Ταξίδι στο παρελθόν και αξιοποιώντας την εκτίμηση του Αρσένη Σινάνογλου για το 4Τ, να ’μαστε στο Καπανδρίτι. French connection, και ποιο να συγκριθεί μαζί τους; «Κακά τα ψέματα» από τον Σ.Χ., που οδηγεί σαν άλλοτε το Peugeot 205 GTi 1.9 και το Renault Clio 16V, ανατριχιάζει και σχολιάζει…
Σε πρώτο πρόσωπο…
«Το θέλω αυτό», είχα σχολιάσει τότε δοκιμάζοντας το GTi-1.9 του Οκτάβιου, που δεν κατάφερα ποτέ να αποκτήσω. Τότε, το 1986, που κέρδισα έναν σημαντικό φίλο, τον συναθλητή μου Φίλιππο Τζεφεράκο, ο οποίος δίδαξε ήθος όταν αστοχήσαμε στη μετατροπή.
Τι αυτοκίνητο, τότε, αυτό…
Γεγονός πως, σε αγωνιστική εξέλιξη, υπήρξε και στο όνειρο για την πιθανή συμμετοχή μας στο πρόσφατο ΙΡΑ. Σε γκρουπ Α, με 6άρι κιβώτιο, συνολικά εξελιγμένο από τον Βασίλη Αναγνωστόπουλο, τον APR Jr, στην ίδια τέντα με Γρηγόρη Πιερρουτσάκο και Χρήστο Sassos. Δεν είναι κακό να ονειρεύεσαι, ειδικά όταν ζεις έξι μήνες ξανά εφιάλτη, έπειτα από 43 χρόνια σε 4Τ, με συνεργάτες 25 και πλέον ετών.
Πέμπτη 23 Νοεμβρίου
Φυσιολογικά μία ακόμα ημέρα στο βουνό με Θανάρα και Σώτερ, με οικοδεσπότη τον Sir Arsenis Σινάνογλου, παλιό συνεργάτη και φίλο του περιοδικού. Μαζί του, κυριολεκτικά στην αγκαλιά του, δύο αυτοκίνητα-εργαλεία οδήγησης, απάντηση στο ζητούμενο για την απόλυτη ευχαρίστηση. «Τότε», θα σχολιάσετε… Ακόμα περισσότερο σήμερα, η απάντηση, και είναι συνειδητή επιλογή να έχουμε εικόνες-ζωγραφιές, χωρίς πλάνα. Με φωτογραφικές μηχανές όπως τότε, χωρίς τον ιπτάμενο φακό του Μ. Σαλ. και πλάνα από τα μηχανήματα του Άλμπα.
Γνήσια συμπεριφορά με καθαρόαιμα…
Οι παλιές ασφάλτινες διαδρομές της Αττικής. Βαρνάβας, Καπανδρίτι και Κάλαμος, όπου ανδρωθήκαμε τότε και όπου σήμερα κυκλοφορείς και οπλοφορείς άνευ δυσάρεστων διασταυρώσεων. Η ορατότητα αυξημένη, η κίνηση περιορισμένη, ενώ το οδόστρωμα προσφέρεται για το καλό σασί. Η διαδρομή ευρύτερα, άλλωστε, προσφορά στον Πραγματικό Οδηγό, αφού οι στροφές έχουν λογική και οι καμπές συνδυάζονται με ευθείες «τόσο όσο», ώστε να θέλεις και τα σωστά φρένα. Σε δύναμη και αντοχή που, αν και εφόσον επιβραδύνεις εκτός ισορροπίας, να ανταποκρίνονται εμπνέοντας εμπιστοσύνη.
Το κόκκινο έχει τη δική του γοητεία
Αρχή με το Peugeot. Είναι μεγάλη η λαχτάρα, και δε θα συγκρίνουμε με διάφορα της εποχής ή κάποια, ελάχιστα, σήμερα. Έχουμε «Carte Blanche» για περίπου τέρμα γκάζι, και τους σωστούς μαζί μας. Η εμπιστοσύνη στη μέγιστη τιμή και το κοιτάς το κόκκινο «205», υποκλίνεσαι και παραδίνεσαι. Περήφανο πάνω στους τροχούς των 15 ιντσών, επιτέλους ένα άνετο κατώφλι που σε οδηγεί στο σωστό εσωτερικό. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από την πρώτη μας φορά με GTi το ’84 σε 1.6, ενώ το θυμηθήκαμε σχετικά πρόσφατα με την παρουσίαση του Rally4 στην Ισπανία.
Βρουμ, βρουμ…
Δεν ξεπερνιέται ο ήχος, ούτε αφού ρυθμίσεις τη θέση σου, οπότε ακολουθεί η διαδικασία εκκίνησης με τον σκληρό συμπλέκτη. Ποτέ άλλωστε δεν του ταίριαζαν οι εκκινήσεις, και γενικότερα οι δοκιμασίες από στάση. Οπότε 2η-3η, αλλά και 4η ταχύτητα, και πάμε και ξανά 3η και δυνατά φρένα για 2η, και αργά στην είσοδο ώστε να βγούμε σβέλτα και να φύγουμε. Τα είχαμε ξεχάσει όλα αυτά, συνδεδεμένα με το ελαφρύ αμάξωμα και τον σχεδόν 2λιτρο 8βάλβιδο. Ανεβάζεις 5η και το αφήνεις να πάρει φόρα ώστε να δείξει τις μόνο Peugeot αρετές του. Μάγοι αυτοί οι Γάλλοι, και αποδεικνύεται ζώντας τη στιγμή στη σωστή διάσταση. Όπως το απαιτεί ο παλιός και πρέπει να το ζήσει ο νεότερος…
Όλα μπλε
Αντίστοιχες γεύσεις, οριακά με πιο σύγχρονο, πιο ταξιδιάρικο τρόπο. Εδώ, σε αυτή την «Κλειώ», πρέπει να ρυθμίσεις με υπομονή τα πάντα όλα ώστε να πυροβολήσεις. Απαιτητικό σύνολο, και αν το σασί ενίοτε τεμπελιάζει, ενώ χαρακτηρίζεις άνετη την ανάρτηση, κράτα ψηλά τον κινητήρα. Με την «Κλειώ» 1.8-16V στενεύουν και τα περιθώρια των διορθώσεων όταν είσαι σε τροχιά. Θα είσαι ταχύτερος, αλλά απαιτείται προσοχή στο λάθος. Αδιόρθωτη αυτή η κυρία, που έχει το διάβολο μέσα της. Με την μπλε φορεσιά της, σε χρώμα Alpine, κομψή και αθώα όταν μετακινείσαι, όπως και όταν ταξιδεύεις, μεταμορφώνεται όταν αποφασίσεις να πυροβολήσεις. Απαιτεί αυτό το σασί την απόλυτη δράση, χωρίς περίπου και «ναι μεν αλλά», και είναι αντίστοιχη η αντίδραση.
Οι δύο όψεις
Έχουν διαφορετικές ημερομηνίες γέννησης, αλλά ταυτίζονται για μεγάλο διάστημα στο άτυπο παιχνίδι της Τέλειας Διαδρομής, ενώ ουσιαστικά δε συναντήθηκαν σε αυτό της Ειδικής…
Την «Κλειώ» την παντρεύεσαι και γερνάς μαζί της, ενώ ρίχνεις ματιές στην ίδιου χρώματος Williams του κ. Παντελή, ως το αντίπαλο δέος της ερωμένης, όπως το 205 GTi. Σε κόκκινο, με τον 1.9 που αντέχει και στην υπερπίεση, όταν κατατάσσεις ως διατηρητέο το 1.6, το απόλυτο GTi. Οι Γάλλοι πήραν το γάντι από τους Γερμανούς, που άνοιξαν το δρόμο «GTi» με το Golf και τους ξεπέρασαν.
Κρίμα που τα σύγχρονα, με εξαίρεση τα Fiesta ST και i20 N, είναι τόσο αποστειρωμένα, ώστε να χαρακτηρίζονται αδιάφορα στην ιερή διαδικασία του «στρίβοντας». Η εξέλιξη του «οδηγώντας», με ατού το χαμηλό βάρος, το αμάξωμα των 4 μέτρων και την άμεση απόκριση σε κάθε σου επιλογή. Απλώς το Peugeot αντέχει τον αυθορμητισμό σου, όταν η «Κλειώ» απαιτεί την καθαρή σου σκέψη. French connection σε ιταλικά χωράφια, με τους Γερμανούς να εκφράζουν σήμερα αυτήν τη φιλοσοφία μόνο μέσω Cupra._ Σ. Χ.