Άλλωστε, είναι το μοναδικό «zero» που κερδίζει, και αυτή η τιμητική ευθύνη, που αποδείχθηκε διαχειρίσιμη, δεν είναι διαπραγματεύσιμη, ούτε ανταποδίδεται. Οι «Στρατισίνο»-Δημήτρης Βαζάκας, μαζί για τρίτη συνεχή χρονιά στο open car του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, και ο Σ.Χ., βετεράνος πλέον, ευπειθώς αναφέρει.
Με κοινό παρονομαστή τους ανθρώπους, η εξίσωση με βασικό συντελεστή-ατού το βελτιωμένο GR Yaris και πλεονέκτημα το θηρίο· το Hilux της Toyota, που το δοκιμάσαμε, και μάλιστα κάτω από συνθήκες αγώνα του WRC, στην πιο άγρια και απρόβλεπτη εκδοχή του.
Επιτέλους
Σε σχέση με το GR-Yaris με το «μηδέν» ψηλά στις πόρτες, κάτι που προέκυψε μετά την άψογη συνεργασία του Τάκη Πουρναράκη με τα στελέχη της Toyota Ελλάς, που υποστηρίζουν υποδειγματικά τον αγώνα.
Με τη συνέπεια που τους διακρίνει και, τυχεροί, το project ανέλαβε ο Ηλίας Καραΐσκος. Μηχανικός, με ευαισθησία στο μάρκετινγκ. Ένας Τογιοταίος με DNA Motorsport. Σεμνός, ευγενής και, όπως αποδείχθηκε, αποτελεσματικός.
Το λευκό GR, αγαπημένο σε κάθε δραστηριότητα, εξελίχθηκε στην Ιταλία σε προδιαγραφές όπως τα αντίστοιχα σε Κύπελλο Ενιαίου. Τι να ζηλέψουμε – εδώ κυνηγάμε την ουρά μας και, αποφεύγοντας τις συγκρίσεις, το «δικό μας» GR πήρε έγκριση στην Ορεινή Κορινθία από την ελληνική ομάδα για τον πλοηγό. Στην κυριολεξία ομάδα, και όνειρο ζω – μη με ξυπνάτε.
Παραπλεύρως, έτοιμος και για το πηδάλιο ο Δημήτρης Βαζάκας, στο δρόμο κινούμενη ομάδα εξέλιξης με Hilux ο Λάμπρος και ο Παναγιώτης Λ. Κύρκος. Στα pits ο Λεωνίδας, ο κολοσσός, με την απλότητα που τον διακρίνει, όταν ο κ. Βασίλης οδηγεί το φορτηγό της Κirkos Racing, ενώ έπεται συνέχεια.
Ο Σωτήρης Σκαλτσάς έτοιμος για όλα στο εφεδρικό «μηδέν», στο μαύρο Hilux, που επιβάλλεται να εξελιχθεί σε GR ώστε με μικρές βελτιώσεις να ανταγωνίζεται στην άσφαλτο το Raptor, με το Toyota πιο ουσιαστικό στο χώμα… Μαζί με τον «Σώτερ» ο κ. Θόδωρος Χατζηθεοδωρίδης ξανά στην ομάδα, όπως και το 2022, και το σύνολο ολοκληρώνεται με το σωστό και απαραίτητο γυναικείο άρωμα. Με την κ. Μαρίνα Γεμενή, του άρχοντα Τάσου που τον σεβόμαστε, όντας από τους δασκάλους μας.
Το GR Yaris…
… μεταμορφώθηκε σε σχεδόν αγωνιστικό και, αν λείπουν βασικά σε σχέση με την ασφάλεια του πληρώματος και του αμαξώματος, διαθέτει όλα τα απαραίτητα για το ρόλο ευθύνης που κλήθηκε να υποστηρίξει· τους σωστούς τροχούς με λάστιχα της Pirelli, την εξελιγμένη ανάρτηση με προστατευτική ποδιά που ξεπερνάει τον Ταρζάν και τις ζώνες τεσσάρων σημείων που συνδυάζονται με τα τύπου μπάκετ καθίσματα παραγωγής.
Είναι απίστευτο το πώς προσαρμόζεται το σύστημα τετρακίνησης στο χώμα, επιλέγοντας Track και αφαιρώντας το σύστημα που ελέγχει την πρόσφυση. Κάθεσαι χαμηλά, έχεις το σωστό τιμόνι, και επιλογέα-Ιάπωνα που σε προκαλεί να τον χρησιμοποιείς και, αφού συνηθίσεις το ABS στο χώμα, το οδηγείς. Κάποιες στιγμές έχεις την αίσθηση ότι άργησες να φρενάρεις, ότι τελειώνει ο δρόμος, αλλά το σύστημα ανταποκρίνεται και αρκεί να συνηθίσεις τις αποστάσεις σε κομμάτια από τα πολλά στα λίγα χιλιόμετρα, ώστε να μην προβληματίζεσαι.
Ευχάριστη έκπληξη ο 3κύλινδρος 1.6, που γνωρίζαμε τι κάνει στις υψηλές σ.α.λ., όταν στο χώμα αποκάλυψε αρετές και στις μεσαίες. Χαρακτηριστικά, πολλές φορές οδηγήσαμε με μία ταχύτητα παραπάνω από την προβλεπόμενη στο κιβώτιο και, ειδικά σε επίπεδα κομμάτια, είδαμε πολλά χιλιόμετρα στο όργανο. Το σημαντικό είναι ότι όταν το τοποθετήσαμε λανθασμένα στον άγνωστο δρόμο, διορθώσαμε χωρίς να ανησυχήσουμε την Παρασκευή τον Δημήτρη και το Σάββατο τη Μαρίνα. Οι δυο τους ήταν απολαυστικοί τη δεύτερη φορά στη Γραμμένη, όπου η PS του αγώνα, μία ακόμα ειδική κερδισμένη, ένα ακόμα διαμάντι για το ποιοτικό show της Toyota στον επετειακό αγώνα.
Το GR Yaris, αξιόπιστο, ευχάριστο και αποτελεσματικό στο ρόλο του, χάρη στην υποστήριξή του από την Kirkos Racing, και ήταν τιμή μου η συνεργασία μαζί τους για ακόμα μία φορά, ό,τι άλλωστε σφραγίζει και φιλία πενήντα ετών. Διδάσκουν οι Λεωνίδας, Λάμπρος και Παναγιώτης Κύρκος τη σωστή συντήρηση και, το κυριότερο, διαβάζουν πώς λειτουργεί η ανάρτηση, εντοπίζοντας πού αφήνει τα σημάδια της, οπότε και δημιουργούν, επιλέγοντας τις σωστές ρυθμίσεις.
«Δε φρενάρεις;» ρωτάει με χαμόγελο και την ευθύτητα που τον διακρίνει ο αυθόρμητος Λάμπρος, που δε διαπιστώνει σημάδια κόπωσης στα φρένα. Όταν ο Παναγιώτης, την ώρα που παρεμβαίνει τεχνικά, σκέπτεται πώς θα αντιδρά το Yaris οδηγικά, ενώ δεν το κρύβει. Ονειρεύεται ένα Υaris R2 στο πανελλήνιο πρωτάθλημα. Γεγονός πως, όταν ονειρεύονται αυτοί οι τύποι από το Περιστέρι, σεμνοί, ταλαντούχοι και αποτελεσματικοί, 9 στις 10 περιπτώσεις οι σκέψεις τους υλοποιούνται.
Μας άρεσε
– Να βλέπουμε αυτό το Yaris, προσφορά της ΤΕ, στο ΡΑ, με τους κόκκινους λασπωτήρες και τις κόκκινες ζώνες, σε αντίθεση με το λευκό αμάξωμα και το μαύρο εσωτερικό.
– Η συνεργασία μας με τον Δημήτρη Βαζάκα.
– Να ακούμε τη Μαρίνα μέσα από τα ακουστικά της OMP, εξελιγμένα από τον APR, να τραγουδάει στις Καρούτες-2 και στο Ελευθεροχώρι-2, οπότε και απολαύσαμε και σημειώσεις Αθανασούλα-Ζακχαίου.
– Να ακούμε στον Ταρζάν τον κ. Θόδωρο.
– Να βλέπουμε τον Λεωνίδα και την οικογένειά του να δημιουργούν.
– Τον Σωτήρη να συντονίζει…
– Να το απολαμβάνουμε στα χέρια του Δημήτρη να ζωγραφίζει, έχοντας δίπλα του στην SS τον «ΕΛ-ΕΜ», και στην PS την κ. Γεμενή.
– Η σχετικά χαμηλή κατανάλωση με μ.ό. 14 λίτρα/100 χλμ. σε απλή και ειδική διαδρομή.
Δε μας άρεσε
– Η ανάρτηση στις Καρούτες-1.
– Που δε διαθέτει roll cage και μπάκετ με ζώνες έξι σημείων, ώστε να το κλέψουμε για τις Καρούτες του ΑΣΜΑ.
Μας ενθουσίασε
– Το Hilux με τον 3λιτρο ντίζελ και τους 200 ίππους.
Πλεονέκτημα η ανάρτηση, ατού τα λάστιχα της General και από το Λουτράκι-1 αναζητείται αντίπαλος στο χωματόδρομο. Χαρακτηριστικά, επιλέγεις την κίνηση 4×4, αφαιρείς τον έλεγχο της πρόσφυσης, παριστάνεις τον άνετο με τον Σερδερίδη να ξεκινάει δέκα λεπτά πίσω σου και στο τέλος αξιοποιείς και το κιβώτιο. Επιλέγεις «S» όπως Sport, δεν προβληματίζεσαι από τη μυρωδιά τσιγάρου, από όταν στο χέρι νεότερου συναδέλφου, και πάμε για τον επίλογο.
Yaris ή Hilux;
Χωρίς πολλή σκέψη και με οδηγό την πρόσφατη εξαιρετική εμπειρία, απλώς και τα δύο. Το ένα, το GR made in Italy, στις Καρούτες, στο Ελευθεροχώρι και στη Γραμμένη, όπως και στη Λειβαδιά και στην Ελάτεια. Το άλλο, το θηρίο, στην Παύλιανη και στον Ταρζάν, όπου ισοπέδωσε τα χαντάκια, ενώ η λάσπη δέχτηκε πλήγμα από το σύστημα τετρακίνησης και τα λάστιχά μας. Επιλέγεις τη Sport ρύθμιση στο αυτόματο κιβώτιο και το αφήνεις να σε «διαβάσει» ώστε να προσαρμοστεί και στον απρόβλεπτο δρόμο. Με εναλλαγές που δεν είναι καταγεγραμμένες, και αν εδώ κάτι θα αλλάζαμε, θα ήταν το τιμόνι σε επίπεδα GR.
Φίλε Ιάπωνα,
Ένα ορθόδοξο χειρόφρενο θα επέτρεπε και κίνηση σε ρυθμό ε.δ. πέρα από την επιβίωση. Τι αλλάξαμε; Δύο λάστιχα και τα υλικά τριβής στα εμπρός φρένα. Μεγάλο το βάρος, σκληρές οι συνθήκες.
Κακά τα ψέματα, χωράει και τρίτος στα δύο παραπάνω… Το νέο Land Cruiser για τον λάτρη της κίνησης εκτός δρόμου και η GR Celica -συγγνώμη, GR86- για τον Πραγματικό Οδηγό, που μεγαλώνει αλλά δε σταματάει να ονειρεύεται. Αγαπητή κ. Ηλιοπούλου, χαριτολογώντας αλλά σοβαρά, να πληρώσουμε για τη δοκιμή της, και δε θα πατήσουμε χώμα.
Ευχαριστούμε όλους τους συνεργάτες για την αντοχή τους και για την εμπιστοσύνη, και να ευχηθούμε καλή συνέχεια._ Σ. Χ.