Πέραν των άλλων, πρόκειται για το moto του Γιάννη Πλάγου σε κάθε του δραστηριότητα· ο δικός μας άνθρωπος, ο policeman της διπλανής πόρτας, που είχε τη στιγμή του στο Ράλλυ στη Λαμία.
«Η άλλη άποψη», από τις αγωνιστικές αναλύσεις με υπογραφή «Στρατισίνο», που γνωρίζει το πώς και το γιατί, από έναν σπουδαίο αστυνομικό-αθλητή-πρωταθλητή, ως αντίδραση στην αστοχία, όταν παλεύεις για το καλύτερο, στη μάχη με το χρονόμετρο.
Προχθές, στο διεθνές Ράλλυ Φθιώτιδας, ο Γιάννης Πλάγος, ο ταχύτερος policeman στον πλανήτη, επαλήθευσε τη φιλοσοφία ζωής του, αξιοποιώντας τόσο την ποιότητα του συνοδηγού του, Άλκη Ρέντη, του Βολιώτη gentleman δίπλα του, όσο και του τέρατος της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως αποδείχθηκε το αγωνιστικό περιπολικό, το Peugeot 208 Rally4 της EMC.
Διήμερος αγώνας με υπεραξία, όντας σε διεθνές ημερολόγιο, που κρίθηκε μάλιστα μεγάλος για τη σύγχρονη εποχή με ράλλυ περισσότερο τύπου σπριντ, παρά με την καθαρή έννοια του θεσμού όπου η διάρκεια δοκιμάζει την αξιοπιστία της μηχανής και τη στρατηγική των ανθρώπων. Στα μπάκετ και στην περιβόητη τέντα στα pits, στο SP.
Το πλήρωμα του Peugeot έχει αποδειχθεί συνδυασμός ικανός για όλα, και άλλωστε δεν ξεκίνησαν τυχαία δυνατά τοποθετώντας το γαλανόλευκο χάτσμπακ των 1.200 κιλών ψηλά στην κατάταξη με το «καλημέρα». Στη Μοσχοκαρυά, σε συνθήκες ειδικής διαδρομής-Ανάβασης που απαιτεί ευφυΐα, ειδικά όταν διαθέτεις 200 ίππους σε 1.200 κιλά, ό,τι διαθέτει σε απόθεμα αυτό το πλήρωμα. Η συνέχεια ζεστή, αφού έχουν ανέβει όλες οι θερμοκρασίες με τη δεύτερη ειδική διαδρομή, την απαιτητική Υπάτη, στο πρόγραμμα.
Ο ρυθμός είναι 10/10 και ο οδηγός ακούει το τραγούδι του συνοδηγού του σε καλά γραμμένους στίχους, σημαδεύει όπως συνηθίζει και εκτελεί υποδειγματικά. Αν έχεις παρακολουθήσει Πλάγο, άλλωστε, ξέρεις. Οδηγεί όπως όταν εξασκείται με το όπλο του. Με απόλυτη ακρίβεια και την προσήλωση που τον χαρακτηρίζει. Ο Άλκης επαναλαμβάνει όπου έχει το χρόνο τη λεπτομέρεια στις σημειώσεις χωρίς να επηρεάζει το ρυθμό, ενώ χρωματίζει υποδειγματικά όπου οφείλει να αναβαθμίσει την εμπιστοσύνη ή να επισημάνει την παγίδα. Αποδεδειγμένα εξαιρετικό το δέσιμο μεταξύ τους, και το Peugeot, που το έχουμε συνηθίσει σε πτήση κυρίως στο χώμα, δείχνει τις δυνατότητές του και στην άσφαλτο, με ατού το πλαίσιο. Με ρυθμίσεις που θα πετύχεις μόνο σε συνεργασία με τον Κώστα Σπύρου της EMC.
Ξέχνα τη στραβή στιγμή
Ένα χιλιοστό λάθος στην τοποθέτηση, και ο μαέστρο ξέρει ότι δεν υπάρχει σωτηρία. Σε αυτές τις περιπτώσεις εκτός ελέγχου της πρόσφυσης, ο έμπειρος που οδηγεί και με τη σκέψη του, όπως ο Πλάγος και όλοι οι πρωταθλητές, κολοσσοί, τύποι κλάσης και Αυγερόπουλου, Αμαξόπουλου κ.ά., λάτρεις του ακατόρθωτου, η πρώτη αντίδραση είναι να το σώσεις. Το αμάξι, στη συνέχεια τον συνοδηγό σου, και βέβαια λειτουργεί και το αυθόρμητο συναίσθημα για τη δική σου προστασία. Ξέρετε, ο φόβος της στιγμής χαρακτηρίζει τους καλύτερους. Στην περίπτωση των Πλάγου-Ρέντη στην Υπάτη-1 προσθέστε και την προστασία του πολίτη-θεατή. Η προτεραιότητα, όπως αποδείχθηκε, για τον άνθρωπο του νόμου και της τάξης, πρέσβη οδικής ασφάλειας, και το πρώτο του μέλημα είχε να κάνει με το να περάσει το «208» με τροχιά που να μη φέρει σε δύσκολη θέση τους άψογα τοποθετημένους από την οργάνωση θεατές.
Θα πείτε, «όλα άψογα, τι γράφεις, μωρέ Στράτη;». Τότε λοιπόν ο κίνδυνος απογειώνεται, στην αστοχία, όταν όλα τέλεια και έχεις παρασυρθεί για το τέλειο οδηγώντας, οπότε «ποτέ μη λες ποτέ», μη γνωρίζοντας την κατάληξη της υπέρβασης, αποτέλεσμα σε κρεσέντο που χαρακτηρίζει τον καλύτερο. Σε αυτή την περίπτωση, απαιτούνται αντανακλαστικά Πλάγου, με το φιλότιμο σημείο αναφοράς και τον τρόπο του προστατεύοντας τους ανύποπτους τρίτους, ώστε η ζημιά να περιοριστεί σε υλική διάσταση μακριά από τους ανθρώπους. Αντίστοιχα, το Peugeot 208, όπως και το C3 Rally2, την επομένη, ως πραγματικά θησαυροφυλάκια, προστάτεψαν τα πληρώματα, και είναι αυτονόητες οι ευχές μας για ταχεία ανάρρωση στον Νίκο Α. Ζάχο, ενώ περαστικά και «πάλι καλά» στον Γιώργο Παρασκευαΐδη, που με τον συνοδηγό του άφησαν επίσης γαλλικό αποτύπωμα με σφραγίδα «306» (bizou) στη διαδρομή Μπράλος-Παύλιανη την Κυριακή.
Βαριές υλικές ζημιές σε πλήρη γαλλική γκάμα, ό,τι επιδιορθώνεται, αφού με τη μαεστρία του Πλάγου στη μία περίπτωση και με πολλή τύχη στις άλλες δύο, έχουμε να λέμε για στραπατσαρισμένα μέταλλα και πληγωμένο εγωισμό – ό,τι γιατρεύεται.
Κακά τα ψέματα, η σοφία των πληρωμάτων περιορίζει την αστοχία, τα σωστά προετοιμασμένα αυτοκίνητα εκμηδενίζουν την πιθανότητα τραυματισμού του πληρώματος και δε σχολιάζουμε έτσι απλά «Άγιο είχαμε» για την προστασία του πολίτη-θεατή, έργο των πληρωμάτων και της οργάνωσης. Όπως η ΑΛΑΛ, που δίδαξε στην αντιμετώπιση κρίσης, όπου και όπως εκφράστηκε.
Γεγονός πως όλα για κάποιο λόγο γίνονται, και στη Φθιώτιδα το Σάββατο και την Κυριακή δοκιμάστηκε και η ποιότητα της κοινότητας των ελληνικών αγώνων, που αρίστευσε. Άλλωστε, το μέγεθος των αγωνιστικών δε μετριάζεται από το γνωστό κίτρινο ρεπορτάζ στην περιοχή, με δημοσίευση φωτογραφιών του κατεστραμμένου «Σε Τρουά».
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς._ «Στρατισίνο», παλιός διεθνής αθλητής, καμία σχέση με «διαιτητή»…
Φωτογραφίες: R Press – Γρ. Τύπου