Επιστροφή δε θα προκύψει, τα SUV καλά κρατούν, αλλά τα όπλα της Stellantis στα μεσαία χάτσμπακ δημιουργούν προϋποθέσεις για σοβαρή συζήτηση.
Με την DS 4 να δίνει υπεραξία υποστηρίζοντας με συνέπεια και επιτυχία το διαφορετικό, πάλι από την Peugeot έρχεται η αλλαγή των δεδομένων. Ρωτούν οι ψαγμένοι, διαχρονικά καχύποπτοι αναγνώστες μας αν είναι Mercedes το «308» ή το «βαφτίσαμε» Audi, όπως π.χ. το Mazda 3, υπεράνω ανάλυσης για την επόμενη ημέρα. Το «308», λοιπόν, είναι σήμερα το καλυτερότερο χάτσμπακ της αγοράς, ένα συνολικά καλύτερο Golf – το σημείο αναφοράς, όντας το χάτσμπακ που θα δημιουργούσε από λευκό χαρτί και ο petrolhead, χρησιμοποιώντας όλη την γκάμα των κινητήρων του γαλλοϊταλικού γκρουπ. Καμία αμφιβολία ότι, αν ήταν ο Ιμπαράτο στο τιμόνι της Peugeot, θα είχε παρουσιάσει στους πρώην συναδέλφους και την ηλεκτρική εκδοχή, έστω σε πρωτότυπο, και η τελική βαθμολογία στο COTY θα ήταν διαφορετική.
Άθροισαν οι Κορεάτες πάνω από «500» ψήφους, αλλά τιμώντας τη φιλοσοφία τους δεν έδωσαν, όπως λέγεται, «γραμμή» ούτε ως υπονοούμενο, ώστε να ψηφιστεί το ένα ή το άλλο ηλεκτρικό SUV τους, και ο Ντε Μέο παραλίγο να κερδίσει. Το βραβείο με ένα αυτοκίνητο, το Megane, που μόλις παρουσιάστηκε, ενώ θα λανσαριστεί αρχές καλοκαιριού.
Ιμπαράτο, Ντε Μέο και κάποιοι άλλοι χαρισματικοί, δυστυχώς όλο και λιγότεροι οι managers με ένστικτο και έμπνευση, μακριά από τα excel που κρύβουν αλήθειες και μεταθέτουν προβλήματα.
DS 4
Γεγονός πως στην περίπτωση της DS4, μιας κυρίας με τροχούς, δεν προκύπτει ορθόδοξη σύγκριση ούτε με τον εσωτερικό ανταγωνισμό, ούτε με άλλους από τη Γερμανία, ούτε με τα Lexus. Την DS τη συγκρίνεις με όλους σε επίπεδο του τύπου του αμαξώματος, αλλά και με κανέναν. Σε κερδίζει με τη σχεδίασή της και με τα υλικά στο εσωτερικό, ενώ αυτή η DS-περίπου SUV σε έκδοση Cross υπογραμμίζει με άποψη και το μέγεθος της C4, στο δρόμο που ακολουθεί με επιτυχία και το Arkana της Renault.
Σχεδόν κομφούζιο, και είναι σαφής η προσπάθειά τους αυτήν τη φορά να ξεφύγουν με την DS 4 ακόμα περισσότερο σε σχέση με τον εσωτερικό τους ανταγωνισμό, και όταν την οδηγείς πηγαίνεις περισσότερο στο παρελθόν, όπου η DS-μαμά, το σημείο αναφοράς σε άνεση και σχεδίαση, παρά στη φιλοσοφία DS 3, που ικανοποιεί και σε κάποιες εκδοχές ενθουσιάζει με τη συμπεριφορά του.
DS 4 Cross, Diesel – η δική μας, σε περίπου χρυσαφί…
Δοκιμάσαμε, συγκρίναμε απρόβλεπτα, όπως θα διαβάσετε σε 4Τ Απριλίου 2022, «ένα χρόνο με την “Καθημερινή” της Κυριακής», μεθαύριο στο περίπτερο, και σχολιάζουμε. Αναμένοντας και τον τιμοκατάλογο, που δεν είναι λεπτομέρεια ακόμα και για προτάσεις που προσφέρονται για leasing, αλλά και για λιανική, όπως η DS, που απευθύνεται στον λάτρη της αισθητικής, και όχι μόνο.
Σήμερα, που επιβάλλεται το περίβλημα για βράβευση να συνδυάζεται με υψηλού επιπέδου φινίρισμα στο εσωτερικό, αλλά και την ποιότητα κύλισης που απαιτεί η κατηγορία.
Μη μετρήσιμη αυτή η σημαντική ένδειξη, και εδώ αν επιλέγεις άνεση θα τη λατρέψεις, ενώ αν είσαι του μέσου όρου θα σε ικανοποιήσει, όταν στην περίπτωση του σφιχτού κάποιες στιγμές σε ρυθμούς GTi θα σε απογοητεύσει.
Οδηγώντας γρήγορα, θέλεις το «308» και, από τη στιγμή που η DS δεν παίρνει κλίσεις ούτε υστερεί σε κατευθυντικότητα, είναι η έλλειψη οδηγικού χαρακτήρα (που εκφράζεται από το νεύρο που δεν προκύπτει) η επιλογή που δεν την κατατάσσει στα λίγα πλέον αυτοκίνητα για τον οδηγό.
Επιλογή τους όμως όλο αυτό, ώστε να συμπληρώνεται υποδειγματικά η γκάμα από τη C4 μέχρι το Astra, έχοντας αιχμή το «308» της Peugeot. Ο κατασκευαστής με στοιχεία VW και Audi σε ένα κοκτέιλ που θεωρητικά θα βρεις μόνο στα Cupra, που όμως ακόμη διεκδικούν ρόλο, όταν η Peugeot κυριαρχεί.
Η DS
Με όνομα βαρύ και αρχοντικό πάτημα η έκδοση Cross, και σε αυτό το πλαίσιο θέλεις να δοκιμάσεις και τον «μικρό» 1.2 με τους 130, και βέβαια το αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Ευκαιριακά, δοκιμάσαμε με τον 1.6 και τους 180, που ακουστικά και ως λειτουργία, κατά τη γνώμη μας, δεν της ταιριάζει και δε θα τον επιλέγαμε αυτό τον 4κύλινδρο. Με γεγονός πως το 308 Hybrid με τους 180 μοιράζει προσκλήσεις-πρόκληση προς κάθε κατεύθυνση, αξιολογείς σοβαρά τη Hybrid εκδοχή της DS 4 με τους 225 ίππους, με την προϋπόθεση ότι δε στοιχίζει όσο η αντίστοιχη CLA 250e.
Όμορφη κυρία αυτή η «Μερκ», με υπέροχο αρσενικό πάτημα. Κομψή η DS, με μια γνήσια πολυτέλεια που ταιριάζει στο αμάξωμα, το οποίο υποστηρίζει τον διαφορετικό τρόπο, με άποψη που προδίδει και την ευφυΐα των αρμόδιων Γάλλων. Στο design αλλά και στο concept που χαρακτηρίζει κάθε τους πρόταση, αφήνοντας ιπποτικά χώρο το ένα brand στο άλλο…
Περιμέναμε την DS 4 ως μια εφ’ όλης της ύλης μεγαλύτερη και πιο μοντέρνα DS 3, ώστε να σπάσει και ο πάγος του κλασικού χάτσμπακ με ετικέτα «όλα ίδια», και είχαμε στο χέρι και μας άρεσε ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο με προοπτική. Όπως τότε, πριν από πενήντα χρόνια, ήταν η DS σε σχέση με «Μερκ», Volvo και BMW, με τα Audi 100 να μπαίνουν στο παιχνίδι αργότερα. Η DS τότε, σε πλούσια εκδοχή, έβλεπε και την Jaguar ΜΚ2, όπως σήμερα βλέπει την E-Pace και το Q3 στη hybrid εκδοχή τους.
Ενδιαφέρον όλο αυτό, θα πάρει τη διάστασή του όταν ανακοινωθούν λεπτομερώς και οι τιμές της. Μείνετε συντονισμένοι._ Σ. Χ.