top icon
Blog

Ρε Πούτιν, έλεος…

Είσαι πλανητάρχης-προδότης, «φίλε» μου, γιατί με τα τερτίπια σου-εγκλήματα σκοτώνεις το όραμα νέων ανθρώπων, με τους παλιούς να ξεφυλλίζουν τα όνειρά τους κάνοντας άστοχες συγκρίσεις.

Με τη γλώσσα στο μάγουλο, λοιπόν, και ταξιδεύοντας στο χθες, ήταν η οικονομική κρίση (το 2010-’12) που μας έστειλε στα τάρταρα. Τότε που έπεσαν και οι μάσκες σε κάθε περιβάλλον, στην περίπτωσή μας με ονοματεπώνυμο.

Υπομονή όμως μέχρι το Δεκέμβριο του 2022, απλώς γιατί τα «τσογλάνια», οι συνεργάτες μας που έχουν αποδειχθεί κομάντο, δικαιούνται την πραγματική καταγραφή της διαδρομής τους, που προσφέρεται για σεμινάριο.

Θα εκπλαγείτε διαβάζοντας ποιος μας επιτρέπει σήμερα να «τραγουδάμε» και, ακόμα περισσότερο, μαθαίνοντας και ποιοι έκαναν προσευχές και τάματα να βυθίσουν το θηρίο και το πλήρωμά του στην καταστροφή, με άλλοθι ότι αυτοί το έφτιαξαν. Αυτοί που εισέπραξαν την ασφάλεια προκαταβολικά, σε επιταγή ημέρας…

Μετά την κρίση

«Θα ισιώσουμε το 2014», έλεγαν οι αισιόδοξοι, όταν ταλαιπωρηθήκαμε βάναυσα το καλοκαίρι του 2015 με τα capital control. Παρά την απόλυτη ευστοχία εσόδων, στην περίπτωσή μας. Απλώς η αμυντική θεωρία συνδέεται με περικοπές προκαταβολικά, αφού το απαισιόδοξο σενάριο της πρόληψης, μία φορά δικαιωμένο, για πάντα εφαρμόσιμο.

Οι «αγωνιζόμενοι»; Υπομονή…

Στη συνέχεια ήρθε ο Covid, και η κοινωνία στην πυρά. Σε αναστολή, «συνεργασία» και τηλεργασία και -μεταφορικά ή και πραγματικά- «στρίβε από μακριά και γράφε στο πόδι. Δούλευε να προκύπτει έσοδο, αλλά χρεώσου και την άδειά σου». Πρακτική για σεμινάριο με τίτλο: «Πώς αμύνομαι εισπράττοντας σε καιρό επιδημίας».

Ακατανόητο για κάποιους ότι το παιχνίδι παίζεται στο γήπεδο, σε χώμα-άσφαλτο με την ταυτότητα στο στόμα. Άλλωστε, πόσο απέχει ένα περίπου ανδρικό περιοδικό της τρίμηνης έκδοσης με δυο-τρεις πληκτρολόγους-μεταφραστές από το σπίτι και φωτογραφίες ό,τι να ’ναι, σε σχέση με την εργασία στο δρόμο για το έντυπο-«Ferrari» που αδυνατείς να αξιοποιήσεις… Η «Ferrari», δύστροπη και ανεξέλεγκτη, τρομάζει την ησυχία των excel, με τους αριθμούς να τσαλακώνουν την ψυχή της.

Σχόλιο από το παρελθόν το παραπάνω…

Είναι γεγονός πως εδώ και δεκαπέντε μήνες λειτουργούμε υποδειγματικά, αντιμετωπιζόμαστε ανθρώπινα και αποδίδουμε αποτελεσματικά. Γενικότερα, ο χώρος του ειδικού Τύπου, μέχρι στιγμής και έπειτα από καιρό, πατάει πάλι καλά. Δημιουργήθηκε μάλιστα μια υγιέστατη κινητικότητα και προέκυψαν μετακινήσεις με ευγένεια, μακριά από τις υπερβολές του παρελθόντος… Σεμνά και ανταγωνιστικά, ό,τι κάνει τη ζωή όλων καλύτερη.

Πρόκειται για τον υγιή ανταγωνισμό, που υποστηρίζει η Alpha Editions στη σύγχρονη εκδοχή της. Με τους στην «Κ» και τη «μαμά» Νίκη Εκδοτική να εξασφαλίζει και την ασφάλεια περιβάλλοντος. Στη Γράμμου, την εκδοτική προσπάθεια συντονίζει κομψά και αποφασιστικά η Δήμητρα Κρίθαρη, σε ένα δημιουργικό περιβάλλον με άριστο κλίμα, όπου βρήκαμε τα πατήματα, και πάμε γραφείο με κέφι από τα παλιά. Όπως στα αθώα χρόνια στη Γοργίου και σε business class επίπεδο στο Κορωπί.

Στοίχημα, το site σε συνδυασμό με τους να λειτουργούν σε δημιουργικό κρεσέντο, με απόδειξη πλέον ότι η σχέση μας με την «Καθημερινή», που εκτοξεύει την ευθύνη μας, δεν είναι ευκαιριακή.

Η αποτύπωση στο excel της Πηνελόπης Μουλά με την ομάδα της σε πτήση και, αφού προσαρμοστήκαμε, απολαμβάνουμε τη στιγμή, συχνά και στο βουνό. Σήμερα, με συμπληρωμένα τα 66 χρόνια και διάθεση 2006.

Εμπόδια

Η έλλειψη σε τσιπάκια για την παραγωγή αυτοκινήτων λειτούργησε ως «χάντικαπ», οπότε προέκυψε υψηλού επιπέδου αντίδραση από τους ικανούς εμπορικούς επικεφαλής της ελληνικής αγοράς. Με αρετές και στο μάρκετινγκ, κάνοντας τη διαφορά.

Οι παραδόσεις καθυστερούν, αλλά το ενδιαφέρον εκτοξεύεται όταν οι παραγγελίες γράφουν άνοδο των πωλήσεων. Αναμονή 8-12 μήνες, όπως για τα ακριβά αυτοκίνητα το 1990, αλλά το σύστημα προσαρμόστηκε και ο καθένας κάνει το κουμάντο του, στηρίζοντας και τον ειδικό Τύπο.

Εκτίμησή μας, ότι έπειτα από ένα δύσκολο πρώτο τρίμηνο που ξεπεράστηκε χωρίς απώλειες, υπό κανονικές συνθήκες, η αγορά θα έχει θετικό πρόσημο στο δεύτερο εξάμηνο.

Ποτέ μη λες ποτέ

Θεωρητικά και με τη λογική, η επιστροφή στην κανονικότητα με τον έλεγχο του Covid δημιουργούν τις προϋποθέσεις αισιοδοξίας, που εξελίσσεται πλέον σε θολό τοπίο με την κρίση στην Ουκρανία.

Πόλεμος

Διαβάζοντας αποκλειστικά τον φίλο καθηγητή κ. Παναγιώτη Ήφαιστο, έναν ψύχραιμο αναλυτή, γνωστή των διεθνών σχέσεων, εύστοχο στις προβλέψεις του, είναι σαφές πως αυτή η εξέλιξη, που βαδίζει σε τραγική διαδρομή, δεν προέκυψε έτσι ξαφνικά.

Έχει τις ρίζες της, και δεν τιμωρείς τον Ρώσο στραγγαλίζοντας τον πολιτισμό του, επιλέγοντας να μη διαβάζεις Ντοστογιέφσκι και αλλάζοντας τη βότκα με Martini Bianco, ενώ στέλνεις τον Μαζέπιν πίσω στη μαμά του.

Τον Ρώσο έπρεπε να τον έχεις ματώσει στην κουλτούρα του πληγώνοντας το DNA του, που πάντα κάποιος που χαρακτηρίζεται παρανοϊκός θα βιάσει, είτε για να προβληθεί είτε για να επιβιώσει η κουρασμένη τους μηχανή.

Οι Αμερικανοί, υποτίθεται εγγυητές ειρήνης, εκτίμησή μας ότι παρακολουθούν διακριτικά, αυξάνοντας και την παραγωγή των όπλων τους, όταν οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν αντανακλούν στον καθρέφτη τους επίπεδο ισχυρής προσωπικότητας. Τη στιγμή που εμείς, που έχουμε ηγέτη, δεν έχουμε αντιπολίτευση, ενώ ζούμε με κακό γείτονα.

Η αισιοδοξία στοιχείο της άμυνάς μας

Είναι γεγονός η εμπιστοσύνη στον Έλληνα πρωθυπουργό. Σε επίπεδο παρεξήγησης η εκτίμησή μου για αυτόν τον Μητσοτάκη. Στα μάτια μου ο Έλληνας πρωθυπουργός είναι η «911» στην ανθρώπινη διάσταση, οπότε συνδυάζεται η ώριμη ψυχή με τη σύγχρονη τεχνολογία ως τρόπο ζωής.

Ο ίδιος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ξέρει τι κερδίζουμε και τι πιθανόν θα χάσουμε στέλνοντας πολεμοφόδια στον Ουκρανό, όταν ουδείς μπορεί να προβλέψει την εξέλιξη της ολέθριας σχέσης, έργο της παράνοιας ενός δικτάτορα, κυβερνήτη στην επιτιθέμενη χώρα.

Το αυτοκίνητο θα πληγωθεί και ο ειδικός Τύπος πάλι «θα την ακούσει». Συγκεκριμένα στην έντυπη εκδοχή του, όπως και τα δύο-τρία σοβαρά site, που τέσσερα δεν είναι. Το δημιουργικό σύνολο που ξεπερνάει την τυπική ενημέρωση, με την αναδημοσίευση δελτίων Τύπου.

Ρόλος μας η ενημέρωση σε βάθος και με στήριξη στο όνειρο, είτε οδηγείς «208»-Yaris είτε ηλεκτρική Jaguar-Mustang. Στηρίζεις την αυτοκίνηση ως τρόπο ζωής, πέρα από αριθμούς που αφορούν προδιαγραφές και τιμές… Η αισθητική, υπόθεση του αναγνώστη στη σχεδίαση, όλων μας στη φιλοσοφία κάθε κατασκευής.

Σε πρώτο πρόσωπο

Δεν το κρύβω, έχω θυμό και αντιδρώντας δεν οδηγώ Tesla, έχοντας μια αίσθηση ότι ο τύπος, ο δημιουργός της, βγάζει γλώσσα στην κοινωνία, σε όλο τον κόσμο. Θα πείτε, αντιεπαγγελματικό και με ξεπερασμένο δογματισμό το σχόλιο ψυχής, αλλά αυτό είναι. Δεν πρόκειται για Συγκριτική Δοκιμή, που πλέον έχουν και υπογραφή.

Στα δύσκολα, λοιπόν, στο να ξεφύγω, να μη με νικήσει η μιζέρια που ενίοτε δεν ελέγχεται, οδηγώ το GTi, αποφεύγοντας την AMG του Boss, ή τη φυλαγμένη 911-996.

Θέλεις ευελιξία, όπως με το μαύρο Peugeot 208, που το ακούς, ακουμπάς στο σασί και σε παρασύρει στο κρεσέντο του, σε γραμμές ενίοτε και χωρίς αύριο, που κάνουν τη διαφορά.

Για αυτό είμαστε εδώ. Για τα δύσκολα. Η ώρα μας όταν προκύπτει πίεση, με ατού ότι πάντα μένουν ψύχραιμοι οι νεότεροι δίπλα μας, αυτοί που διαχρονικά μας εμπιστεύονται. Η προσήλωση στο στόχο θα επαναφέρει το όραμα, μετριάζοντας ό,τι απαισιόδοξο. Πρακτικά θα ταλαιπωρηθούμε, ενώ στο τέλος θα φανεί και πότε ήταν χειρότερα.

Σημαντικό, λοιπόν, να μείνουμε αισιόδοξοι με πίστη στο πλάνο, έργο ικανών συνεργατών που εμπιστευόμαστε. Προχωράμε…_ Σ. Χ.

Φωτογραφία: Eurokinissi

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ