top icon
Διάφορα

Leasing και για τα κρατικά αυτοκίνητα

Με νομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι το καλοκαίρι, η μέθοδος leasing θα επεκταθεί και στα αυτοκίνητα του δημόσιου τομέα, ύστερα από απόφαση του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης. Η αιτία που οδήγησε σε αυτή την εξέλιξη είναι το τεράστιο –και κυρίως ανεξέλεγκτο- κόστος ανταλλακτικών, συνεργείων, καυσίμων και ασφαλίστρων των 45.000 συνολικά αυτοκινήτων του δημοσίου τομέα.
 
Όπως είναι φανερό, ο καθένας χρεώνει ό,τι θέλει και όπως τον βολεύει: χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι μόνο σε καύσιμα και λιπαντικά ξοδεύονται το χρόνο 225 εκατομμύρια ευρώ (λογικό ποσό, αν σκεφτεί κανείς και πόσα ρεζερβουάρ ιδιωτικών αυτοκινήτων «εξυπηρετούνται» με λεφτά του Δημοσίου, αφού υπολογίστηκε ότι μόνο τα 90 εκατομμύρια ευρώ καταλήγουν στις δεξαμενές καυσίμων των κρατικών αυτοκινήτων). Και δεν είναι μόνο αυτά, αφού το ετήσιο κόστος συντήρησης υπολογίζεται σε 8,8 εκατομμύρια ευρώ, τα ανταλλακτικά σε 44,2 εκατομμύρια ευρώ και τα ασφάλιστρα σε 50 εκατομμύρια ευρώ. Συνολικά τα κρατικά αυτοκίνητα κοστίζουν στον προϋπολογισμό 320 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
 
Τα 45.000 αυτοκίνητα του Δημοσίου θα αποδοθούν στον ΟΔΔΥ για πώληση μέσω πλειστηριασμού, ενώ τα καινούργια οχήματα που θα ενοικιαστούν με leasing θα είναι νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, αρκετά μάλιστα από αυτά θα είναι υβριδικά. Εξαίρεση δε θα υπάρξει, από ό,τι λέγεται, ούτε και για τα υπουργικά αυτοκίνητα.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ