Μετά την Εσθονία, η Φινλανδία. Και μετά, και μετά;
Ο «Στρατισίνο» σε σύνδεση με ειδικά Μέσα* παρακολουθεί WRC και αναρωτιέται πού πάει ο θεσμός, ό,τι θα μας απασχολήσει την επόμενη ημέρα του επετειακού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις…
Να το βλέπουμε γεμάτο το ποτήρι σε σχέση και με το WRC, αφού δε μιζεριάζεις όταν γιορτάζεις ιστορία 70 ετών, αποκλειστικά Ελλήνων έργο. Άλλωστε, ακόμα και νεότερος και διαχρονικά αντιδραστικός και ενίοτε γκρινιάρης και άδικος, ουδέποτε συνέκρινα τον αγώνα μας με τους ανταγωνιστές μας. Θεωρώντας ότι πάντα και σε όλα, ειδικά μετά το 2000, είμαστε οι καλύτεροι. Απλώς, συχνά τοποθετούσαμε ακόμα πιο ψηλά τις προσδοκίες μας, όπως την τελευταία τριετία, που τις ξεπέρασαν οι υπεύθυνοι, αλλά να μην επαναλαμβανόμαστε.
Σε πρώτο πρόσωπο
Υπήρξα τυχερός, οπότε και χορτάτος, έχοντας δεκαεπτά ΡΑ ως αθλητής, τέσσερα ως υπεύθυνος Τύπου, με dream team και στις δύο δραστηριότητες, όπως και κάμποσα ως μέλος της Οργανωτικής επιτροπής με ρόλο, από το 2004 μέχρι το 2014. Ακόμα δύο ΡΑ, τα σύγχρονα της Motorsport Gr, ως επιστρατευμένος βετεράνος-εθελοντής. Με ουσιαστικό ρόλο που κάποιοι το θεωρούν χατίρι ή, κρίνοντας εξ ιδίων, αποτέλεσμα διαπλοκής, οπότε και το δηλητηριάζουν με κάθε ευκαιρία και χωρίς αφορμή.
Ράλλυ Εσθονίας
Η τηλεοπτική εικόνα μας μετέφερε έναν αγώνα, συχνά με ε.δ., περίπου όπως μεθαύριο στις Χίλιες Λίμνες. Προσθέστε το επίσης εξαιρετικό κοινό, οπότε οι τοπικοί θεατές, υποστηρικτές του συμπατριώτη τους Τάνακ κ.ά., συνδυάζονται με επισκέπτες γείτονες και άλλους, δημιουργώντας και την απαραίτητη ατμόσφαιρα. Βιταμίνη στην προσπάθεια των πληρωμάτων, που δεν εξελίσσεται σε πονοκέφαλο για την οργάνωση, αφού υποστηρίζουν πειθαρχημένα αξιοποιώντας και τη φυσική κερκίδα για τη θέση τους, σπάνιο είδος στην περίπτωσή μας. Ό,τι θα συναντήστε και στη Φινλανδία, αγώνα που θα πρέπει να είναι στην κορυφή της λίστας ως υποψήφιος για εκδρομή.
Σε κάθε περίπτωση, σήμερα σε επίπεδο οδηγών και ακολουθώντας μάθημα Καββαθά, αλλά και ενόψει ΡΑ, χαρακτηρίζονται όλοι μεγάλοι, με τον Ροβάνπερα σπουδαίο και τους Νεβίλ και Τάνακ σημαντικούς. Γεγονός πως αποδεικνύονται ιδιαίτερα αξιόπιστοι, δεν κάνουν λάθη παρά τις λίγες αναγνωρίσεις και τις υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες, με έναν σύγχρονο τρόπο οδήγησης που ζαλίζει και εκθέτει την ανταγωνιστική σκέψη του βετεράνου. Αξιόπιστα και τα αυτοκίνητα και, αν εξαιρεθεί η αστοχία στον κινητήρα του Puma και η ποινή στον Τάνακ, όλα τα hybrid WRC1 λειτούργησαν χωρίς ουσιαστικά προβλήματα. Σήμερα με περιορισμένους χρόνους επισκευών, όπως και στη χρήση κρίσιμων εξαρτημάτων. Για τον έλεγχο του κόστους, όπως λέγεται, ό,τι όμως απογοητεύει όποιον νέο κατασκευαστή σκέπτεται την εμπλοκή του. Απαγορευτική. Αξιόπιστη και η Pirelli στην Εσθονία, όπως θα είναι και στη Φινλανδία, ενώ είναι άξιο απορίας ότι δεν επικοινωνούν αυτήν την Ενιαίου τύπου υψηλού επιπέδου εμπλοκή τους. Όπως και σε εθνικά Πρωταθλήματα, όπου οι Ιταλοί εμπιστεύονται συνεργάτη τους, όπως στην Ελλάδα τον κ. Θοδωρή Πέππα, τον «Pirellάρχη».
Αξιοπιστίας το ανάγνωσμα
Αν θεωρήσουμε λογικό να λειτουργούν αλάνθαστα οι πρώτης σειράς «Παγκόσμιοι» με τα WRC1, οπότε η ευθύνη και η πίεση έχουν παρονομαστή το ταλέντο και την εμπειρία ακόμα και του Λουμπέ, εκπλήσσει η εικόνα στα WRC2 και 3.
Εκρηκτικό, με γλυκιά και πικρή γεύση, το κοκτέιλ που δημιουργούν ο παλιός Μίκελσεν, οι έμπειροι Σόλμπεργκ και Γκρίνσμιθ, με νεότερους όπως τον Λίντχολμ και πιτσιρικάδες όπως τον Παγιάρι. Θα περίμενες λοιπόν από σειρά τετ-α-κε μέχρι ολικές καταστροφές, που είναι σπάνιες, δε λείπουν και δεν αποτελούν συνήθεια. Θα περιμέναμε εξόδους στην Εσθονία με τις πολύ υψηλές μ.ω.τ., που όμως δεν προέκυψαν, ενώ δεν απορούμε με την αξιοπιστία των Skoda και Hyundai. Έχουν εξελιχθεί από έμπειρους τεχνικούς και οδηγούς, ενώ να μην ξεχνάμε ότι η Skoda εκπροσωπεί το θηρίο, το VW Group στο WRC, ενώ το i20 Ν έχει κορεατική καταγωγή. Η Hyundai τέρας αξιοπιστίας και σε αυτοκίνητα παραγωγής. Στα WRC2 προσθέστε τα «C Trois», που θα τα δούμε στην Ελλάδα. Όπως και κάποια Fiesta που κυκλοφορούν αναπαλαιωμένα, και να μην απορείτε όταν διαβάσετε ότι μια τέτοια τεχνικά κατηγορία ως η βασική, σαν την WRC1, θα μπορούσε να φέρει και άλλους κατασκευαστές
Ό,τι δεν ισχύει με τα WRC3, όπου το ιδιαίτερα εξελιγμένο Fiesta βρίσκει την «Κλειώ» – με τη Renault, που ήρθε και θα μείνει, και εδώ δε χωράει τρίτος. Το WRC3, φιλικό στην οδήγηση αυτοκίνητο, ένα εξελιγμένο Ν4 με αγωνιστική συμπεριφορά, οπότε έχουν την ευκαιρία τους οι πραγματικά νέοι.
Παλίκαροι, 22-26 ετών και νεότεροι, αλλά επ’ ουδενί μεγαλύτεροι, εκπαιδεύονται υπό πίεση. Η κατηγορία όπου απαιτείται να επενδύσει η Ομοσπονδία μας, με τη στήριξη της πολιτείας, υποστηρίζοντας το όραμα της εθνικής ομάδας που βασίζεται στο ταλέντο και στην προοπτική. Θεωρητικά και με απόδειξη, ένα WRC3 είναι ευχάριστο και αποτελεσματικό και για τον ώριμο, που θέλει να αγωνίζεται με αξιοπρέπεια και δυνατά σημεία αναφοράς. Όπως επέλεξε να το κάνει ο κ. Γιώργος Δελαπόρτας. Τα WRC3 θυμίζουν τις περιβόητες φτερούγες, αγωνιστικά αυτοκίνητα για όλες τις τάσεις.
Ό,τι δεν ισχύει για τα ιδιαίτερα απαιτητικά Rally4, παιχνίδι, αλλά στα χέρια τύπων όπως είναι οι Χατζημάρκος και Λευκαδίτης. Σπάνιοι.
Στη Φινλανδία λοιπόν η συνέχεια, ενώ μετράμε αντίστροφα για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Γεγονός πως ό,τι είδαμε χθες-προχθές με σκαλοπάτια και κεκτημένες ταχύτητες και ό,τι θα δούμε τον Αύγουστο σε ασκήσεις επί κοντώ, θα διαφοροποιηθούν στα εδάφη μας. Ειδικές διαδρομές με χαρακτήρα που γοητεύει, στο τέλειο, φετινό ΡΑ, κακά τα ψέματα. Μένουμε συντονισμένοι._ Σ. Χ.
*Τηλεοπτικά Cosmote, official info από το WRC.com και για την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση dirtfish.com και ewrc-results.com, ενώ απολαμβάνουμε τις εικόνες του Νικόλα Κατίκη.