X
Blog

Porsche 911 και στα ράλλυ

Γιορτάζει η Porsche τα 75 της χρόνια, γιορτάζει μαζί της και η αυτοκίνηση. Στο δρόμο για τα εκατό της χρόνια, γιορτάζουμε και εμείς με τον κατασκευαστή-θρύλο.

Βασίλισσα η Porsche, έχοντας κερδίσει και Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αλλά πολυεργαλείο και στο χωματόδρομο, με συμμετοχή και στο Σαφάρι. Η Porsche 911 κέρδισε ΡΑ με τον Pauli Toivonen, με συμμετοχή και τη δεκαετία του ’80 με τον AlHajri, ενώ με τον Rohrl, τον εξελικτή της, άγγιξε τη νίκη στο Σαν Ρέμο το ’81. Το εμβληματικό κουπέ που διακρίθηκε και στους ελληνικούς αγώνες…

Με τον «Λεωνίδα» ως Zenith 911, γνωρίσαμε την κίτρινη ST με τον 2.5 σε ράλλυ με τον Τάκη Πιρπιρή. Τη βελτιωμένη, τη Metaxas RSR, την πρωτοείδαμε στο Τατόι, όπου και ακούστηκε «μπαμ» στην ευθεία όταν έσπασε ο κινητήρας. Την απολαύσαμε στα ράλλυ σε μαύρο χρώμα, όπου στα χέρια του «Λεωνίδα» κέρδισε αγώνες και τον τίτλο το 1975, με συνοδηγό του Big Boss τον αείμνηστο Γιάννη Λέκκα.

Τον επόμενο χρόνο με τον Κώστα Φερτάκη δεν έλειψαν τα προβλήματα. Δυνατή αλλά και δύστροπη, με την υποστροφή να χαρακτηρίζει το στήσιμό της, αποδείχθηκε ότι της ταίριαζε περισσότερο η άσφαλτος. Όπως και όταν σε προδιαγραφές παραγωγής την κυκλοφορούσε ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος («Λεωνίδας»), o άνθρωπος Porsche στην Ελλάδα, o μεγάλος ευεργέτης των ελληνικών αγώνων. Τότε, παιδιά με ποδήλατο, φτάνοντας στο Λαγονήσι μας αναστάτωνε με τον ήχο της. Η μαύρη, η RSR, με ιδιωτική περιβολή από τον Χρήστο Σμυρνιό, αυτοκίνητο που για ένα διάστημα ανήκε στον Κώστα Αποστόλου, τότε που σε κρεμ χρώμα την παρουσιάσαμε μετ’ εμποδίων στο Μέγαρο.

Παντού Porsche 911

Αντίστοιχα αυτοκίνητα (911) οδήγησαν στην πίστα ο «Αστερίξ», που κέρδισε τίτλο με την πανάλαφρη exLarousse, την εποχή που ο Άρης Ν. Λουμίδης καθιερώθηκε και έκλεψε καρδιές. Αντίστοιχα, σε πίστα, ο έμπειρος Μάριος Σταφυλοπάτης, o ταλαντούχος, ο πύραυλος Γιάννης Εδιπίδης, ο Ανδρέας Καροτσιέρης κ.ά., όπως ο Σταύρος Βαλαής -ψυχάρα στις Αναβάσεις- και ο αείμνηστος Γιώργος Ραπτόπουλος, ο δάσκαλος, από τους καλύτερούς μας ever, την οδήγησε στην πίστα και σε ράλλυ. Τον μιμήθηκαν οι Ανδρέας Καροτσιέρης, Νίκος Τσάδαρης.

Ο Ανδρέας με την ex-Εδιπίδης και μετά Αποστόλου, με τις πορτοκαλί ρίγες σε μουσταρδί φόντο, όταν ο Ν.Τ. μοιράστηκε με τον κ. Λευτέρη Μανδρούκα τη λευκή φαρδιά RSR με προετοιμασία-εξέλιξη PetroRetro, στη Σκουντερία, στη Λυκόβρυση, όπου μόνο Porsche, όπως πουθενά αλλού.

Απολαυστικός ο Sir Andrew, αξιοποίησε την άνεσή του στα άπειρα χιλιόμετρα ακόμα και στο μικτό και ύπουλο οδόστρωμα και, με ατού τον Λεωνίδα Μαχαίρα, ήταν ανταγωνιστικοί και απολαυστικοί σε κάθε αναμέτρηση. Τι να γράψουμε για τον Τσάδαρη; Ίσως το κάνει εκείνος κάποια μέρα από το μπάκετ, σε έκφραση εν οίκω όπως μόνο ο Ν.Τ. και με σεβασμό στον Μανδρούκα, που τον εμπιστεύθηκε κερδίζοντας μαζί τέσσερα πρωταθλήματα σε μικτό τερέν, ενώ έχασαν άλλους δύο τίτλους, από αστοχίες μετάλλου.

Σημαντικό ότι και οι δύο συνδυασμοί ήταν απολαυστικοί και στα αληθινά ΙΡΑ των Μανιατόπουλου-Αποστολίδη, όπως και στου ΑΣΜΑ και στης ΟΜΑΕ, με χρόνους ψηλά στο σημειωματάριο των φιλοξενούμενων, φαβορί λόγω εξοπλισμού.

Σήμερα, η λευκή RSR πέρασε στα χέρια των Μελά-Βαρδαξή, που συμμετέχουν και κοσμούν το Πρωτάθλημα Ιστορικών, με αγάπη για το χωματόδρομο, όντας και σε ερωτική σχέση με τη μηχανή τους, που δεν την κρύβουν. Μας θυμίζουν το πώς ξεκινήσαμε και εξελιχθήκαμε με τους φίλους μας, αναζητώντας πατήματα και χρόνους για την ευχαρίστηση, συνδεδεμένη με το πάθος μας. Ένας ωραίος συνδυασμός που δίνει υπεραξία στο θεσμό, με τη συμπεριφορά τους και εκτός μπάκετ. Ισότιμο μέλος μιας παρέας που απαρτίζεται από νέους και ώριμους, εξαιρετικούς χειριστές αυτοκινήτων εποχής.

Να πάτε μεθαύριο να τους απολαύσετε στο Ράλλυ Στερεάς από την ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α., με επίκεντρο τη Θήβα.

Μέχρι τότε…

Να θυμηθούμε το Παλάδιο του 1975, όπου ο «Ιαβέρης» κέρδισε με τον Δημοσθένη Δαλαΐνα, οδηγώντας έξυπνα τη λευκή 911 Carrera της εποχής, με τον 2.7 και τους 210 ίππους. Σε μικτό αγώνα, σε prima vista διαδικασία, άνευ δοκιμών, με Radial λάστιχα και στο χώμα και τις ατέλειωτες σχέσεις παραγωγής, σε ταχύτητες και διαφορικό.

Μία εβδομάδα αργότερα, την κίτρινη, την εξελιγμένη Carrera οδήγησε στο Μαύρο Ρόδο ο Γιώργος Μοσχούς, με μαεστρία σε άσφαλτο και χώμα. Συνδυασμός χάρμα ιδέσθαι, με ατού το κοντό διαφορικό και την εξελιγμένη ανάρτηση και πλεονέκτημα το χαμηλό της βάρος.

Ελαφριά όπως και η δική μας τριάντα χρόνια αργότερα, το 2006, στο ΙΡΑ με τον Silef στη γαλάζια 911 SC του Tuthill. Συμμετοχή-καθρέφτης του σεβασμού της Sports Car στο 4ΤΡΟΧΟΙ και στο πλήρωμα. Επιλογή της κ. Νταίζης Μανιατοπούλου, εκτέλεση από τις κ. Μάιρα Πασιά και Μαρίζα Πετράκου. Διαχρονικά, θεματοφύλακας του θρύλου η Μάιρα, marketing professor η Μαρίζα, σήμερα με βαρύ βιογραφικό στην ΒΜW Hellas.

Η «911»; Έρωτας, ως μια γοητευτική ψυχή που σε προκαλεί να τη δαμάσεις και να την αξιοποιήσεις σε άσφαλτο και χώμα, δίνοντάς σου πολλά ατού, αλλά και κάποια στοιχεία που απαιτούν σεβασμό. Η προσωπικότητά της, άλλωστε, τη χαρακτηρίζει και στις ειδικές διαδρομές. Καθρέφτης και του εξελικτή, όπως αποδείχθηκε όταν με τον Γιώργο Πετρόπουλο μοιραστήκαμε την κόκκινη της PetroRetro, ένα ταχύτερο σύνολο με προσοχή στη λεπτομέρεια. Τότε, το «2008», στο Μαρκόπουλο, στην SS του ΡΑ-WRC.

Σήμερα; Είπαμε. Δημήτρης Μελάς-Στάθης Βαρδαξής με την ex-Μανδρούκας RSR στο πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών που συναρπάζει, αφού οι αναμνήσεις μας επιστρέφουν με τον σωστό τρόπο._ «Στρατισίνο»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!