top icon
Blog

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ

Με ευκαιρία και αφορμή το σχόλιο του Σ.Χ. μετά το Ράλλυ στη Λαμία.

Photos: Νίκος Κατίκης-Rallypixels

Από τον καναπέ…

Χαζεύεις αποτελέσματα και «εύκολα» μπορείς να κρίνεις. Την ίδια ώρα, παρακολουθείς στα social media τις αντιδράσεις από τη δράση, και καταλήγεις ότι και στις δύο περιπτώσεις η επιπολαιότητα χτυπάει κόκκινο.

Δικαίωμα του καθενός να κρίνει, και δικαίωμα του άλλου να πανηγυρίζει την ήττα με επιδόσεις που τον εκθέτουν. Άλλοι πανηγυρίζουν για το τι θα έκαναν, και άλλοι επικοινωνούν όπως για τις άτυπες επιδόσεις του Σαββάτου στις πίστες καρτ. Στο καρτ τους κρατάει σε τροχιά ενδιαφέροντος όλο αυτό, που δεν αντέχει σε σχολιασμό.

Γενικότερα, όσοι για τα πανηγύρια δε χρωστούν σε κανέναν, αλλά, έχοντας τη μη διαπραγματεύσιμη εμπειρία, θα επισημάνουμε ότι έτσι προκύπτει μια λαθεμένη motorsport παιδεία. Εξυπηρετεί την ψευδαίσθηση, και μέχρις εκεί… Μένεις μετεξεταστέος στο μεταπτυχιακό που αφορά τη διαχείριση της νίκης και της ήττας.

Lambros Athanassoulas-Nikos Zakheos

Κάποιοι θεωρούν τιμή τους τον τερματισμό σε έναν αγώνα με 4 ΕΔ σε χώμα ή με 6-7 στην άσφαλτο, και οι επιδόσεις τους έχουν το μέγεθος των επάθλων που φορτώνουν περήφανοι στο EVO ή στο ΣαξόΡαλλο, αρνούμενοι να αναλύσουν χρόνους και αποτελέσματα. Το να σε εκθέτει ένα υποδεέστερο αυτοκίνητο συνέβαινε, συμβαίνει και θα συμβαίνει. Διαχρονικά, αυτή ήταν η βαριά ήττα που σε κρατούσε για καιρό στο σπίτι. Ήθελες στήριξη να μαζέψεις τα κομμάτια σου και να επιστρέψεις. Συνήθως είναι διαχειρίσιμες αυτές οι ήττες-μαθήματα σε ειδικές διαδρομές, όπως όταν θα βρεθείς αντιμέτωπος με αγριεμένο Αθανασούλα ή με κεφάτο Τσολακίδη στην Παύλιανη.

Θα το χωνέψεις το λεπτό, με στόχο να ανακάμψεις στη συνέχεια. Άμεσα ή αργότερα. Αυτή είναι η ομορφιά των ράλλυ. Να ξέρεις πού βρίσκεσαι, να γνωρίζεις γιατί χάνεις και να ανακάμπτεις συνυπολογίζοντας δικαιολογίες, που δεν είναι όμως ο κύριος λόγος.

Giannis Anagnostakos-Christos Bakloris

Χωρίς αμφιβολία

Κερδισμένοι από το Ράλλυ Λαμίας είναι καταρχήν η οργάνωση, με την ΑΛΑΛ να διδάσκει. Στη διαχείριση των καιρικών φαινομένων, προσφέροντας το τέλειο οδόστρωμα στους καλεσμένους, αλλά δις και σε συμπεριφορά.

Έργο του κ. Νίκου Μανώλη να συνεργαστούν με την ΕΠΑ για τη σειρά εκκίνησης των πρώτων, ενώ ο vice της ΟΜΑΕ δίδαξε αρχοντιά, δίνοντας μάθημα-χαστούκι στην εμπάθεια. Με την ορθή επιλογή των πρωταθλητών Παπαδημητρίου-Πολυζώη ως πλοηγών με το «0». Κόσμημα που προσφέρει και ασφάλεια, αναβαθμίζοντας το γεγονός. Αντί το «1» το «0» – κίνηση θάρρους και διάθεση προσφοράς από όλες τις πλευρές.

Lambros Athanassoulas-Giannis Anagnostakos

Αγώνας

Μελετήστε με προσοχή τις επιδόσεις των Αθανασούλα και Αναγνωστάκου, και έχετε απαντήσεις για το επίπεδο όλων. Για το πού πορευόμαστε σε επίπεδο ανταγωνισμού και ενόψει ΡΑ. Οι δύο 40άρηδες (πάνω-κάτω) άφησαν το Λουτράκι και την Ιτέα, μπήκαν στα νοικιασμένα τους από τον οίκο EMC-Σπύρου, εμπιστεύτηκαν ένα εξαιρετικό ζευγάρι συνοδηγών και έθεσαν τον πήχη στο σωστό σημείο αναφοράς.

Το λατρεύεις όλο αυτό, που ξεπερνάει την τρέλα μας, όπως άλλωστε και για τον Μανιαδάκη. Με φως τις επιδόσεις τους, ξέρουν πλέον όλοι πού φτάνει η προσπάθειά τους και πού βρίσκεται το επίπεδό τους.

Αθανασούλας

Μελετήστε στον επόμενο αγώνα, περίπου στην Κόρινθο, την 1η Αυγούστου του 2021 (αν η ημερομηνία είναι σωστή, με εμπιστοσύνη στον μετρ Ζωρζ Σωτηρόπουλο, απαιτείται πολύ έξυπνα επιλεγμένο ωράριο), τους χρόνους Αθανασόπουλου με το Κύρκος-EVO και Καρανικόλα με το CarCenter-Fiesta. Κατάφεραν και ξεχώρισαν προχθές, και είναι οι διαφορές τους από τους πρωταθλητές που θα τους κάνουν καλύτερους. Ο Γιώργος Αθανασόπουλος, που δεν ταξιδεύει αλλά οδηγεί και βελτιώνεται. Ο Νώντας Καρανικόλας, που πλέον ξέρει ότι πρέπει να αναθεωρήσει τα κεκτημένα, παραμένει ο μόνος με 2WD που κρατάει σε απόσταση τον τρομοκράτη «Φινλαμό», τον «Πάζονεν», που δε χάνει την ευκαιρία, με πολλές αφορμές, να εκρήγνυται και εκτός μπάκετ.

Giorgos Athanassopoulos-Spiros Bardakis

Με αφορμή

Απαιτεί εμπειρία η διαχείριση της ζημιάς σε έναν μικρό αγώνα όπου, αφού έχεις εσύ καταστραφεί, οφείλεις να κάνεις τα πάντα για να μη βλάψεις όσους ακολουθούν.

Ηρωισμοί δεν προκύπτουν στο σημερινό layout των αγώνων, ειδικά όταν δεν ακολουθεί service. Εκτός αν ο ψυχισμός σου επιβάλλει παράνομη παρέμβαση, κάτι ανέντιμο, ειδικά σε αγώνα του Πρωταθλήματος.

Δεν ήταν τυχαία επιλογή να εκκινεί πρώτος ο πολυβραβευμένος Σερδερίδης, ούτε ότι ο Βελάνης ήταν ο μπροστινός του Αθανασούλα. Ποιοτικοί, ευφυείς και gentlemen αμφότεροι, θα θυσίαζαν πολλά δευτερόλεπτα, ίσως και λεπτά ακόμα και θέσεις, ώστε να μην επηρεάσουν τον αγώνα όσων ακολουθούν. Δείχνουν πολλά τα δύο λεπτά της διαφοράς, αλλά ενίοτε αποδεικνύονται λίγα, και σήμερα που τα ράλλυ έχουν εξελιχθεί σε Αναβάσεις, οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά.

Giorgos Kechagias

Απόδειξη

Δύο δεύτερα στο χιλιόμετρο χάνει ο Γιώργος Κεχαγιάς της Κυριακής από τον εαυτό του, τον πρωταθλητή, τον «χερά» που ξεκολλάει το «500» στο βρεγμένο και το κρατάει, όταν εμείς δεν μπορούμε ούτε να το ξεπαρκάρουμε. Την ψυχάρα, που εκτιμάμε και δεν το κρύβουμε.

Nothing is impossible, και αφήνεις τον Λάμπρο Κύρκο, το μπριγιάν των 4 καρατίων, στην ομάδα σου, να δοκιμάσει το καλύτερο Skoda των Βαλκανίων στα χαρτιά, και τότε θα ξέρεις. Σχόλιο με συμπάθεια, αλλά αυτό το τέλεια βαμμένο Fabia, που «πυροβολεί» όπως τα Polo, δε στέκεται ούτε στην ευθεία.

Ο Μάριος βγάζει τα λαρύγγια του, επιστρατεύει τρικ έμπνευσης, ενώ ο Γιώργης παλεύει. Χρεώνει μάλιστα στον εαυτό του την αστοχία σε ρυθμό και αποτέλεσμα, ενώ ακούει και διάφορους ειδικούς να σχολιάζουν-συμβουλεύουν, με πολλή όμως «αγάπη». Το σίγουρο, αυτός ο τύπος, γεννημένος πρωταθλητής, έχει και φιλότιμο.

Leonidas Kirkos - EL EM

Ήταν ο «Παπατζίμ», έπαιξε το 2020 με τον Dirt-man τον «Ζυμάριο», και μακάρι να είχαμε και άλλον τόσο clear και clean – και φέτος να τος ο Βασίλης Βελάνης. Αναγνώριζε και αυτός το πρωτόγνωρο, και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως αυτό το παλικάρι, ο Γιώργης Κεχαγιάς, με «ΕΛ-ΕΜ» και Κέκη δίπλα του, αν ακούσει τους Τζέκους, θα το βρουν. Δε θέλουν, δεν ξέρουν να χάνουν αυτοί οι τύποι που έχουν δίπλα τους τον κολοσσό τον «Λέα». Ευτυχώς για όλους, όταν θυμώνει αγωνιστικά κλείνει τα τηλέφωνα και αφήνει τη σωτηρία του αθλήματος σε άλλους. Σε αυτούς που καταθέτουν χρόνο και ψυχή με τα λάθη τους και για το δικό του έσοδο-αποτέλεσμα της ηρεμίας που έλειψε. Ας συνδυαστούν λοιπόν στην on sale.

Με τα 2 δλ. κάτω στο χιλιόμετρο, έχεις σκοτώσει τον εφιάλτη, το EVO του Μπαντούνα, που προέκυψε σε λευκό με Αθανασούλα, και τότε βλέπεις Γαλαταριώτη και ξέρεις γιατί είναι αλλού ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας, που στα χωράφια σου οφείλεις να ανταγωνιστείς. Σήμερα στα μάτια μας είναι Όσμπεργκ ο τύπος, και στο ΡΑ παρακολουθήστε τον. Ποιος Καγιετάνοβιτς;

Alexandros Tsouloftas-Stelios Elia

Ευρωπαίοι οι Κύπριοι

Με πρωτάθλημα στημένο σε ρυθμούς ERC, με Ομοσπονδία που στηρίζει, και μάλιστα επιθετικά-απαιτητικά -και καλά κάνουν, αφού μας βρίσκουν μπόσικους-, αλλά και με συμμετοχή σε αγώνες στην Ευρώπη. Πληκτρολογείς στου Παλάτου στο ewrc-results, και μόνο ο Παπαδημητρίου μπορεί να συγκριθεί σε αριθμό σελίδων μαζί τους. Εδώ έχουμε αγωνία για το πώς θα διοργανώνονται είκοσι ράλλυ σε χώμα και άσφαλτο, ευνοώντας σωματεία και απο-συντονίζοντας αγωνιστές, χωρισμένους σε ειδικούς ανά επιφάνεια. Όπως λέμε χειρουργός, αλλά με διαφορετική εξειδίκευση. Ο σχεδιασμός, που δεν είναι τυχαίος, δεν περιλαμβάνει απαγόρευση θερμών συναντήσεων, αλλά έτσι προκύπτει.

Lambros Athanassoulas

Σε πρώτο πρόσωπο

Δεν το κρύβω. Ζω για το μικτό ΔΕΘ, με την ευχή ο οικοδεσπότης να βάλει φόρμα και, με τους Παπαδημητρίου και Κεχαγιά να καταρρίψουν την ανοησία των ειδικών σε άσφαλτο-χώμα. Στοιχίζουν όλα αυτά, συμφωνούμε. Αλλά μόνο με την υπέρβαση θα αλλάξουμε ταχύτητα και δε θα αισθάνονται άβολα στον άλλο κόσμο Καλεμτζάκης, «Σιρόκο» και Μοσχούς παρακολουθώντας με πικρία το διασυρμό των ελληνικών δυνάμεων που απαιτούν στήριξη.

Χρήματα δεν υπάρχουν, αλλά επενδύονται. Ας τα σεβαστούμε. Τουλάχιστον εμείς που ίσως έχουμε λόγο, και με γεγονός ότι χάναμε από Παγκόσμιους και Ευρωπαίους με ίδια αυτοκίνητα και μπαίναμε στην εντατική της κατάθλιψης. Ήταν η Β΄ Εθνική του WRC που απογείωνε Βωβό, Αθανασούλα και Χατζητσοπάνη, και αυτοί του Ευρωπαϊκού που οδηγούσαν σε ρυθμούς εκτός ορίων τον «Τζίγγερ», τον Κύρκο, τον Παπαδημητρίου, ενώ λειτουργούσαν ως έμπνευση για τον Ζήβα ώστε να ψαχτεί και να τους αντιμετωπίσει.

Καμία αμφιβολία πως στην Κόρινθο θα είναι αλλιώς, και μείνετε συντονισμένοι. Το DS 3 του Παναγιώτη θα δουλέψει, ενώ ο Βελάνης έδειξε έτοιμος από καιρό. Έχει τον τρόπο του γενικώς ο Βασίλης με ευρύτερη άποψη, με στοιχεία σοφίας «Παπατζίμ», που λείπει._ «Στρατισίνο»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Nodas Karanikolas-Giorgos Vassilakis
  • Lambros Athanassoulas-Giannis Anagnostakos
  • Alexandros Tsouloftas-Stelios Elia
  • Lambros Athanassoulas
  • Giannis Anagnostakos-Christos Bakloris
  • Lambros Athanassoulas Rally Team
  • Giorgos Athanassopoulos-Spiros Bardakis
  • Lambros Athanassoulas-Nikos Zakheos
  • Velanis X 2
  • Giorgos Kechagias
  • Leonidas Kirkos - EL EM
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ