H σειρά GR ξεπερνάει «το δεν σπάει και δεν χαλάει» που χαρακτηρίζει την Toyota και ο «Στρατισίνο» βρίσκει την απόδειξη και για τα παραπέρα στοιχεία που την αφορούν…
Ό,τι συνδέεται με τις κατά καιρούς έξω από τα συνηθισμένα προτάσεις του κορυφαίου Ιάπωνα κατασκευαστή.
Με ό,τι ανατριχιάζεις, είτε ονειρεύεσαι σε σχέση με το παρελθόν, όπως ένα MR2 πρώτης γενιάς ή μια AE86, είτε περισσότερο ρεαλιστής με ό,τι ζεις, όπως το GR Yaris και η GR 86, αλλά ποτέ μην πεις ποτέ. Δοκιμάζοντας το εξελιγμένο GR Yaris, αυτοκίνητο με το «0» από μεθαύριο στο ΡΑ, επιβεβαιώνεις τη γοητεία της σειράς GR χωρίς να παριστάνεις τον Rovanpera. Θα του άρεσε και το δικό μας του Kalle, νικητής στο ΡΑ το 2021, όπως βέβαια το αγωνιστικό του, αλλά και το αντίστοιχο αυτοκίνητο δοκιμών. Η έκδοση παραγωγής, η εξαιρετική βάση που επιτρέπει στον Ιάπωνα τεχνικό να δημιουργεί, εκτιμώντας και την ευρωπαϊκή παρέμβαση στο tuning όταν πρόκειται για ειδική διαδρομή και πίστα.
Απίστευτοι
Με βάση τα αυτοκίνητα παραγωγής που διδάσκουν άλλωστε υβριδική τεχνολογία ελέγχοντας με μαεστρία το κόστος, εξελίσσουν σε δύο επίπεδα, με κοινό στόχο. Να αρέσουν στον petrolhead ως έκδοση δρόμου και να επιτρέπουν στο θηρίο, στην Toyota να κάνει πρωταθλητισμό στις ειδικές διαδρομές. Σε αυτή τη μοναδική φιλοσοφία που τους διακρίνει, εντάσσεται η μετεξέλιξη του GR Yaris Rally2 που θα το δούμε το 2024 σε επιλεγμένα χέρια ιδιώτη, ενώ φυσιολογικά αναμένεται να είναι ανταγωνιστικό από το πρώτο μέτρο ειδικής διαδρομής που θα συμμετάσχει. Με την ευκαιρία, δεν απέχει πολύ να το δούμε και στο ελληνικό πρωτάθλημα. Σκοπός ανθρώπων με όραμα που λένε λίγα και κάνουν πολλά…
Toyota Ελλάς…
Η απόλυτη υπέρβαση για τους Πρωταθλητές Ράλλυ και της αγοράς, με υψηλού επιπέδου υποστήριξη στη Motorsport Greece. Από την πρώτη ημέρα που μπήκε το νερό στο αυλάκι για την επιστροφή του ΡΑ στο WRC. Γεγονός πως ξεπερνάει ημερομηνίες η λάμψη των αυτοκινήτων παραγωγής ως υποστήριξη του αγώνα με προεξέχοντα εργαλεία, όπλα, τα σκληρά καρύδια. Τα RAV4 και Hilux με το C-HR να πιστοποιεί αρετές που ξεπερνούν τις προδιαγραφές του. Σημαντικό, επιλογή του ονείρου, τα πλέον δημοφιλή αυτοκίνητα της αγοράς για τα τελευταία 30 χρόνια στην υπηρεσία του κορυφαίου αγώνα στο WRC. H Toyota άλλωστε με συγκλονιστική προσφορά στους ελληνικούς αγώνες, στηρίζοντας με συνέπεια τον Έλληνα ερασιτέχνη οδηγό που εμπιστεύεται την αξιοπιστία της, άμεσα συνδεδεμένη με την προσωπικότητα της μηχανής. Συμπέρασμα που προκύπτει υπό πίεση, σε αυτές τις επίπονες ασκήσεις στον ελληνικό χωματόδρομο. Διαδικασία που έχει στείλει μετεξεταστέους κορυφαίους κατασκευαστές, με ταχύτερα αυτοκίνητα.
GR Yaris με το «0»
Το κερασάκι, η σφραγίδα σε ένα εξαιρετικά ποιοτικό προϊόν όπως το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, που έχει πλέον τον πλοηγό του. Το πως θα ανταποκριθούμε με τον Δημήτρη Βαζάκα στην πρόκληση είναι στα χέρια μας, με το μυαλό στη σωστή θέση, διαχείριση που την επιβάλλει η εμπιστοσύνη από την οργάνωση και την Toyota Ελλάς.
Σε πρώτο πρόσωπο
Με την ευκαιρία και βαδίζοντας στο τέρμα της διαδρομής, σφίγγει το στομάχι, φορτώνει ευθύνη η έξω-αγωνιστική σχέση εμπιστοσύνης του 4Τ και του Σ.Χ. με την Toyota Ελλάς.
Αντέχει 35 χρόνια και με σεβασμό στο παρελθόν, συνεχίζουν με αρχές και διαχειρίζονται με τακτ τη βαριά κληρονομιά, οι νέοι άνθρωποι, στο Χαλάνδρι. Κυρίες και Κύριοι, διευθυντικά στελέχη και ρολίστες με προοπτική, αφού φοιτούν στη μεγάλη της αγοράς σχολή, όταν και ο «Τογιοταίος», στέλεχος και στον πλέον απομεμακρυσμένο ντίλερ, διαχρονικά διδάσκει after sales. Γεγονός πως σε επίπεδο στρατηγικής, τους χαρακτηρίζει ένας σπάνιος τρόπος στο μάρκετινγκ με επικοινωνία για σεμινάριο. Αποτέλεσμα ήρεμης δύναμης, συνδεδεμένη με την ιαπωνική εντιμότητα που χαρακτηρίζει την Toyota Ελλάς…
Δείγμα γραφής…
Ο Ηλίας Καραίσκος, μηχανικός, marketing oriented, σε συνεργασία με συναδέλφους του στελέχη ευθύνης για τη χορηγία στο ΡΑ, διδάσκοντας την έντιμη προσέγγιση, πείστηκαν από τον Τάκη Πουρναράκη και αντιλήφθηκαν την επιτακτική ανάγκη το «0» να είναι Toyota. Όπως και το «00» στα χέρια του Άγγελου Ζήβα, όπως και όλα τα αυτοκίνητα των στελεχών.
Ο Ηλίας το πήρε επάνω του και το λευκό Toyota GR Yaris, των ειδικών αποστολών και εσωτερικών υποθέσεων, ταξίδεψε στην Ιταλία. Τοποθετήθηκαν υψηλού επιπέδου καλούδια, αντικαταστάθηκε η ανάρτηση και γενικότερα τα άκρα, ενώ τοποθετήθηκε προστατευτική πόδια που θα ανταποκρινόταν και στην Ξηρονομή!
Σήμερα δεν προκύπτει τέτοιο «λατομείο», ενώ διατηρήθηκαν τα ουσιαστικά μηχανικά μέρη. Δεν αυξήθηκε το βάρος, αφού καταρχήν αφαιρέθηκαν οι επενδύσεις κ.α. ώστε να ισορροπούν με ό,τι προστέθηκε. Αντίστοιχα, δουλεύτηκαν οι θόλοι ώστε να τοποθετηθούν τροχοί των 15 ιντσών με αντίστοιχα τρακτερωτά της Pirelli από το πάνω ράφι.
Η αγωνία μαζί με τη λαχτάρα…
Συνδυασμός που απαιτεί υπομονή, αλλά σε αυτή την περίπτωση προκύπτει εμπιστοσύνη που ξεπερνάει την καθυστέρηση στο σαλόνι των αφίξεων.
Στη Ζήρια λοιπόν Σάββατο πρωί για δοκιμή γνωριμίας και νιώθεις νεαρός. Λεπτομέρεια οι συγκρίσεις. Σημαντικά τα συναισθήματα. Το βλέπεις, πατάει υπέροχα, ενώ ανατριχιάζεις από τη συμπεριφορά του Λεωνίδα και του Λάμπρου Κύρκου που διδάσκουν γνώση και επαγγελματισμό. Ο Σωτήρης Σκαλτσάς να φροντίζει τις λεπτομέρειες για το δέσιμο στο τύπου μπάκετ κάθισμα με τις κόκκινες αγωνιστικές ζώνες των τεσσάρων σημείων. Ο Δημήτρης Βαζάκας περιμένει τη σειρά του για το δεύτερο γύρο, ο ΕΛΕΜ φροντίζει για την ασφάλεια του δρόμου, Λάμπρος και Νικ Ζακ παρακολουθούν. Ο κ. Καραίσκος διαχειρίζεται την αγωνία του με πολύπλευρα συστατικά ενδιαφέροντος. Αγωνία και ενδιαφέρον, απάντηση στη δική μας λαχτάρα, από τον Τάκη Πουρναράκη και τον Παύλο Αθανασούλα, με την Ανίτα στο αρχηγείο και τον κ. Νίκο στην πλατεία να αναμένουν το τελικό συμπέρασμα.
Με συνοδηγούς Πρωταθλητές
Με τον Λάμπρο Κύρκο καταρχήν, να οδηγεί και αυτός χωρίς τιμόνι από δεξιά, σχολιάζοντας και δίνοντας οδηγίες με αυτόν τον απίστευτο τρόπο των Κυρκαίων που κυριαρχεί το τακτ. Τους Κύρκους που με εξαίρεση τον Παναγιώτη και τον Δημήτρη τον Bardhall δεν τους καταλαβαίνεις αμέσως, αφού μιλούν γρήγορα όπως η αφεντιά μου, ενώ όταν συνοδηγούν ή οδηγούν, μεταμορφώνονται και «ακούγονται» όπως οι υψηλόφωνοι σε όπερα.
Το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται, οι αναρτήσεις λειτουργούν, είναι μακριές οι σχέσεις αλλά πρώτη θα κατεβάσεις μόνο αν βρεθείς με λίγα χιλιόμετρα σε ανηφορική φουρκέτα. Επιλογές: κατάργηση της αντίδρασης σε αλλαγή πορείας, πρόγραμμα πίστας με τη ροπή να διανέμεται 50-50, αφαίρεση των συστημάτων ελέγχου. Το βάρος κρύβεται, η ευελιξία εντυπωσιάζει και όταν ζεσταινόμαστε, «ωχ ωχ Λαμπρούκο» τελειώνουν τα φρένα.
Ακολουθεί ο Δημήτρης, οι παρατηρήσεις του είναι αντίστοιχες και μετά, ο Λεωνίδας μας επαναφέρει στην τάξη. «Έλα πιο μπροστά στο κάθισμα να φτιάξουμε τις ζώνες, να έχεις τον έλεγχο και δες τα φρένα ξανά». Δίπλα ο Νικόλας Ζακχαίος. Το GR με το «0» επιμένει να φορτίζει όπως πριν είκοσι χρόνια, όταν οδήγησα σε αγώνα Corolla WRC. Τώρα με τον Ζακ ανέβηκαν τα συναισθήματα. Έχεις τον κορυφαίο δίπλα σου, ταίρι του παιδιού μας. Τον ακούς, διαβάζει και οδηγεί, συνδυάζεται μαζί σου και το αποτέλεσμα, επιτρέπει να πιέσεις. Απολαμβάνεις. Αλλάζεις την πορεία και διορθώνεις. Έχεις την αίσθηση ότι το φοράς, δείγμα της εξαιρετικής δουλειάς στο στήσιμο του.
Ολοκληρώνουμε. Ευχαριστούμε κ. Καραίσκο, τιμή μου Νικόλα, τα σέβη μου «Λέα» μου, ίδιος όπως σε γνώρισα τότε στο Διόνυσο, πριν πενήντα χρόνια.
Η συνέχεια, την Πέμπτη 7 Σεπτέμβρίου. Ανατριχίλα στην Ακρόπολη και πάμε πλατεία και ας χιονίζει. Είναι τα προεόρτια που κοστίζουν αλλά εκτιμάς, λιθαράκι σε μια σημαντική προσπάθεια. Απαραίτητη και η μηδαμινή προσφορά, ώστε να αντιμετωπίσεις αισιόδοξα και με σεβασμό το επόμενο μεγάλο τριήμερο, ειδικά το Σάββατο με τις 3×2.
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς._ Στρατισίνο