Ζει ο βασιλιάς και δείχνει το δρόμο… Για την ΒΜW X5 xDrive45e o λόγος.
Γνήσια plug-in hybrid, με πιστοποιητικό το καλώδιο φόρτισης ρεύματος και επαλήθευση του μεγέθους της μέσα από τη χρήση της. Μια εβδομάδα στα χέρια μας και ο Μιχάλης Σταυρόπουλος κατάφερε να τη χρησιμοποιεί «πολιτισμένα». Φόρτιση από τη βάση της Fortisis στα γραφεία μας και όλο αυτό σε καθημερινή βάση έδωσε τη δυνατότητα της μετακίνησης στον Μ.Σ. με σχεδόν μηδενικό κόστος. Το κυριότερο, την οδηγήσαμε έπειτα από ήδη πέντε μέρες παραμονής της στο περιοδικό και τη «βρήκαμε» φουλ από καύσιμο, όπως μας τη διέθεσε ο Κωσταντίνος Διαμαντής, που διδάσκει επικοινωνία με ευγένεια, χωρίς κραυγές – και την απολαύσαμε.
Είχαμε προβληματιστεί με τη Χ7, κάτι μας έλειπε από τη Χ6 και το είχαμε ανάγκη όλο αυτό. Εξελίχθηκε μάλιστα σε διαδικασία το ποιο SUV κύρους στη Large εκδοχή είναι ο αρχηγός. Μην ξεχνάμε, αυτοί, οι Βαυαροί, ξεκίνησαν το χορό με την πρώτη Χ5 με τον 4.4, ενώ ήταν αξιοπρεπής και η 3.0. Η μεγάλη, η πρώτη σε μπλε από την Intercar και η μικρή, η ασημί από τη «Σπανός». Τότε, που μας διατέθηκε το αυτοκίνητο της κ. Μαρίας Σπανού, με εντολή του Μίμη. Ένα του έλεγες, δέκα καταλάβαινε, όπως ακριβώς και σήμερα με τον Γιώργο του. Από την Intercar και η 4.8 is με τα πολύ χαμηλού προφίλ λάστιχα, το καλύτερο SUV ever στην άσφαλτο, το «όπλο» που στρίμωξε στα σχοινιά το περιβόητο RR Sport με τους 440 ίππους. Εκείνο το μαύρο που έφεραν από την Αγγλία ο Νίκος Κουνίτης με τον Θανάρα, και ο Νίκος Μπέλλος το πούλησε πριν καν… βγει από το φέρι, ενώ ουδείς σχολίασε τα αποτελέσματα του τεστ, παρά τη συγγενική σχέση. Για πάντα πολιτισμένοι οι Λεωνίδας Μανιατόπουλος, Νίκος Μπέλλος.
Χ5 d…
H τρίλιτρη. Την οδηγούσες και λάτρευες το πετρέλαιο. Έδενε υποδειγματικά ο κινητήρας και έχουν περάσει δέκα χρόνια από τότε και αντίπαλο δεν της βρήκαμε. Οδηγούσες διάφορα της κατηγορίας, σχολίαζες «X5 3.0d δεν είναι» και παρέδιδες το πηδάλιο για την τυπική διαδικασία. Ήρθαν τα υβριδικά, με λίγο η κάμποσο ρεύμα, κυρίως από τη Volvo, με το Τ8 να καταστρέφει τις πιστωτικές σου και με την Cayenne που αποδεικνύεται περισσότερο Touareg παρά Porsche. Βελτίωση-άλμα για το Q7, που το θέλεις για τους χώρους του, αλλά Χ5 δεν είναι. Το ίδιο τροπάριο λοιπόν και μόνο τα καλά RR και ειδικά το κλασικό σε υβριδική εκδοχή σε έβαζε σε σκέψεις…
Επιστροφή στην κανονικότητα
Με τη δοκιμή της X5 xDrive45e, τα δεδομένα επιστρέφουν στη φυσική τους θέση και ακόμα και τα καλά Range θα δυσκολευτούν, χάνοντας εν τέλει στα σημεία, ενώ στην εξίσωση δεν προκύπτει χώρος για Porsche, Mercedes και Audi. Για Volvo; Ιεροσυλία.
Σε συνδυασμό με την I-Pace, που ψάχνει αντίπαλο στα «μόνο ρεύμα», είναι σαφές πως αυτή τη ΒΜW, η εξελιγμένη Χ5 με τον 6 κύλινδρο 3λίτρο βενζινοκινητήρα τεχνολογίας TwinPower Turbo (286 ίπποι), έναν από τους καλύτερους της κατηγορίας, που εδώ συνδυάζεται και με ηλεκτροκινητήρα (83 kW), αν σε κάτι μπορεί να απειληθεί αυτό είναι οι επιδόσεις και μόνο. Ενδεχομένως από τη Mercedes ΕQC και το Audi e-tron που σεβόμαστε, όντας σε παράλληλη πορεία με το COTY, την Jaguar. Στις ρεπρίζ και μέχρις εκεί όμως η αντιπαράθεσή της με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, αφού ο ανεφοδιασμός τους παραμένει μια δύσκολη άσκηση και αντιλαμβάνεστε γιατί… η Bayern της αυτοκίνησης ξεκινάει με γκολ από τα αποδυτήρια. Το «σκορ», παίρνει τις πραγματικές του διαστάσεις από εκεί και πέρα, με αυτό το «πάτημα ΒΜW» που συναρπάζει τον ειδικό και ξυπνάει τον κουρασμένο. Προσθέσετε το τιμόνι της και στην Τέλεια διαδρομή, χάρη στο ζύγισμα της, έχεις αίσθηση Χ3. Ό,τι προσθέτει υπεραξία σε ευελιξία (εξοπλισμένη και με τετραδιεύθυνση η «δική» μας), ό,τι σε παρασύρει για να οδηγείς πραγματικά. Όπως τότε, με τη Χ5 πρώτης γενιάς και ακόμα καλύτερα με την επόμενη, με τη διαχρονική της αξία να επιβραβεύεται σήμερα με τη σύγχρονη και με ό,τι συνεπάγεται ο κωδικός 45e που σε παραπέμπει στην SUV έκδοση του i8 που θα μας λείψει.
Δεδομένος ο σεβασμός μας στις Μ, αλλά αυτή η Χ5 η επαναφορτιζόμενη υβριδική, κατά την ταπεινή μας άποψη είναι το καλύτερο, το πλέον ισορροπημένο και εύχρηστο SUV κύρους της εποχής, σε περίπου XL μέγεθος, αν θεωρήσουμε XXL την άχαρη Χ7.
Επιμένουμε: Είναι νωρίς για αμιγώς ηλεκτροκίνητα, ακόμα και όταν αφιχθεί το e-2008 που δύσκολα θα αντικαταστήσει το κόσμημα e-208, οπότε μετά το 3008 Ηybrid4 που μας εξέπληξε, αλλάζουμε επίπεδο, και οδηγώντας αυτήν τη Χ5, είναι σαφές πως επιμένουμε υβριδικά.
Συνδυασμός που ταιριάζει απόλυτα και με τη δική μας φιλοσοφία για την αυτοκίνηση. Βλέπετε, δεν είναι τα πάντα όλα Taycan. Εκείνη, απλά μοναδική και είναι σαφές: καθένας στο είδος του._ Σ.Χ.