top icon
Blog

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ: Σε τούνελ το WRC…

Όλα τέλεια, με το ενδιαφέρον στη μέγιστη τιμή, «μεθαύριο» στο επετειακό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά τι γίνεται στη συνέχεια και κυρίως μετά και το WRC 2024; Στα πλήκτρα ο Σ.Χ. με σκέψεις για την επόμενη ημέρα…

Κακά τα ψέματα, δεν πατάει καλά ο θεσμός και αν τα προβλήματα κρύβονται με ευκαιριακές εκπλήξεις όπως στις 1.000 Λίμνες, η πραγματικότητα προβληματίζει.

Toyota vs Hyundai vs;

Λείπει η τρίτη ουσιαστική δύναμη υψηλού επιπέδου που θα τοποθετηθεί περίτεχνα και θα αναβαθμίσει το ενδιαφέρον και το κύρος του θεσμού που δοκιμάζεται. Ουδείς πλέον θεωρεί ότι η Ford μπορεί. Ούτε οι ίδιοι. Αν μείνουν και κρατήσουν τον Tanak και τη Red Bull, θα παίζουν τον τέταρτο ρόλο του αουτσάιντερ. Θα στοχεύουν και σε 2-3 αγώνες με πιθανότητα νίκης στον έναν και μέχρις εκεί.

Κρίνοντας όμως από το όπου φύγει-φύγει του Εσθονού από τη Φινλανδία πριν συμπληρωθεί η δεύτερη ήμερα του αγώνα, αμέσως μετά την εγκατάλειψη του, η απογοήτευση είναι μεγάλη και από τις δυο πλευρές και δεν προκύπτει ειρηνική εξέλιξη. Σχέση που εξελίσσεται σε ολέθρια.

Ράλλυ

Στην Toyota αναζητούν συναγωνισμό, ενώ επενδύουν και σε νεότερους οδηγούς, όταν είναι σχεδόν έτοιμο το Rally2, που εξελίχθηκε και στη χώρα μας, υπό την επίβλεψη-οργάνωση του μετρ ΕΛΕΜ.

Toyota Yaris Rally2

Στην Toyota δεν αποκλείεται να χάσουν τον Ogier που πιθανόν θα παίξει ένα τελευταίο χαρτί για χορταστικό συμβόλαιο με τους Κορεάτες. Θυμάστε, πως έφυγε από τη Citroen…

Sebastien Ogier

Στην Hyundai, o Cyril Abiteboul δεν κρύβεται και πιέζει το σύστημα τους ώστε να γίνουν πιο γρήγορα και ανταγωνιστικά τα δημοφιλέστατα i20 N-R1. Άλλωστε είναι στοχευμένη η ένταξη στην ομάδα του «FΧ DeMaison», που δημιούργησε τα αγωνιστικά Peugeot και το VW Polo WRC της απόλυτης κυριαρχίας. Θέλουν το πρωτάθλημα κατασκευαστών οι Κορεάτες, ως ένα ακόμα πιστοποιητικό της αξιοπιστίας τους που άλλωστε, αποδεδειγμένα αμφισβητεί την ιαπωνική κυριαρχία, επί του προκειμένου. Αντίστοιχα, στη «μηχανή» τους και ειδικά στην ευρωπαϊκή της έκφραση δεν λείπουν οι φωνές των στελεχών προώθησης και επικοινωνίας που αμφισβητούν την παρουσία στο WRC. Εκτιμώντας ότι στην πίστα και σε live μετάδοση, εκφράζεται καλύτερα η σύγχρονη πολιτική τους, αμφισβητώντας μάλιστα στα ίσια το συναγωνισμό, όπως και αν εκφράζεται…

Cyril Abideboul

Τα WRC2

Θα σχολιάσετε, αυτός είναι θεσμός. Θα μπορούσε, αρκεί όσοι περίπου ιδιώτες, οι «επισκέπτες» να ασχοληθούν σοβαρά σε εργοστασιακό επίπεδο, όπως η Skoda και ήδη η Toyota.

Σχολιάζουμε: «καμία σχέση» λοιπόν, αφού από εδώ, στο τεχνολογικό πακέτο, λείπει η Hybrid ένδειξη, επιλογή που ούτως ή άλλως αμφισβητείται. Από τα καλά οργανωμένα «συστήματα» προστασίας του περιβάλλοντος, που ορθά έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας. Θεωρείται μάλιστα πολύ κακό και περιορισμένης ευθύνης το σχετικό αποτύπωμα, όπως εκφράζεται από τα WRC1. Mε τον ηλεκτρικό κινητήρα τους να λειτουργεί ουσιαστικά μόνο στο SP και αν…

WRC2 Skoda Mikkelsen Estonia 2023

Στη συνέχεια…

Αν κρίνουμε από τους Γάλλους μηχανικούς του εργοστασίου που παρακολουθούν στενά τον Ροσέλ, όπως και στο ΡΑ τον Karelis, με τα C-Τρουά, στο Παρίσι ενδιαφέρονται. Τους απασχολεί και αφού η Peugeot θα κερδίσει αύριο ή μεθαύριο το Le Mans, ανοίγει ο δρόμος για τη Citroen. Αν επιστρέψουν, θα παρασύρουν και το γερμανικό γκρουπ με γεγονός πως το DNA της Cupra ταιριάζει στο WRC. Ειδικά από τη στιγμή που έχει αποκλειστεί η πλήρης εμπλοκή της Skoda, ούτε προκύπτει ρεπορτάζ για τη θεαματική επιστροφή της VW, με τον τρόπο του πρωταθλητή που την εκφράζει.

Δυστυχώς, όλοι καθυστερημένοι σε χρόνους και με παρόντες την Toyota και την Hyundai, όποιος ρισκάρει τη συμμετοχή του θέλει χρόνο και ένα τεχνολογικό πακέτο με εγγυημένο κανονισμό, που θα αντέξει σε διάρκεια…

Ράλλυ

Απρόβλεπτο και καθόλου γοητευτικό…

Δεν προβλέπεται η εξέλιξη. Δεν πείθει αυτή η FIA με αυτά τα στελέχη ότι μπορεί να διαχειριστεί την κρίση και αμφιβάλουμε ότι την αντιλαμβάνονται. Άφησε βαριά κληρονομιά σε μαθητευόμενους ο Jean Todt, δυστυχώς σε μια εποχή, όπου η έλλειψη ηγετών χαρακτηρίζει κάθε δραστηριότητα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Λείπουν σήμερα και από την Παγκόσμια Ομοσπονδία οι εμπνευσμένοι και με γνωριμίες στο κορυφαίο επίπεδο των κατασκευαστών, με πρόσβαση στα ΔΣ των κολοσσών. Ελάχιστα τα στελέχη με τη λάμψη της Michele Mouton όπως και άλλοι, που δυστυχώς έφυγαν νωρίς. Διοικητικά στελέχη, χορτάτοι και ικανοί για να ανατρέψουν την κατιούσα.

Έλληνες;

Βεβαίως και επιτέλους, να μην είμαστε συμπλεγματικοί. Έχουμε σπουδαίους Έλληνες με διεθνή καριέρα, ευρύτερα στην αυτοκίνηση, αλλά και ειδικά στο motorsport.

Στο παρελθόν, το απέδειξε ο Αντώνης Αργυρόπουλος, ενώ το αποδεικνύει ο Παύλος Αθανασούλας που διαχειρίζεται υποδειγματικά τις διεθνείς σχέσεις του ΡΑ. Έχοντας την υψηλού επιπέδου, τη σύγχρονη συνεργασία με τον promoter του WRC. Μακριά από το ξεπερασμένο καλό κρασί και τον αστακό, με ή χωρίς πάστα. Φιλία, αλλά κυρίως, «business as usual», μέσα από μια έντιμη σχέση με αντοχές στο χρόνο.

Κακά τα ψέματα, είμαστε προνομιούχοι με κορυφαίους Έλληνες στη διεθνή επικοινωνία, όταν στελέχη, ομάδα όπως της Μοtorsport Greece δεν θα βρεις στη FIA ή σε άλλο αγώνα του WRC. Φτάνει η ηττοπάθεια. Διδάσκουμε, δεν μας διδάσκουν.

Στον τόπο μας, συχνά χανόμαστε, πυροβολούμε τα πόδια μας και υποτιμάμε τον Έλληνα στο περιβάλλον μας, υπερεκτιμώντας τον απέναντι.

Το φως στο βάθος του τούνελ

Αν υποθέσουμε ότι θα ανάψει θα έχει να κάνει με συμπτώσεις ή μέσα από την πίεση των κατασκευαστών να διαφοροποιούνται. Ειδικά σήμερα, με τα μεγάλα γκρουπ να έχουν να λύσουν εσωτερικά προβλήματα ταυτότητας, οπότε και αποκλείεται ο εσωτερικός ανταγωνισμός, με συμμετοχή στο motorsport, ειδικά στην ίδια κατηγορία. Φυσιολογικά απαγορευμένος ο συναγωνισμός ανάμεσα σε διαφορετικά brand του ίδιου γκρουπ, με κόστη που ξεπερνούν τα excel των manager, οπότε και περιορίζονται οι υποψήφιοι για το WRC. Υπολογίστε, ότι είναι απίθανο να δούμε Nissan στα Ράλλυ, όταν ο Luca de Meo της Renault σοβαρά βλέπει μόνο τηn F1 μέσω της Alpine.

Στο άμεσο μέλλον, θα γνωρίζουμε αν είναι φιλοσοφικό ή ουσιαστικό το ενδιαφέρον της Stellantis, μέσω της Citroen, με τα οκτώ Παγκόσμια, όπως θυμίζει ο Χρυσόστομος Καρέλλης, μέσα από την εξαιρετική επικοινωνία της συμμετοχής του, στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Ράλλυ

Με υπομονή…

Για την επόμενη ημέρα και δεν θα σταυρώσουμε τα δάκτυλα, για την κάθοδο των Κινέζων και στα Ράλλυ σε επίπεδο WRC.

Ξεπερνάει τη διαδρομή μας αυτή η παρουσία, με πολλά όμως στοιχεία ρεαλισμού. Επιλογή, που πιθανόν θα απασχολήσει την επόμενη γενιά σχολιαστών.

Μέχρι τότε, μεγάλωσε ο θρύλος Βαγγέλης Γκάλο, που εξέλιξε και καθιέρωσε το Toyota Starlet στους ελληνικούς αγώνες, οπότε δεν θα έχει και το απαιτούμενο κέφι ώστε να επαναλάβει το εγχείρημα με την ΜG.

Ίσως τα παλικάρια του και άλλωστε, Ράλλυ είναι και οι πωλήσεις στην ελληνική αγορά._Σ.Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ