Για το φρέσκο, αυτόματο Peugeot 308 ντίζελ με το νέο κινητήρα των 120 ίππων ο τίτλος, και είχαμε πολύ καιρό να οδηγήσουμε αυτοκίνητο της κατηγορίας -το λένε και segment- C και να μας αρέσει. Είναι γνωστό ότι είμαστε αμετανόητοι «Λεονικοί», μας αρέσει να οδηγούμε Focus, προτείνουμε το Golf ή το Pulsar σε φίλους ανάλογα με τη δική τους φιλοσοφία «κατασκευής», το μάτι μας χορταίνει με την κουκλάρα την Giulietta (μέχρις εκεί όμως), ενώ υποκλινόμαστε στον καλό κινητήρα του Astra, χωρίς να αδιαφορούμε και για τον μικρότερο – την ήρεμη δύναμη της συντροφιάς, τίτλο που θα διεκδικήσει με αξιώσεις και το ανανεωμένο Auris της Toyota τις επόμενες εβδομάδες.
Το νέο Astra, που οδηγήσαμε αποκλειστικά – αρκετούς μήνες πριν το επίσημο λανσάρισμά του, ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στους 4Τροχούς Ιουνίου, που θεωρητικά κρατάτε ήδη στα χέρια σας. Στο ίδιο τεύχος, ακόμα ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας αποτέλεσε για μας ευχάριστη έκπληξη και δεν είναι άλλο από το «308» με τον 120άρη και το αυτόματο 6άρι.
Συνήθως μια εξελιγμένη εκδοχή δεν απέχει από τις αρχικές προτάσεις, και είναι γνωστό ότι το αυτοκίνητο της περασμένης χρονιάς έχει πολλά ατού, είναι ισορροπημένο, είναι ανταγωνιστικό, αρέσει στους πιστούς της γαλλικής φιλοσοφίας και σε όσους ψάχνουν εναλλακτική πρόταση με άποψη, αλλά μέχρις εκεί…
Οδηγήσαμε, λοιπόν, και η ευχάριστη έκπληξη σε σχέση με το αποτέλεσμα μας κράτησε κολλημένους στο κάθισμα όλο αυτό το εορταστικό τριήμερο για εμάς του Πνεύματος (τρομάρα μας).
Από την πλευρά μας, και για να είμαστε σαφείς, «γουστάρουμε Peugeot 308» τελευταίας γενιάς και, αν κρυμμένοι πίσω από την υπογραφή 4Τ δεν κρύψαμε το υπερθετικό μας συμπέρασμα, υπονοώντας και ότι ακολουθεί η σχετική συγκριτική δοκιμή, σε πρώτο πρόσωπο επανερχόμαστε, εγκρίνουμε και επαυξάνουμε.
Σου φτιάχνει τη διάθεση (όχι μόνο επιφανειακά) με το καλημέρα, και στο σπίτι-γραφείο-σπίτι, αλλά και ακόμα παραπέρα. Οι τίτλος «Βελούδινος» δεν είναι τυχαίος και όταν το δοκιμάσετε θα αντιληφθείτε ότι δεν είναι υπερβολή, και θα επιβεβαιώσετε. Κυλάει πολύ όμορφα, πολύ ποιοτικά, δεν αντιλαμβάνεσαι τις αλλαγές ταχυτήτων, είναι ευέλικτο και ζωντανό και ο κινητήρας ανταποκρίνεται σε μεγάλο εύρος στροφών.
Το μικρής διαμέτρου τιμόνι μας άρεσε, και μας αρέσει ακόμα περισσότερο τώρα, που έχουμε λόγους για τη χρήση του, και μην απορείτε. Σε ένα καλό σασί, με ένα κιβώτιο που ανταποκρίνεται, αρκούν οι 120 ίπποι ώστε να οδηγείς και να μένεις συγκεντρωμένος, κάτι που λείπει σε πολλά αυτοκίνητα μιας πολύ σημαντικής κατηγορίας, σημείο αναφοράς και για το πού πάει η αγορά μας.
Είναι σαφές ότι όταν αναβαθμιστούν οι πωλήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία, που περιλαμβάνει και τα Audi, ΒΜW, Volvo και Mercedes, τότε όλοι θα αναπνέουμε καλύτερα, αφού τα περιθώρια ανεβαίνουν και οι αξίες διαφοροποιούνται.
Άλλωστε, καλά τα Yaris, τα Polo και τα Corsa, όπως και το νεοφερμένο Hyundai i20 και το Skoda κ.ά., αλλά, αν θέλουμε να μιλάμε για θετική πορεία ανάκαμψης και για την αναβάθμιση της διάθεσης όπως και της ποιότητας στις μετακινήσεις μας, απαιτούνται περισσότερα Golf, Focus, Auris και Astra, και είναι σαφές πως στη μάχη με ντίζελ -αλλά και όχι μόνο- έβαλαν μπελά στο κεφάλι τους με το «308» στη συγκεκριμένη του εκδοχή και υπεράνω τιμών και εξοπλισμών.
Σε σχέση με V40, A3, A-Class και τον Άσο; Μείνετε συντονισμένοι και ποτέ μη λες ποτέ._ Σ. Χ.