X
Blog

Σαφάρι 4TΡΟΧΟΙ – Ανέκδοτα με αστοχίες και ατυχίες

Δεν ήταν πάντα η Τέλεια Διαδρομή, και σημαντική ήταν η διαχείριση της κρίσης όπως προέκυπτε υπό πίεση - ή και όχι, αφού η άσκηση των Δοκιμών, που εξελίσσεται στο δρόμο, κρύβει εκπλήξεις…

Πολλά τα απρόοπτα, όπως και πολλά τα χρόνια, σε συνδυασμό με τις εκατοντάδες δοκιμές και τα χιλιάδες χιλιόμετρα σε δρόμους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, στη 45χρονη κοινή διαδρομή μας, από το 1980. Με τις δοκιμές να απογειώνονται από το 1990, με αφορμή την απόσυρση, την καθιέρωση των Ιαπώνων με Nissan-Toyota και την κάθοδο του Κορεάτη, έργο του Πάνου Δάβαρη…

Σημαντική η διαχείριση της αστοχίας όλων μας από τον Κώστα Καββαθά και στην πορεία από την αφεντιά μου. Σε συνδυασμό βέβαια με τη σωστή αντίδραση των ιδιοκτητών των αυτοκινήτων δοκιμών, στη συντριπτική τους πλειονότητα των αντιπροσωπειών αυτοκινήτου. Επί του προκειμένου συνεργάτες μας, και ήταν μαγικός ο τρόπος επικοινωνίας του Καββαθά μαζί τους, ιδρυτή σχολής που ο ειδικός Τύπος ακόμη ακολουθεί. Λογικά, σε μελαγχολία ο K.Κ. με τις κοινές πλατφόρμες κ.ά. που περιορίζουν την κριτική, και είμαστε οι τελευταίοι που αναγκαστικά ακολουθήσαμε το value for money που κρύβει αλήθειες…

Ανέκδοτα

Είναι γεγονός ότι χάνεται η ψυχραιμία για ένα λάθος στη μέτρηση ή στη φωτογράφιση, ακόμα και στις συνεννοήσεις για την οργάνωση μιας συγκριτικής δοκιμής, ουδέποτε όμως στη στραβή, ίσως και λόγω της αγωνιστικής εμπειρίας…

Σήμερα σκέφτεσαι και καταγράφεις με χαμόγελο ακόμα και τη «μετατροπή» σε χάτσμπακ του κόκκινου Sunny N12 έξω από του Φλόκα στην Κηφισίας, την επανασχεδίαση του σταθμευμένου Insignia ή την αλλαγή της πίσω όψης, όταν αυτοκίνητο Δοκιμής συγκρούστηκε με την όπισθεν σε δέστρα στο λιμάνι στο Λαγονήσι. Τότε, χωρίς κάμερες…

Διάφορα πιο «άγρια»…

… όπως ένα R21 λιγότερο, στο δρόμο από Τρίπολη προς Καλαμάτα, με τον Γιώργη Χαριτόπουλο της ΜΑΒΑ, έναν κύριο του χώρου, να απορεί και να ψιθυρίζει με νόημα, αλλά μέχρις εκεί. Αντίστοιχα, σε μαύρα χάλια και σε νταλίκα της ΕΛΠΑ επιστρέψαμε στην Ίντερκαρ τη Ζ3 Coupe. To γκρι σε σχήμα όπως το «παπούτσι», που πληγώθηκε φεύγοντας από την Αράχωβα, με κατεύθυνση τη Λειβαδιά. Η καταστροφή της περίπου κόκκινης 318 is κατηφορίζοντας από τα Καλύβια προς την παραλία, αστοχίες σε μετρήσεις στη Θήβα και σε φωτογράφιση στον Ελικώνα.

Σοβαρές οι ζημιές στα Μέγαρα πέρα από λάστιχα, όπως με την 1M και το R8. Στη μία περίπτωση, μάθημα για τη σχέση μας με αναγνώστες και ρεσιτάλ αντίδρασης από τον Νίκο Ταγκούλη, παρά το περιβόητο, υπογεγραμμένο μάλιστα «συμβόλαιο» σε περίπτωση ατυχήματος. Στην άλλη, προστιθέμενη αξία στην εμπειρία του δοκιμαστή-εξαιρετικού οδηγού, με άψογη αντίδραση από τον Θανάση Αγγελή και τον Δημήτρη Καβούρη.

Σημαντικά τα επιφανειακά μικρά, με δύο λάστιχα και τις ζάντες off στο λευκό Clio 16V, όπως και με το καλό, το μαύρο R21 Quadra του «ΆλΜαν», σε μπούκα ανεβαίνοντας προς τα Καλύβια – και συγγνώμη, Βig Boss. Οι τροχοί ειδικά, ιδιαίτερα ευάλωτοι σε τέτοιες ασκήσεις, και ακολουθεί η φανοποιία.

Light, όμως, όπως όταν με τον Θ.Τ. δίπλα μου εμβόλισα με την καλή Supra ένα «205» στη Γερμανία. Από πίσω σε έξοδο της εθνικής, όπου προπορευόμενη κυρία σταμάτησε, έτσι ξαφνικά, και ακόμη της τα ψέλνει o «Polizei». Φανοποιία και σε κουπέ κάπου στα Καλάβρυτα με Κ.Κ., Σ.Κ. και «ΜπιΤζι», συνδυασμός-το φουλ της αφηρημάδας.

Ελάχιστες οι ζημιές σε μηχανικά μέρη, όπως τα ημιαξόνια σε Audi 80 και Saab 9.3 και το κιβώτιο του Ibiza, από άτσαλο κατέβασμα στο Μέγαρο, και ήταν ψύχραιμος ο «Παπ», όπως και με το κάρτερ του Toledo στα Σκούρτα για την κάλυψη του Camel Trophy. Τότε ήταν η εξαιρετική Δήμητρα Κατσορίδα στην Τεχνοκάρ. Με αρχηγό «Λέβη», the real boss, που δίδαξε υπομονή στην υποστήριξή μου όταν ήμουν οδηγός τους, αλλά και όταν καταστρέψαμε ένα Leon σε αγώνα, κατεβαίνοντας ψυχωμένα τη Φτέρη. Τότε και πάντα δίπλα μας ο Νίκος Παπασταθόπουλος, επιπέδου όπως είναι σήμερα ο Γιάννης Κάττωριτς της Ford, ίσως κ.ά. με λιγότερα πτυχία αλλά τσαγανό συνδεδεμένο με σεβασμό, αποτέλεσμα της διδασκαλίας Κ.Κ. από Auto Express και 4T.

Ψυχραιμία, και όταν πλήγωσα την 3η στην Barchetta, τότε στη Fiat ήταν ο «Τάγκος». Ενώ -υπήρξαμε τυχεροί- ήταν η κ. Πατέλη στη Fiat όταν συνεργάτης μας και άλλοτε δικός τους πλήγωσε τελεσίδικα τη λευκή MiTo QV…

Σημαντικοί οι παλιοί PR, θηρία όπως Ιερωνύμου, Γιαννακοπούλου, Αγρογιάννη και βέβαια ο Αγγελής, επίσης η Καμπίτση, ο Μαρτίνος, ο μετρ John κ.ά., όπως οι κυρίες στη Mercedes, στου Δάβαρη και ο Κ.Δ. στην BMW. Ξεχωρίζει ο αείμνηστος Γιώργος Παππάς, η επιτομή του press officer, με πτυχία Nissan, Toyota και διδακτορικό στου Σαρακάκη.

Γεγονός πως, από τη στιγμή που υπήρχε έντιμη συνεννόηση-ενημέρωση, διαχειρίζονταν κομψά τις κρίσεις, έχοντας τη στήριξη των επικεφαλής που δίδασκαν συμπεριφορά.

Τα δύσκολα

Νομίζω στην κορυφή τοποθετείται το ατύχημα του Σωτήρη με το Golf, οπότε τραυματίστηκε σοβαρά ο άνθρωπός μας, και ήταν συγκλονιστικές οι αντιδράσεις. Η δική του με υπομονή και ευγένεια για Όσκαρ, όπως και των ανθρώπων της Κοσμοκάρ, συνεργατών που έδωσαν ειλικρινή βαρύτητα στον άνθρωπό μας, αγνοώντας το μέγεθος της ζημιάς. Ακριβώς όπως και παλαιότερα με το Allroad στον Διόνυσο, με υποστήριξη από αναγνώστη-φίλο, που περνούσε από εκεί και έβαλε πλάτη στον συνεργάτη μας…

Αργότερα, δικαιολογημένα θύμωσαν στην Αργυρούπολη με την καταστροφή του T-Roc, αλλά δεν αντέδρασαν τυπικά… Όπως άλλωστε και πριν από πολλά χρόνια, στην υπερβολή με το RS2 στον Καρέα. Δεν τους άρεσε, αλλά έμειναν ψύχραιμοι, και σε αμηχανία η αφεντιά μου, με τους συναδέλφους-συνεργάτες μας να μην αντιλαμβάνονται το μέγεθος της ζημιάς, εκτός του κόστους… Εδώ το αγωνιστικό DNA υπερίσχυσε του μάνατζερ… Αστοχία μου.

Ακολουθεί η ατυχία μας σε βρεγμένη πίστα με το ΚΤΜ, και εδώ η αντίδραση υψηλού κόστους είχε την υπογραφή του Πάνου Καράμπελα, του οικονομικού μας στις Αττικές, του μόνου που αντιλαμβανόταν το μέγεθος 4Τ.

Άγιο είχαμε (σε πρώτο πρόσωπο)…

Τα πολλά όμως ήταν τα «παρ’ ολίγον», τα «ωχ, ωχ», όταν π.χ. στα χέρια μου ξεκόλλησε το 2λιτρο Ritmo 16V, αργότερα GTi-1.8, ως πρωτότυπο στην Ιταλία, οπότε γλίτωσαν ο «ΜπιΤζι» που φωτογράφιζε και το αμάξι, παρόντος του Κ.Κ.

Σε άλλη αποστολή, ο Boss πέρασε στη θέση «P» τον επιλογέα φρενάροντας από 120 χλμ. με την 928 S4. Χαμπάρι δεν πήρε το κιβώτιο του θηρίου.

Αντίστοιχα, δεν αυξήθηκαν οι ρυτίδες του Μ.Σ. όταν «κρυφτήκαμε» πίσω από φορτηγό βάζοντας τη μούρη του Audi 200 V8 κάτω από την ανοιγμένη πίσω πόρτα του σε παράλληλη θέση με το δρόμο, στις μετρήσεις στην Κερατέα-καρμανιόλα, ώστε να αποφύγουμε τη μετωπική με πολλά χλμ.

Αλλαγή σκηνικού

Στο φιλόξενο Kartodromo, όπου οι 4T δεν πλήρωσαν ούτε ένα ευρώ για τη χρήση του, και αναρωτιέμαι πώς δε χτύπησα τον Θάνο με το RX-7… Μετακινήθηκε-πήδηξε το θηρίο, παρά το βάρος του, και πραγματικά ήταν ο Θεός μαζί μας.

Χωρίς «παρ’ ολίγον», αλλά στον τοίχο βρέθηκε το Fiat Bravo όταν μάγκωσε το χειρόφρενο με λάθος χειρισμό από το αγωνιστικό μου χέρι, με καταστροφή, αφού ο «Τάγκος» δεν το έφερε ποτέ ξανά στην κυκλοφορία. Ο Νίκος Ταγκούλης, εξαιρετικός οδηγός και γνώστης με άποψη για τον ειδικό Τύπο, η οποία δεν ήταν πάντα σύμφωνη με τα «θέλω» μας, αλλά σεβαστή, αφού ήξερε πολύ καλά και το προϊόν που εκπροσωπούσε.

Το χειρότερο του Σ.Χ.

Όταν έχασα την Βoxster στην εθνική σε υδρολίσθηση, έχοντας δίπλα μου τον Μιχάλη Σταυρόπουλο. Τραυματίσαμε ένα διερχόμενο up! και πληγώσαμε την κούκλα «718»· πάντα θα θυμάμαι τη διαχείριση της κ. Μάιρας Πασιά στην υψηλού κόστους αστοχία. Η Μάιρα, θεματοφύλακας του δόγματος Porsche, με τον σπουδαίο Σωτήρη Χατζίκο τότε επικεφαλής της Μοτοδυναμικής, ο τέλειος συνδυασμός, διδάσκοντας συμπεριφορά Porsche με άρμα την «911». Ό,τι αντιλαμβάνεται η κ. Σοφία Μητράκη, γνωρίζοντας και πώς φτάνει το μέγεθος της Porsche στο σημείο πώλησης.

Ειδική άσκηση για το αυτοκίνητο το μάρκετινγκ, οι πωλήσεις, η επικοινωνία, όπως αντίστοιχα η εμπορική και η γενική διεύθυνση, με συμπεριφορά προς τον ειδικό Τύπο που κάνει τη διαφορά.

Δυστυχώς, από τότε που οι PR δεν αναφέρονται στον Γενικό Διευθυντή, ενώ εμπλέκονται στη διαχείριση των διαφημιστικών μπάτζετ, περιορίζεται η δράση με αποστολή-υπέρβαση. Διαδικασία που επιβαρύνει το κόστος έκδοσης αποτελούν τα εξαιρετικά οδοιπορικά του Μ.Σαλ. με τον Θ.Η. Σήμερα που δεν προκύπτουν μετρήσεις, ενώ η δοκιμή των ηλεκτρικών auto εξελίσσεται μετ’ εμποδίων, ελλείψει υποδομών.

Εδώ κάπου ολοκληρώνουμε, και είναι σαφές πως καταρρέει το αφήγημα του Κ.Κ. περί προδοσίας, όταν από εκεί και πέρα εκείνος ξέρει…_ Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!