top icon
Διάφορα

Ράλλυ Φιλανδίας: νικητής ο Mikko Hirvonen

Ο Mikko Hirvonen πανηγύρισε στο τέλος του φετινού Ράλλυ Φιλανδίας την πρώτη του νίκη στον αγώνα της πατρίδας του και την τρίτη φετινή συνεχόμενη στο θεσμό.

Επιτέλους τα κατάφερε! Φανερά συγκινημένος και ικανοποιημένος, ο Mikko Hirvonen πανηγύρισε στο τέλος του φετινού Ράλλυ Φιλανδίας την πρώτη του νίκη στον αγώνα της πατρίδας του, και την 3η φετινή συνεχόμενη στο θεσμό. Ο Hirvonen το μόνο που χρειάστηκε να κάνει σήμερα ήταν αν αποφύγει τα λάθη και να μείνει στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης, επιστρέφοντας στη Jyvaskyla θριαμβευτής. Αναμφίβολα, πρόκειται για μία σπουδαία νίκη, αφού πέρα από τη σημασία που έχει για τον ίδιο τον οδηγό, τον διατηρεί στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών με τρεις βαθμούς διαφορά από τον Sebastien Loeb. Ο Mikko γνώριζε πολύ καλά, ότι με δεδομένο το γεγονός ότι απομένουν τρεις αγώνες, εκ των οποίων ο ένας στις ασφάλτινες διαδρομές της Ισπανίας, έπρεπε να κερδίσει οπωσδήποτε στην πατρίδα του, αν ήθελε να διατηρηθεί στη μάχη του τίτλου. Και τα κατάφερε. Έτσι, ο ίδιος σε Αυστραλία και Μ. Βρετανία, θα προσπαθήσει να διεκδικήσει τον τίτλο, αφού πρόκειται για δύο αγώνες στους οποίους μπορεί να συναγωνιστεί στα ίσια τον Loeb.

Ο Γάλλος πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, προσπάθησε από την πλευρά του να πιέσει το Φιλανδό, αλλά αυτό στάθηκε δύσκολο στην αρχή και αδύνατο στη συνέχεια, όταν και είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, προτίμησε να αποφύγει τα ρίσκα και κράτησε τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη και τους βαθμούς που αυτή προσφέρει. Ο Loeb, πλέον, κοντεύει να ισοφαρίσει το δικό του αρνητικό σερί, αφού έχει να κερδίσει αγώνα από το Ράλλυ Αργεντινής, τον Απρίλιο, δηλαδή μετράει τέσσερις συνεχόμενους αγώνες χωρίς νίκη! Αυτό είχε να συμβεί από το 2006, όταν ο Γάλλος είχε χάσει τους τελευταίους πέντε αγώνες της σεζόν, όντας τραυματίας, ενώ αγωνιζόμενος είχε να μείνει τόσο μεγάλο διάστημα μακριά από τις νίκες, από το 2004. Τότε, δεν είχε σκαρφαλώσει στο πρώτο σκαλί του βάθρου για πέντε συνεχόμενους αγώνες, αλλά στο τέλος είχε πανηγυρίσει τον πρώτου του παγκόσμιο τίτλο. Πάντως, ο Γάλλος γνωρίζει ότι το έργο του μόνο εύκολο δεν είναι, αφού εκτός της Ισπανίας, οι αγώνες της Αυστραλίας και της μ. Βρετανίας δεν είναι και οι αγαπημένοι του. Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε, ότι στην Αυστραλία είχε βγει από το δρόμο το 2005, όταν ήταν και η τελευταία φορά που ο αγώνας προσμετρούσε στο WRC, την ώρα που στη Μ. Βρετανία έχει κερδίσει μόλις μία φορά, την ώρα που ο Hirvonen έχει επικρατήσει επίσης μία φορά. Λέτε φέτος να είναι η χρονιά που θα σπάσει το σερί του Γάλλου;

Όπως είχαμε αναφέρει και εχθές, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στράφηκε σήμερα στη μάχη για την 3η θέση. Απαλλαγμένος από την τροφική δηλητηρίαση που τον ταλαιπώρησε εχθές, ο Jari Matti Latvala ξεκίνησε δυναμικά το σκέλος, καταφέρνοντας να αυξήσει τη διαφορά του από τον Dani Sordo, κάνοντας το έργο του Ισπανού ακόμα δυσκολότερο. Στη συνέχεια και για τις επόμενες ειδικές, ο νεαρός Φιλανδός έκανε αυτό που χρειαζόταν για να εξασφαλίσει την Τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, και ουσιαστικά να σημειώσει το καλύτερο του αποτέλεσμα στον αγώνα της πατρίδας του. Παράλληλα, με αυτό το αποτέλεσμα βοήθησε την ομάδα του να ροκανίσει τη διαφορά από την Citroen στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με την τελευταία να αγγίζει πλέον τους 13 βαθμούς!

Ο Dani Sordo από την πλευρά του, πραγματοποίησε μία από τις καλύτερες του εμφανίσεις με την ομάδα της Citroen. Ο Ισπανός κατάφερε σε έναν πολύ ειδικό αγώνα να είναι ανταγωνιστικός σε επίπεδο κορυφής και να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο από τους μετρ του είδους. Αν εχθές δεν είχε αντιμετωπίσει προβλήματα με την υπερστροφική συμπεριφορά της C4, ίσως να είχε περισσότερες ελπίδες διάκρισης και να είχε μείνει πιο κοντά στη μάχη. Πάντως, ακόμα και με αυτόν τον τρόπο ο Sordo πρόσφερε στην ομάδα του σημαντικούς βαθμούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος, παίζοντας για ακόμα μία φορά ιδανικά το ρόλο του δεύτερου εργοστασιακού οδηγού.

Και ενώ όλοι περίμεναν ότι η μάχη της 3ης θέσης θα συγκέντρωνε όλο το ενδιαφέρον, η ολική επαναφορά του Sebastien Ogier σήμερα και η πίεση που άσκησε στον Mati Rantanen, κράτησαν τους θεατές στις μύτες των ποδιών τους! Ο Γάλλος οδηγός της Citroen ξεκίνησε εντυπωσιακά το σκέλος και ροκάνισε τη διαφορά που τον χώριζε από τον Φιλανδό οδηγό της Munchis, με αποτέλεσμα να εκκινήσουν στην τελευταία (με ζωντανή κάλυψη, παρακαλώ) ειδική διαδρομή, μόλις με 0,6 δευτερόλεπτα διαφορά. Τελικά, ο Rantanen ήταν αυτός που κατάφερε να γιορτάσει την 5η θέση στην γενική, το καλύτερο του αποτέλεσμα στο WRC, με διαφορά μόλις 0,3 δλ. διαφορά από τον περσινό Πρωταθλητή του JWRC. Ο νεαρός Φιλανδός, μπορεί να ήθελε πριν τον αγώνα να κάνει αντίστοιχους χρόνους με τους Loeb και Hirvonen(!!), αλλά μάλλον θα πρέπει να είναι ικανοποιημένος από το τελικό αποτέλεσμα. Εντυπωσιακή, όμως, ήταν και η εμφάνιση του Sebastien Ogier, ο οποίος στην πρώτη του εμφάνιση με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC στη Φιλανδία, κατάφερε να σημειώσει εξαιρετικές επιδόσεις. Η βελτίωση που παρουσίασε με το πέρας κάθε ε.δ. ήταν εντυπωσιακή και για ακόμα μία φορά απέδειξε ότι το μέλλον του ανήκει.

Ο Φιλανδός Jari Ketomaa με το Subaru Impreza WRC παλαιότερης γενιάς, κατάφερε να τερματίσει 7ος γενικής, σημειώνοντας επίσης το καλύτερο του αποτέλεσμα στο WRC, και κερδίζοντας το χειροκρότημα των συμπατριωτών του στις ειδικές διαδρομές. Ο Malcolm Wilson, με το Ford Focus της ομάδας του Eddie Stobart, κατάφερε να τερματίσει όγδοος και να συνεχίσει το φετινό σερί των τερματισμών του. Αντίστοιχη τύχη, όμως, δεν είχε ο Conrand Rautenbach, ο οποίος και εγκατέλειψε στην προτελευταία ειδική (επίσης με ζωντανή κάλυψη) μετά από έξοδο. Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Πρωταθλητής της Formula 1 το 2007, Kimi Raikkonen, δεν επανεκκίνησε σήμερα μετά από την έξοδο που είχε εχθές με το Grande Punto S2000. Ο Φιλανδός τούμπαρε εχθές με το S2000, με αποτέλεσμα η ζημιά να είναι αρκετά μεγάλη και να μην μπορεί να επιστρέψει σήμερα. Πάντως, ο πιλότος της Ferrari εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του και αναμένεται σύντομα να πραγματοποιήσει κι άλλες εμφανίσεις σε αγώνες Ράλλυ.

Την ίδια ώρα, ο πρώτος τίτλος της χρονιάς βρήκε τον κάτοχο του, αφού ο Martin Prokop με το Citroen C2 S1600 κατάφερε να σημειώσει την 3η φετινή του νίκη στο JWRC, η οποία και είναι αρκετή (με δεδομένο ότι ο Michal Kosciuszko δεν θα συμμετέχει στον τελευταίο αγώνα στην Ισπανία) για να του χαρίσει τον τίτλο στην κατηγορία, και μάλιστα τον πρώτο του σε παγκόσμιο επίπεδο μετά από αρκετές προσπάθειες τόσο στο JWRC, όσο και στο PWRC. Ο Τσέχος ήταν με διαφορά ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα και κατάφερε να τεθεί επικεφαλής από την πρώτη ειδική και να παραμείνει εκεί ως το τέλος. Ακόμα και ο τοπικός Kale Pinomaki που προσπάθησε να τον πιέσει με το Renault Clio R3, δεν κατάφερε να διακόψει την πορεία του προς τον τίτλο.

Και πλέον με τρεις αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση του θεσμού, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι ακριβώς θα γίνει και ποιος τελικά θα είναι ο μεγάλος νικητής της φετινής αμφίρροπης χρονιάς. Οι δύο από τους τρεις αγώνες δεν μπορούν να χρίσουν φαβορί, με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον να κορυφώνεται τόσο για τη μάχη του τίτλου των Οδηγών, όσο και των Κατασκευαστών. Ό,τι καλύτερο για το θεσμό, ειδικά από τη στιγμή που όταν εκκινούσε το φετινό Πρωτάθλημα οι περισσότεροι περίμεναν έναν υγιεινό περίπατο για τον Loeb. Στους αγώνες Ράλλυ, όμως, υγιεινός περίπατος δεν υφίσταται._Π.Τ.[email protected]

Aναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Δείτε αναλυτικά την βαθμολογία, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μετά τον 9o γύρο του θεσμού στη Φιλανδία.

 
(Πηγή: rally.gr)
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ