ισπανός ήταν εντυπωσιακά γρήγορος στις ειδικές της πατρίδας του, την ώρα που η παρουσία του σε αυτές ή στο χώρο του σέρβις παρκ, ξεσήκωνε θύελλα ενθουσιασμού. Η ώρα που ο Sordo θα σημειώσει την πρώτη του νίκη στο θεσμό δεν αργεί να έρθει, ενώ με δεδομένη την βελτίωση των επιδόσεων του στο χώμα, αλλά και την εμπειρία που αποκτά, όντας και σε μικρή ηλικία ακόμα, δεν θα αργήσει και αυτή που θα φτάσει να διεκδικεί μέχρι και τίτλο. Οι άνθρωποι της Citroen τον στήριξαν σε δύσκολες στιγμές, όταν και δέχθηκε τα πυρά του Τύπου, και ο Ισπανός σήμερα, αλλά και γενικότερα φέτος, τους δικαιώνει για αυτή τους την επιλογή.

Στο στρατόπεδο της Ford, ο πρώτος τίτλος της χρονιάς χάθηκε, αλλά αυτό είναι κάτι που περίμεναν και γνώριζαν μετά το Ράλλυ Πολωνίας. Εκείνο το λάθος του Latvala, όταν και εγκατάλειψε στην σούπερ ειδική, ήταν αρκετό για να στερήσει από την ομάδα του Malcolm Wilson την ευκαιρία να διεκδικήσει το Πρωτάθλημα μέχρι τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Όπως είναι λογικό, λοιπόν, όλο το βάρος έπεσε στο Πρωτάθλημα των Οδηγών. Ο Mikko Hirvonen εμφανίστηκε σαφώς βελτιωμένος στην άσφαλτο (πριν τον αγώνα έκανε πολλά χιλιόμετρα δοκιμών) αλλά ακόμα και τώρα του λείπει αυτό το κάτι παραπάνω για να συναγωνιστεί το δίδυμο της Citroen σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Προσπάθησε, πίεσε και κατάφερε να τερματίσει τρίτος, έχοντας τις λιγότερες λογικές απώλειες, καταφέρνοντας παράλληλα να κρατήσει πίσω του τις «ιπτάμενες» C4 των Petter Solberg και Sebastien Ogier. Έτσι, πλέον και ο ίδιος γνωρίζει ότι η μεγάλη του ευκαιρία είναι τώρα στη Βρετανία, σε έναν αγώνα που γνωρίζει πολύ καλά, έχει κερδίσει στον παρελθόν και έχει όλα τα φόντα να κερδίσει. Το βλέμμα του στο τελευταίο σέρβις ήταν αρκετό για να καταλάβει κανείς ότι ακόμα δεν έχει πει την τελευταία του κουβέντα.

Το ίδιο, όμως, ισχύει και για τον αναγεννημένο Petter Solberg, που στο ντεμπούτο του με την Citroen C4 WRC κατάφερε να επιστρέψει στη μάχη της κορυφής και να κερδίσει ειδικές. Ο Νορβηγός, αν δεν είχε χάσει χρόνο στις δύο πρώτες ειδικές της ημέρας, όταν και προσπαθούσε ακόμα να συνηθίσει τις ιδιοτροπίες της C4, θα μπορούσε να διεκδικήσει ακόμα και την 3η θέση από τον Hirvonen. Πάντως, το γεγονός ότι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 επέστρεψε στη μάχη αποδείχθηκε ευεργετική για την ψυχολογία του. Ο ίδιος αισθανόταν πολύ καλύτερα, τα χαμόγελα ήταν έκδηλα στο σέρβις της ομάδας του, ενώ δεν έλειψαν οι υποσχέσεις για κάτι ακόμα καλύτερο στη Μ. Βρετανία. Αν ο Solberg ήταν ανταγωνιστικός στην πρώτη του με το αυτοκίνητο στην άσφαλτο, τότε στα ουαλικά δάση, όπου έχει μεγάλη εμπειρία και διακρίνεται για την ταχύτητα του σε αυτές τις επιφάνειες, έχοντας κερδίσει τρεις φορές τον αγώνα στον παρελθόν, θα μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο ακόμα και στην υπόθεση τίτλος! Μήπως, ο Νορβηγός έχει στη Βρετανία το ρόλο του Sordo; Ποιος ξέρει!

Ο Νορβηγός προσπάθησε να πιέσει τον Hirvonen, αλλά παράλληλα έπρεπε να ελέγξει και τον Sebastien Ogier, ο οποίος ήταν το ίδιο ταχύς με τους κορυφαίους συνδυασμούς, στο τιμόνι ακόμα μίας Citroen C4 WRC. Ο περσινός νικητής του JWRC, ταλαιπωρήθηκε στο πρώτο σκέλος από την υποστροφική συμπεριφορά του αυτοκινήτου του, αλλά μόλις το έφερε στα μέτρα του, απάντησε με εξαιρετικές επιδόσεις και ταχύτερους χρόνους στις ειδικές διαδρομές. Προσπάθησε να πιέσει τον Solberg, αλλά εν τέλει δεν τα κατάφερε, χωρίς αυτό να μειώνει σε καμία περίπτωση την ικανότητα και την εμφάνιση του.

Ο Jari Matti Latvala από την πλευρά του, σε κανένα σημείο του αγώνα δεν ρίσκαρε. Ο Φιλανδός γνωρίζει ότι σε αυτές τις επιφάνειες δεν μπορεί να συναγωνιστεί τους κορυφαίους συνδυασμούς και τους αντίστοιχους μετρ του είδους, με αποτέλεσμα να προσπαθήσει να βελτιώσει τις δικές του επιδόσεις. Κάτι που κατάφερε σταδιακά και σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, ακόμα και την 3η μέρα, όπου οι χρόνοι του βελτιώθηκαν αισθητά σε σχέση με την αρχή, καταφέρνοντας μάλιστα να σημειώσει και τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία! Σίγουρα, στη Μ. Βρετανία θα αισθάνεται σαφώς πιο άνετα και ο ρόλος του στη μάχη της κορυφής θα είναι σαφώς σημαντικότερος. Ο Matthew Wilson από την πλευρά του, ακολούθησε μία στρατηγική αναμονής και σταθερής οδήγησης σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, μένοντας μακριά από τα προβλήματα και προσπαθώντας για ακόμα έναν αγώνα να τερματίσει στους βαθμούς. Κάτι που ο Βρετανός κατάφερε για 9η φορά σε 11 αγώνες φέτος! Νούμερο, εντυπωσιακό. Παράλληλα, ο Federico Villagra κατάφερε να τερματίσει στον τελευταίο αγώνα της Munchis για το 2009 στους βαθμούς, και μάλιστα για έκτη φορά φέτος, και σε επιφάνειες που δεν είναι οι αγαπημένες του.

Στο JWRC, o Hans Weijs Jr. με το Citroen C2 S1600, κατάφερε να σημειώσει την παρθενική του νίκη στο θεσμό, αποδεικνύοντας ότι η επίδοση του στην Ιρλανδία στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, δεν ήταν ένα απλό πυροτέχνημα. Ο Ολλανδός είχε δύσκολο έργο απέναντι στον Martin Prokop με ίδιο αυτοκίνητο, αλλά μόλις ο Τσέχος έκανε το λάθος και βγήκε από το δρόμο, ο δρόμος για την πρώτη του νίκη άνοιξε διάπλατα. Την ίδια ώρα, ο νεαρός Ισπανος Jordi Marti κατάφερε με το Renault Clio R3 να σημειώσει μία εξαιρετική επίδοση και να συνδυάσει τους πρώτους του βαθμούς στο JWRC με την κατάκτηση της δεύτερης θέσης. Ο Ιταλός Simone Bertolotti με το Suzuki Swift S1600, κατάφερε να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

Πλέον, το ενδιαφέρον όλων στρέφεται στη Μ. Βρετανία. Στην Ισπανία τα προγνωστικά επιβεβαιώθηκαν και το δίδυμο της Citroen κατέκτησε τις δύο πρώτες θέσεις της κατάταξης, με τον Hirvonen τρίτο, αφού το πλεονέκτημα του δίδυμου της γαλλικής ομάδας στην άσφαλτο ήταν δεδομένο. Στο χώμα, όμως, και στην Μ. Βρετανία, είναι μία τελείως διαφορετική ιστορία. Αυτός, δεν είναι από τους αγαπημένους Loeb, ούτε φυσικά του Sordo, την ώρα που ο Hirvonen έχει κερδίσει τον αγώνα στο παρελθόν, ενώ είναι ταχύτατος σε αυτές τις ειδικές. Κάτι που ισχύει και για τον Latvala, ο οποίος θα προσπαθήσει και αυτός να έχει πιο ενεργό ρόλο στην υπόθεση τίτλος. Και όλα αυτά με τον Petter Solberg να εμφανίζεται αναγεννημένος στο τιμόνι της Citroen C4 WRC και έτοιμος για να κάνει την έκπληξη. Ποιος είπε ότι το φετινό Πρωτάθλημα δεν έχει ενδιαφέρον;_Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Ας δούμε, όμως τι είπαν οι πρωταγωνιστές του Ράλλυ Ισπανίας μετά το τέλος του αγώνα:

Sebastien Loeb: «Ήταν μία πολύ δύσκολη και σημαντική νίκη. Από την αρχή προσπαθήσαμε εμείς, αλλά και ο Dani να πιέσουμε, αλλά ξέραμε ότι κανείς από τους δύο δεν έπρεπε να κάνει λάθος. Είχαμε αυτοπεποίθηση και ειλικρινά είχαμε καιρό να δώσουμε τέτοια μάχη στην άσφαλτο. Είμαι πολύ χαρούμενος και απόλαυσα τον αγώνα».

Dani Sordo: «Ήθελα να δώσω τη μάχη με τον Sebastien, αλλά ο τίτλος Οδηγών και Κατασκευαστών ήταν πολύ σημαντικός για την ομάδα, αλλά και για εμάς. Ήταν πολύ καλό Σαββατοκύριακο για την ομάδα».

Mikko Hirvonen: «Ήθελα τη δεύτερη θέση, αλλά αποδείχθηκε ότι έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας για να φτάσουμε τους οδηγούς της Citroen στην άσφαλτο. Όμως, το σημαντικό είναι ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση και κάναμε ένα σημαντικό βήμα εμπρός. Όλα θα κριθούν στη Μεγάλη Βρετανία, ο οποίος θα είναι ωραίος αγώνας. Πλέον πραγματικά ανυπομονώ για αυτόν αυτή μας τη συνάντηση εκεί».

Petter Solberg: «Πραγματικό το απολαμβάνω. Το αυτοκίνητο είναι καταπληκτικό και είμαι πολύ χαρούμενος που το οδηγώ και που μπορώ σε κάιε ειδική να είμαι γρήγορος. Είναι ένα συναίσθημα που είχα να νιώσω πολύ καιρό. Σίγουρα, είχα καιρό να νιώσω τόσο μεγάλη αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου. Σκέφτομαι συνέχεια, ότι θα μπορούσα να είμαι σε καλύτερη θέση. Αισθάνομαι πραγματικά υπέροχα και είναι πολύ σημαντικό για μένα που μου έδωσαν αυτό το αυτοκίνητο και με άφησαν να κάνω αυτή την επίδοση. Πρέπει όμως να έχω την υποστήριξη ενός κατασκευαστή για να μπορέσω να συνεχίσω να αγωνίζομαι με αυτό. Δεν μπορώ να συντηρήσω ένα τέτοιο αυτοκίνητο μόνος μου».

Sebastien Ogier: «Ίσως αν δεν είχαμε τα προβλήματα της πρώτης ημέρας, να μπορούσαμε να βγούμε τρίτοι, αλλά και αυτό είναι ένα καλό αποτέλεσμα. Κάναμε καλούς χρόνους, ανταγωνιστικούς με τον Mikko και τον Petter, και ήταν καλό για εμάς. Βελτιώνουμε τις επιδόσεις μας και τώρα πρέπει να τερματίσουμε τον αγώνα της Μ. Βρετανίας, για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε την επόμενη χρονιά».

Aναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Δείτε τη βαθμολογία, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μετά τον 11o γύρο του θεσμού στην Ισπανία.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!