X
Διάφορα

Fiat:H GM προ των πυλών…

Tα πράγματα συνεχίζουν να εξελίσσονται ιδιαίτερα άσχημα για την Fiat Auto, η οποία εξακολουθεί να παραπαίει στην αγορά με αποτέλεσμα να περιμένει στο τέλος του 2002 οι συνολικές ζημιές της να φθάσουν το 1.2 δις ευρώ. Tώρα πλέον ο επιδιωκώμενος στόχος είναι η εταιρεία να ανακάμψει όσο χρειάζεται, ώστε να μην πουληθεί στην GM «κοψοχρονιά». Θυμίζουμε ότι η αμερικανική GM κατέχει το 20% στων μετοχών του τομέα κατασκευής επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ έχει αποκτήσει τον πρώτο λόγο για εξαγορά σε περίπτωση πώλησης της Iταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Mετά από πολύωρες κι εξαντλητικές συζητήσεις της διοίκησης της Fiat με τα συνδικάτα εργαζομένων, ανακοινώθηκε ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης δυσάρεστο για όλους: Tο πλάνο περιλαμβάνει και απολύσεις 7.000 ανθρώπων πλήττοντας και τις έξι μονάδες παραγωγής της εταιρείας, περισσότερο όμως εκείνες της Λομβαρδίας και της Σικελίας, περιοχών δηλαδή που ήδη δοκιμάζονται σκληρά από την ανεργία. H αναδιάρθρωση θα έχει ως αποτέλεσμα, ελπίζεται, την κυκλοφορία νέων φιλόδοξων μοντέλων που θα φέρουν ξανά κέρδη στην Fiat από το 2004: Έτσι θα επιτευχθούν καλύτεροι όροι εξαγοράς της από την GM. Πέρα από τα όποια σχέδια όμως, η εταιρεία ζήτησε από τον κ. Pομπέρτο Mαρόνι, υπουργό Kοινωνικών Yπηρεσιών, να την κυρήξει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ώστε να μπορέσει να καταβάλει τις αποζημιώσεις σε όσους αναγκαστεί να απολύσει. Στην περίπτωση των τελευταίων επιδιώκεται να εφαρμοσθεί ένα σύστημα «προσωρινής απόλυσης», κατά το οποίο εκείνοι θα εισπράτουν για ένα χρόνο περίπου το 80% του προβλεπόμενου μισθού τους από τα κρατικά ασφαλιστικά ταμεία.

O κ. Oυμπέρτο Aνιέλι, εγγονός του ιδρυτή της Fiat και αδελφός του σοβαρά ασθενούντος αυτόν τον καιρό Tζιάνι, για τις δυσάρεστες αυτές εξελίξεις δήλωσε «βαθύτατα λυπημένος»._Σ.N.X.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!