X
Blog

Ράλλυ Φινλανδίας: Με ελάχιστες εξαιρέσεις

Στο βάθρο των νικητών ελάχιστες φορές έχουν ανέβει μη Σκανδιναβοί, οι οποίοι επιβεβαιώνουν εκεί έναν κανόνα που αντέχει στο χρόνο…

Από το 1951 στο καλαντάρι το περιβόητο Ράλλυ των 1.000 Λιμνών, αγώνας από τους τέσσερις θεματοφύλακες του WRC μαζί με το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, το Σαφάρι και το Μόντε Κάρλο· χωρίς να υποτιμούμε τα ιδιαίτερα ράλλυ στη Σουηδία και στην Κορσική. Γεγονός πως ένας του Νότου ονειρεύεται το κλασικό μικτό Σαν Ρέμο και το Ράλλυ στην Πορτογαλία, με στοιχεία από ό,τι είχες την τιμή να γνωρίσεις στη φτώχεια σου, απάντηση στο αφήγημα του ανιστόρητου.

Το Ράλλυ στη Φινλανδία, με αφετηρία αύριο Τετάρτη, δε θέλει πολλές συστάσεις. Σημεία αναφοράς τα πηδήματα με τέρμα γκάζι, και μάλιστα με μετρήσεις για την απόσταση στον αέρα, οι Φινλανδοί οδηγοί με τη βαριά φανέλα και παλμαρέ χρυσάφι εκεί (και όχι μόνο στο WRC), και για τον θεατή το ότι πληρώνει όπου και για ό,τι βλέπει ή ακούει…

Είναι άλλωστε από τους πρώτους αγώνες με σύστημα προώθησης και εμπορική διεύθυνση, ενώ παραδοσιακά έχει δουλευτεί καλά και με μέθοδο το ταλέντο του τοπικού οδηγού. Με σύστημα προώθησης επιστημονικά δομημένης, και δεν έχει ξαναγραφτεί ότι το δικό μας «Γίνε Πρωταθλητής» εμπνεύστηκε από την προσπάθεια του Κιβιμάκι για νέους, ενώ υλοποιήθηκε ακολουθώντας την πρακτική Ταμπατόν της Grifone στην Ιταλία, από την ομάδα Ζήβα-Βωβού, με ατού την Toyota Ελλάς και σημαντικούς, μέλη της ομάδας μας.

Προσοχή, ενδιαφέρον και ευαισθησία και πλάνο για τον Φινλανδό οδηγό-συνοδηγό, και αν μιλήσεις μαζί τους δε θεωρούν δικούς τους, δεν τους κατατάσσουν στο εθνικό παλμαρέ τους Σουηδούς κ.ά. Υπολογίστε πως την εποχή της ευρύτερης κυριαρχίας του Μπλόμκβιστ, με μόλις μία νίκη στα άλματα, οι πολυνίκες στη Φινλανδία Μίκολα, Γκρέινχολμ (7 νίκες), Άλεν (6 νίκες), Τόμι και Τίμο Μάκινεν, Κάνκουνεν, Βάτανεν, Σάλονεν και αργότερα σε κόντρα με τους Κένεθ και Μίκαελ Έρικσον, αυτούς ήθελαν να κερδίσουν καταρχήν. Όπως και τον Πέτερ Σόλμπεργκ, που δεν τους ξεγελούσε με το χαμόγελό του και άλλα επικοινωνιακά. Ουσιαστικά το κάστρο έπεσε με την αλλαγή στο layout των αγώνων το ’86-’87, ενώ με τα Group Α, που ήθελαν αλλιώς, τους έβαλαν δύσκολα καταρχήν ο Σάινθ, νικητής εκεί το ’90, ο Οριόλ, που κέρδισε τον Κάνκουνεν το ’92, και αυτό αφήστε το ασχολίαστο αν συναντήσετε τον Γιούχα…

Γεγονός πως δεν καθιέρωσαν το θρύλο τους εκεί ο Λεμπ, παρά τις τρεις νίκες του, και ο Οζιέ με μία νίκη το 2013, αλλά ποτέ δεν είναι αργά, όντας ενεργός και σε τέλεια σχέση με το σύγχρονο Toyota GR Yaris R1. Ο Seb II που πετούσε στη Λετονία, αγώνας με κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τον αγώνα στη Φινλανδία.

Σήμερα

Από τους ενεργούς που θα τους απολαύσουμε από την Πέμπτη στο shakedown και στην αφετηρία, ο Τάνακ έχει τρεις νίκες, όσες και ο Λάτβαλα, ο boss της Toyota που οδηγεί το GR Yaris Rally 2, δύο ο Έβανς, που δεν μπορεί, κάποτε θα οδηγήσει όπως και το 2023, ενώ έχει κερδίσει και ο Λάπι. Λογικά, φαβορί είναι ο Ροβάνπερα, αν προκύπτει κάτι τέτοιο σε έναν απρόβλεπτο θεσμό, σε αγώνα με παγίδες που λειτουργούν καταλυτικά, χωρίς επιστροφή.

Σε κάθε περίπτωση, η συμμετοχή του Φινλανδού Πάγιαρι με GR Yaris R1 πιστοποιεί ότι το σύστημά τους καλά κρατεί, και κρίμα που δε μας οδηγεί, με την απογοήτευση-έλλειψη οράματος να εκτοξεύεται με τους Φινλανδούς πλειοψηφία σε Rally 2-3. Ράλλυ Φινλανδίας, ο αγώνας-θρύλος από αύριο στο PC σας.

Οn Fire, η μητέρα των μαχών στο WRC και, όπως σχολίαζε ο Τίμο Σάλονεν, δις νικητής εκεί, δεν είσαι παγκόσμιος χωρίς νίκη στον αγώνα τους.

Κακά τα ψέματα._ «Στρατισίνο»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!