Δεν αντέχει σε ανάλυση το Ράλλυ Φινλανδίας, γενικότερα σε σχέση με το WRC. Από την πλευρά μας, γιορτάζουμε, χάρη στον Λευτέρη Αυγενάκη, τη Motorsport Greece και την Ομοσπονδία μας, οπότε θετικά «καταδικασμένοι» βλέπουμε το WRC σε ποτήρι σχεδόν γεμάτο. Ο Σ.Χ. σε σκέψεις…
Όλα έχουν αλλάξει. Ο Latvala, team manager της κορυφαίας ομάδας του θεσμού που στοχεύει στο νταμπλ, θυμήθηκε τα νιάτα του και πήρε πηδάλιο. Σε ομάδα που ιστορικά και λόγω καταγωγής, φημίζεται για τη σοβαρότητα της.
Ο Neuville, ο χαμένος του τριήμερου, όντας ξανά δεύτερος, πανηγυρίζει. Προφανώς επειδή έχασε από τον Evans. Άβυσσος η ψυχή των νεότερων της διεκδίκησης του Πρωταθλήματος. Βλάπτει η αναμονή και η ψυχοσύνθεση που προκύπτει δεν γιατρεύεται περιαυτολογώντας στα social media.
Εποχή, που το «πίτσι», ο Pajari -αύριο οδηγός της Toyota- κάθεται στους βαθμούς, δηλώνει νικητής και «φωτογραφίζεται» με τα κύπελλα, παραλείποντας ότι στα ίσια είναι μισό λεπτό πίσω από τον Solberg Jr με ίδια αυτοκίνητα. Ο Oliver, από Νορβηγό πατέρα Παγκόσμιο Πρωταθλητή, φέτος Σουηδικής καταγωγής.
Στη Ford
Η ιστορία επαναλαμβάνεται, οπότε διαχρονικά από το 1973, πριν 50 χρόνια, όταν χάνουν κάποιος άλλος φταίει. Αναρωτιέμαι, αν προκύπτει report, τι τους γράφει ο Wilson; Σίγουρα ο Malcolm του τζίρου μέσω των Fiesta WRC3 κ.α., με χορηγίες και από οδηγούς, έχει το δικό του αφήγημα και αναρωτιέμαι αν έχει δει την ταινία Ford vs Ferrari. Ο Carol Shelby δεν υφίσταται, αλλά ο Mat Damon είχε μπει περίφημα στο πετσί του ρόλου και θα μπορούσε να του εξηγήσει το μεγαλείο της Ford όταν μάχεται.
Το πιθανότερο, ότι στη Ford των Mustang, Raptor και Puma που λάμπουν, δεν ασχολούνται, όταν η Red Bull ενδιαφέρεται να προβάλει περισσότερο τη συμμετοχή, παρά τα αποτελέσματα. Χαμένος εδώ ο Tanak που πληρώνει τις επιλογές του με ένα κακό σερί σε αποτελέσματα και σε εμπειρία…
Ott Tanak
Μακάρι να κερδίσει ο Eσθονός το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο αγώνας με τα δέκα στα χαρτιά WRC1. Στο WRC γίνονται θαύματα όταν οι επιδόσεις ανθρώπων και μηχανών τους είναι κοντά, οπότε απαιτείται και τύχη. Στον αγώνα μας που διατηρεί το χαρακτήρα του, έργο της Αλυτάρχη κ. Πασαλή και των εξαιρετικών δίπλα της στη βρώμικη και ουσιαστική δουλειά. Έργο των ΕΛΕΜ και Νικόλα Πασαλή και Μανώλη. Οι Άσσοι της βασίλισσας, καρέ με τον Καραλή και Joker σε βαλέ τον Φίλιππο Παπασταθόπουλο.
Τύχη, υπομονή και η διαφορά από την εκ γενετής αξιοπιστία των Toyota και Hyundai με DNA βάλσαμο από τις εκδόσεις παραγωγής. Η Toyota στην Ελλάδα, με ατού το χέρι και το καθαρό μυαλό του Sebastien Ogier. Το φαβορί!
Υπό μετακόμιση ο Γάλλος;
Μακάρι να πάει στους Κορεάτες γιατί έτσι, σε συνδυασμό με τον Xavie Demaison σημαίνει ότι η Hyundai δεν πάει πουθενά. Εδώ, στο WRC θα μείνει, διαψεύδοντας και τα αρνητικά ρεπορτάζ που τη θέλουν σε θεσμούς με στοχευμένη τηλεοπτική κάλυψη. Άλλωστε, το αντίο του Κορεάτη που έχει κτίσει την εικόνα του στην αξιοπιστία του, θα ήταν το τέλος του WRC, θεσμός που έχει χάσει το βηματισμό του. Θεσμός καθρέπτης της ανεπάρκειας του Sulayem και των συνεργατών του. Στο παρελθόν θα αρκούσε ένα sms του Jean Todt στον φίλο του Carlos Tavares για την εμπλοκή τους στο WRC.
Πλέον απαιτείται πολύς χρόνος και τρελά χρήματα για τον ερχομό νέου κατασκευαστή, όπως π.χ. από τη μεριά της Stellantis, με το γερμανικό γκρουπ να παρακολουθεί έξυπνα και με υπομονή, μέσω της Skoda. Το υπάρχον τεχνικό πακέτο απαγορεύει τη συμμετοχή άλλου άμεσα και μακάρι στη Ford να αναθεωρήσουν την άναρχη πολιτική τους βάζοντας και φρένο στον κατήφορο-δυσφήμιση.
Πόκερ η WRC2…
Τρελό παιχνίδι με μπλόφες, Joker και ατού, αλλά και σπαζοκεφαλιά με τον τρόπο προσμέτρησης αγώνων. Ίσως να προσέθετε ενδιαφέρον η θέσπιση συντελεστών ή να χάνεις βαθμούς όταν υπολείπεσαι άλλου που δεν προσμετράει. Δηλώνει νικητής ο Pajari στη Φινλανδία, ενώ έχασε πανηγυρικά από ίδιο αυτοκίνητο. Θα ήταν ενιαίο με Skoda, αλλά ευτυχώς, η Ford, η Hyundai και η Citroen φροντίζουν να υπάρχει θεωρητικό ενδιαφέρον και στο άτυπο παιχνίδι μεταξύ κατασκευαστών. Γεγονός πως αρκεί ένα Polo παλιάς κοπής για να ανακατέψει την τράπουλα, αποδεικνύοντας ότι είχε γίνει εξαιρετική δουλειά από τη VW. Ότι γίνεται από την Toyota με το Yaris Hybrid που δοκιμάστηκε στην Ελλάδα σε εξαιρετικά τεστ εξέλιξης που οργάνωσε ο ΕΛΕΜ. Εξπέρ σε παγκόσμιο επίπεδο.
Χωρίς ατού η WRC3…
Όταν θα δουλέψουν τα Clio και βρεθούν σε αξιόλογες ομάδες με ικανούς οδηγούς, τότε θα προκύψει ενδιαφέρον στην Γ’ Εθνική. Μακάρι η Renault Clio των Χαλκιά-Κομνός στα χρώματα της Eldons με τη στήριξη της Teoren να δουλέψει και στα δικά μας χώματα, συμμετέχοντας στη «φιέστα» των Ford με ικανούς. Πρωταθλητές αλλά και gentlemen όπως o Car Center Νώντας Καρανικόλας με προσωπικό μάλιστα χορηγό επικοινωνίας που κάνει τη διαφορά στην προβολή του. Κύριοι, ο Σπύρος Γαλεράκης και ο Sir George Δελαπόρτας. Χρυσάφι δίπλα τους οι Κώστας Σούκουλης και Βαγγέλης Παναρίτης.
Υπεραξία για τον Regularity Champion που ήρθε στο Πρωτάθλημα για να μείνει, από την SV Motosport του κ. Σπύρου Βασίλειου που κοσμεί το χώρο με ένα δικό του διακριτικό στιλ για σεμινάριο.
Μείνετε συντονισμένοι
Για τα Rally4 και Έλληνες κορυφής με Rally2. Θα έχουν εξαιρετική παρέα οι Αθανασούλας-Ζακχαίος, Γ. Κεχαγιάς-Κουζιώνης, όπως και οι Βελάνης, Καρέλης, με Ηλία Παναγιωτούνη και Γιάννη Βελάνη. Με R5 ή RC2, αν προτιμάτε, και άλλοι ώριμοι, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στο «τόπο στα νιάτα» που μας λείπει και έρχεται…
Αντίστοιχα, ικανοί, γεννημένοι νικητές, πραγματικοί πυροβολάρχες, θα βρεθούν δίπλα στους Λευκαδίτη-Β.Ακράτο με το Γκάλλο 208 και στους Χατζημάρκο-Τσαούσογλου με το EMC 208.
Αντίο Φινλανδία, Καλημέρα Ράλλυ Ακρόπολις._ Σ.Χ.