Πέρασαν 30 χρόνια από την πρεμιέρα στο Τάνις με Κ.Κ. και ποιος ξεχνάει τις λεπτομέρειες, αλλά και ποιον ενδιαφέρουν. Άλλωστε αμφισβητούνται από τον Πρωταγωνιστή, ενώ έχει τεθεί σε ερωτηματικό όλη μας η ζωή, οπότε ας μείνουμε σε βίδες και τροχούς.
Σε κάθε περίπτωση είναι το τιμόνι που μας επιτρέπει να πληκτρολογούμε ακόμα, οπότε ας το σεβαστούμε. Τότε, λοιπόν, ήταν το 106 XSi αγαπημένο και της κ. Ξενάκη που μας ακολουθεί εδώ με συνέπεια, σήμερα είναι το ηλεκτρικό 208 που αρέσει στον κ. Σταυρόπουλο, τον τρίτο της παρέας αφού κάποιος πρέπει να κάνει και τη δουλειά. Βλέπετε είχαμε 19 διαφορετικά αυτοκίνητα στη διάθεσή μας και ευτυχώς σε αυτή την παρέα που δεν τη χαρακτηρίζει η ομοιογένεια, ακόμα μια φορά εργάστηκαν… τα δύο τρίτα, με τον υπογράφοντα να μη μοιράζει αυτόγραφα, αφού εδώ δε μας γνωρίζει ούτε η concierge παρά τη συνεπή παρουσία, αλλά να δοκιμάζει ό,τι δεν είχε γνωρίσει-οδηγήσει μέχρι στιγμής.
Να τα καταγράψουμε…
Με το “καλησπέρα σας, φτάσαμε” πήραμε γεύση από το Skoda Kamiq, που θα στριμώξει το αγαπημένο μας Scala (σ.σ.: σχολιάστηκε πως δε φάνηκε ότι μας άρεσε και μάλιστα πολύ), ενώ θα στριμώξει και τα ξαδέλφια του και κυρίως το Arona, που πορεύεται ικανοποιητικά με πολλά ατού όπως η τιμή του. Τα κεφάλια μέσα και η σκληρή δουλειά σε Αργυρούπολη και κάτω Κηφισιά μόνο καλό θα κάνει στον καταναλωτή που πλέον στη λίστα του θα κατατάξει ακόμα ένα εξαιρετικό Skoda. Δεδομένο ότι το T-Cross είναι τόσο όμορφο, ως μικρότερο Τ-Roc και Tiguan, ώστε σε φορτωμένη, ακριβή εκδοχή να μην έχει αντίπαλο. Εδώ μαζί μας, και σταθμεύει περίφημα ακόμα και δίπλα σε μεγαλύτερα όπως το DS κ.ά. αντίστοιχα της premium κατηγορίας, την οποία θα αναστατώσει για τα καλά στην αρχή του χρόνου το 2008.
Στη συνέχεια; Άσσος και μάλιστα ο καλός. Με το δυνατό, το πλούσιο λογότυπο πίσω, την επιθετική μάσκα, τους μεγάλους τροχούς και άλλες πονηρές λεπτομέρειες στην εξωτερική σχεδίαση που προδίδουν το μέγεθος του συνόλου.
Δεν είναι φουλ Μ αυτή η 135Μ αλλά μόνο τυχαία δε χρησιμοποιούν το “Μ” οι Βαυαροί αφού είναι ένα κλικ περισσότερο δουλεμένη και συνολικά πιο σφικτή σε σχέση με τα αντίστοιχα “S” από Στουτγάρδη και Ίνγκολσταντ. Φρέσκια και αξιόλογη η Α35, κουρασμένο αλλά πάντα αξιόμαχο και λόγω χαρακτήρα το S3, αλλά αφού προέκυψε σύγχρονο «1» θα προβληματιστούν. Είναι η ειδικότητα τους αυτή η κατηγορία ως 5θυρο GT. Άφηναν το χώρο στην Audi, αλλά από τη στιγμή που δήλωσαν συμμετοχή, το αποτέλεσμα είναι το αναμενόμενο και θα λειτουργήσει ως πρόκληση σε σχέση με το νέο Α3. Το σχόλιο, ξεπερνάει την ειδική έκδοση μέχρι την επόμενη μόνο Μ, αλλά θα επανέλθουμε…
Μέχρι τότε, ζήσαμε το όνειρο «σύγχρονη Toyota Supra» αλλά δεν ιδρώσαμε. Υποκειμενικό το ότι σχεδιαστικά δε μας αρέσει, μακριά από εμάς η όποια δυσαρέσκεια λόγω ΒΜW. Κάθε άλλο. Ατού τα μηχανικά μέρη της καλής Ζ4 και απλά αναρωτιέσαι γιατί να μην ασχοληθώ με το γνήσιο που είναι αντικειμενικά όμορφο. Στο όνειρό μας, ξεφυλλίζουμε άρθρα με την προηγούμενη Supra, αυτήν με την τεράστια αεροτομή. Η πρώτη γεύση με την κόκκινη και τον Θοδωρή Τσίκα στη Γερμανία και κυρίως στη συνέχεια με την ασημί και τον Κώστα Λακαφώση. Το αυτοκίνητο το οποίο έλαμψε στην έκθεση executive cars που οργάνωνε η εταιρεία του κ. Θεοχάρη Φιλιππόπουλου. Προφητική σύμπτωση και πρόκειται για ένα από τα δέκα αυτοκίνητα στην καρδιά του petrolhead, κάτι που δεν προκύπτει για την πολυδιαφημισμένη σύγχρονη. Άβυσσος πλέον το χάσμα γενεών σε σχέση με τους νεότερους δοκιμαστές. Οπότε, ίσως μετά τον Οκτώβριο του 2020 στα αρχικά-υπογραφή να προστεθούν και τα χρόνια, όσων συνεχίζουν.
Σκάγκεν ΙΝ-OUT…
Πάμε γήινα για έναν πραγματικό καφέ στο λιμάνι και μόνο τυχαία δεν επιλέξαμε τα Clio και 208 στις ντίζελ εκδοχές τους. Διαφορετική η προσέγγιση των δύο Γάλλων, με την Peugeot να επιμένει έντιμα στην κατηγορία Β και τη Renault με αμάξωμα που δε διαφέρει από το τρέχον, το οποίο στο μάτι ακροβατεί ανάμεσα σε Β-C προσφέροντας ένα μικρότερο Megane που ούτε θα πάρουμε ούτε θα ψηφίσουμε. Εκτίμησή μας ότι κάθε σοβαρό αυτοκίνητο που διεκδικεί τίτλο σε κάθε αντιπαράθεση, πρέπει να έχει το δικό του στυλ. Την προσωπικότητα που το διαφοροποιεί. Στοιχείο που θα βρεις στο 208. Ατού ο κινητήρας της Renault στα δύο ντίζελ της άτυπης συγκριτικής μας δοκιμής, αλλά μέχρις εκεί. Το 208 συνολικά, με τιμόνι για GTi σε προκαλεί ώστε να μετακινήσεις, να οδηγήσεις και να ψηφίσεις. Λεπτομέρεια με σημασία, ότι κερδίζει το συμπατριώτη και στην άτυπη αντιπαράθεση του κλεισίματος της πόρτας. Για το συγκεκριμένο ζευγάρι αντικειμενικά στοιχεία θα βρείτε στους 4Τ Οκτωβρίου, όπου η κ. Ξενάκη αναλύει τις εκδοχές με κινητήρα βενζίνης που θα μας απασχολήσουν. Αντίστοιχα, ο Μ.Σ. θα μας ενημερώσει για την ηλεκτρική εκδοχή, με τους Γάλλους να θεωρούν εύκολα τα 300 χλμ. αυτονομίας και τους Έλληνες να ανταποκρίνονται ετοιμάζοντας αναβάθμιση των εγκαταστάσεών τους με παροχή ρεύματος!
Επίλογος με την 118i…
Θέλουμε να το κρύψουμε ότι μας άρεσε και μας ενθουσίασε αυτή η προσθιοκίνητη ΒΜW, ώστε να υποκριθούμε τον προδομένο, αλλά μας ξεπερνάει.
Τι έφτιαξαν; Δημιούργησαν! Καμιά σχέση με Active Τourer. Ψυχραιμία. Αδιάφορο αν σε κάποιους δεν αρέσει ως σχεδίαση. Σεβασμός. Πρόκειται για τεράστιο αυτοκίνητο που απογειώνει την ποιότητα σε κάθε μέτρηση και πιστοποιεί νέα τάξη με άλλο ήθος σε σχέση με την μπροστινή κίνηση. Ακόμα και ο αμφιλεγόμενος ευρύτερα 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας που σε εκνευρίζει π.χ. σε Mini ή Χ1, εδώ κουμπώνει περίφημα και σε αγγίζει ως ένα καλό 4κυλινδρο σύνολο όπως για παράδειγμα αυτό της Mercedes, που σε αυτήν την επί μέρους αντιπαράθεση έχει το πάνω χέρι. Η συνέχεια όμως είναι διαφορετική με το σφιχτό πάτημα να ενθουσιάζει και να σε παρασύρει, χαρίζοντάς σου χρόνια ζωής – ακόμα και με λιγότερους από 140 ίππους. Απίστευτο, αλλά διαγράφεις τροχιές με σιγουριά που ξεπερναει κόκκινες γραμμές, ενώ φτάνεις σε σημείο να αναζητάς τα puddles για την πλήρη αξιοποίηση του συνόλου, με προστιθέμενη αξία από το αυτόματο κιβώτιο που λειτουργεί και ως κάλυψη των μειονεκτημάτων του κινητήρα.
Μας άρεσε πολύ η νέα Σειρά 1 που άργησε, αλλά ήρθε όπως αρμόζει σε μια σύγχρονη, εντελώς νεα BMW και μακάρι σε Μόναχο, Σάλτσμπουργ και Κάτω Κηφισιά – «Δυτική όχθη», να υποστηρίξουν την παρουσία τους στο θεσμό μας και να διεκδικήσουν τον τίτλο.
Το «μικιό» τους, το 118i αρκεί. Θα επανέλθουμε με την αισιοδοξία ότι η δοκιμή στην Ελλάδα θα κοσμεί το τεύχος Οκτωβρίου 2019 του περιοδικού. Σωστά, για το συναίσθημα τα κάνεις όλα. Διαφορετικά, γιατί να ζεις;_ Σ. Χ.