Πρόσκληση-πρόκληση από την επιτροπή Motorsport GR, που οργανώνει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και επιμένει να ξεπερνάει προσδοκίες με επιτυχία.
Εθελοντής, λοιπόν, και δεν είναι τόσο απλό. Σε σχέση με το motorsport, και ειδικά το ελληνικό, που θεωρητικά κινείται σε ερασιτεχνικό επίπεδο, εκτός του ΡΑ, το οποίο εξελίσσεται επαγγελματικά και σε πλήρη διαφάνεια.
Μας ξεπερνάει μάλιστα το αφήγημα φίλων με εμπειρία, ότι αφού πληρώνονται τα στελέχη και όλοι οι έμπειροι σε υπεύθυνους ρόλους, θα πρέπει να αμείβονται και οι απαίδευτοι εθελοντές. Από τη μία άκρη, με ζητούμενο από τον χρηματοδότη-οργανωτή τα έξοδά τους, που αφορούν εμπειρία της στιγμής, να πάμε στην άλλη. Όλοι ίδιοι, λοιπόν, υπεράνω γνώσης και ευθύνης, και θα προκύψει και παγκάρι από τις χορηγίες, ώστε ο «Παπαζάφ» να μοιράσει τα χρήματα σε ίσα μέρη. Στους υπεύθυνους και σε εκπαιδευόμενους, και εδώ κάπου, σε συνεργασία με μια ορθόδοξη Ομοσπονδία, κάποιοι που θα τους ενδιέφερε θα μπορούσαν να εμπλακούν σε βάθος χρόνου και, αποκτώντας ρόλο μέσα από την εμπειρία τους, να διεκδικούν και από την πίτα των αμοιβών σε πανελλήνιο επίπεδο, που φαίνεται αθώα.
Άλλωστε, για αυτά τα 50+50 ευρώ έχουν καεί καρδιές και έχουν στραπατσαριστεί φιλίες. Στη διεκδίκηση της εύνοιας για το διορισμό…
Κακά τα ψέματα
Σε σχέση με την προσπάθεια της οργάνωσης υπό την εποπτεία του Υπουργείου με σφραγίδα κύρους, από τη στιγμή που έχεις να καλύψεις ένα υπερβολικό για την περίπτωση κόστος συμμετοχής, λογικά δεν είσαι και διατεθειμένος να συμμετέχεις σε βάθος, καταθέτοντας χρόνο και ψυχή σε ένα περιβάλλον όπου δεν είναι εξασφαλισμένη η άψογη συνεργασία.
Διψασμένος για να μάθει ο Έλληνας εθελοντής, συνήθως εκτός του χώρου, με τα διαφορετικά επίπεδα γνώσης και ευθύνης, θέλει να «συμμετάσχει» στο ΡΑ ώστε να ζήσει την εμπειρία, αποκτώντας και γνώση μέσα από την προσφορά του. Ο ίδιος σπάνια έχει γνώση ότι οι ελληνικοί αγώνες δεν είναι μόνο το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Η συμμετοχή του εθελοντή αποτελεί μια δύσκολη άσκηση ούτως ή άλλως, αφού πρόκειται για εξειδικευμένο περιβάλλον, και εδώ τίθεται το ερώτημα και για το ποιος θα εκπαιδεύσει. Ποιος θα ρισκάρει την παρέα του με το σχετικό όφελος, που για κάποιους δεν είναι αμελητέο, κρατώντας την πόρτα ανοιχτή σε νεοφερμένους. Βλέπετε, ο νέος είναι ωραίος και ενθουσιώδης, και αρκεί το κίνητρο συνδεδεμένο με όραμα ώστε να αποδειχθεί δημιουργικός. Σήμερα που το «εμείς» είναι πιο αποδεκτό από το «εγώ».
Ιστορία
Ήταν σχεδόν αθώα τότε η εποχή, όταν η Ανίτα Πασαλή εμπνεύστηκε από τους εθελοντές στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004 και δημιούργησε τις προϋποθέσεις ώστε να συμμετέχουν εθελοντές στο ΡΑ. Σχετική μείωση του κόστους και, το κυριότερο, είσοδος νέων ανθρώπων σε ένα χώρο με ωραίες στιγμές, που εξελίσσονται σε σημαντικές αναμνήσεις, όπου όμως απαιτείται η ανανέωσή του ώστε να εξασφαλιστεί η προοπτική του.
Τότε, στην εποχή ΕΛΠΑ, όλοι, από τους εμπνευστές μέχρι τον νεότερο εθελοντή, έφαγαν τα μούτρα τους, όπως άλλωστε συνέβη και τα νεότερα χρόνια της Ομοσπονδίας. Με την κ. Πασαλή να εποπτεύει και την κ. Χριστίνα Νικολοπούλου να έχει την ευθύνη, και οι δυο τους με carte blanche από τον Δημήτρη Μιχελακάκη, παρά την εσωστρέφειά του. Το ενέκρινε ο «Θείος», που δεν έβλεπε conflict σε σχέση με τις παλιές καραβάνες-αρπακτικά, το ήθελε πολύ η Ανίτα. Δούλεψε με μεράκι η Χριστίνα, αλλά εκτίμησή μας είναι ότι αποδείχθηκε χαμηλό το ποσοστό της επιτυχίας. Το κυριότερο, έμειναν ελάχιστοι από τους πολλούς που ήρθαν, και εδώ η ευθύνη δεν είναι στη μέση, αλλά αφορά τους οικοδεσπότες, τους παλιούς σε τραπεζάκια και θέσεις ευθύνης, που είχαν το ρόλο του οικοδεσπότη, συνδεδεμένο και με την εκπαίδευση του εθελοντή.
Τον θέλουμε, τον έχει ανάγκη ο χώρος. Ο κάθε αρμόδιος όμως το βλέπει από τη δική του οπτική. Στη Motorsport Gr, έχοντας την ευθύνη μόνο του ΡΑ στο WRC, ακολουθούν τον τρόπο που θα βρεις σε άλλου τύπου αγώνες με περιορισμένες μετακινήσεις. Επιλέγουν τον ανειδίκευτο ειδικό, τον εντάσσουν σε δεύτερους ρόλους περιορίζοντας το ρίσκο της απουσίας ή της αστοχίας και, ορθά, τους είναι αδιάφορη η εξέλιξη μιας σημαντικής σχέσης στα δικά μας μάτια. Άλλωστε, οι ενδιαφερόμενοι ξεπερνούν τις ανάγκες τους και γίνεται εξαιρετική δουλειά σε επικοινωνία μιας απλουστευμένης διαδικασίας.
Με τα στοιχεία του ρομαντικού που απαιτούνται στο motorsport, είναι όμορφο ο εθελοντής να μοιραστεί μια εμπειρία που συγκλονίζει και ως ιδέα, αλλά την ίδια ώρα να προκύψουν και οι νέοι άνθρωποι για την ανανέωση σε ένα χώρο που την έχει ανάγκη.
Ακόμα και αν η εμπλοκή εξελιχθεί υποδειγματικά, μέσα από τη συνεργασία με τους μορφωμένους και ευγενείς της παρέας. Όπως ο WRC γιατρός μας Νίκος Παππάς και μηχανικοί όπως ο παλιός Δημήτρης Αθανασέκος, ή ο νεότερος Φίλιππος Ν. Παπασταθόπουλος, με το σωστό DNA. Όπως κ.ά., γιατί αν για παράδειγμα δουλέψεις με Καραλή μέσα στο αρχηγείο ή με Πανανακάκη στη μάχη, έχεις μόνο να ωφεληθείς.
Εδώ, βέβαια, ξεπερνώντας τη στιγμή και «επενδύοντας» παραπέρα, το ζητούμενο στα μάτια μας, προκύπτει θέμα κόστους, όπως μεταφράζεται με την υποστήριξη στη διαμονή και στη μετακίνηση. Ακόμα και ως διευκόλυνση στην εύρεση του χώρου διαμονής. Σε ένα οργανωμένο περιβάλλον, που θα ξεπερνάει το χαμόγελο για το μπλουζάκι με ή χωρίς καπέλο. Προσφέρεται για μεταφορά τεχνογνωσίας το Ακρόπολις ειδικά, ενώ διδάσκονται και ασκήσεις για μεταπτυχιακό και σε πολύπειρους, ό,τι είναι απαραίτητο για τους ελληνικούς αγώνες. Αν πραγματικά θέλουμε την εξέλιξή τους.
Όπως είπαμε, η Motorsport Gr πρόκειται για περιβάλλον που διδάσκει και εμάς με σκονισμένη και την ψυχή μας, και να η ευκαιρία ώστε η ΟΜΑΕ να βγει από το καβούκι της, να δημιουργηθούν συνθήκες εμπιστοσύνης και να συνεργαστεί. Με τον σύγχρονο τρόπο, μακριά από την εμπάθεια-σήμα κατατεθέν του Προέδρου της και των συνεργατών του, που τον ανταγωνίζονται μόνο στα μειονεκτήματά του._ Σ. Χ.
Στον παρακάτω ηλεκτρονικό σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε όλες τις πληροφορίες για το Πρόγραμμα Εθελοντισμού του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις καθώς και την αίτηση Εθελοντισμού: https://www.acropolisrally.gr/portal/el/ethelontes