Δοκιμάζουμε το νέο S3, το συγκρίνουμε με την ΑMG Α35 και εξηγούμε “γιατί S3”…
Δύσκολη άσκηση, που εξελίσσεται σε σπαζοκεφαλιά, παρά το γεγονός ότι προσεγγίζουν διαφορετικά το ζητούμενο, σε σχέση με τον Πραγματικό οδηγό. Με αυτόν που αναζητά την ήρεμη δύναμη και συνειδητά δεν περιμένει το RS3 και δεν επιλέγει την Α45. Το ενδιάμεσο, κακά τα ψέματα είναι και το πλέον δύσκολο. Ό,τι αποδεικνύεται από την προσπάθεια της BMW με τις περίπου Μ.
S3 vs ΑMG A35
Ξεκάθαρο το ερώτημα, λοιπόν, και πρόκειται για ένα πολύ υψηλού επιπέδου man to man, με πρωταγωνιστή την οδική συμπεριφορά τους σε κάθε χρήση. Σε απόλυτη ισορροπία τα τεχνικά και οι επιδόσεις, ζήτημα εξοπλισμού οι τελικές τιμές και μένει η αξιολόγηση οδηγώντας. Είναι γεγονός πως προσεγγίζουν διαφορετικά. Ο καθένας με τον τρόπο του και αλίμονο αν ένα Α3 ως S3 και μια Α Class ως ΑMG δεν καταθέτουν ευρύτερα ό,τι τους χαρακτηρίζει.
Στη Mercedes πάνε επιθετικά, προσφέροντας μια ΑΜG Α Class με μικρότερη ιπποδύναμη σε σχέση με τη 45άρα, αλλά με αντίστοιχο προσανατολισμό. Στην Audi, επιμένουν ως SS με τον Super Special χαρακτήρα τους, ως Professor σε σχέση με την ήρεμη δύναμη στη μέγιστη τιμή σε ό,τι αφορά την ασφάλεια.
Με τη Mercedes
Γεγονός πως σε παρασύρει ο εξοπλισμός της denim blue A35 με την αεροτομή εξέλιξης αγωνιστικού S2000, όπως και οι ζάντες, που σε οδηγούν στον after market τομέα. Στο εσωτερικό, το πανάκριβο κάθισμα σε προσκαλεί και για ειδική διαδρομή, ό,τι της ταιριάζει και σε σχέση με το πάτημά της, αλλά και με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα-κιβωτίου. Η μετάδοση, το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC, αναλαμβάνει ώστε το βάρος να μην δημιουργεί προβλήματα και μόνο η ιπποδύναμη της Α45 (αυτοκίνητο κλάσης Μ2) να λείπει στον ανήφορο ή σε δρόμο που γνωρίζεις καλά. Την απολαύσαμε στον Χολομώντα, σε σημαντικό ρόλο στο Ράλλυ ΔΕΘ, τη ζήσαμε πάλι πρόσφατα, στο οροπέδιο της αμαρτίας, στα Δερβενοχώρια, ευκαιρίας δοθείσης…
Η απάντηση-συμπέρασμα
Στην Audi, είναι γνωστό πως δε διαπραγματεύονται. Ο πλέον έντιμος premium κατασκευαστής, που σέβεται φανατικά τη βάση, προσφέροντας κοσμήματα επιπέδου Α1-A3-Q2, έχει έδρα το Ίνγκολσταντ. Μη σας ξεγελούν τα 1.000 κ.εκ. του μικρού κινητήρα. Η διαφορά από τα αντίστοιχα VW ξεπερνάει την απόσταση από το Βόλξμπουργκ. Άλλωστε, δεν προέκυψε τυχαία η σειρά ID, που θέλει το χρόνο της σε σχέση με τα e-tron που ονειρεύεσαι…
Παρασυρθήκαμε, απλά είναι αυτό το νέο Α3 με ξεκάθαρο προβάδισμα προς κάθε κατεύθυνση που σε κερδίζει εφ’ όλης της ύλης, με την απλότητά του. Ό,τι εκφράζεται υποδειγματικά και στην περίπτωση του S3 και αν η Μερκ είναι… η μικρή της μεγάλης, εδώ πρόκειται για την υποδειγματική εξέλιξη της τέλειας βάσης.
Σκεπτόμενος με το σύγχρονο τρόπο, ταξιδεύεις στις υβριδικές εκδοχές του Α3 με 204 ή 245 ίππους, αλλά ήδη κάθεσαι τέλεια πίσω από το flat bottom τιμόνι του S3 και χαμογελάς. Το γνωρίζεις. Αυτοί δε σε έχουν ξεγελάσει ποτέ. Δε βελτιώνουν έτσι απλά, προσθέτοντας μια μονάδα 310 ίππων που συνδυάζεται με το 7άρι που σε “διαβάζει”. Δεν είναι, δεν τη γνωρίζουν την ξεπέτα, ενώ διδάσκουν αναλογίες. Όταν οδηγείς την Α35 θέλεις την Α45 σε S. Oδηγώντας το S3 επιλέγεις το Dynamic και είσαι ο κυρίαρχος σε παιχνίδι παντός εδάφους. Συνέχεια και παντού Dynamic λοιπόν, ένα σαφές κλικ πάνω από το Comfort, με την κατανάλωση να ξεφεύγει οριακά πάνω από τα 10 λίτρα/100 χλμ.. Για το δικό σου ξέσπασμα-οξυγόνο της στιγμής, αλλά ακόμα και όταν προκληθείς – απαγορευμένη και σπάνια πλέον διαδικασία…
Μαγεία
Εκεί κάπου προσδιορίζεται το μέγεθος του S της Audi γενικώς και του S3 ειδικώς. Η διαφορά σε σχέση με ό,τι γνωρίζουμε έχει να κάνει με την ανάρτηση, όπως και στο ταπεινό Α3 άλλωστε και ειδικά σε S Line έκδοση. Για τη συνέχεια φροντίζει το πλαίσιο γενικώς. Δένει με τα μηχανικά και εσύ ανάλογα με τη διάθεση και τη γνώση έχεις τη δυνατότητα της απόλυτα ποιοτικής μετακίνησης-πτήσης. Σημειώνεις συγκλονιστικές μ.ω.τ. χωρίς προσπάθεια, ενώ νομίζεις πως κινείσαι χαλαρά. Το κυριότερο, ο τρόπος είναι διακριτικός. Βλέπετε, ταιριάζει απόλυτα με το αμάξωμα που διαφέρει σε λεπτομέρειες σε σχέση με το Α3 35 TFSΙ, με τα λογότυπα S3, την απόληξη των εξατμίσεων και τις εξαιρετικά σχεδιασμένες ζάντες των 19 ιντσών να υπογραμμίζουν τη διαφορά. Η Mercedes όλο αυτό το καταθέτει και δεν το κρύβει.
S3 λοιπόν
Για την απόλυτη ευστοχία του σε σχέση με το ζητούμενο που είναι η ήρεμη δύναμη με σταθερή αξία την ευρύτερη ποιότητα και τα ιδιαίτερα υψηλά στάνταρντ για την ασφάλεια, όπως εκφράζονται οδηγώντας. Είναι αυτή η αίσθηση ότι πιο εύκολα θα βρεθείς εσύ εκτός από το παράθυρο, παρά θα χαθεί η πρόσφυση.
Περί τιμών, φαίνεται οριακά φθηνότερη η Mercedes, αλλά αν ασχοληθείς σοβαρά και εμβαθύνεις, προκύπτει ισορροπία και σε αυτή την ουσιαστική μέτρηση. Καλή συνέχεια στην τέλεια διαδρομή με το S3, όταν στην ειδική, εκεί, κατηφορίζοντας από τα Χάνια, μόνο 45 S μέχρι νεοτέρας…_ Σ. Χ.