top icon
Blog

Περί συγκρίσεων

Τα πάντα συγκρίνονται, και εμείς κρινόμαστε.

Γεγονός πως ο ειδικός Τύπος στην Ελλάδα, έργο Κώστα Καββαθά, επιμένει να λειτουργεί ορθολογιστικά και έντιμα, αποφεύγοντας αστοχίες που δεν είναι πάντα αθώες.

Ειδικότερα στα του οίκου μας, έχοντας την επιλογή της ειδικής διαδρομής και της διπλής διαδρομής, συχνά-πυκνά παραθέτουμε ανομοιότητες, είτε με το χέρι στην καρδιά είτε για πρακτικούς λόγους. «Υπότιτλος» σε αυτές τις περιπτώσεις ότι δεν πρόκειται για Σύγκριση, και δε θα βρείτε επιλογές που εκθέτουν.

Τα προβλήματα «επικοινωνίας» στο παρελθόν είχαν ονοματεπώνυμο «VW vs Audi», δυσαρέσκεια που σήμερα δεν προκύπτει, καθώς στο τιμόνι πλέον βρίκονται πραγματικά premium στελέχη με ανοιχτό μυαλό. Από τις περιπτώσεις που ξέρουν πολύ καλά γενικώς το προϊόν, ενώ αντιλαμβάνονται και τη δουλειά μας.

Από την πλευρά μας, και συνολικά ο χώρος ωρίμασε και έχει μπει στο χρονοντούλαπο το κυνήγι της ουράς, ενώ έχει λήξει και το άτυπο ντέρμπι-κυνήγι μαγισσών, αφού εμείς και εμείς ξέρουμε. Αντιθέσεις με κατασκευαστές, μαρκετίερς και τους PR τους. Απλώς τους παρακολουθείς, και ο καθένας τη δουλειά του. Τυχεροί σήμερα οι συνεργάτες μας και οι συνάδελφοί μας, δεν εισπράττουν και αρνητικά σχόλια, όταν σπάνια έως ποτέ θα συγκρίνεις π.χ. Hyundai vs Κia, ή ακόμα και Citroen vs Peugeot, ξεπερνώντας πλέον και τη θεωρία μιας άλλης εποχής. Ό,τι εμείς οι ειδικοί, και κυρίως «εσείς του Καββαθά», όλο και κάποιο πρόβλημα θα εντοπίστε, ενώ δε θα αποφύγετε σχόλια που αφορούν την ταυτότητα κάθε κατασκευαστή.

Να είμαστε όμως δίκαιοι, αυτό το μυθιστόρημα το ξεκίνησαν οι κατασκευαστές, όπως για παράδειγμα με τη Lancia να εξελίσσεται σε πλούσιο Fiat, ενώ κάπως έτσι και τα Lexus και Infiniti σε σχέση με Toyota και Nissan στα πρώτα τους βήματα. Στοχεύοντας στην αγορά της Αμερικής, όπου προκάλεσαν βλάβες στην τοπική και ευρωπαϊκή βιομηχανία. Με τα χρόνια και οι δύο Ιάπωνες premium (sic) κατασκευαστές διαφοροποιήθηκαν, και σήμερα ανταγωνίζονται στα ίσια τους Γερμανούς κύρους.

Το κάνουν με επιτυχία και οι περίπου Βρετανοί της JLR, ενώ το προσπαθούν και στη Volvo, που δεν είναι Σουηδοί. Σήμερα, κακά τα ψέματα, ένα XC 40 είναι περισσότερο Tiguan παρά Q3-Q5 ή Χ1-X2. Σε συνδυασμό μάλιστα με την εξαιρετικά δουλεμένη τιμή του, το πολλά βαρύ XC40, που σε επίπεδο στρατηγικής προώθησης έμεινε στάσιμο, θα το βρεις συχνά σε λίστα με C5 και Tucson και άλλα πιο γήινα και με εμπορικό ενδιαφέρον. Γεγονός πως εδώ στη βάση της κατηγορίας ο τρομοκράτης είναι Τσέχος, ενώ έρχεται αγριεμένο το best-seller, το Qashqai.

Πολύ θα ήθελαν ένα αντίστοιχο, ένα γήινο RAV στην Toyota, και δεν είναι κρυφό ότι αν θες να είσαι αθάνατος θα επιλέξεις Κορεάτη ή Ιάπωνα, ενώ -αν κομψός- Γάλλο, με το «3008», κακά τα ψέματα, να έχει μάτια μόνο για το ελιξίριο του πόθου κυριών (και όχι μόνο), το Evoque…

Πού το πας, Σ.Χ.;

Δοκιμάσαμε πρόσφατα Stelvio diesel και, αφού μοιράσαμε sms (καθημερινή ήταν…) με προτάσεις για 1-2-3-13 ΣΔΟΚ, καταλήγεις προσγειωμένος από την κλάση της: «Δεν την ακουμπάμε, δεν τη συγκρίνουμε».

Ίσως μόνο με Jaguar ΧF μέσα από τη διαφορετική τους φιλοσοφία, σε ένα δίπολο που μας ταξιδεύει και σε μια άλλη, ιδιαίτερα κλασάτη εποχή. Όταν το συναίσθημα με στοιχεία αισθητικής συναντούσε την ουσία, που δεν είχε εξάρτηση από την τιμή μεταπώλησης κ.ά., αλλά με τη συμπεριφορά σε κάθε τύπου δρόμο και υπεράνω φορτίου και γνώσης.

Θα πείτε, σε σχέση με τη Macan η Stelvio, που αντικειμενικά στέκεται και απέναντι στην Χ4; Είπαμε, «όλα ή τίποτα», και δε θα ταλαιπωρήσεις κανένα από τα παραπάνω τρία, που καταθέτουν τα διαπιστευτήριά τους αποφεύγοντας τον οδηγό αγοράς για μια κατηγορία όπου βρίσκεται το κατεστημένο των Γερμανών και η DS, όπως και η Volvo με το εξαιρετικό XC60-T8.

«Τίποτα», λοιπόν, από εμάς. Όπως ουσιαστικά και με την Giulietta, ό,τι δεν αποφύγαμε με την Giulia και τις αντίστοιχες BMW. Συγκρίσεις για το πολύ ψηλού επιπέδου comeback του κατασκευαστή, καρδιά του λάτρη της αυτοκίνησης.

Συγκρίσεις που ενίοτε σε παρασύρουν και στη στείρα αντιπαράθεση των αριθμών, τους οποίους άλλωστε βρίσκεις και στο νέο μας site, όπως και στους καταλόγους των εταιρειών leasing, που προσφέρουν την πραμάτεια τους με πολλά ατού, έχοντας ψωνίσει από το πάνω ράφι, συχνά με τιμές από το μέσο πάτωμα.

Πολύ δυνατή η αγορά μας, έχουν τεράστια γνώση οι φύλακες. Οι specialists εμπορικοί διευθυντές, με το μεταπτυχιακό της ελληνικής αγοράς που τους κατατάσσει πολύ ψηλά στην Ευρώπη. Στο δικό μας ράλλυ τα excel δε λένε την αλήθεια. Είναι το μομέντουμ με την αίσθηση που κάνουν τη διαφορά, με κοινό παρονομαστή την πίστη, συνδεδεμένη και με το ένστικτό τους.

Σε σχέση με το προϊόν, είναι κάποιες περιπτώσεις, όπως π.χ. η Stelvio από την πρώτη της μέχρι την τελευταία της εκδοχή, που δε συμμετέχει, δεν αφήνει χώρο για αντιπαράθεση με αριθμούς. Είτε τη βλέπεις σταθμευμένη είτε την οδηγείς, που είναι και το ζητούμενο, συνδεδεμένο με μια γνήσια οδική συμπεριφορά, που σε γοητεύει παρά τα μεγέθη και την απόσταση από το έδαφος.

Άλλωστε, όπως σχολίασε Ιταλός πρώην συνάδελφος, συντάκτης στο 4R που εργάστηκε στο γραφείο Τύπου της Alfa, όταν ήταν υποψήφια η Stelvio, όντας στα 7 της μικρής λίστας για το COTY: «Στράτη, είναι Alfa Romeo-SUV», και φεύγεις σκεπτικός σε σχέση με το στίχο του.

Σήμερα, οδηγώντας ξανά ύστερα από καιρό, σχολιάζεις το αυτονόητο. Είναι ακόμα κάποια μέταλλα, ανθρώπων έργα, που δε συγκρίνονται…_ Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ